IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechtse commies vs. linkse nazis [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-05-2009 22:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Alleen totaal niet vergelijkbaar.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-05-2009 22:26 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 9 mei 2009 22:19 schreef kwelgeest het volgende:
Het vrije volk.


Je weet toch hoe ik daar terecht ben gekomen.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-05-2009 22:27 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 9 mei 2009 22:22 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Net zo objectief als Indymedia


Alleen veel beter.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 11-05-2009 22:07 by Dargull Profiel van Dargull

HVV, Indymedia, allebei hetzelfde probleem, gigantisch grote bek, gigantisch gekleurd en 'hoor en wederhoor' hebben ze nog nooit van gehoord! GeenStijl heeft dan tenminste nog een professionele redactie en gevoel voor humor (en verder ook een grote bek).

En ik heb al jaren geleden gebroken met links, ben pro-Israëlisch en stem op een liberale partij en vind dat Ayn Rand een intelligent mens was.
Gewoon even om aan te voorkomen dat ik zo meteen voor links tuig wordt uit gemaakt want dat is de traditionele manier om anders denkenden te groeten op HVV toch?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-05-2009 22:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Het Vrije Volk is itt Indymedia geen podium waar tot geweld en vernieling opgeroepen wordt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 12-05-2009 21:06 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 11 mei 2009 22:15 schreef kwelgeest het volgende:
Het Vrije Volk is itt Indymedia geen podium waar tot geweld en vernieling opgeroepen wordt.


Nee revisionisme is meer jullie ding inderdaad.


R.
Usericon van R.
Posted 12-05-2009 21:28 by R. Profiel van R.

Gelukkig heeft dat niets met geweld uitlokken gemeen.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 12-05-2009 22:27 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 12 mei 2009 21:28 schreef R. het volgende:
Gelukkig heeft dat niets met geweld uitlokken gemeen.


Och het zijn beide wat dubieuze methoden om 'het grote gelijk' (dat niet bestaat) aan je kant te krijgen.


R.
Usericon van R.
Posted 12-05-2009 22:42 by R. Profiel van R.

Dat neemt niet weg dat het geen geweld uitlokt en dus totaal irrelevant is.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-05-2009 9:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 21:06 schreef Dargull het volgende:
Nee revisionisme is meer jullie ding inderdaad.
Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Edit: Voor zover dat al opgaat voor HVV. Wel eens wat stukjes gelezen daar of toch nog een tikje vastgeroest in je oude rooie reflexen?

Edit2: Tenzij je met revisionisme negationisme bedoelt. Maar dan zou ik je graag willen uitnodigen een negationistisch artikel te vinden dat op HVV geplaatst is.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 13-05-2009 10:05]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-05-2009 10:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dus als je het niet eens bent met wat geschreven wordt of het wat gekleurd vind heb je gelijk rooie reflexen?

ik zou sowieso het het links rechts idee maar snel vergeten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-05-2009 13:33 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ik denk dat elite net heeft prima heeft gezegd waarom HHV kut is .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2009 13:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 mei 2009 10:35 schreef ElitE het volgende:
dus als je het niet eens bent met wat geschreven wordt of het wat gekleurd vind heb je gelijk rooie reflexen?

ik zou sowieso het het links rechts idee maar snel vergeten.

Precies, zóóóóóó 2008.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 13-05-2009 17:52 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 13 mei 2009 13:36 schreef bastianus het volgende:
Precies, zóóóóóó 2008.


Ik voeg me bij gemene lepel & ElitE wat HVV betreft.

En links/rechts is wat raar inderdaad, de SP heeft bijvoorbeeld 'rechtsere' ideeën wat betreft integratie beleid dan de CDA/VVD.
En D66 zit rechts van de VVD/CDA als het gaat over staatsinrichting.
En de PvdA/SP zitten heeeeel ver rechts van de VVD & D66 als het gaat over privacy op het net.
Dus het is maar net welk onderwerp je eruit licht.

Ik beschrijf mezelf vooral als 'rechts' als ik het over politiek heb met mensen die daar normaliter geen of weinig interesse in hebben. Anders ben ik qua stem gedrag een mild naar conservatisme neigende liberaal en ideologisch een libertijn die nogal gecharmeerd is van het objectivisme, maar leg dat maar eens aan mijn migranten buurman uit (die niet van politiek houdt) 'Rechts, VVD niet wilders niet christelijk' snapt ie gelijk

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 13-05-2009 17:53]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-05-2009 18:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik denk Dat Elie en GL amper weten wat HVV is. Itt Indymedia zijn om HVV andere en/of tegengeluiden welkom en zijn de vaste schrijvers voor/van HVV niet onder een noemer te vangen.

Ik ben trouwens erg benieuwd wat jij, Dargull, zo rechts vindt aan de integratie standpunten van de SP. Ik heb ze gisteren weer eens bekeken, dat is gewoon linkse meuk. Ook je opmerking over D66 kan ik zo 1,2,3 niet volgen.
Het doodverklaren van 'links - rechts' is totale onzin. Je moet het alleen niet een dimensionaal zien.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 13-05-2009 18:32 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 13 mei 2009 18:01 schreef kwelgeest het volgende:
Ik denk Dat Elie en GL amper weten wat HVV is. Itt Indymedia zijn om HVV andere en/of tegengeluiden welkom en zijn de vaste schrijvers voor/van HVV niet onder een noemer te vangen.

Ik ben trouwens erg benieuwd wat jij, Dargull, zo rechts vindt aan de integratie standpunten van de SP. Ik heb ze gisteren weer eens bekeken, dat is gewoon linkse meuk. Ook je opmerking over D66 kan ik zo 1,2,3 niet volgen.
Het doodverklaren van 'links - rechts' is totale onzin. Je moet het alleen niet een dimensionaal zien.


Meen mij te herinneren dat het 'Delta Plan Integratie' van de SP voor verplichte spreiding van migranten is en voor het dwangmatig uitzetten van probleem migranten. (Is even geleden dat ik het gelezen heb, maar ik heb het het nog liggen dus ik kan het wel even opzoeken desnoods).
D66 was altijd voor een districten stelsel en de gekozen rijksambtenaren (burgemeester o.a.) niet noodzakelijker wijs een 'rechts' punt maar iets wat buiten NL overwegend door 'rechtse' partijen gepropageerd word.

En links/rechts doodverklaren is wel een paar bruggen verder dan het 'raar' vinden hoor. Links/Rechts is een oversimplificatie mijns inziens.

En wat HVV betreft ik erger me aan artikelen waarin bijvoorbeeld Hitler als de 'uitvinder' van de sociaal democratie wordt neer gezet, dat is gewoon kul. Het V.K. heeft een democratische traditie die veeeeeeeeel ouder is dan de Duitse (het is geen toeval dat Ierse onafhankelijkheidsbeweging een overwegend politieke was bijvoorbeeld en ook nog succesvol op die manier en dan hebben we het al over de late 18e en vroege 19e eeuw). En de (soms revolutionaire) sociaal democratische beweging (toen vaak -maar niet altijd- nog binnen de communistische beweging dat wel) dateert van de laat 19e vroeg 20e eeuw, ver voor WO2.

En dan beschuldig ik HVV (of eigenlijk Duns) van revisionisme ja, z'n verhaal negeert simpel weg alles wat zijn beweringen logenstraft, maar hij presenteert het wel als feit 'De Hitler werkelijkheid' en dat vind ik kwalijk.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-05-2009 19:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 mei 2009 18:01 schreef kwelgeest het volgende:
Ik denk Dat Elie en GL amper weten wat HVV is. Itt Indymedia zijn om HVV andere en/of tegengeluiden welkom en zijn de vaste schrijvers voor/van HVV niet onder een noemer te vangen.

Ik ben trouwens erg benieuwd wat jij, Dargull, zo rechts vindt aan de integratie standpunten van de SP. Ik heb ze gisteren weer eens bekeken, dat is gewoon linkse meuk. Ook je opmerking over D66 kan ik zo 1,2,3 niet volgen.

Het doodverklaren van 'links - rechts' is totale onzin. Je moet het alleen niet een dimensionaal zien.


je spreekt jezelf tegen eigenlijk, links rechts is nu eenmaal eendimensionaal. Terwijl er nergens zo'n lijn te vinden is. Je kan appels peren zebravisjes kwallen en voetschimmel nog makkelijker in een 1 dimensionale lijn krijgen.

Je hoeft de term niet helemaal af te schaffen ofzo, maar als je zo "vrij" denkt moet je ook zoveel mogelijk proberen om niet vanuit links/rechtste kaders te denken. Maar ik zeg ook niet dat HVV zo kut of zo geweldig is, ik heb er te weinig gelezen. Maar wat ik tot nu toe tegen kwam was het proberen van dingen zo analyseren dat het toch wel een beetje in de links rechts definitie past, mij lijkt het beter om die achter je te laten en dan maar met nieuwe dimensies op de proppen komt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-05-2009 21:21 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
EU: PVV komt politiek 't best over

Nederlandse politieke partijen slagen er slecht in om hun ideeën voor Europa duidelijk over te brengen aan de kiezer. Dat blijkt uit onderzoek naar de Europese verkiezingen van het Center for Politics and Communication (CPC) van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Het onderzoek werd woensdag gepresenteerd in Den Haag.

De PVV brengt haar boodschap het minst beroerd over: 15 procent van de ondervraagden vindt dat het duidelijk is wat de partij met Europa wil. De PvdA (14 procent), CDA (14), SP (13) en VVD (12) slagen er nog iets minder in om duidelijkheid te verschaffen over Europa.

Ruzies scoren

Onderzoeker Claes de Vreese zei dat ruzies de kiezers duidelijk kunnen maken waar de verschillen tussen partijen zitten. Maar slechts een op de vijf Nederlanders merkt conflicten op in de campagne voor het Europees Parlement. In zestien andere onderzochte Europese landen is dat ongeveer hetzelfde.

Madlener

Voor het beste begrip van Europa zijn inhoudelijke conflicten over bijvoorbeeld de toekomst van de auto-industrie geschikt, zei De Vreese. Ook andere soorten ruzies trekken de aandacht. In Nederland was er de afgelopen weken gedoe over PVV-lijsttrekker Barry Madlener. Aanvoerders van andere partijen vonden dat hij te vaak zijn snor drukte bij verkiezingsdebatten.

PVV 13%

Conflicten vergroten de zichtbaarheid van politieke partijen. Volgens De Vreese kunnen die bijdragen aan het succes van de PVV in de peilingen. In het onderzoek van het CPC haalt de PVV 13 procent van de stemmen als er nu verkiezingen voor het Europees parlement zouden zijn. De partij nadert hiermee het CDA en de PvdA die respectievelijk op 15 en 13 procent uitkomen.

In Nederland kunnen kiezers op 4 juni hun stem uitbrengen voor het Europees parlement.

(SN)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-05-2009 21:25 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Bos heeft vriendjes bij de CU en het CDA, kijk maar.

quote:
Bos voelt weinig voor VVD-plan

PvdA-leider en vicepremier Wouter Bos voelt weinig voor een VVD-initiatief om de vrijheid van meningsuiting uit te breiden, zo blijkt vandaag uit zijn weblog. Bos uit zich daarin kritisch over de voorstellen van VVD-leider Mark Rutte, die ervoor pleit om desnoods het aanzetten tot haat en groepsbelediging niet langer strafbaar te stellen.

Bos vindt dat te ver gaan. Hij gelooft er niets van dat "de deuren verder openzetten voor haatzaaien en beledigingen" het probleem oplost van zelfcensuur bij bange columnisten en cabaretiers.

Vervolging

Hij snapt ook niet dat Rutte pleit voor politiek ingrijpen om de vervolging van cartoonist Nekschot te stoppen. "Iets waar ik niet aan moet denken, laat politici zich alsjeblieft niet met de rechterlijke macht bemoeien. Pas als de toepassing van wetten tot wat ons betreft maatschappelijk ongewenste gevolgen leidt, en dat is pas het geval nadat het rechterlijk oordeel is geveld, is er wat mij betreft een mogelijke reden om in te grijpen", aldus Bos.

(SN)

Windvaan.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-06-2009 15:07 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 13 juni 2009 15:04 kon Hans Worst de zoekfunctie niet vinden:
Dag allemaal. Ik lees Zware Metalen al behoorlijk lang, en ik heb nooit de zin gehad om een profiel aan te maken, maar zoals je wellicht ziet heb ik dat wel gedaan.
Ik zag namelijk dat er in enkele topics flink werd gediscussieerd over Wilders' gedachtengoed. En ik ben best geschrokken over het groot aantal mensen wat op deze partij heeft gestemd.
Ik ben zelf niet gelovig, van mij mogen op zich alle religies verboden worden, maar ik ben realistisch, dat lukt de komende 2000 jaar toch niet. Om dan tegen één religie mijn gal te spuwen zou dan wel erg simpel zijn, zo ook "Ome Geert".

Maar het is niet alleen de islam waar Wilders tegen is. Daarom heb ik dit topic geopend, om te discussiëren over wat Wilders nog meer in petto heeft, mocht hij Balkenende ooit opvolgen.

Bij deze een aardig linkje naar Wilders' "Onafhankelijkheidsverklaring". Lees maar eens goed door, vooral de PVV-aanhang, dan lees je hoe sociaal Wilders is.

http://www.rug.nl/dnpp/politiekePartijen/PvV/verklaring.pdf

Daarin is bijvoorbeeld te lezen dat Wilders voor versoepeling is van het onslagrecht, hij is voor het afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO’s en hij is bovendien voor de afschaffing van de Euro, en de gulden moet terug. (ik was ook altijd tegen de Euro, maar de gulden terugbrengen zal nu een miljardenstrop voor onze economie betekenen).

Al met al al een paar punten om eens goed bij stil te staan, want wie wil er graag zo'n toekomst?


Bruce Banner


Hans Worst
Usericon van Hans Worst
Posted 13-06-2009 15:10 by Hans Worst Profiel van Hans Worst

Hmmz, jammer dat dit onderwerp in dit topic is overgeplaatst. (Ik had er namelijk een nieuw topic voor aangemaakt onder de noemer "Wat Wilders wil")
Als ZM lezer kende ik dit topic wel degelijk, maar ik vond het onderwerp toch wat specifieker ten opzichte van het topic waar het nu in staat.
Maar ja, er mag weer gereageerd worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Hans Worst op 13-06-2009 15:11]


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-06-2009 15:14 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Ordnung muss sein, Hans Hakenwurst. Welkom overigens.


Bruce Banner


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-06-2009 15:50 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Simpel. Om een log apparaat een klein beetje de hoek om te trekken moet je een behoorlijke slinger aan het stuur geven.
Zelfde als met de politiek. Met halfbakken standpunten bereik je niet zoveel, laat staan dat er iets aan de koers veranderd.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 13-06-2009 16:10 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 13 juni 2009 15:50 schreef Greycloak het volgende:
Simpel. Om een log apparaat een klein beetje de hoek om te trekken moet je een behoorlijke slinger aan het stuur geven.
Zelfde als met de politiek. Met halfbakken standpunten bereik je niet zoveel, laat staan dat er iets aan de koers veranderd.


Halve maatregelen en halfbakken oplossingen zijn helaas inherent in een politiek systeem als de onze waarin geen enkele partij de absolute politieke meerderheid heeft.


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-06-2009 16:21 by Mark Profiel van Mark

Nee, een twee-partijen systeem geeft je veel keuzevrijheid


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen