IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : J. R. R. Tolkien - The Children of Húrin
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-03-2007 14:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Op 17 april 2007 komt eindelijk het laatste boek van Tolkien uit, getiteld 'The Children of Húrin'.

Tolkien heeft hier sinds 1918 aan gewerkt maar was niet in staat om het af te maken. Zoon Christopher heeft dat nu wel gedaan, net als destijds met 'The silmarillion'. 'The Children of Húrin' speelt zich af in de eerste era van Middle-Earth.

Ik ben echt zwaar benieuwd, nog meer mensen die hier naar uitkijken?

quote:
www.tolkiensociety.org:
The tale of Túrin, his sister Nienor and the malice that Morgoth sets against them is a dramatic epic full of battles, intrigue, secrets and curses, elves, a full-size dragon and unfortunate chance meetings.


Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Children_of_Húrin


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-03-2007 14:34 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Kwiiiiiiiiijjjjjjjlllllll. Ben benieuwd!


Bruce Banner


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-03-2007 14:35 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Die ik wil ik hebben!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-03-2007 14:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2007 14:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben echt zwaar benieuwd, nog meer mensen die hier naar uitkijken?



Nee. JRRT was interessant voor de tijd waarin hij publiceerde. Meeste van zijn werk is inmiddels al 10 keer achterhaald door andere auteurs. Waarschijnlijk is het hiermee ook het geval. Wel denk ik dat het een groot verkoopsucces wordt. Goeie zaak voor zoonlief dus.

Frankenstein of Dracula waren toen ze uitkwamen ook geniaal maar anno 2007 zouden ze nooit meer als fris en origineel bestempeld worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-03-2007 14:46 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2007 14:43 schreef Chelman het volgende:
Nee. JRRT was interessant voor de tijd waarin hij publiceerde. Meeste van zijn werk is inmiddels al 10 keer achterhaald door andere auteurs. Waarschijnlijk is het hiermee ook het geval. Wel denk ik dat het een groot verkoopsucces wordt. Goeie zaak voor zoonlief dus.

Frankenstein of Dracula waren toen ze uitkwamen ook geniaal maar anno 2007 zouden ze nooit meer als fris en origineel bestempeld worden.


Tsja, is natuurlijk je eigen mening en ergens heb je wellicht ook wel gelijk, maar Tolkien hoeft van mij niet (meer) fris en origineel te zijn.

Ik ga hier sowieso van genieten, dat kan niet anders.

Een verkoopsucces gaat het zeer zeker weten wel worden ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 27-03-2007 14:49 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 27 maart 2007 14:43 schreef Chelman het volgende:
Nee. JRRT was interessant voor de tijd waarin hij publiceerde. Meeste van zijn werk is inmiddels al 10 keer achterhaald door andere auteurs. Waarschijnlijk is het hiermee ook het geval. Wel denk ik dat het een groot verkoopsucces wordt. Goeie zaak voor zoonlief dus.

Frankenstein of Dracula waren toen ze uitkwamen ook geniaal maar anno 2007 zouden ze nooit meer als fris en origineel bestempeld worden.

Misschien, maar ik heb erg genoten van een aantal van zijn boeken. Misschien zegt dat ook wat over mij, dat ik bijna niet lees, ofzo
Maar ik zou hem wel gaan lezen denk ik.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-03-2007 19:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Voor fans (waar ik vroeger zeker toe behoorde) is het sowieso wel interessant denk ik zo.

Ik heb die boeken verslonden. Ik meen me te herinneren dat ik het verhaal van de kinderen van Húrin al gelezen heb. Ik pak even de boekenkast erbij en ja hoor, "Narn I Hin Húrin", in de "Unfinished Tales", blz. 57 t/m 146. Een beetje in die archaïsche, bijna bijbelse stijl is het geschreven, bijna 100 bladzijden, het hele verhaal komt langs.

Ik ben benieuwd wat deze nieuwe uitgave dan gaat toevoegen?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 27-03-2007 20:03 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ik ben wel klaar met J.R.R. Tolkien.. de Silmarillion is een tergend slecht boek, en ik heb ook nog een boek met onafgemaakte verhalen, dat was mijn grootste miskoop op boekgebied. De Lord of the Rings delen zijn wel grappig, maar eigenlijk ook wel heel slecht geschreven. Hij had het voordeel dat hij als een van de eersten het fantasiegengre betrad, maar wat Chelman al geschreven had, er zijn nu veel betere schrijvers (die wel veelvuldig leentjebuur spelen bij Tolkien natuurlijk, dat dan weer wel.)



Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 27-03-2007 22:10 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Hebbe Hebbe Hebbe!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-03-2007 8:40 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2007 20:03 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik ben wel klaar met J.R.R. Tolkien.. de Silmarillion is een tergend slecht boek, en ik heb ook nog een boek met onafgemaakte verhalen, dat was mijn grootste miskoop op boekgebied. De Lord of the Rings delen zijn wel grappig, maar eigenlijk ook wel heel slecht geschreven. Hij had het voordeel dat hij als een van de eersten het fantasiegengre betrad, maar wat Chelman al geschreven had, er zijn nu veel betere schrijvers (die wel veelvuldig leentjebuur spelen bij Tolkien natuurlijk, dat dan weer wel.)


Ik vind 'The Silmarillion' juist een prachtig boek. eigenlijk heb ik daar nog meer van genoten als van 'The Lord Of The Rings'. Maar dat komt ook een beetje omdat ik, toen ik het boek voor het eerst las, op bed lag met een behoorlijke buikgriep inclusief hoge koorts. Dat resulteerde in een week lang telkens afwisselend slapen, lezen, dromen en ijlen waardoor ik eigenlijk 24/7 in Middle-Earth zat.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-03-2007 8:44 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Nerd


"This one is older than shit, heavier than time!"


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 28-03-2007 12:11 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 28 maart 2007 8:40 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind 'The Silmarillion' juist een prachtig boek. eigenlijk heb ik daar nog meer van genoten als van 'The Lord Of The Rings'. Maar dat komt ook een beetje omdat ik, toen ik het boek voor het eerst las, op bed lag met een behoorlijke buikgriep inclusief hoge koorts. Dat resulteerde in een week lang telkens afwisselend slapen, lezen, dromen en ijlen waardoor ik eigenlijk 24/7 in Middle-Earth zat.

Ik heb hem ook, maar kan er niet doorkomen. Missschien toch eens beter mijn best doen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 28-03-2007 12:15 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Eerst een buikgriep krijgen


Zenial


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-03-2007 12:32 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hmmm, ik vond Lord of the rings en de Hobbit echt geniale boeken. De Silmarillion heb ik na een tijdje worstelen aan de kant gelegd. Dus het is maar de vraag of dit "nieuwe" boek wel zo goed zal zijn.

Wat betreft andere schrijvers die Tolkien hebben ingehaald...daar kan ik alleen maar hard om lachen. Misschien in andere genre's maar qua pure fantasy is Tolkien de absolute meester. De rest zijn slappe aftreksels van zijn verhalen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-03-2007 12:34 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2007 19:56 schreef M. het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze nieuwe uitgave dan gaat toevoegen?


quote:
Wikipedia:
Concept and creation

A brief version of the story formed the base of chapter XXI of The Silmarillion, setting the tale in the context of the wars of Beleriand. Although based on the same texts used to complete the new book, the Silmarillion account leaves out the greater part of the tale. (The Silmarillion also includes an essay Of the Rings of Power and the Third Age, which tells the story of The Lord of the Rings in compressed form, which could serve as a basis for comparison.)

Other incomplete versions have been published in other works:
- The Narn i Hîn Húrin in Unfinished Tales.
- Items in the History of Middle-earth series, notably:
The Lay of the Children of Húrin, an early narrative poem.
- Prose versions of the Lay (or Húrinssaga), eventually leading to earlier and alternate versions of the Narn, and thus also to the Children of Húrin.
- The Wanderings of Húrin, a prose continuation of the Narn (not included in the other texts).

None of these writings form a complete and mature narrative. It is likely that the new work will draw heavily on these sources.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 28-03-2007 13:20 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Ben benieuwd, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik dit wel weer eens geweldig zou kunnen gaan vinden.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-03-2007 13:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2007 12:32 schreef XnegativeX het volgende:
Wat betreft andere schrijvers die Tolkien hebben ingehaald...daar kan ik alleen maar hard om lachen. Misschien in andere genre's maar qua pure fantasy is Tolkien de absolute meester. De rest zijn slappe aftreksels van zijn verhalen.


Nou dan kan je er om lachen maar feit blijft wel dat JRRT een fantasy wereld creërde dat vooral als een allegorie op het Christendom gezien kan worden (strijd tussen goed en kwaad wat door een mesiaans figuur die iedereen van de ondergang redt, gewonnen wordt) waarbij ook veel thema's uit de Noord Europese mythes en zijn ervaringen uit de oorlog meegenomen worden. Het gieten van dergelijke thema's in een fantasywereld was in die tijd, zeker, vrij vernieuwend. Dit kwam onder andere door het feit dat het e.e.a. zo uitgebreid, nauwkeurig en gedetialleerd was in vergelijking met de werken van eerdere fantasy auteurs. De detailleering zorgde m.i. ook voor de duidelijke scheidslijn tussen vroege pulp a la R.E.Howard (Conan) en de kwalitatief toch veel betere LOTR.

Echter zijn op zowel kleine als grote schaal inmiddels veel werken verschenen die de, bij nader inzien, vrij schematische en simpele structuur van LOTR veruit overtreffen. Er zijn werken die werelden creërden die veel minder putten uit bestaande mythes en verhalen of die het in ieder geval minder opzichtig doen. En wat bovenal (voor mij) een grote pluspunt van een aantal later verschenen werken is, is het feit dat de (hoofd)personages vaker grijs en ambigue zijn en niet zoals het in JRRT's geval is, enkel zwart of wit.

Credit where credit is due though, JRRT heeft dit allemaal ongetwijfeld mede in gang gezet. Dat wil echter niet zeggen dat hij inmiddels niet allang achterhaald is. Edgar Allan Poe en Bram Stoker schreven ook geniale griezelverhalen. Toch zijn ze inmiddels al lang en breed achterhaald. Dat maakt hun verdienste overigens niet kleiner.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-03-2007 13:53 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Maar noem mij nou eens een schrijver in het zelfde genre als Tolkien die hem voorbij schrijft. Want zoals ik al zei, schrijvers in andere genres zoals Robert Jordan of Stephen King zijn inderdaad beter. Maar de pure fantasy (elfjes en dwergen) schrijvers zijn in mijn ogen toch vaak de minderen van Tolkien.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-03-2007 14:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Waar jij het over hebt is niet 'pure fantasy' maar pure JRRT ripoff. De TSR/AD&D prut van Wiess en Hickman zeg maar. Die zijn inderdaad bagger en worden alleen gelezen door semi-analfabete ROC leerlingen. Maar dat is natuurlijk logisch want dat zijn inderdaad slappe aftreksels. De definitie van fnatasy bestaat echter niet uit: 'thema's die door Tolkien beschreven zijn'.

Pratchett, Jordan, de Pool Sapkowski schrijven ook 'pure fantasy' en hebben JRRT veelal ingehaald.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-03-2007 14:27 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Als je het zo bekijkt ben ik het inderdaad met je eens. Hetzelfde geldt trouwens voor muziek. De eerste 2 cd's van Morbid angel zijn ook al lang achterhaald en voorbij gestreefd. Maar het blijven klassiekers.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-03-2007 23:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2007 14:04 schreef Chelman het volgende:
Waar jij het over hebt is niet 'pure fantasy' maar pure JRRT ripoff. De TSR/AD&D prut van Wiess en Hickman zeg maar. Die zijn inderdaad bagger en worden alleen gelezen door semi-analfabete ROC leerlingen. Maar dat is natuurlijk logisch want dat zijn inderdaad slappe aftreksels. De definitie van fnatasy bestaat echter niet uit: 'thema's die door Tolkien beschreven zijn'.

Pratchett, Jordan, de Pool Sapkowski schrijven ook 'pure fantasy' en hebben JRRT veelal ingehaald.

Sapkowski ken ik niet, Jordan is IMO, sorry, echt teh sux0r en Pratchett is een 'one trick pony' (wel een leuke trick btw). Of misschien two tricks.

George R.R. Martin is da bomb man.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 30-04-2007 16:34 by MetalViking Wijzig reactieProfiel van MetalVikingQuote dit bericht

Vandaag de boek gekocht, ben benieuwd wat ik meer te weten ga komen. Alleszins al mooi geillustreerd

[Dit bericht is gewijzigd door MetalViking op 30-04-2007 16:34]


Verlekkerd op dood metaal


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 30-04-2007 17:17 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 27 maart 2007 22:10 schreef Vampire John het volgende:
Hebbe Hebbe Hebbe!


Ehm ja, ik heb dus de Nederlandse versie gekocht (ja, luie donder dat ik ben), maar ik vind het best tegenvallen, zeker gezien de minieme aanvullingen op het verhaal van Hurin en Turin in de Silmarillion. Ik had er dus meer van verwacht...

(Ga ik hem nu tweedehands aanbieden? Ben je gek, wel mijn Tolkien verzameling compleet houden )


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen