IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2002 20:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Damn .. te word veels te vriendelijk ..
Kuwwe nie hebben hè ...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 31-01-2002 20:52 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

SHE-RA...YOU BETTER HOLD ON TO YOUR MAN!!!!

Maar even serieus...ik heb het topic nog even doorgelezen en er is toch nog even wat dat ik wil zeggen.
Het lijkt er soms op dat ik aan het preken ben en dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik heb liever zo'n Do what you want but dont you do it to me (Slapshot) instelling. Maar soms lukt dat niet helemaal. Misschien is dit wat moeilijk te vatten voor sommige mensen maar sXe is iets waar ik 100% achter sta. Ik kan niet altijd even helder uitleggen waarom maar het is wel een groot deel van mijn leven. Ik ben blij hier nog zoveel begrip te zien.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2002 20:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Straight edgers zijn altijd van die prekers, daarom baalde veel NYHC-ers ervan.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 31-01-2002 23:39 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

XPosi is het nog steeds met Negative eens. . . alhoewel ik er zelf, uiteraard ook ideen over heb. . . uh, think for yourself! GO!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 02-02-2002 12:17 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 31 januari 2002 20:55 schreef Jenje het volgende:
Straight edgers zijn altijd van die prekers, daarom baalde veel NYHC-ers ervan.



Jammer dat we dit topic op zo'n negatieve wijze moeten afsluiten. Maargoed, het is wel lekker conform met mijn naam


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 11-02-2002 10:48 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2002 20:55 schreef Jenje het volgende:
Straight edgers zijn altijd van die prekers, daarom baalde veel NYHC-ers ervan.



In elke scene zitten de nodige rotte vruchten. Dat is geen reden om te generaliseren.


Touché, pussycat!


accipiter
Usericon van accipiter
Posted 11-02-2002 10:56 by accipiter Wijzig reactieProfiel van accipiterQuote dit bericht

Naar de gaskamers met alle vegetariërs en milieu-fanaten. Luister goed plebs: de aarde heeft tientallen ijstijden, inslagen van gigantische meteorieten en vulkaanuitbarstingen overleefd. De aarde zal ook ons overleven en een 'straight-edge' levensstijl zal daar NIETS aan toedoen. Dus ga een boom omhelzen ofzo, jullie nutteloze wereldverbeteraars!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 11-02-2002 10:57 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 21:54 schreef XnegativeX het volgende:
We hebben nu al genoeg topics en discussies gehad over true en poser etc. Nu eens een topic over een andere extreme levens opvatting.
Ik schaar mijzelf onder de noemer Straight edge. Dit wil zeggen: Ik drink geen alcohol, rook geen tabak, gebruik geen drugs en heb geen 'losse' sexuele contacten. Nou heb ik geen zin om te gaan preken want als het om dit onderwerp gaat doe ik dat al vaak genoeg (als je ergens 100% achter staat is het soms moeilijk om er je bek over te houden). Maar ik ben wel benieuwd wat jullie ideeen hierover zijn.


Nou, dat betekent dus dat ik jaaaaaarenlang SE geleefd heb zonder dat ik daar bewust mee bezig was (ik drink nu wel met regelmaat, omdat ik dat lekker vind en ik er verstandig mee om kan gaan).

Misschien is dat ook een antwoord aan diegene die vroeg of je nooit eens in de verleiding komt eens te zondigen: als je 't nooit doet, wen je daar aan. Het is gewoon niet iets waar je behoefte aan hebt. Ik denk ook dat de meeste SE-ers er helemaal geen behoefte aan hebben deze dingen te doen.

Ik wil graag nog wel even pleiten voor een nieuwe versie van , eentje met een glaasje fris.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-02-2002 10:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2002 12:17 schreef XnegativeX het volgende:
Jammer dat we dit topic op zo'n negatieve wijze moeten afsluiten. Maargoed, het is wel lekker conform met mijn naam
Hmm, jammer dat je het sarcasme in die opmerking niet door hebt.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 11-02-2002 11:00 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2002 10:56 schreef accipiter het volgende:
Naar de gaskamers met alle vegetariërs en milieu-fanaten. Luister goed plebs: de aarde heeft tientallen ijstijden, inslagen van gigantische meteorieten en vulkaanuitbarstingen overleefd. De aarde zal ook ons overleven en een 'straight-edge' levensstijl zal daar NIETS aan toedoen. Dus ga een boom omhelzen ofzo, jullie nutteloze wereldverbeteraars!


En er zijn dus ook nog steeds 'mensen' op dit forum zonder verstand of de kennis het beetje verstand dat ze hebben op een fatsoenlijke manier te gebruiken...


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-02-2002 11:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Aargh reageer nou niet op dat mannetje.
In al zijn onmetelijke domheid en grootheidswaanzin vind ik hem supergrappig.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 11-02-2002 11:07 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Excuus.


Touché, pussycat!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-02-2002 12:03 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 11 februari 2002 10:58 schreef Jenje het volgende:
Hmm, jammer dat je het sarcasme in die opmerking niet door hebt.


Huh? Leg uit (blond)


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-02-2002 13:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Pff denkerdiedenk

Jij zei ergens iets in de trant van "Ik wil niet preken"

Maar boeien ...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-02-2002 0:09 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Waarom lees ik nergens over het boek van Yoy?
Of van het feit dat getrouwde stellen in aparte bedden moeten slapen?



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-02-2002 19:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Toen ik jou opmerking voor het eerst las stond ik direct klaar met de vraag: "Waarom bedenkt toch iedereen meer regeltjes bij sXe dan er zijn??!!".
Maar voordat ik van wal steek wil ik toch graag eerst van jou een uitleg over datgene waar jij het over hebt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 26-02-2002 20:04 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Toen ik dat schreef had ik 'n joekel van een uitleg, rond de 50 regels in het kleine intik-venstertje.

Toen liep Opera vast (zul je altijd hebben; Murphy's Law).



Vandaar dat ik het bij 2 regels heb gelaten. Uit teleurstelling en woede.



So here goes "Lange uitleg - Take 2"



Ik kende vroeger de zanger van de onbekende HC band Aggressive Solution. Anderhalf jaar kende ik hem en opeens hoorde ik

via-via dat hij sXe-er was.

Ik had ook nooit zo'n achterlijke zwarte "X" op zijn hand gezien.

Weinig spraakzaam zoals 'ie was had ik 'm erover gevraagd (ik spreek 1993 en hij was 7 jaar ouder dan ik). De dingen die me bijgebleven zijn, zijn al in deze thread ter sprake gekomen behalve voor de 2 bovengenoemden.

Als ik mij niet vergis was het volgens hem zo dat eer men ueberhaupt True(TM) lifelong sXe-er wordt "het boek van Yoy" moet hebben gelezen.



Het andere wat mij bijbleef was dat man en vrouw apart sliepen...en pas sex hadden na trouwen.

Zou me niet verbazen van die preutse amerikanen.



[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 26-02-2002 20:04]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-02-2002 20:43 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nou...het boek van Yoy heb ik nog nooit van gehoord. En sex na het huwelijk is een religieuse regel en heeft volgens mij nix met sXe te maken. (ik heb trouwens ook nog nooit zo'n X op mn hand gehad). sXe staat voor het respecteren van elkaar. Dus geen sex hebben omdat je daar toevallig zin in hebt. Alleen sex met mijn vriendin dus. Straight edge is "uitgevonden" door de band Minor threat en dit hebben zij de wereld duidelijk gemaakt door de onsterfelijke woorden "Dont drink, dont smoke, dont fuck (around) but at least I can fucking think!!!". And thats all theres to it. Al het andere zijn regeltjes die er later bijverzonnen zijn om het exclusiefer en cooler te maken. Dat moet ieder voor zichzelf weten natuurlijk maar het basispricipe blijft gewoon, het "clean" houden van je geest.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 27-02-2002 23:35 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

Seve sien, ik rook niet, ik ben gestopt bij de geboorte van mijn dochterje, ik ben faliekant tegen drugs juist OMDAT het iets met je geest doet wat die normaal niet doet... Ik drink heel af en toe alcohol, heel verstandig want :1) zo beschadig je minder hersencellen en 2) zo hou je je alcoholresistentie laag, wordt je zat van drie biertjes en bespaar je een boel geld... grapje duz.
Ik ben helaas wel een van die mensen die bijna niet loskomt zonder een beetje aangeschoten te zijn - en dan bedoel ik ook een beetje en niet ladderzat. Dat komt omdat ik nog steeds eniszins verlegen ben.


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-02-2002 23:38 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat heb ik ook hoor. Ik ben ook verlegen (vraag maar aan Jenje, She-ra of Hirogen). Probleem is alleen dat ik veel te veel mensen te ver heb zien gaan door alcohol. Ik wil dat niet bij mezelf laten gebeuren.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 28-02-2002 0:09 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

En terecht.
Dat heb ik niet helemaal bij mezelf zien gebeuren, maar genoeg om te weten wanneer ik op moet houden en waar mijn grenzen liggen. Ik heb ooit 'es ladderzat stuff gerookt (have you hugged your toilet today??) en dat is gelijk een hele goede reden om uberhaupt niet aan drugs te doen. Ik ben so-wie-so geen ouwehoer; sommige mensen lullen gewoon door, ook als ze niks te zeggen hebben.
SHUT THE FUCK UP!
Maar ik ben het tegenovergestelde en dat is ook niet alles.


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 28-02-2002 12:52 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik zelf ook mensen veel te ver zien gaan met alcohol en drugs maar om dan zelf "straigth edge" te gaan vind ik dan ook wel een beetje overdreven...............


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 07-08-2002 4:08 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

je zou me ook bij deze stroming kunnen plaatsen..behalve dat vegetarische en de punk muziek die er toch bij komt kijken


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 21-08-2002 22:16 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 21:54 schreef XnegativeX het volgende:
We hebben nu al genoeg topics en discussies gehad over true en poser etc. Nu eens een topic over een andere extreme levens opvatting.
Ik schaar mijzelf onder de noemer Straight edge. Dit wil zeggen: Ik drink geen alcohol, rook geen tabak, gebruik geen drugs en heb geen 'losse' sexuele contacten. Nou heb ik geen zin om te gaan preken want als het om dit onderwerp gaat doe ik dat al vaak genoeg (als je ergens 100% achter staat is het soms moeilijk om er je bek over te houden). Maar ik ben wel benieuwd wat jullie ideeen hierover zijn.


Hoew, dit klinkt interessant. Ik drink niet overmatig alcohol, ben een verslaafde roker [niet trots op, tuurlijk niet maar zwak] - geen drugs. En ik zou me niet lekker voelen in losse sexuele contacten. Hmm, ik zie de zin niet écht in van 'los' contact. D'r is altijd nog sex in het vuistje [zoals een goeie vriend van me t noemt]. Ik vind trouwens mate houden prima; zelfs extreem gezonde leefwijzen. Vriendinnen van me roken ook niet, drinken niet, en losse contacten willen ze ook niks van weten. En ik voel me veiliger en meer op mijn gemak bij hun dan diegenen die alles overmatig doen. Hmmm, ben ik gek?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 21-08-2002 22:19 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wat mij betreft niet. Ik heb dat ook. Ik kan het niet echt uitleggen maar ik krijg altijd het gevoel dat ik dan uit de band val omdat ik niet met ze meedoe. Terwijl ik daar bij gewoon "gezellige" drinkers geen last van heb.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen