IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechtse commies vs. linkse nazis [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-02-2010 16:13 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 februari 2010 13:02 schreef ZelThoR het volgende:
Slecht signaal, ja. Zou goed zijn als de betrokken landelijke partijen hier wat over zeggen. Misschien dat zelfs wat van de betrokken gemeentelijke partijen het er niet mee eens zijn dat één van hun kandidaten dat doet.

Ik vind dit wel jammerlijk beperkte beeldvorming, lekker op de makkelijke doelwitten jagen. Nu wil ik graag een overzicht zien van het aantal gemeentepartijen dat een folder in een andere taal heeft laten maken Kunnen we dan echt zeggen welke het slechtste bezig is en of het überhaupt veel voorkomt of niet.
PvdA Rotterdam zegt hier niet blij mee te zijn, maar het is blijkbaar geen uitzondering. Geenstijl en HVV houden ze bij. En ook D66 gaat verder op haar Inch'Allah-tour waar zij met de landelijke verkiezingen 2006 mee begon:



quote:
Overigens, ik vind dit echt een prachtige foto;


Neuken?

quote:
Debat helaas niet gezien.
Heb je weinig aan gemist. Van Geel en Slob hadden zich van tevoren al ingegraven en beantwoordden weinig vragen. Wel veel gelul, geen antwoorden.
Pechtold en Rutte waren voor hun doen niet in vorm. Wilders pareerde meerdere aanvallen mooi, maar hield zich bij meerdere onderwerpen erg afzijdig. Halsema en Kant (mooie pony) waren voorspelbaar en oppervlakkig. Vooral Kant deed niets anders dan het overal mee oneens zijn. Compleet geen inbreng. Bos deed het eigenlijk nog het redelijkst maar niemand deed het goed. Slob en Kant waren wel duidelijk het slechtst.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-02-2010 16:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 februari 2010 16:13 schreef kwelgeest het volgende:
PvdA Rotterdam zegt hier niet blij mee te zijn, maar het is blijkbaar geen uitzondering. Geenstijl en HVV houden ze bij.

Ja, die zijn bij de linkse partijen aan het zoeken bedoel je Grootste kans ook dat je daar dit soort dingen vindt, maar ik vermoed dat er ook wel wat andere partijen folders in andere talen hebben.
quote:
En ook D66 gaat verder op haar Inch'Allah-tour waar zij met de landelijke verkiezingen 2006 mee begon:

Kwalijk.

En gaan we weer het gedoe rond de Armeense genocide uit de sloot trekken? Ze heeft altijd gezegd dat er doelgericht honderdduizenden Armeniërs door de Ottomanen over de kling zijn gejaagd. Verder is het veel geëmmer of het wel of niet genocide moet heten, maar dat hoort meer tot het veld van internationaal (oorlogs)recht dan iets anders. Onoverzichtelijke (geo)politieke rotzooi dus, terecht dat je daar geen uitspraak over HOEFT te doen als Nederlands kamerlid.
quote:
Heb je weinig aan gemist. Van Geel en Slob hadden zich van tevoren al ingegraven en beantwoordden weinig vragen. Wel veel gelul, geen antwoorden.
Pechtold en Rutte waren voor hun doen niet in vorm. Wilders pareerde meerdere aanvallen mooi, maar hield zich bij meerdere onderwerpen erg afzijdig. Halsema en Kant (mooie pony) waren voorspelbaar en oppervlakkig. Vooral Kant deed niets anders dan het overal mee oneens zijn. Compleet geen inbreng. Bos deed het eigenlijk nog het redelijkst maar niemand deed het goed. Slob en Kant waren wel duidelijk het slechtst.


Hmm, jammer.

Ik hoorde iets over de strafmaat in Nederland voorbijkomen. Halsema heeft gezegd dat wij de derde zijn in West-Europa qua zwaarte van straffen? Ik kon dit daarover vinden:

di 04 nov 2008, 05:30
Nederlandse rechter straft zeer streng
door Johan van den Dongen
AMSTERDAM - De Nederlandse rechter straft aanzienlijk strenger dan in de ons omringende landen. In West-Europa staat de Nederlandse strafmaat op de derde plaats, na Groot-Brittannië en Spanje.

Wereldwijd is het strafrechtbeleid van zelfs China en Saoedi-Arabië milder dan hier, blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek van het King's College in Londen. Afgelopen weekend verzocht CDA-minister van Justitie Hirsch Ballin om de Nederlandse strafmaat te vergelijken met die in het buitenland. De partij wil dat de straffen omhoog gaan als Nederland een soft strafrechtbeleid heeft en internationaal laag straft.

'Wonderlijk'

"Wonderlijk dat het CDA dat vraagt", zegt hoogleraar Straf- en Procesrecht Ybo Buruma, "want dat onderzoek is er al." Volgens Buruma is het een misvatting dat ons strafrechtbeleid soft is. "Dat is eerder streng", zegt hij, wijzend op de explosieve toename van het aantal levenslange gevangenisstraffen sinds 2000 en het tbs-systeem. In veel landen worden weliswaar zwaardere straffen uitgesproken, maar komen de daders veel eerder vrij. "In Nederland gebeurt dat pas na het uitzitten van twee derde van de straf, maar in Turkije bijvoorbeeld is dat al na een vijfde van de straf en in Texas na een tiende. Daar word je veroordeeld tot honderd jaar cel en kom je na tien jaar vrij. In Europa is een crimineel alleen in Denemarken slechter af: daar moet je drie vierde van je straf uitzitten." Buruma herinnert eraan dat tussen 1995 en 2003 nergens ter wereld de strafmaat zo omhoog ging als in Nederland. "De Amerikanen, altijd nummer één onder de stijgers, vonden dat wel sappig nieuws. Ze hebben me toen een reisje aangeboden om hen uit te leggen hoe dat kwam. Ik heb hen uitgelegd dat het een gevolg was van de politieke kleurverandering in ons land." Buruma kan zich voorstellen dat in de maatschappij het beeld leeft dat criminelen te gemakkelijk wegkomen met een taakstraf. "Die discussie zou je kunnen voeren. Maar iemand die een zwaar delict heeft gepleegd, komt er in ons land niet zomaar mee weg."

Advocaat en hoogleraar Internationaal Strafrecht mr. Geert-Jan Knoops is een van de twee wetenschappers die dit jaar, in opdracht van de Raad voor de Rechtspraak, een kwaliteitsonderzoek deed naar strafmotivering door de rechters. Het resultaat: de rechters leveren vrijwel altijd degelijk en correct werk af.

Volgens Knoops ontstaat het beeld dat er te laag wordt gestraft doordat de rechter de strafmotivering niet duidelijk genoeg aan de burger uitlegt. "Als een vader 180 uur dienstverlening krijgt voor een langere periode van incest met zijn dochter, dan heb je als rechter de verplichting de samenleving extra uit te leggen hoe je tot die straf bent gekomen. Vonnissen moeten transparanter, eenvoudiger, uitvoeriger en begrijpelijker. In het algemeen zie je dat mensen veel genuanceerder oordelen over een straf als ze de motivering kennen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2369412/__Nederlandse_rechter_zeer_streng__.html

-----------

Frappant! Dat verbaasde me zeer.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-02-2010 16:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 februari 2010 16:13 schreef kwelgeest het volgende:
Neuken?


Ja precies :')

Prachtige foto!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-02-2010 16:54 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 februari 2010 16:30 schreef ZelThoR het volgende:


Frappant! Dat verbaasde me zeer.


Meen je dat? Dat verbaasd mij.


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-02-2010 16:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 februari 2010 16:54 schreef MR. N het volgende:
Meen je dat? Dat verbaasd mij.

Hè, wat? Ik ben in een bijna constante staat van verbazing!

Ik verbaas mij ook over de grammaticale vrijheden die jij jezelf toe-eigent in bovenstaand bericht

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-02-2010 16:58]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-02-2010 17:01 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 februari 2010 16:58 schreef ZelThoR het volgende:
Hè, wat? Ik ben in een bijna constante staat van verbazing!

Ik verbaas mij ook over de grammaticale vrijheden die jij jezelf toe-eigent in bovenstaand bericht
Mooi hè.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-02-2010 17:03 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 februari 2010 16:30 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, die zijn bij de linkse partijen aan het zoeken bedoel je Grootste kans ook dat je daar dit soort dingen vindt, maar ik vermoed dat er ook wel wat andere partijen folders in andere talen hebben.
'Zoeken' is hier een groot woord. Fiets langs zo’n verkiezingposterbillboard en gij zult vinden.
Daarbij betwijfel ik het ten zeerste dat VVD, PVV of SGP folders in het Turks o.i.d. hebben.

quote:
Kwalijk.

En gaan we weer het gedoe rond de Armeense genocide uit de sloot trekken? Ze heeft altijd gezegd dat er doelgericht honderdduizenden Armeniërs door de Ottomanen over de kling zijn gejaagd. Verder is het veel geëmmer of het wel of niet genocide moet heten, maar dat hoort meer tot het veld van internationaal (oorlogs)recht dan iets anders. Onoverzichtelijke (geo)politieke rotzooi dus, terecht dat je daar geen uitspraak over HOEFT te doen als Nederlands kamerlid.
Mevrouw mag van mij ervan vinden wat zij wil. Wat ik kwalijk vind is dat D66 uit puur opportunisme zichzelf voor de Grijze Wolven-kar spande en zo met drie ipv twee zetels uit de bus kwam. Dat die partij haar ziel zo goedkoop weg doet moet zij zelf weten. Ik vind het kwalijk.


quote:
Ik hoorde iets over de strafmaat in Nederland voorbijkomen. Halsema heeft gezegd dat wij de derde zijn in West-Europa qua zwaarte van straffen? Ik kon dit daarover vinden:

di 04 nov 2008, 05:30
Nederlandse rechter straft zeer streng
door Johan van den Dongen
AMSTERDAM - De Nederlandse rechter straft aanzienlijk strenger dan in de ons omringende landen. In West-Europa staat de Nederlandse strafmaat op de derde plaats, na Groot-Brittannië en Spanje.

Wereldwijd is het strafrechtbeleid van zelfs China en Saoedi-Arabië milder dan hier, blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek van het King's College in Londen. Afgelopen weekend verzocht CDA-minister van Justitie Hirsch Ballin om de Nederlandse strafmaat te vergelijken met die in het buitenland. De partij wil dat de straffen omhoog gaan als Nederland een soft strafrechtbeleid heeft en internationaal laag straft.

'Wonderlijk'

"Wonderlijk dat het CDA dat vraagt", zegt hoogleraar Straf- en Procesrecht Ybo Buruma, "want dat onderzoek is er al." Volgens Buruma is het een misvatting dat ons strafrechtbeleid soft is. "Dat is eerder streng", zegt hij, wijzend op de explosieve toename van het aantal levenslange gevangenisstraffen sinds 2000 en het tbs-systeem. In veel landen worden weliswaar zwaardere straffen uitgesproken, maar komen de daders veel eerder vrij. "In Nederland gebeurt dat pas na het uitzitten van twee derde van de straf, maar in Turkije bijvoorbeeld is dat al na een vijfde van de straf en in Texas na een tiende. Daar word je veroordeeld tot honderd jaar cel en kom je na tien jaar vrij. In Europa is een crimineel alleen in Denemarken slechter af: daar moet je drie vierde van je straf uitzitten." Buruma herinnert eraan dat tussen 1995 en 2003 nergens ter wereld de strafmaat zo omhoog ging als in Nederland. "De Amerikanen, altijd nummer één onder de stijgers, vonden dat wel sappig nieuws. Ze hebben me toen een reisje aangeboden om hen uit te leggen hoe dat kwam. Ik heb hen uitgelegd dat het een gevolg was van de politieke kleurverandering in ons land." Buruma kan zich voorstellen dat in de maatschappij het beeld leeft dat criminelen te gemakkelijk wegkomen met een taakstraf. "Die discussie zou je kunnen voeren. Maar iemand die een zwaar delict heeft gepleegd, komt er in ons land niet zomaar mee weg."

Advocaat en hoogleraar Internationaal Strafrecht mr. Geert-Jan Knoops is een van de twee wetenschappers die dit jaar, in opdracht van de Raad voor de Rechtspraak, een kwaliteitsonderzoek deed naar strafmotivering door de rechters. Het resultaat: de rechters leveren vrijwel altijd degelijk en correct werk af.

Volgens Knoops ontstaat het beeld dat er te laag wordt gestraft doordat de rechter de strafmotivering niet duidelijk genoeg aan de burger uitlegt. "Als een vader 180 uur dienstverlening krijgt voor een langere periode van incest met zijn dochter, dan heb je als rechter de verplichting de samenleving extra uit te leggen hoe je tot die straf bent gekomen. Vonnissen moeten transparanter, eenvoudiger, uitvoeriger en begrijpelijker. In het algemeen zie je dat mensen veel genuanceerder oordelen over een straf als ze de motivering kennen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2369412/__Nederlandse_rechter_zeer_streng__.html

-----------

Frappant! Dat verbaasde me zeer.
Het probleem is niet zozeer de hoogte van de straffen, maar de lage pakkans en het ontbreken van minimumstraffen.
Maar waarom zouden wij ons door ‘het buitenland’ laten gidsen terwijl er een redelijke consensus bestaat dat wij onze straffen te laag/soft vinden.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-02-2010 17:05 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 februari 2010 17:03 schreef kwelgeest het volgende:

Het probleem is niet zozeer de hoogte van de straffen, maar de lage pakkans en het ontbreken van minimumstraffen.
Maar waarom zouden wij ons door ‘het buitenland’ laten gidsen terwijl er een redelijke consensus bestaat dat wij onze straffen te laag/soft vinden.




Specificeer "wij" aub....

Dat er een beeld bestaat van te lage / softe straffen wil nog niet zeggen dat het ook zo is. En het is bewezen dat gevangenisstraffen eigenlijk niets oplossen.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-02-2010 17:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tis ook bewezen dat ter dood veroordeelden niet meer terugvallen in hun oude daden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-02-2010 17:09 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 februari 2010 17:08 schreef ElitE het volgende:
Tis ook bewezen dat ter dood veroordeelden niet meer terugvallen in hun oude daden.


Psies, en dat heeft niets met gevangenisstraf te maken...


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-02-2010 17:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Onzin. Dat gevangenisstraffen niet een 100% remedie zijn betekent nog niet dat ze niet werken.
Daarbij zijn gevangenisstraffen niet slechts bedoelt om de dader tot inkeer te brengen, maar ook om het publiek tevreden te stellen.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 16-02-2010 17:12]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-02-2010 17:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 februari 2010 17:11 schreef kwelgeest het volgende:
Onzin. Dat gevangenisstraffen niet een 100% remedie zijn betekent nog niet dat ze niet werken.
Daarbij zijn gevangenisstraffen niet slechts bedoelt om de dader tot inkeer te brengen, maar ook om het publiek tevreden te stellen.


Dat bedoel ik, "het publiek tevreden te stellen" is nou niet echt een goede basis om iets in stand te houden wat niet werkt lijkt me. Maar goed, daar denkt NL anders over blijkbaar.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-02-2010 17:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 februari 2010 17:09 schreef MR. N het volgende:
Psies, en dat heeft niets met gevangenisstraf te maken...


klopt, maar ik geloof dat het te maken had met langere gevangenisstraffen en niet gevangenisstraf uberhaupt.
Maar ik heb geen beeld van de onderzoeken daarover. Maar gevangenis heeft meer functies dan alleen straffen

Maar ik ben het wel met je eens dat het publiek altijd schreeuwt om hogere straffen, maar met hun eigen kinderen is het weer anders hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-02-2010 17:15]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-02-2010 17:25 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 februari 2010 17:03 schreef kwelgeest het volgende:
'Zoeken' is hier een groot woord. Fiets langs zo’n verkiezingposterbillboard en gij zult vinden.
Daarbij betwijfel ik het ten zeerste dat VVD, PVV of SGP folders in het Turks o.i.d. hebben.

Op billboards ook ja? Vooralsnog heb ik alleen folders/flyers gezien. Denk ook niet dat die partijen dat hebben, nee, maar mogelijk wel in het Engels of iets dergelijks.
quote:
Mevrouw mag van mij ervan vinden wat zij wil. Wat ik kwalijk vind is dat D66 uit puur opportunisme zichzelf voor de Grijze Wolven-kar spande en zo met drie ipv twee zetels uit de bus kwam. Dat die partij haar ziel zo goedkoop weg doet moet zij zelf weten. Ik vind het kwalijk.

Tsja, opportunisme... Het enige wat D'66 heeft gezegd is dat zij geen standpunt hoeft in te nemen. De fractie (zij ook) had eerder wel de motie ondertekend wat zei dat er met Turkije over de erkenning van de genocide gesproken MOET worden in het kader van de toetreding. De discussie over al dan niet erkennen door kamerleden startte bij CDA/PvdA, anders was er mogelijk nooit aandacht aan besteed door D'66. En haar standpunt conflicteert niet met het kamerstandpunt van 2004. Om D'66 dan van opportunisme te betichten? Lijkt me zeer overdreven.

Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe het intern allemaal liep. Wat ik er zo van bij elkaar schraap is het voor mij niet nodig er iets kwaads achter te vermoeden. En als er toch iets kwaads achter zit, hebben ze zich naar mijn idee in ieder geval niet verloochend.
quote:
Het probleem is niet zozeer de hoogte van de straffen, maar de lage pakkans en het ontbreken van minimumstraffen.

Pakkans, ja. Minimumstraffen weet ik niet, ik weet te weinig van het effect.
quote:
Maar waarom zouden wij ons door ‘het buitenland’ laten gidsen terwijl er een redelijke consensus bestaat dat wij onze straffen te laag/soft vinden.

Omdat er heel vaak geroepen wordt dat wij ook ten opzichte van andere landen erg laag straffen Maar ik ben het met je eens, je moet voor dit soort zeer specifiek binnenlands beleid niet (/nauwelijks) naar het buitenland kijken. Of in ieder geval niet dingen 1-op-1 overnemen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-02-2010 17:39 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik geloof ook niet in het verhogen van straffen als oplossing van criminaliteit. Er wordt vaak gezegd dat wanneer de straffen erg hoog zijn de boefjes wel na zullen denken voordat ze iets doen. Naar mijn mening verschilt dit heel erg per soort delict: een fraudezaak is absoluut vooraf bedacht maar ik denk dat de meeste geweldsdelicten meer te maken hebben met emotie dan dat het vooraf bedacht is.
Maar toch.... stel dat de boefjes wel alles vooraf calculeren dan denk ik dat de pakkans zwaarder weegt dan de strafmaat om iets wel/niet te doen.


En over het afschrikeffect van straffen heb ik op school gehoord dat daar nog steeds geen consensus over is, maar dat het gaat tussen "helpt niets vs. een klein beetje"



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-02-2010 13:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 februari 2010 17:03 schreef kwelgeest het volgende:
Mevrouw mag van mij ervan vinden wat zij wil. Wat ik kwalijk vind is dat D66 uit puur opportunisme zichzelf voor de Grijze Wolven-kar spande




voor welke kar laat de VVD zich spannen??


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-02-2010 13:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 februari 2010 16:30 schreef ZelThoR het volgende:
...ik vermoed dat er ook wel wat andere partijen folders in andere talen hebben...



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-02-2010 13:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

gaat wel weer lekker met het CDA en de PVDA blijkbaar nu?

Crisis in kabinet over rol in Afghanistan

DEN HAAG - De toekomstige rol van Nederland in Afghanistan heeft geleid tot een diepe crisis in het kabinet.
© ANPPvdA-vicepremier Wouter Bos heeft zijn coalitiegenoten CDA en ChristenUnie woensdag laten weten dat zijn partij definitief het NAVO-verzoek voor een trainingsmissie in de Afghaanse provincie Uruzgan afwijst.

Na afloop van een nieuw overleg over Afghanistan zei Bos dat de PvdA onverkort wil vasthouden aan de ''belofte aan de kiezer'' dat de laatste Nederlandse militair aan het einde van dit jaar uit Uruzgan is vertrokken.




Hij wil dat de voltallige ministerraad vrijdag nee zegt tegen het NAVO-verzoek. In dat verzoek wordt uitgegaan van een nieuwe missie voor een jaar met trainers, opbouwwerkers en militairen.


Irakrapport

Met zijn mededeling heeft Bos de verhoudingen binnen de coalitie op scherp gezet. Die stonden door Afghanistan en de ontwikkelingen rond het Irakrapport van de commissie-Davids al flink onder druk. Beide onderwerpen hebben CDA en PvdA al lange tijd verdeeld.

Het CDA wil wel in Uruzgan blijven om zo de resultaten van de afgelopen jaren te kunnen waarborgen. Ook minister Eimert van Middelkoop (Defensie, ChristenUnie) ziet mogelijkheden om in Uruzgan te blijven.


Geïrriteerd

De bewindslieden van de ChristenUnie, naast Van Middelkoop ook vicepremier André Rouvoet, verlieten woensdag zichtbaar geïrriteerd het overleg.

Premier Jan Peter Balkenende zei dat wat hem betreft nog steeds opties op tafel liggen die ''ordentelijk'' bekeken en besproken moeten worden.

''Op ons rust een grote internationale verantwoordelijkheid om het verzoek van de secretaris-generaal van de NAVO serieus te bekijken.''

Balkenende en Bos wilden niet ingaan op vragen of het voortbestaan van het kabinet in gevaar is.


Rol

Nederland beëindigt in augustus zijn leidende rol in Uruzgan. NAVO-baas Anders Fogh Rasmussen had Balkenende begin deze maand in een brief verzekerd dat een ander land die rol dan kan overnemen.

Die troepen konden dan samenwerken met Nederlanders, als die met trainers en een reconstructieteam langer in Uruzgan zouden blijven.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-02-2010 13:54 by Mark Profiel van Mark

Jammer, slechte zaak. Order-herstel en wederopbouw in Afghanistan is nog altijd een zeer belangrijke activiteit. Weg uit Irak, prima, daar hadden we uberhaupt in beginsel al nie tmoeten zijn, maar Afghanistan vind ik echt een ander verhaal.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-02-2010 14:11 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik heb nu wel zweethanden. Niet dat ik zo dol ben op het CDA/PVDA maar ik vrees dat op dit moment de volgende regering een CDA-VVD-PVV regering zal worden


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2010 14:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 februari 2010 13:54 schreef Mark het volgende:
Jammer, slechte zaak. Order-herstel en wederopbouw in Afghanistan is nog altijd een zeer belangrijke activiteit. Weg uit Irak, prima, daar hadden we uberhaupt in beginsel al nie tmoeten zijn, maar Afghanistan vind ik echt een ander verhaal.


Hadden we dan wel aan afghanistan moeten beginnen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-02-2010 15:58 by Mark Profiel van Mark

Jazeker, daar was duidelijk een zeer groot veiligheidsprobleem inzake Al-Qaeda trainingskampen en financiele steun, dat ook op ons van onvloed was. Bovendien was (en is) dat een VN missie met volledig mandaat.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2010 16:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

je vergeet ook nog de olie leiding die er door moest

Maar ik vind het een beetje kansloos, je bereikt er weinig mee, pas na 100 jaar bezetting misschien. Voor de rest blijft het een beetje een eigenwijs gebied. Als de mensen willen veranderen kan dat alleen vanuit hunzelf.

De russen gingen na een tijdje maar weg en djengis kahn liet het ook maar voor wat het was.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-02-2010 16:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 februari 2010 16:27 schreef ElitE het volgende:
De russen gingen na een tijdje maar weg en djengis kahn liet het ook maar voor wat het was.

Pardon?

http://en.wikipedia.org/wiki/Afghanistan#Islamic_conquests_and_Mongol_invasion

In 1219 the region was overrun by the Mongols under Genghis Khan, who devastated the land, including, for example, exterminating every human being in the ancient cities of Herat and Balkh. The destruction caused by the Mongols depopulated major cities and caused much of the population to revert to an agrarian rural society.



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-02-2010 16:33 by Mark Profiel van Mark

Misschien moeten we dat gewoon maar weer een keertje doen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen