IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Red de Goudvishal (GVH) Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-04-2007 13:27 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Insgelijks!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 17-04-2007 13:31 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 17 april 2007 0:55 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
het enige dat vaste zaaltjes opleveren zijn een vast groepje van zo'n honderd klaplopers die behoren tot het meubilair en waarvoor de gemeente in het geval van de gvh dus 500 euro per stuk uittrekt.




Suck my piss


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-04-2007 14:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2007 12:06 schreef Jällö het volgende:
Subsidie afschaffen, entree omhoog, minder internationale bands, minder gigs voor NL bands.

Nederlanders denken dat het normaal is om elke week voor 10,- een lading buitenlandse acts te zien die spelen voor nog geen 100 man en elke belachelijke deathmetalband moet zo nodig 4x per maand in elke uithoek van NL spelen. Kom op zeg.




+1



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-04-2007 14:33 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2007 13:00 schreef Jällö het volgende:
Nee, niet echt.

Weliswaar véél minder zaaltjes, veel minder buitenlandse bands, veel minder optredens voor lokale bands, maar deze worden niet door stonede vrijwilligers geregeld ergo het geluid en de apparatuur is altijd 100% in orde en beginnende bands werken zich het naadje om überhaupt maar een eerste gig te krijgen. Nederlandse bands hebben binnen een jaar hun eerste gig, krijgen heel veel complimentjes en blijven vervolgens hangen in hun ontwikkeling.

Er wordt wel erg veel gesubsidieerd, maar het geld gaat voor een veel groter deel naar muziekonderwijs, ergo elke school heeft een fatsoenlijk arsenaal aan instrumenten en muzieklessen, wat m.i. een veel stimulerender en eerlijker besteding van overheidsgeld is.

Ben je wel eens in de goudvishal geweest?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-04-2007 14:45 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Nee.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 17-04-2007 14:51 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2007 14:45 schreef Jällö het volgende:
Nee.

Dan mag je natuurlijk niet je mening geven, mallerd.

Ik vind dat je gelijk hebt. Er zijn elk weekend 30 bands te zien in zalen over het hele land en dat hoeft nou ook weer niet persé.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 17-04-2007 14:51]


Subtiel kamerolifantje


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-04-2007 15:01 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

En daarom moet je maar de Goudvishal gaan opheffen? Ze zijn op het moment wel een van de beste zalen van Nederland. 90% van de onzin die Jällo schrijft is niet te betrekken op de Goudvishal, ik vind het een redelijk goede organisatie hebben (voor iets wat voor 95% of vrijwilligers leunt).


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 17-04-2007 15:16 by murtcelP Wijzig reactieProfiel van murtcelPQuote dit berichthttp://www.libithum.nl

+1
Ik vind de term 'stonede vrijwilligers' ook wel heel erg minderwaardig, die zitten er misschien wel in jongerencentra (en ook daar werken vrijwilligers die het proberen professioneel aan te pakken, of bijvoorbeeld zelf al een studie geluidstechniek of bv iets van organistatie doen en graag meer ervarig opdoen) bij de GVH werken ze iig niet.
En dat in grote zalen het geluid altijd wel 100% is daar zijn de meningen denk ik ook wel over verdeeld...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-04-2007 15:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Herstel; jij vind ze één van de beste zalen. Maar het is welbekend dat de "markt" wat betreft podia in Nederland eigenlijk verzadigd is, en er in principe ook veel geld in bodemloze putten gemikt wordt. Als je ziet dat elk boerenhol zowat een zaal heeft, incluis subsidie dan heb je het oog op de kleine hoeveelheid marktwerking totaal verloren. Maar ja, vaak worden dat soort honken gebruikt om de jeugd van de straat te houden ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-04-2007 15:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2007 14:51 schreef stigma het volgende:
Dan mag je natuurlijk niet je mening geven, mallerd.

Ik vind dat je gelijk hebt. Er zijn elk weekend 30 bands te zien in zalen over het hele land en dat hoeft nou ook weer niet persé.


Zijn mening was denk ik niet zozeer tegen de GVH gericht maar meer in algemene zin bedoeld.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 17-04-2007 15:21 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 17 april 2007 15:17 schreef Jenje het volgende:
Herstel; jij vind ze één van de beste zalen. Maar het is welbekend dat de "markt" wat betreft podia in Nederland eigenlijk verzadigd is, en er in principe ook veel geld in bodemloze putten gemikt wordt. Als je ziet dat elk boerenhol zowat een zaal heeft, incluis subsidie dan heb je het oog op de kleine hoeveelheid marktwerking totaal verloren. Maar ja, vaak worden dat soort honken gebruikt om de jeugd van de straat te houden ...


Prima opmerking, en zonder muggezifterij de spijker op zijn kop...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-04-2007 15:27 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2007 15:17 schreef Jenje het volgende:
Herstel; jij vind ze één van de beste zalen. Maar het is welbekend dat de "markt" wat betreft podia in Nederland eigenlijk verzadigd is, en er in principe ook veel geld in bodemloze putten gemikt wordt. Als je ziet dat elk boerenhol zowat een zaal heeft, incluis subsidie dan heb je het oog op de kleine hoeveelheid marktwerking totaal verloren. Maar ja, vaak worden dat soort honken gebruikt om de jeugd van de straat te houden ...
Ik vind ook niet dat je geld in een bodemloze put moet storten. De Goudvishal zit altijd wel redelijk goed gevuld, dus de Goudvishal is naar mijn bescheiden mening geen geval van een bodemloze put...


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 17-04-2007 16:24 by murtcelP Wijzig reactieProfiel van murtcelPQuote dit berichthttp://www.libithum.nl

quote:
Op 17 april 2007 15:17 schreef Jenje het volgende:
Herstel; jij vind ze één van de beste zalen. Maar het is welbekend dat de "markt" wat betreft podia in Nederland eigenlijk verzadigd is, en er in principe ook veel geld in bodemloze putten gemikt wordt. Als je ziet dat elk boerenhol zowat een zaal heeft, incluis subsidie dan heb je het oog op de kleine hoeveelheid marktwerking totaal verloren. Maar ja, vaak worden dat soort honken gebruikt om de jeugd van de straat te houden ...


Veel van die boerenhol-zalen hebben meer functies dan alleen concerten, zoals tiener-disco's etc. om idd de jeugd van de straat te houden. Deze zullen gemeentes dus ook niet laten verdwijnen. Maar daarvoor een concertzaal met een goede programmering op te doeken is ook niet helemaal terecht.



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 17-04-2007 16:47 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 17 april 2007 15:17 schreef Jenje het volgende:
Herstel; jij vind ze één van de beste zalen. Maar het is welbekend dat de "markt" wat betreft podia in Nederland eigenlijk verzadigd is, en er in principe ook veel geld in bodemloze putten gemikt wordt. Als je ziet dat elk boerenhol zowat een zaal heeft, incluis subsidie dan heb je het oog op de kleine hoeveelheid marktwerking totaal verloren. Maar ja, vaak worden dat soort honken gebruikt om de jeugd van de straat te houden ...


Elk boerenhol heeft bijna een jeugdhonk, waar soms ook concerten georganiseerd worden. Dit is inderdaad vaak om de jeugd van de straat te houden, en terecht dat daar overheidsgeld naar toe gaat. De functie is niet om alleen maar concerten te organiseren, het is meer een aanvulling.

Ik verbaas me over het gezeur over subsidies, hier in Zwolle heeft de gemeente een compleet overbodig nieuw theater neer laten zetten, terwijl een bestaand theater al problemen had om de zalen vol te krijgen en de financien rond te krijgen. Daar gaat zoveel meer subsidie heen, daar kan je wel 3 goudvishallen per jaar mee betalen. Maar de goudvishal zal wel geen prestigeobject zijn zoals een nieuw theater, dus mag het weg... Typisch aan gemeentelijke besluitvorming....



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-04-2007 16:52 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Er kan naar mijn mening niet genoeg geld naar kunst en cultuur gaan zolang er fatsoenlijk mee wordt omgesprongen, zoals in de Goudvishal gebeurt zover ik weet.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2007 16:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2007 16:52 schreef Kramy het volgende:
Er kan naar mijn mening niet genoeg geld naar kunst en cultuur gaan zolang er fatsoenlijk mee wordt omgesprongen, zoals in de Goudvishal gebeurt zover ik weet.


+1


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-04-2007 17:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2007 16:52 schreef Kramy het volgende:
Er kan naar mijn mening niet genoeg geld naar kunst en cultuur gaan zolang er fatsoenlijk mee wordt omgesprongen, zoals in de Goudvishal gebeurt zover ik weet.

Beetje iemands hobby financiëren! Dat kan niet, hè!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 17-04-2007 17:07]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 18-04-2007 17:12 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Beste Goudvishal bezoekers en undergroundliefhebbers van Nederland,

Middels dit bericht willen wij jullie op de hoogte brengen van het initiatief dat er een online petitie is gestart voor het behoud van de Goudvishal. http://www.petitiononline.com/gvhnl/petition-sign.html

Het doet ons goed om te lezen dat de Goudvishal gewaardeerd wordt. Dit sterkt ons in onze overtuiging dat wij van belangrijke waarde zijn voor Arnhem en daarnaast een belangrijke functie vervullen in Gelderland en heel Nederland eigenlijk. Goed om te zien dat met de komst van Luxor de behoefte naar onze functie niet verdwijnt.

Om de petitie ook recht te laten aan de situatie willen wij een enkele reactie/nuancering plaatsen bij het artikel uit de Volkskrant en daarmee ook op enkele geplaatste reacties.

Al jaren is de Goudvishal een voorstander voor de komst van een nieuw poppodium in Arnhem. De reden is simpel. Arnhem heeft geen behoorlijk poppodium en daarmee ook geen poporganisatie met voldoende slagkracht. Ons uitgangspunt hierbij was altijd een ‘fusie’ van Goudvishal en Jacobiberg verder aangevuld om zo tot een gewenst niveau te komen. We praten uiteraard dan niet alleen over de mensen maar ook over ons profiel. Uiteindelijk heeft de gemeente Arnhem een directeur in dienst genomen met de opdracht een organisatie op te bouwen met een breed profiel. Dat daarmee de beoogde samensmelting niet plaatsvindt nemen wij de gemeente kwalijk. Richting Luxor vinden wij het jammer dat er een organisatie en profiel wordt opgebouwd zonder daarbij intensief de bestaande Arnhemse organisaties te betrekken. Een gemiste kans in onze ogen.

Dit neemt niet weg dat wij als Goudvishal nog steeds blij zijn dat Arnhem in 2008 een mooi poppodium rijk is en we willen Luxor Live ook niet als de grote boeman wegzetten. Wel zijn wij van mening dat de Goudvishal nog steeds van grote waarde zal zijn als Luxor haar deuren opent. Luxor wil niet en kan ook onmogelijk onze functie geheel overnemen. Ongetwijfeld zal Luxor metal concerten en enkele andere harde stijlen incidenteel programmeren maar underground bands zullen daarbij niet of nauwelijks aan bod komen. Vanwege het brede karakter van Luxor, wat wij ook onderschrijven, zal Luxor nooit een podium zijn voor en door de underground. De Goudvishal is dat wel en daarom alleen al het behouden waard.

Wij verzoeken de gemeente en de politiek van Arnhem om onze waarde voor Arnhem, Gelderland en heel Nederland te onderschrijven door ons te blijven ondersteunen middels subsidie. Hiermee zijn wij in staat om ook na 2007 ons underground progamma te continueren. Jullie kunnen dit verzoek ondersteunen door de petitie te tekenen. Doe het, het liefst vandaag nog.

Met positieve groet,
Goudvishal

P.S. Kom ook vooral naar alle komende concerten in de Goudvishal in het bijzonder het meest gezellige metalfestival van Nederland: Kings Of Metal. Voor meer info check www.goudvishal.nl.


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-04-2007 0:10 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Uitstekend stukje tekst



herrie
Usericon van herrie
Posted 19-04-2007 0:45 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

aangezien er ook belachelijk veel geld is gepompt in de "Gelredome" (o.a. door de Gemeente Arnnep), ga ik ervan uit dat GVH ook z'n centen krijgt...


Fire
Usericon van Fire
Posted 19-04-2007 19:06 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 19 april 2007 0:45 schreef herrie het volgende:
aangezien er ook belachelijk veel geld is gepompt in de "Gelredome" (o.a. door de Gemeente Arnnep), ga ik ervan uit dat GVH ook z'n centen krijgt...

Grapjas.

In Enschede gaat ATAK samen met podium twente in een nieuw pand hangen. atak krijgt 2 a 3 kleine zalen en er komt een thetar zaal die een gelijke grote heeft in bezoekersaantallen. Speciaal daarvoor wordt een miljoen vrijgemaakt om ze in het eerste jaar te laten "knallen" dat terwijl atak het met 170.000 euro moet doen en meer bezoekers op jaarbasis moet gaan halen



~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 19-04-2007 21:11 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

quote:
Op 19 april 2007 19:06 schreef Fire het volgende:
Grapjas.

In Enschede gaat ATAK samen met podium twente in een nieuw pand hangen. atak krijgt 2 a 3 kleine zalen en er komt een thetar zaal die een gelijke grote heeft in bezoekersaantallen. Speciaal daarvoor wordt een miljoen vrijgemaakt om ze in het eerste jaar te laten "knallen" dat terwijl atak het met 170.000 euro moet doen en meer bezoekers op jaarbasis moet gaan halen


een van de vele momenten dat ik blij ben dat ik niet in enschede woon

170k voor een paar punkertjes...



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 19-04-2007 21:12 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik denk dat de mensen in Enschede ook blij zijn met dat jij daar niet woont ja...

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 19-04-2007 21:12]



~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 19-04-2007 21:27 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

quote:
Op 19 april 2007 21:12 schreef Audiophile het volgende:
Ik denk dat de mensen in Enschede ook blij zijn met dat jij daar niet woont ja...


haha

zelfs nadat je hem edit blijft hij gewoon niet echt leuk
er is denk ik niemand die nu van zijn stoel valt of bier door zijn neus lacht.

probeer het nog eens.





Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 19-04-2007 21:32 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

~~**hehehe**~~


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen