IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Baptism ( Finse black)
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2007 8:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Baptism is a black metal band from Finland. The band was formed in 1998 by vocalist/guitarist Lord Sargofagian and drummer Demonium.

Satanic Rituals (demo) - 1998
Sons of Ruin & Terror (demo) - 2000
The Beherial Midnight - 2002
Wisdom & Hate (EP) - 2004
Black Ceremony (EP) - 2004
Morbid wings of Sathanas - 2005

http://www.baptism.cjb.net/


op Northern Heritage



signature


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 25-04-2007 10:05 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Redelijk saai. Ik heb die Black Ceremony picture EP nog te koop.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-04-2007 10:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Hebben een split met Uncreation's Dawn en de het enige bandlid dat Baptism tegenwoordig nog rijk is zat daar ook in.
Ik heb zelf wel een CD van Uncreation's Dawn. Erg saaie p30p. Maar deze knakker heeft ook in wel toffe bands gespeeld (Horna, Satanic Warmaster) dus zoveel zegt dat nou ook weer niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Heidens Hart
Usericon van Heidens Hart
Posted 28-04-2007 0:46 by Heidens Hart Wijzig reactieProfiel van Heidens HartQuote dit berichthttp://www.heidenshart.com

Nuclearwarfare, die 7" nog te koop? Zo ja, kan je me emailen op herjann@gmx.net ?


Durk
Usericon van Durk
Posted 07-04-2015 2:00 by Durk Wijzig reactieProfiel van DurkQuote dit bericht

Gloria Tibi Satana is uit. Verzameling EP-nummers en dergelijke. Bijna alleen maar krakers. Veel beter dan de gewone albums.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 07-04-2015 6:16 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Na Behexen de beste uit die stal.
Klinkt verbazend poppy.


En nu gaan we vegen


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 08-04-2015 17:17 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Ik heb zelf liever Baptism dan Behexen, afhankelijk van om welke platen het gaat. "Morbid Wings of Sathanas" en "As the Darkness Enters" zijn glorieus. Met "The Beherial Midnight" kan ik weinig; wat "Grim Arts of Melancholy" kan ik er nog steeds niet over uit hoe saai die is.

Met de vier EP's ben ik eigenlijk niet bekend.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 08-04-2015 17:18]


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 08-04-2015 18:14 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

From the devil's chalice en de split met ST van Behexen zijn hors de categorie, vergis je niet.


En nu gaan we vegen


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 08-04-2015 18:36 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 8 april 2015 18:14 schreef caron het volgende:
From the devil's chalice en de split met ST van Behexen zijn hors de categorie, vergis je niet.

Ik verkies Behexens eerste twee full-lengths zonder meer boven "From the Devil's Chalice", maar hoor nog liever de twee eerder genoemde platen van Baptism.

De split met Satanic Warmaster is sterk inderdaad, maar ook deze wordt wat mij betreft overtroffen, door de "Horna / Behexen" split. Dat zijn misschien wel de beste nummers van Behexen.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 08-04-2015 18:36]


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 08-04-2015 20:01 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Nee, da's nie waar.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-04-2015 5:26 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2015 18:36 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ik verkies Behexens eerste twee full-lengths zonder meer boven "From the Devil's Chalice", maar hoor nog liever de twee eerder genoemde platen van Baptism.

De split met Satanic Warmaster is sterk inderdaad, maar ook deze wordt wat mij betreft overtroffen, door de "Horna / Behexen" split. Dat zijn misschien wel de beste nummers van Behexen.


Ik heb het eens bekeken en Behexen + Horna hebben twee splits.

Mouth Of Leviathan is alvast het beste Behexen numero ooit.


En nu gaan we vegen


Durk
Usericon van Durk
Posted 09-04-2015 14:12 by Durk Wijzig reactieProfiel van DurkQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2015 5:26 schreef caron het volgende:
Behexen + Horna hebben twee splits.


Onzin.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 09-04-2015 14:54 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 9 april 2015 5:26 schreef caron het volgende:
Ik heb het eens bekeken en Behexen + Horna hebben twee splits.

Mouth Of Leviathan is alvast het beste Behexen numero ooit.

quote:
Op 8 april 2015 20:01 schreef caron het volgende:
Nee, da's nie waar.

Goed bezig!


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-04-2015 22:51 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ja 't is al goed hein.

Ben eigentlijk niet zo zwaar aan die Finse tak/scéne.

Goed voor kort entertainment. Let The Devil In van Sargeist is ook zo'n poppy meespringer met goose bumps.

Maar geen van die vier is kvlt.

Ok?


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-04-2015 22:52 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2015 22:51 schreef caron het volgende:
Ja 't is al goed hein.

Ben eigentlijk niet zo zwaar aan die Finse tak/scéne.

Goed voor kort entertainment. Let The Devil In van Sargeist is ook zo'n poppy meespringer met goose bumps.

Maar geen van die vier is kvlt.

Ok?


Willen we dat afspreken?

Ok?


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-04-2015 4:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ok.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 11-04-2015 15:03 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 9 april 2015 22:52 schreef caron het volgende:
Willen we dat afspreken?

Ok?

Ik weet niet eens zeker of je het over 4 bands of 4 albums hebt, maar, allemaal goed joh.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 11-04-2015 15:10 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Sargeist, Horna, Behexen en Baptism.

Is toch zowat dezelfde kliek.


En nu gaan we vegen


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 11-04-2015 16:09 by Andrei Wijzig reactieProfiel van AndreiQuote dit bericht

Info?


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 11-04-2015 16:23 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2015 16:09 schreef Andrei het volgende:
Info?


Parate kennis.


En nu gaan we vegen


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 12-04-2015 14:04 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Er is wel sprake van enige overlapping, ja.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 30-04-2015 12:42 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 8 april 2015 17:17 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ik heb zelf liever Baptism dan Behexen, afhankelijk van om welke platen het gaat. "Morbid Wings of Sathanas" en "As the Darkness Enters" zijn glorieus. Met "The Beherial Midnight" kan ik weinig; wat "Grim Arts of Melancholy" kan ik er nog steeds niet over uit hoe saai die is.

Met de vier EP's ben ik eigenlijk niet bekend.
Er is net een compilatie uitgebracht met daarop een aantal ep's en nummers van compilaties en splits ook.

O, stond hierboven ook al.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 30-04-2015 12:52]


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 26-05-2015 18:38 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Slecht nieuws: heeft bij Season of Mist getekend.


Durk
Usericon van Durk
Posted 27-07-2016 14:07 by Durk Wijzig reactieProfiel van DurkQuote dit bericht

Er staan weer enkele uitstekende nummers op de nieuwe Baptism, alhoewel sommigen het wellicht als een uitverkoopalbum zullen beschouwen.

Oordeel zelf:

https://www.youtube.com/watch?v=YGf1AQMvdP8



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2016 14:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nja, niet superfan van. vorige lag me beter


signature


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen