IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Trouble Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 27-04-2007 10:51 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



Aangezien er geen algemeen Trouble topic is, maar wel 2/3 losse onderwerp topics leek het mij wel zo gepast om nu een algemeen Trouble topic te maken.
Dat is toch wel iets wat deze doom-pioniers verdienen lijkt mij.

Trouble heeft al uitgebracht:

















En binnenkort komt de langverwachte come-back plaat uit:



Trouble is begin jaren '80 in Chicago begonnen, en heeft zichzelf als Christelijke band betiteld vanwege hun Christelijke en spirituele teksten. Trouble maakt traditionele doom met redelijk wat Black Sabbath invloeden. Met zanger Eric Wagner hebben ze echt een geweldige troef in handen, want zijn stemgeluid past perfect bij de heavy doom die Trouble speelt!! Jammer dat ze alleen tussen de grotere namen verdwenen zijn, want als je Candlemass of Saint Vitus een warm hart toedraagt dan is Trouble zeker een band die je aan moet spreken, het ene moment loodzwaar, het ander moment heel fragiel om vervolgens al stoner-rockend weer verder te ronken. Kortom een band die zeer eigenzinnig is, en die in mijn optiek eigenlijk geen zwakke plaat op de markt heeft gebracht.

Zijn er nog mensen die deze band een warm hart toedragen?



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-04-2007 11:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

deels, ik vind hun eerste drie cd's enorm goed en vind het verplichte kost voor iedere doomfanaat.
maar daarna vind ik het wat minder
ik hoop dat hun nieuwe cd weer wat meer richting doom zal gaan


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 27-04-2007 11:17 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Tja, meningen...
Ik kan juist Trouble en Manic Frustration enorm waarderen. Dat zijn wat mij betreft de platen die de voorgaande drie combineren en al het goede daarvan laten horen.

Ben ook van mening dat een "mindere" Trouble plaat nog het gros van de doom-metal bandjes moeiteloos onderuit schoffelt.

[edit] taalfoutje...

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 27-04-2007 11:19]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 27-04-2007 11:26 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

Ik vind het wel een relaxte band. Ik ken maar een paar nummers van hun, misschien meot ik maar eens voor een cdtje gaan kijken..



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-04-2007 11:52 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Behlave het oude werk vind ik Plastic Green Head best wel een kicke plaat!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


slome
Usericon van slome
Posted 27-04-2007 11:56 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Wat ik er van ken is gaaf idd.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-04-2007 14:26 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Staat nog steeds om mijn lijstje om eens beter te gaan checken. Voor schandaal eigenlijk



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-05-2007 21:11 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Men was er al van op de hoogte dat ze deze maand in de W2, Den Bosch optreden?


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


heinrich
Usericon van heinrich
Posted 03-05-2007 15:35 by heinrich Wijzig reactieProfiel van heinrichQuote dit bericht

Trouble's run to the light is een gave plaat, die draai ik wel eens. het is de enige die ik heb. Vind het wel genoeg, draai liever Saint Vitus, dat vind ik net ff vetter. De stem past inderdaad zeer goed bij de band en het ritme is Candlemass achtig.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-05-2007 20:25 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb Simple Mind Condition intussen een aantal keren geluisterd en ik vind het toch een erg lekker album. Ik hoor van allerlei zijden dat dit niet de comeback zou zijn waar iedereen op gehoopt had. Toch vind ik dit album bijna net zo sterk als bijvoorbeeld Run to the light en Manic frustration. En laten dat nou net mijn favoriete Trouble albums zijn. Ik ben in ieder geval blij dat ze terug zijn.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 03-05-2007 22:35 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2007 20:25 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb Simple Mind Condition intussen een aantal keren geluisterd en ik vind het toch een erg lekker album. Ik hoor van allerlei zijden dat dit niet de comeback zou zijn waar iedereen op gehoopt had. Toch vind ik dit album bijna net zo sterk als bijvoorbeeld Run to the light en Manic frustration. En laten dat nou net mijn favoriete Trouble albums zijn. Ik ben in ieder geval blij dat ze terug zijn.
Hey, jij ook aanwezig in Amsterdam?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-05-2007 23:44 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 2 mei 2007 21:11 schreef Mark Z het volgende:
Men was er al van op de hoogte dat ze deze maand in de W2, Den Bosch optreden?
Yup. Of ik erbij ben is een tweede...



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-05-2007 9:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

die zijn toch bekend omdat de zanger neukte met een platenbaasmadam


signature


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 27-05-2007 1:07 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Goed optreden in de W2 van Trouble 26-5-2007 o.a. Psalm 9 en the Tempter, helaas geen Run to light.
Wel nog nooit iemand zo zien drummen, zonder toms, maar 2 floors, snare en bass, en dan rechts van zijn drumstel drummen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-06-2007 16:49 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

goeie band!
Ik heb alleen the skull, maar ik had begrepen dat die t zelfde is als psalm nogwat. Past idd goed in t straatje van saint vitus en dergelijke.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-05-2008 17:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

WARRIOR SOUL's KORY CLARKE Is The New TROUBLE Singer - May 2, 2008

Kory Clarke of WARRIOR SOUL has joined legendary Illinois doomsters TROUBLE as the group's new frontman.

The news comes as the band returns to its Chicago base following a successful European tour.

TROUBLE founder and guitarist Rick Wartell explains: "It was a mutual agreement [between now-former TROUBLE singer Eric Wagner and the rest of the band to go our separate ways]. You need to follow your heart in this business and if you are not into it 100% then it is time to move on. We all felt it was the best thing for all parties involved. There are no hard feelings. I'm sure Eric will continue making music and we wish him the best."

Wartell went on to say: "We are very excited to have Kory step in and take over the vocals for TROUBLE. He's been one of my favorite frontmen in this industry for many years. He will add a new dimension that we can use. It's not like we just picked out some guy to fill in, this is one of rock's most dynamic and creative frontmen in the industry. I know that when TROUBLE fans get a taste of what Kory does they will not be disapointed at all. Anyone who has seen Kory with WARRIOR SOUL already knows what to expect, and it's awesome."

To catch an early glimpse of the new TROUBLE lineup, sign up for the TROUBLE live webcast, to be held on July 11, 2008 at www.deeprockdrive.com and see for yourself from the privacy of your own computer.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 03-05-2008 9:48 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Trouble zonder Eric Wagner? Da's een beetje zoals Dio zonder Ronnie James Dio. Absurd gewoon.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-05-2008 12:26 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Aangezien ik nog geen Trouble gehoord heb met Kory kan ik er weinig over zeggen...afgezien van, dat is mooi kut!


bub


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-02-2010 3:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat vinden mensen van Witchslayer?

http://www.witchslayer.net/


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-02-2010 9:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik ken nog steeds alleen The skull. Schande eigenlijk, want in traditionele doom hoeken vind ik dat toch één van de beste platen!



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-02-2010 10:05 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Foei!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-02-2010 11:30 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Als jij me vertelt welke plaat ik moet beluisteren, zal ik dat zeker doen!



Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 25-02-2010 12:00 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

Ik vond het op afgelopen Wacken, met die KORY CLARKE een zeer geslaagd optreden. Echt een vette strot heeft die gast. mijn favoriete album is: run to the light.



Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 25-02-2010 23:05 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2010 3:05 schreef Mutilator het volgende:
Wat vinden mensen van Witchslayer?

http://www.witchslayer.net/


Prima band Witchslayer, heb hun demo,s en live opnames.
Klasse US Metal.
Maar wat moet dit bij Trouble?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-02-2010 23:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2010 11:30 schreef Dirge for november het volgende:
Als jij me vertelt welke plaat ik moet beluisteren, zal ik dat zeker doen!
The Skull idd, en Psalm 9.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-02-2010 1:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 februari 2010 23:05 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Prima band Witchslayer, heb hun demo,s en live opnames.
Klasse US Metal.
Maar wat moet dit bij Trouble?


Ja weinig idd, maar er is een link qua bandlid. Verder weet ik niets van deze band dus een topic openen leek me niet zoveel toevoegen..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen