IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Films die binnenkort te zien zijn (tv/bios/etc Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 22:16 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Eisenstein.. ook zo eentje die ik nog nooit gezien heb, Battleship Potempkin .. een van de bekendste propagandafilms aller tijden (samen met Riefenstahls Triumph des Willens) ..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 22:17 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 juli 2004 22:16 schreef Valorian het volgende:
Eisenstein.. ook zo eentje die ik nog nooit gezien heb, Battleship Potempkin .. een van de bekendste propagandafilms aller tijden (samen met Riefenstahls Triumph des Willens) ..


Zie mijn Michael Moore topique...
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1413377&page=1

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 21-07-2004 22:17]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2004 22:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 juli 2004 21:54 schreef Chelman het volgende:
De andere Mabus films heb ik helaas nog nooit mogen zien.




Nooit "mogen zien"? Wat is dat voor Oprah-taal? Welke hogere machten belemmeren jou het aanschouwen van die film?

zet je achter het internet, hou je credit-card bij de hand en binnen enkele dagen ploft die op de mat onder de brievenbus en "mag jij" die film zien!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 22:26 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 juli 2004 22:24 schreef attila_de_hun het volgende:
Nooit "mogen zien"? Wat is dat voor Oprah-taal? Welke hogere machten belemmeren jou het aanschouwen van die film?

zet je achter het internet, hou je credit-card bij de hand en binnen enkele dagen ploft die op de mat onder de brievenbus en "mag jij" die film zien!


Makkelijker gezegd dan gedaan.....

...ze zijn niet allemaal uitgebracht op koopmedia.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2004 22:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 juli 2004 22:26 schreef Chelman het volgende:
Makkelijker gezegd dan gedaan.....

...ze zijn niet allemaal uitgebracht op koopmedia.


Oei, zit de god van de commercie je dwars. Ja daar valt niet mee te spotten!.
mogelijk is shareza een oplsiing of zo? (als de nieuwe harry potter reeds te pakken is moet jou titel toch ook ergens rondzweven). (en als je zweert dat je de film origineel koopt als de kans daar is doe je jezelf toch geengeweld aan?)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 22:34 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 juli 2004 22:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Oei, zit de god van de commercie je dwars. Ja daar valt niet mee te spotten!.
mogelijk is shareza een oplsiing of zo? (als de nieuwe harry potter reeds te pakken is moet jou titel toch ook ergens rondzweven). (en als je zweert dat je de film origineel koopt als de kans daar is doe je jezelf toch geengeweld aan?)


We praten hier over films uit de jaren 20 en 30 (de meeste iig). Die zijn vaak enkel op celluloid beschikbaar.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2004 22:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 juli 2004 22:34 schreef Chelman het volgende:
We praten hier over films uit de jaren 20 en 30 (de meeste iig). Die zijn vaak enkel op celluloid beschikbaar.....


worden die niet gedigitaliseerd op een of andere manier? dat lijkt me veiliger om goede kopiën te bewaren. maar goed, dan is hetnatuurlijk nog niet beschikbaar voor jou. ach, mischien komt er wel een remake van die films!!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 23:10 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 21 juli 2004 22:38 schreef attila_de_hun het volgende:
worden die niet gedigitaliseerd op een of andere manier? dat lijkt me veiliger om goede kopiën te bewaren. maar goed, dan is hetnatuurlijk nog niet beschikbaar voor jou. ach, mischien komt er wel een remake van die films!!!


Hmm.. de meeste van de echte klassiekers zijn inmiddels wel gedigitaliseerd naar DVD formaat, maar dat kost je een vermogen en je huurt ze niet even bij de videotheek om de hoek.. Via internet is het overigens duizend keer makkelijker om aan de nieuwste harry potter of spiderman te komen, nog voor die in Amerika in de bios draait, dan om aan een oude klassieker te geraken.. Daar moet je vooral veel geduld voor hebben...




Ishamael
Betrayer of Hope
Usericon van Ishamael
Posted 21-07-2004 23:11 by Ishamael Profiel van Ishamael

arthur


Han mättar sig med lik av män, som dött,gudars boningmed blod besudlar.Svart blir solskenet om somrarne efter, all väderlek vansklig.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 21-07-2004 23:22 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik heb ook nog een aantal klassiekers op m'n wantlist staan... (hoewel niet zo klassiek ) en naar het schijnt bestaan ze op DVD, maar moet ik ze eerst nog tegenkomen Enfin, iemand Metropolis van Fritz Lang al op DVD gezien?


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 21-07-2004 23:23 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 21 juli 2004 23:22 schreef ~Narsil het volgende:
Ik heb ook nog een aantal klassiekers op m'n wantlist staan... (hoewel niet zo klassiek ) en naar het schijnt bestaan ze op DVD, maar moet ik ze eerst nog tegenkomen Enfin, iemand Metropolis van Fritz Lang al op DVD gezien?


Ask Chelman.


..."Hate can only create more hate"...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 23:24 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 juli 2004 23:22 schreef ~Narsil het volgende:
Ik heb ook nog een aantal klassiekers op m'n wantlist staan... (hoewel niet zo klassiek ) en naar het schijnt bestaan ze op DVD, maar moet ik ze eerst nog tegenkomen Enfin, iemand Metropolis van Fritz Lang al op DVD gezien?


Die is in heel veel varianten beschikbaar. Ik heb er inmiddels twee thuis liggen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 21-07-2004 23:25 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 21 juli 2004 23:24 schreef Chelman het volgende:
Die is in heel veel varianten beschikbaar. Ik heb er inmiddels twee thuis liggen.


Hoezo 'varianten'? Enne, twee, da's best veel, niet?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 23:25 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 21 juli 2004 23:22 schreef ~Narsil het volgende:
Ik heb ook nog een aantal klassiekers op m'n wantlist staan... (hoewel niet zo klassiek ) en naar het schijnt bestaan ze op DVD, maar moet ik ze eerst nog tegenkomen Enfin, iemand Metropolis van Fritz Lang al op DVD gezien?


Die kan je denk ik vrij gemakkelijk krijgen, via amazon bijv (wel hoge porto natuurlijk) of zelfs bestellen via Free Record Shop .. een paar jaar terug is er een zeer goede restauratie geweest van de film, geloof door King Video.. kijk anders op www.silent-era.com voor de verschillende versies..


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 21-07-2004 23:26 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ha, "bestellen via free record" klinkt goed, zal ik es uitzoeken, merci!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 23:28 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 juli 2004 23:25 schreef ~Narsil het volgende:
Hoezo 'varianten'? Enne, twee, da's best veel, niet?


Veel oude films zijn in meerdere varianten beschikbaar die door verschillende maatschappijen gereleased zijn.

Dit heeft vaak te maken met verschillende oorspronkelijke celluloid bronnen waar vandaan de films gerestaureerd zijn. Ook hadden de films toen niet zulke stricte afspeel framerates als nu waardoor de films in lengte kunnen variëren. Ook zijn de soundtracks/scores vaak ietsjes anders aangezien die toen vaak OF live gespeeld werden OF op een losse fonograaf plaat vastgelegd waren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 21-07-2004 23:30 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Nice, bedankt voor de info!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 23:33 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Voor die laatste restauratie van Metropolis hebben ze echt alles uit de kast getrokken, en dus de originele celluloid uit de musea kunnen gebruiken.. Ook geven ze weer wanneer er shots missen (er zijn maar weinig complete films uit die tijd, er is zo veel geknipt en geplakt dat de kans dat je een silent-movie ziet zoals die destijds in de bios premiere draaide miniem is) ..


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 21-07-2004 23:35 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik heb jaren geleden één of andere héél marginale versie op video gezien, en die film is me altijd bijgebleven... soort jeugdsentiment, misschien dat ik 'm dus uiteindelijk zelfs liever wat marginaler heb... enfin, ik ga es naar die verschillende versies zoeken!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 23:48 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 21 juli 2004 23:35 schreef ~Narsil het volgende:
Ik heb jaren geleden één of andere héél marginale versie op video gezien, en die film is me altijd bijgebleven... soort jeugdsentiment, misschien dat ik 'm dus uiteindelijk zelfs liever wat marginaler heb... enfin, ik ga es naar die verschillende versies zoeken!


Tjsa.. het blijft natuurlijk marginaal in de zin dat het een film is van 80 jaar oud, zonder gesproken tekst.. dus de beste versie is vooral de versie die het dichts bij het origineel komt, de best gerestaureerde frames heeft, etc..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 23:58 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Voor eventuele geinteresseerden heb ik de volgende moeilijk te vinden klassiekers op pc staan:

- Das Kabinett Des Dr. Caligari
- Der Golem (1915)
- Die Tausend Augen Des Dr. Mabuse
- L'Age D'or
- M
- Nosferatu
- Un Chien Andalou

M is engels ondertiteld, de Mabuse film is niet ondertiteld, de rest is Silent.. L'Age D'Or is erg slechte kwaliteit, de rest vrij goed.

Zoek nog:

- Andere Fritz Lang films
- Andere silent movies, klassiekers
- Der Golem (1922)
- Films van Jodorowsky (surrealistische jaren 70 films, grote inspiratie van D.Lynch naar het schijnt)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 22-07-2004 0:01]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-07-2004 16:48 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 juli 2004 23:58 schreef Valorian het volgende:
Zoek nog:

- Films van Jodorowsky (surrealistische jaren 70 films, grote inspiratie van D.Lynch naar het schijnt)


Jodorowsky is inderdaad een bizare figuur geweest. Ik zou zelf 'Fando And Lis' aanraden. Ik zit nu te dubben of ik hem ga bestellen of niet....ik laat het je weten.

Indien je van bizarre surrealisme houdt kan ik je de volgende films aanraden:

'Pig' van Rozz Williams(Christian Death) - "Disturbing and dark the film depicts the relationship between a sadistic killer [played by Rozz Williams] and his submissive victim [James Hollan]. The two slowly evolve into a world of body mutilation, nipple piercing, and homo-erotic fantasy until they finally become one." Helaas is deze moeilijk aan te komen. Ik heb hem een tijdje terug van een van de gasten van RoDisc mogen lenen.


Viva la Muerte - bizar verhaal van een jongetje die in Spanje van Franco opgroeit inclusief echte beelden van dierenmishandeling e.d. Je kan dit met Jodorowsky's 'El Topo' vergelijken maar het is IMHO iets beter.



Alucarda - "Directed in Mexico in 1975 by Alejandro Jodorowsky collaborator Juan Lopez Moctezuma, the Psychotronic Video Guide describes Alucarda as "The strongest, most imaginative, and visual witch movie since Ken Russell's The Devils." Alucarda tells of the strange relationship between two young girls, Justine and Alucarda, and how their relationship destroyed the lives of those around them in a torrent of blood, death and damnation." .....moet ik nog meer vertellen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


invictis
Usericon van invictis
Posted 23-07-2004 16:53 by invictis Profiel van invictis

zit nog steeds op Shaun of the Dead te wachten


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-07-2004 23:23 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 juli 2004 23:25 schreef Valorian het volgende:
Die kan je denk ik vrij gemakkelijk krijgen, via amazon bijv (wel hoge porto natuurlijk) of zelfs bestellen via Free Record Shop .. een paar jaar terug is er een zeer goede restauratie geweest van de film, geloof door King Video.. kijk anders op www.silent-era.com voor de verschillende versies..


Je kan em ook bij de witte boekenmarkt halen (in Utrecht tegenover de Media markt)


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 23-07-2004 23:40 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

Arthur!!! ik ben echt heel benieuwd!


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen