IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Nationalisme Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-02-2002 22:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Amerika en Israel zijn 2 hoofden op één kussen. Er had daar alLANG een VN-delegatie moeten komen, en Sharon had naast Milosevic moeten zitten in Den Haag. NU pas, voor het eerst, onder Bush, laat Amerika iets minder (*iets*) de oren hangen naar Israel. Al die wapens, al die jaren van systematische 'anti-terreur' campagnes tegen Arabische landen... nu ook weer de nieuwe 'Axis of Evil' van Bush (laat me niet lachen!!) die perfect in het straatje van Sharon past... zo wordt de boel lekker gepolariseerd en kan men in Israel verder gaan met de genocide en de onderdrukking.

Fuck Israel! Fuck Amerika!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-02-2002 22:57 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

de joden zijn geworden waar ze altijd voor gevreesd hebben...


Je moeder.


Jade
Usericon van Jade
Posted 16-02-2002 2:35 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Mmmm, vind het een saaie discussie worden. We zijn allemaal toch te eigenwijs. We vinden allemaal dat we gelijk hebben. Al moet ik toegeven
























ik ben de enige die gelijk heeft.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-02-2002 2:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 2:35 schreef Jade het volgende:
ik ben de enige die gelijk heeft.

Gelijk hebben is één ding, gelijk KRIJGEN veeeel belangrijker.


Jade
Usericon van Jade
Posted 16-02-2002 2:46 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 2:37 schreef Dwaallicht het volgende:
Gelijk hebben is één ding, gelijk KRIJGEN veeeel belangrijker.



Tja is dat niet een kenmerk van eigenwijze mensen; dat ze weten dat anderen gelijk hebben en dat ze dat niet toegeven? Ach, bij sommige mensen vind ik het wel belangrijk om gelijk te krijgen, in sommige discussies en bij sommige mensen niet. Ik heb ooit in een debateergroep gezeten in de voorrondes voor het Jongerenlagerhuis. Trust me, als je als debater de instelling hebt om van iedereen gelijk te krijgen dan gaan er een hoop frusti mensen naar huis.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-02-2002 2:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 2:46 schreef Jade het volgende:
Tja is dat niet een kenmerk van eigenwijze mensen; dat ze weten dat anderen gelijk hebben en dat ze dat niet toegeven?

Tja, je zou het ook kunnen uitleggen als retorische sluwheid. Ik ben zelf meer van de 'gelijk hebben'-school, al onderken ik filosofisch gezien het belang van gelijk krìjgen. Maar ik doelde niet op concrete instanties van discussies, eerder op het concept 'gelijk hebben/krijgen' en wat dat betekent. Als je gelijk hebt, zegt dat niets. Als je gelijk krijgt, wel. Al is dit grenzeloos off-topic en niet ècht helder.
quote:
Ik heb ooit in een debateergroep gezeten in de voorrondes voor het Jongerenlagerhuis.

Ik vind het Lagerhuis vreselijk. De jongerenvariant ken ik niet, maar het lijkt vooral te draaien om goedkoop scoren met bijdehante opmerkingen ipv inhoud te leveren. Ik heb het anderhalf keer gezien en toen al kreeg ik de schier onbedwingbare neiging om te zeggen 'kom nou es met argumenten ipv met je bijdehante shit'. En als je tegen je TV gaat praten wordt het hoog tijd dat je hem uitzet


Jade
Usericon van Jade
Posted 16-02-2002 2:59 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 2:51 schreef Dwaallicht het volgende:
Tja, je zou het ook kunnen uitleggen als retorische sluwheid. Ik ben zelf meer van de 'gelijk hebben'-school, al onderken ik filosofisch gezien het belang van gelijk krìjgen. Maar ik doelde niet op concrete instanties van discussies, eerder op het concept 'gelijk hebben/krijgen' en wat dat betekent. Als je gelijk hebt, zegt dat niets. Als je gelijk krijgt, wel. Al is dit grenzeloos off-topic en niet ècht helder.


Vrij helder hoor. Ik vind het alleen belangrijk om gelijk te krijgen van mensen waar ik respect voor heb of die ik bewonder. En als er een belang mee is gediend. Zo niet dan laat het me koud.

quote:

Ik vind het Lagerhuis vreselijk. De jongerenvariant ken ik niet, maar het lijkt vooral te draaien om goedkoop scoren met bijdehante opmerkingen ipv inhoud te leveren. Ik heb het anderhalf keer gezien en toen al kreeg ik de schier onbedwingbare neiging om te zeggen 'kom nou es met argumenten ipv met je bijdehante shit'. En als je tegen je TV gaat praten wordt het hoog tijd dat je hem uitzet


Het is niet een debateersessie van het hoogste niveau inderdaad. Ik vind de groep mensen in het programma ook te groot. Het was ontzettend leuk om die voorrondes te doen en daar ging het uiteindelijk om.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-02-2002 3:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 2:59 schreef Jade het volgende:
Vrij helder hoor. Ik vind het alleen belangrijk om gelijk te krijgen van mensen waar ik respect voor heb of die ik bewonder. En als er een belang mee is gediend. Zo niet dan laat het me koud.

Hangt er vanaf op welk (maatschappelijk) niveau de discussie gevoerd wordt... In een bestuur of commissie bv. is het belangrijker gelijk te krìjgen, omdat je wil doen wat je wìl. Maar zo informeel ben ik idd arrogant genoeg om er geen zak om te geven/te weten dat ik toch wel gelijk heb .

'Ik heb altijd gelijk'

-- W.F. Hermans


Jade
Usericon van Jade
Posted 16-02-2002 3:04 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Zoals ik al zei, als er een belang mee is gediend.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-02-2002 3:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Oh ja. Is het al zo laat...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 16-02-2002 3:30 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Het schijnt dat degene die het snelst een opmerking heeft waar niet 1 2 3 op geantwoord kan worden, scoort met lagerehuis -heet het zo? - Het enige wat hiermee gestimuleerd wordt, is zo snel mogelijk iets verzinnen zonder eerst goed na te denken. Ik zelf kots op die zelf voldanen gezichten wanneer ze blijkbaar weer eens scoren, blah, walgelijk.

*zap*



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 16-02-2002 3:31 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

dubbelpost, vanwege een vage flood protection

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 16-02-2002 3:31]



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 16-02-2002 10:42 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik ben geen nationalist.Iedereen roept dat je blij mag zijn dat je in zo'n fijn sociaal land als NL mag wonen dat we het hier allemaal zo goed hebben...ja hoor.Probeer maar 'ns hulp te krijgen als je daarom vraagt..Nederland: krom rechtsysteem ( las gister dat ze iemand die een meisje had doodgereden onder invloed is vrijgelaten )Wachtlijsten van hier tot overmorgen overal voor-Alles - natuur wordt plat gegooid ( flikker er maar weer een nieuwbouwwijk op)etc. etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Vampie op 16-02-2002 10:44]


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Spirit Soldier
Usericon van Spirit Soldier
Posted 17-02-2002 12:35 by Spirit Soldier Wijzig reactieProfiel van Spirit SoldierQuote dit berichthttp://www.geocities.com/vincent0029/index

Het rechtssysteem hier in nederland klopt niet. Vooral als je kijkt naar de strafmaat. Je vermoord iemand. Rechter: dat mag je niet doen ga maar een jaartje of 2 in je luxe cel cq hotelkamer zitten.
En nu ga ik iets zeggen dat sommige mensen niet willen weten (politiek dan)
De gevangenissen hier in Nederland zitten vol met allochtonen!! Hoezo cellen tekort Als deze mensen zich niet kunnen gedragen zet ze dan het land uit!!

En leidzaam zie je toe hoe de regering dit land naar de vernieling helpt!


We`re not dead we`ve never lived


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 17-02-2002 13:02 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

ik ben absoluut geen nationalist en scheit ook op die lui die goedkoop willen scoren over andermans rug. Zeker die gasten met een bijdehande smoel zonder inhoud. alleen omdat ze snel van reactie zijn wil neit zeggen dat ze ook goed zijn qua inhoud van deze reactie. en als iemand dan echt nadenkt over het geheel is dat weer neit goed. domme maatschappij. De mens in maar een dom kuddedier wat dat betreft. Mensen die voorbeeld geven worden vaak klakkeloos gevolgd.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Leviathan024
Carpe Noctum
Usericon van Leviathan024
Posted 18-02-2002 19:15 by Leviathan024 Wijzig reactieProfiel van Leviathan024Quote dit berichthttp://groups.yahoo.com/group/nimweegsmetahl/

quote:
Op 14 februari 2002 22:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Amerika en Israel zijn 2 hoofden op één kussen. Er had daar alLANG een VN-delegatie moeten komen, en Sharon had naast Milosevic moeten zitten in Den Haag. NU pas, voor het eerst, onder Bush, laat Amerika iets minder (*iets*) de oren hangen naar Israel. Al die wapens, al die jaren van systematische 'anti-terreur' campagnes tegen Arabische landen... nu ook weer de nieuwe 'Axis of Evil' van Bush (laat me niet lachen!!) die perfect in het straatje van Sharon past... zo wordt de boel lekker gepolariseerd en kan men in Israel verder gaan met de genocide en de onderdrukking.

Fuck Israel! Fuck Amerika!




Amen....


Leviathan024
Carpe Noctum
Usericon van Leviathan024
Posted 18-02-2002 19:22 by Leviathan024 Wijzig reactieProfiel van Leviathan024Quote dit berichthttp://groups.yahoo.com/group/nimweegsmetahl/

quote:
Op 31 januari 2002 22:02 schreef karnivoor het volgende:
lang leve het wonen op de veluwe, ff fietse en ik ben in het bossen, op de uitgestrekte heidevelden of moerassen







en dan....


lang leve het wonen op de veluwe, zondag om 8 uur door de kerkklokken gewekt worden, niet normaal uit kunnen gaan, 20 km reizen om cannabis te kunnen kopen, zeikende christenfundamentalisten,tsja het is maar wat voor omgeving je leuk vindt.

En wat betreft nationalisme,je hebt groot gelijk dat nationalisme niet gelijk staat aan extreem-rechts,maar nederland boeit me weinig. Ik voel me meer Nijmegenaar.
Ben ik nu een staatsgevaarlijke seperatist????


Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 20-02-2002 23:46 by Warrior_of_Odin Wijzig reactieProfiel van Warrior_of_OdinQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2002 22:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Amerika en Israel zijn 2 hoofden op één kussen. Er had daar alLANG een VN-delegatie moeten komen, en Sharon had naast Milosevic moeten zitten in Den Haag. NU pas, voor het eerst, onder Bush, laat Amerika iets minder (*iets*) de oren hangen naar Israel. Al die wapens, al die jaren van systematische 'anti-terreur' campagnes tegen Arabische landen... nu ook weer de nieuwe 'Axis of Evil' van Bush (laat me niet lachen!!) die perfect in het straatje van Sharon past... zo wordt de boel lekker gepolariseerd en kan men in Israel verder gaan met de genocide en de onderdrukking.

Fuck Israel! Fuck Amerika!


Hier ben ik het helemaal mee eens.

Wat daar allemaal gebeurt is ook eigenlijk teveel om op te noemen, maar hier komt toch wat:

Palestijnse demonstranten worden beschoten en neergeschoten, omdat ze demonstreren.
Het leger zegt gewoon dat ze "terugschoten" en niemand doet daar wat aan.
De palestijnen worden daar ook onderdrukt:
Getuigen de zgn. checkpoints en het feit dat ze gewoon van hun land worden gegooid, omdat de regering daar woningen wil bouwen(soms is er zelfs geen vraag naar die woningen)
De bewoners van die dorpen zijn veelvuldig communal afgeschoten(en in massagraven gedumpt) of gevangen genomen.
Ook hier heeft het leger/de regering een smoes
, die nogal eens "mogelijke verblijfplaats van Palestijnse rebellen luidt".
Als je naar de opbouw van israel kijkt zie je hier nog meer bewijs voor:
vroeger bezaten P's 2/3 van het grondgebiet en Israelis 1/3. Nu bezitten palestijnen nog amper een kwart.
Dat was de top van de ijsberg met Israelische, terroristische daden.

http://www.unitedjerusalem.com/HISTORICAL_PERSPECTIVES/Maps_and_History/maps_and_history.asp

kijk eens naar die grens....


soms denk ik :"Zou Hitler toch gelijk hebben gehad?"
iig mag sharon meteen een nekschot krijgen..


Koud
Usericon van Koud
Posted 21-02-2002 22:59 by Koud Wijzig reactieProfiel van KoudQuote dit bericht

Al dat gezever over landjepik en grenzengetrek. Ik kan begrijpen dat dit voor veel mensen belangrijk is, maar ik zie niet in waarom ik zo trots zou moeten zijn op een stukje grond waar ik op geboren ben.

Nederland heeft inderdaad wel een gunstige wetgeving kwa tollerantie (of desinteresse, wat je wil), maar om nou als een kudde schapen te gaan roepen dat we allemaal zo trots zijn op onze nationaliteit...

Ik ben een totaal individu en wil dat ook graag zo laten. Ik ben Ik.


Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-02-2002 23:12 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 31 januari 2002 22:02 schreef karnivoor het volgende:
lang leve het wonen op de veluwe, ff fietse en ik ben in het bossen, op de uitgestrekte heidevelden of moerassen
en dan....

Ikke jaloers, ben daar ooit nog op kamp geweest en inderdaad wel prachtige natuur.

Maar nu effe on-topic
Ik ben eigenlijk in het verkeerde land geboren, was liever in Ierlan gewoond, ik weet zeker, mocht ik de ingesteldheid hebben als nu, was ik daar een fervent nationalist, mar hier in Beligië zeker niet. Ok, België moet zeker niet uiteen, dan hebben we de natuur van de Ardennen niet meer en de heuveltjes en de rotsen, maar mijn probleem met Vlaanderen, veeeeeeeeeeel te veel industrie, hier aan de kust, veeeeeeel te veel appartementen, bijna geen natuurlijk strand meer, te veel vervuiling door die f**king touristen die te lui zijn om hun afval honderd meter mee te dragen naar de vuilbak en te dicht bevolkt. De politiek in België is ook niet echt dat, domme voorstellen constant, slechte minister van overheidsbedrijven wiens schuld het is dat SABENA (die 78 jaar bestond) failliet is gegaan, echt wel schandelijk. Hatelijk asielbeleid, is al een beetje verbeterd de laatste jaren, dwaas defentiebeleid, ooit al eens onze defentieminister gezien .
Ons land heeft ook wel zijn troeven, lekkere frieten, lekker , goede reputatie inzake vliegtuigonderhoud,....


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 26-02-2002 13:43 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Nationalisme is volgens mij een combinatie van een vorm van trots en verdediging.
Je bent trots op waar je woont, en het is je thuis, dus je komt er voor op; je maakt je er sterk voor.
De één doet dat op een ander niveau dan de ander. De meeste mensen herkennen dit 'gevoel' waarschijnlijk als het om hun eigen kamertje of huis gaat (of erf). Sommige mensen krijgen dit gevoel als het om hun straat gaat (of dorp, of stad...). Soms slaat het door tot provinciaal niveau, en vaker tot een nationaal niveau waarop men een bepaalde trots / voorliefde moet laten blijken.
Als je 'plek' op wat voor manier dan ook bedreigd wordt, krijgt men natuurlijk de neiging die te verdedigen. En dat kan dan weer op verschillende manieren. Sommigen gaan daarin verder da anderen...


Touché, pussycat!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2013 0:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik voel mij ook nationalistisch.
Alleen kan ik het niet goed vinden met andere nationalisten, omdat die zo vaak alleen over identiteit en economie gaan. Niet over natuur en erfgoed.

Maar de "groenen" zijn dan weer überzwak als het over identiteit, geschiedenis en economie gaat. Zo hoeft het zeker niet voor mij.

goede leiders zijn zo moeilijk te vinden




signature


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 05-01-2013 1:46 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

zo. dat was ff spitten...


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2013 2:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

spitten?


signature


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 05-01-2013 10:35 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2013 0:20 schreef Hypnos het volgende:
Ik voel mij ook nationalistisch.
Alleen kan ik het niet goed vinden met andere nationalisten, omdat die zo vaak alleen over identiteit en economie gaan. Niet over natuur en erfgoed.

Maar de "groenen" zijn dan weer überzwak als het over identiteit, geschiedenis en economie gaat. Zo hoeft het zeker niet voor mij.

goede leiders zijn zo moeilijk te vinden







Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen