IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Ondernemen Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 21:40 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 21:13 schreef Creepmime het volgende:
KIJK! Dit is interessant! Hier zit ik al 2 jaar mee in mijn hoofd en wou nu ook gaan beginnen dit eindelijk is uit te werken. Ik dacht ik bouw eerst een beetje een naam op die ik verspreid, en geef mezelf een naam verder ben ik bezig met een goede website te bouwen. En dan ga ik is beginnen met waar dit topic over gaat (naar toe gaat). En WhiteRider als je er voor in bent om ideeen op dit gebied uit te wisselen buiten dit forum, graag. Al ben ik natuurlijk niet de gene die jij in de topic zoekt aangezien ik niet veel (lees geen) ervaring heb.

Chekc! Wij gaan eens babbelen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2007 21:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

misschien handig om eerst een tijdje ongeregistreerd te werken en te kijken of het aanslaat, kan je meteen iets makkelijker je startkapitaaltje bij elkaar sprokkelen en iets meer ruimte voor fouten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 21:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 21:41 schreef ElitE het volgende:
misschien handig om eerst een tijdje ongeregistreerd te werken en te kijken of het aanslaat, kan je meteen iets makkelijker je startkapitaaltje bij elkaar sprokkelen en iets meer ruimte voor fouten.

Heb ik wel aan gedacht inderdaad, maar ik heb niet alle middelen om precies te doen wat ik wil. Daarom ga ik eerst voor een uitgebreid ondernemingsplan zorgen, dat voorleggen aan experts op verschillende gebieden (juridisch, fiscaal, marketingtechnisch, etc.), om te kijken wat men ervan vindt. Als men brood in m'n plan ziet doe ik het wel gewoon zo, maar toch bedankt!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2007 21:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

tja voor veel dingen kan het idd niet zwart en erg kleinschalig.

Veel succes ermee!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-04-2007 21:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 21:41 schreef ElitE het volgende:
misschien handig om eerst een tijdje ongeregistreerd te werken en te kijken of het aanslaat, kan je meteen iets makkelijker je startkapitaaltje bij elkaar sprokkelen en iets meer ruimte voor fouten.


Gewoon als VOF beginnen. Dan heb je ook geen startkapitaal nodig. Je moet alleen niet failliet gaan, want bij een VOF zijn de vennoten hoofdelijk aansprakelijk en kan er beslag gelegd worden op je privé-eigendommen.

Maar dan heb je de tijd om het kapitaal bij elkaar te vergaren om uiteindelijk een BV op te richten.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 03-04-2007 21:57 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Gheghe, tsja, wat moet ik hier op zeggen: ik werk dus overdag als docent economie aan een opleiding die onder andere opleidt tot ondernemer, dus ik weet wel iets...

Ja, Robin kan als minderjarige zelfstandig aan de slag; eventueel kunnen de ouders meedoen. Een VOF? Ik zou dan gaan voor een CV, waarbij de sponsorende partij als stille vennoot meedoet, tenzij de ander echt mee wil doen en volledig hoofdelijk aansprakelijk wilt zijn (ben je beiden bij een VOF).
Zeker wanneer je nog jong bent en weinig ervaring en netwerken hebt, wees voorzichtig en ga niet te hard van start; je kent vaak de tricks and trades niet.

Ben benieuwd... Verwacht dat je de eerste jaren elke cent in je onderneming stopt en er nauwelijks iets aan over houdt, tenzij je een gat in de markt hebt gevonden, maar je bent nu toch al gewend aan blut leven :p


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-04-2007 22:04 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 21:57 schreef Vampire John het volgende:
(...) Een VOF? Ik zou dan gaan voor een CV, waarbij de sponsorende partij als stille vennoot meedoet, tenzij de ander echt mee wil doen en volledig hoofdelijk aansprakelijk wilt zijn (ben je beiden bij een VOF).
(...)


Een CV is wel beter dan inderdaad. Zijn er bij een CV verder eigenlijk nog haken en ogen?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 03-04-2007 22:07 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Niet echt, als je maar zorgt dat je stille vennoot zich nergens actief mee bemoeit. Verder zijn de regels en haken en ogen vergelijkbaar met een VOF of een eenmanszaak. In ieder geval zijn de actieve vennoten hoofdelijk aansprakelijk met hun privé-vermogen...

En verder zit ik er niet zwaar juridisch in, ben meer de econoom (beide takken van sport, commercieel en bedrijfseconomisch).


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Rudolf
poep je niet, dan rust je nog
Usericon van Rudolf
Posted 03-04-2007 22:41 by Rudolf Wijzig reactieProfiel van RudolfQuote dit bericht

ik zou zeggen, begin eerst maar zonder bedrijf en kijk hoe dat gaat.

Daarna maar 's rekenen wat je netto wilt overhouden op jaarbasis, en wat de kosten zijn, de rest kun je wel uitrekenen en kijken of 't haalbaar is.

( vergeet de verzekeringen niet, met name je A.O.V )

sterkte alvast.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 23:01 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 21:57 schreef Vampire John het volgende:
Gheghe, tsja, wat moet ik hier op zeggen: ik werk dus overdag als docent economie aan een opleiding die onder andere opleidt tot ondernemer, dus ik weet wel iets...


Oh ja, jij doet die shizzle natuurlijk!
quote:
Ja, Robin kan als minderjarige zelfstandig aan de slag; eventueel kunnen de ouders meedoen. Een VOF? Ik zou dan gaan voor een CV, waarbij de sponsorende partij als stille vennoot meedoet, tenzij de ander echt mee wil doen en volledig hoofdelijk aansprakelijk wilt zijn (ben je beiden bij een VOF).
Zeker wanneer je nog jong bent en weinig ervaring en netwerken hebt, wees voorzichtig en ga niet te hard van start; je kent vaak de tricks and trades niet.


Hm, wat zulk soort zaken betreft moet ik het dan nog hebben met de KvK, kijken wat me geadviseerd wordt. Verder lijkt het me wel interessant om eens om de virtuele MSN-tafel te zitten.

quote:
Ben benieuwd... Verwacht dat je de eerste jaren elke cent in je onderneming stopt en er nauwelijks iets aan over houdt, tenzij je een gat in de markt hebt gevonden, maar je bent nu toch al gewend aan blut leven :p

Bek houden ouwe!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 23:02 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 22:41 schreef Rudolf het volgende:
ik zou zeggen, begin eerst maar zonder bedrijf en kijk hoe dat gaat.

Daarna maar 's rekenen wat je netto wilt overhouden op jaarbasis, en wat de kosten zijn, de rest kun je wel uitrekenen en kijken of 't haalbaar is.

( vergeet de verzekeringen niet, met name je A.O.V )

sterkte alvast.

Arbeidsongeschiktheidsverzekering toch? Wat moet ik daarmee, ik ben toch alleen?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-04-2007 23:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 23:02 schreef WhiteRider het volgende:
Arbeidsongeschiktheidsverzekering toch? Wat moet ik daarmee, ik ben toch alleen?


En als je alleen bent hoef je niet te eten?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-04-2007 23:06 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 23:02 schreef WhiteRider het volgende:
Arbeidsongeschiktheidsverzekering toch? Wat moet ik daarmee, ik ben toch alleen?


Wat denk je zelf?


Als ondernemer betaal je niet mee aan de WAO (of WIA heet dat tegenwoordig geloof ik), dus dat krijg je niet, mocht je onverhoopt arbeidsongeschikt raken.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-04-2007 23:19 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 20:12 schreef altx het volgende:
Ondernemer zijn is wat anders dan een eigen bedrijf hebben? Zou je dat even kunnen toelichten?


http://www.inzakengaan.nl/fiscus/welgeenondernemer.html


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-04-2007 23:20 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 21:40 schreef WhiteRider het volgende:
No shit Sherlock, daar vraag ik ook niet om.


nee, maar als iemand die op dat vlak free-lance werk deed toen hij minderjarig was wat zegt luister je niet


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-04-2007 23:34 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 23:19 schreef Argus het volgende:
http://www.inzakengaan.nl/fiscus/welgeenondernemer.html


Hmz, als je daar het woordje "fiscus" erbij had gezet, had ik die vraag niet gesteld...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-04-2007 23:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Maar goed. Een eigen toko starten is leuk. Voordat je de technische details gaat uitwerken van wel of geen BV wel of geen VOF etc. zou ik me eerst richten op het goed uitwerken van je idee. In feite moet je het binnen drie minuten aan een wildvreemde kunnen vertellen en die moet het dan begrijpen. Begin daar eens mee.

Vraag je je daarna af: is mijn idee WERKELIJK origineel en vernieuwend? Frelancers die sites, apps e.d. bouwen zijn er namelijk echt 13 in een dozijn. Je moet dus OF iets onderscheidends maken qua product OF je moet iets doen wat op zich niet onderscheidend is maar waarin jij uitmuntende SKILLZ hebt waardoor je je weer wel kan onderscheiden, zie: Lab-design.

Bezint eer ge begint luidt het devies. Ik ben voor 25% verantwoordelijk voor onze vrachtwagentoko en bijbehorende schuldenlast van om en nabij €3 Mio. Als je niet zeker bent van je zaak moet je daar niet aan beginnen. Sinds kort heb ik ook een ploegje scheepslassers aan het werk. Het ziet er nar uit dat het meer worden.

Hieronder wil ik een publieke mea culpa uitspreken: door de bovengenoemde ontwikkeling met de lassers, mijn gewone ICT werkzaamheden en algehele lamlendigheid ben ik aan iets wat ik had moeten doen niet toe gekomen. Degene tot wie ik zich richt weet waar ik het over heb.

Let goed op jongens en meisjes. Chelman biedt niet vaak publiekelijk zijn excuses aan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 04-04-2007 8:17 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

Wijze woorden Chelman!

Zoals jullie wellicht al hebben kunnen lezen in het BlackStar topic, ben ik sinds kort ook een onderneming begonnen. En ook ik was maar een middagje kwijt aan de KvK en de belastingdienst. Ze hebben nu iets met een voorlopig BTW nummer, mijn definitieve krijg ik binnenkort thuisgestuurd.

Zakelijke rekening komt nog, daar zijn de trajecten in ieder geval al voor op gang gezet. Daarbij ga ik met een adviseur om tafel om ook te kijken naar verzekeringen die nodig zijn voor mijn bedrijf.

In ieder geval zou ik ten eerste niet aanraden om een kredietruimte op je zakelijke rekening te nemen. Voor je het weet zit je in de schulden omdat je bedrijf niet loopt. Ook is het erg handig om samen te werken met mensen, zo heb je een breder netwerk.

In ieder geval veel succes aan degenen die ermee bezig zijn, hoop dat het wat wordt!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-04-2007 8:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik kan me van een aantal jaar geleden herinneren dat er een site is waar je een programma kunt downloaden waarmee je een ondernemingsplan in elkaar kunt draaien, waarbij idd ook heel erg veel aandacht uitgaat naar een duidelijke omschrijving van het idee.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-04-2007 9:45 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:44 schreef mental het volgende:
Spectre.


Ja, ik ben een aantal jaartjes terug een eigen onderneming gestart. Ik heb voor de rechtsvorm 'Eenmanszaak' gekozen, omdat ik vooral eerst helemaal in mijn eentje aan de gang wilde. Mijn bedrijf richt zich op Grafische Vormgeving, dat kunnen complete Huisstijlen zijn voor bedrijven maar ook veel webdesign (vooral de ontwerpkant). Omdat ik niet zo technisch ben aangelegd werk ik veel samen met andere kleine ondernemingen om websites daadwerkelijk goed te laten functioneren. Dat ik zulke mensen nodig had kwam ik al vrij snel achter... een mens kan nu eenmaal niet overal verstand van hebben en ik wil me toch vooral richten op het 'ontwerpgedeelte' zonder dat ik grote webshops misloop.

Mijn ervaring is dat je het als eenmanszaak vooral in de eerste jaren moet hebben van de onderkant van de markt. Dus klanten die voor weinig iets goeds willen hebben, je kunt je geen monsterprijzen veroorloven, je moet eerst wat presteren en je omhoog werken met een goed portfolio. Daardoor werk je vooral heel veel en ook nog voor vrij weinig. Het is vooral in het begin absoluut geen vetpot (sommige hier denken van wel ). Je moet daarnaast namelijk ook allerlei zaken aankopen zoals in mijn geval voor duizenden euro's aan software. Gelukkig was ik in de positie dat ik al mijn hardware al compleet had.

Kijk, als je buitengewone kwaliteiten hebt voor het werk wat je wilt doen dan is daar absoluut markt voor, maar ondernemen is zoveel meer:

- Boekhouding up to date houden
- Netwerken
- Zorgen dat je bedrijf gevonden wordt

Dit alles kost veel geld en het heeft met je eigenlijke werkzaamheden heel weinig van doen, bedenk dat goed.
Verder geeft een eigen zaak natuurlijk geen garantie over je maandelijkse inkomsten, zoals bij een reguliere baan, terwijl je maandelijkse kosten wel doorlopen. Het blijft ook maar hopen dat klanten je facturen op tijd betalen. Mijn ervaring is dat vrijwel niemand op tijd betaald maar altijd te laat. Dus dat moet je incalculeren, ook omdat als je een factuur zelf al in de boeken hebt staan, (ongeacht of hij betaald is of niet) Oom Belasting komt wel de centen van je ophalen.

Ik heb het gelukkig nog maar 1 keer meegemaakt, maar je hebt klanten die helemaal niet gaan betalen.. Daar moet je weer extra inergie insteken doormiddel van veel bellen, zeuren en uiteindelijk incasso (met de bijkomende kosten).

Het is trouwens vrijwel onmogelijk om de eerste jaren een fatsoenlijke hypotheek te krijgen (geen bank wil met je in zee gaan). Dat is ook de hoofdreden waarom ik nu bezig ben met het zoeken van een reguliere baan, daarnaast merk ik dat ik WEL goed ben in mijn werk, maar MINDER goed ben in de randverschijnselen zoals hierboven beschreven. Helaas maar waar. Ik hou het bedrijf wel aan maar ik wil eerst wat meer zekerheid.

Wat betreft die verzekering, ik heb er wel 1, bekijk dit bericht eens: http://www2.telegraaf.nl/digitaal/article61338261.ece

En dat is vooral voor jouw richting vrij belangrijk.
Ik hoop dat je er wat aan hebt Mijn relaas klinkt vrij negatief maar er zitten natuurlijk ook leuke kanten aan! Je krijgt er een enorme bult vrijheid voor terug bijvoorbeeld.


quote:
Op 3 april 2007 23:37 schreef Chelman het volgende:
Hieronder wil ik een publieke mea culpa uitspreken: door de bovengenoemde ontwikkeling met de lassers, mijn gewone ICT werkzaamheden en algehele lamlendigheid ben ik aan iets wat ik had moeten doen niet toe gekomen. Degene tot wie ik zich richt weet waar ik het over heb.

Let goed op jongens en meisjes. Chelman biedt niet vaak publiekelijk zijn excuses aan.

Ik snap het..

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 04-04-2007 9:49]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-04-2007 10:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Als het publiekelijke excuses zijn heeft het pas waarde als ik weet waar het over gaat


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-04-2007 10:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nieuwsgierig aagje!

Eigen bedrijf lijkt me enerzijds wel boeiend, maar dan wel graag met 1 of 2 echt betrouwbare partners die er net zo hard voor gaan als ikzelf ...


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 04-04-2007 10:09 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Over die partners:

Kijk daar alsjeblieft mee uit, ik heb ook een eigen onderneming, met 2 partners voor de financiering, en mijn gebrek aan kennis en ervaring nekt me echt.

Het bedrijf gaat niet ten onder, maar door slimme constructies wordt je wel genaaid, en hard, als in, je kunt je uit de naad werken, maar houdt er geen kut aan over, dus laat de papieren nakijken en alles als je met partners in zee gaat, en laat het voor de veiligheid 2 keer nakijken door vesrchillende mensen..


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-04-2007 10:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat zeker, maar als ik zoiets doe ga ik tch voor een vorm kiezen waarbij er niet aan mijn persoonlijke kapitaal gekomen kan worden.

Niet dat ik trouwens concrete plannen heb, maar het idee eigen baas spreekt me wel erg aan ...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-04-2007 12:56 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2007 10:11 schreef Jenje het volgende:
Dat zeker, maar als ik zoiets doe ga ik tch voor een vorm kiezen waarbij er niet aan mijn persoonlijke kapitaal gekomen kan worden.

Niet dat ik trouwens concrete plannen heb, maar het idee eigen baas spreekt me wel erg aan ...


Dat ben je nu toch al bij ZM.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen