IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Internet: het spanningsveld tussen echt en nep Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 20:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zo, naar aanleiding van een mogelijk uit de hand lopende discussie in het Kings of Metal topic heb ik dit topic geopend. M. heeft met een iets andere insteek een tijd terug overigens dit topic geopend: Internet: revolutie of repressie?

Treedt hier in discussie over hoe internet zich met het echte leven verhoudt.

Is het gevaar of vooruitgang voor de samenleving en rechtstaat dat iets als GeenStijl ongestraft mensen te kijk zet?

Verhardt de maatschappij door het quasi-anoniem en ongestraft je commentaar kunnen leveren?

Hoe hypocriet is iedereen die op internet de sociale HOER uithangt via media als MySpace, Hyves en niet te vergeten fora als ons wonderschone ZM?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 20:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 17:24 schreef Wansmaak het volgende:
Kijk, daar zit het verschil, denk ik. Irl of op het net, ik ben wansmaak. Doe me ook nooit anders voor. En blijkbaar denken andere mensen daar heel anders over. Jammer vind ik dat.

Ik ben het in zoverre met je eens dat ik vind dat je je niet te nep moet voordoen, maar een grote kanttekening is wel dat je niet weet in hoeverre iedereen in het echte leven 'echt' is! Op het werk (altijd proberen zeker over te komen), in de kroeg (lekker gezellig doen), bij je partner (lief doen, als het goed is)? Wanneer ben je echt? En zal je ook niet in het echt een beetje extra gaan stangen om iemand uit de tent te lokken?

En daarbij kun je op je internet zo echt voordoen als je wil, je hebt gewoonweg een grote handicap door het medium. Als je normaal in de kroeg een potentiele vervelenderd probeert te intimideren door van hem af te komen zul je je (bvb) agressiever posteren, groter maken, grommen () et cetera. Je straalt dus dreiging uit ("als je niet oppast, mep ik je"). Op het internet heb je die lichaamstaal niet en kun je dus alleen met woorden zeggen wat je anders suggereert.
quote:
Een geintje is een geintje, maar als het niet om te lachen is, dan haak ik af.

En dat is dan zeer terecht natuurlijk

Overigens wil ik opmerken dat jij, voor zover ik kan inschatten want ik ken je niet natuurlijk, een van de meeste echte personen op fora bent die ik ken.

quote:
Op 29 april 2007 17:26 schreef Heiden het volgende:
Ik vat dat soort dingen niet op als een grapje. Als jij al een paar keer hebt aangegeven mij wel eens te zullen neerrossen en dan ook nog belooft dat je me dan en dan en daar en daar wel eens wilt komen verwennen dan ben ik daar. En vooral als je zo'n achterbakse hond bent als ons aller BVT/Björn from Pain.
En dat is het hele verhaal van Pinkpop vorig jaar. Maar de "tegenpartij" kwam niet opdagen. Ik kan 24 uur per dag bij Pinkpop rondhangen aangezien het praktisch in mijn achtertuin is.
Misschien een ideetje voor dit jaar, Björn? Ik krijg je toch nog wel voor je uncyclopedia paginaatje. En dat weet jij ook. En hoe meer je me ziekt hoe harder ik je ga stampen.

Voor mijn reactie hierop verwijs ik je naar mijn reactie op Wansmaak (in het vet het relevante deel).

Daarnaast wil ik opmerken dat je echt heel verkeerd bezig bent met de mate waarin je internet serieus neemt. Blijkbaar is het allemaal heel 'echt' voor je, prima. Maar ben jij in het echt ook zo als hier? Daar geloof ik namelijk weinig van (op bepaalde punten in ieder geval).

Klein voorbeeld: Ik zie jou vaak genoeg opmerkingen over vrouwen maken, zou je dat in het echt ook zo doen? Hier kom je ermee weg omdat de vrouwen hier er meestal ook om vragen, maar in het echt? Ik denk van niet, en dat vind ik een rare tegenspraak met de felheid waarmee je hier over Bjorn praat.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 29-04-2007 20:19 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ehrm, juist. neem maar van mij aan dat Heiden alles meent wat ie zegt...

[Dit bericht is gewijzigd door mental op 29-04-2007 20:20]


Fuck the world and fuck you


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 20:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:19 schreef mental het volgende:
Ehrm, juist. neem maar van mij aan dat Heiden alles meent wat ie zegt...

Dat vraag ik me dus af.

Is internet-Heiden IRL-Marcel?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-04-2007 20:30 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Laat mij er eens even buiten, joh.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 29-04-2007 20:31 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:30 schreef XXL het volgende:
Laat mij er eens even buiten, joh.
lijkt me niet.of wordt het je te moeilijk ineens ?


Fuck the world and fuck you


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 20:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:30 schreef XXL het volgende:
Laat mij er eens even buiten, joh.
Heiden is toch een kloon van jou? Of jij van hem? Of toch van Bjorn?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 29-04-2007 20:31]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 29-04-2007 20:39 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Internet maakt mensen internetter. En mensen maken het internet.

Als het internet nep is, dan is reclame entertainment.


Suck my piss


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-04-2007 20:42 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dit is een discussieforum is en discussies lopen op. In het echt komen gesprekken tussen mensen zelden uit op dit soort onderwerpen en worden gesprekken al helemaal niet zo op de spits gedreven. In zoverre is de Heiden in het echte leven helemaal geen moeilijke gast om mee om te gaan, puur ook om het feit dat je aan de bar nou niet direct discussiepunten als de holocaust of andere zware onderwerpen aansnijdt. Voor de rest ben ik wel absoluut serieus in wat ik hier zeg, ik laat me niet ongestraft in de zeik zetten.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 29-04-2007 20:43 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 29 april 2007 20:19 schreef ZelThoR het volgende:
Ik ben het in zoverre met je eens dat ik vind dat je je niet te nep moet voordoen, maar een grote kanttekening is wel dat je niet weet in hoeverre iedereen in het echte leven 'echt' is! Op het werk (altijd proberen zeker over te komen), in de kroeg (lekker gezellig doen), bij je partner (lief doen, als het goed is)? Wanneer ben je echt? En zal je ook niet in het echt een beetje extra gaan stangen om iemand uit de tent te lokken?


Tsja, de meeste mensen dragen dan ook een "masker", uit onzekerheid oid, mooi verwoord door van kooten en de bie in het nummer Zoek jezelf:

Dikkerdoenerij genoeg
Op kantoor en in de kroeg
Als je nou eens geen masker droeg
Zou je dat niet beter staan

http://www.sleurink.nl/song/16996/lyrics/van-kooten-en-de-bie/zoek-jezelf-songtekst.html

Mijn streven is het om geen masker te dragen, hoewel ik daar af en toe best last mee krijg. Veel mensen vinden mij bijvoorbeeld erg bot, maar ik noem het eerlijk. Anderzijds wil ik mensen niet kwetsen, wat af en toe voor lastige situaties kan zorgen. Ja, van het ene uiterste naar het andere.

quote:
En daarbij kun je op je internet zo echt voordoen als je wil, je hebt gewoonweg een grote handicap door het medium. Als je normaal in de kroeg een potentiele vervelenderd probeert te intimideren door van hem af te komen zul je je (bvb) agressiever posteren, groter maken, grommen () et cetera. Je straalt dus dreiging uit ("als je niet oppast, mep ik je"). Op het internet heb je die lichaamstaal niet en kun je dus alleen met woorden zeggen wat je anders suggereert.




Mja, zit wel wat in, maar je zult mij zo goed als geen dreigende woorden zien bezigen op zm, dat is echt helemaal niet mijn ding. En dat geldt ook voor irl. Al die nijd op het net, ik snap het eigenlijk niet. Onzinnige energieverspilling.

quote:


Overigens wil ik opmerken dat jij, voor zover ik kan inschatten want ik ken je niet natuurlijk, een van de meeste echte personen op fora bent die ik ken.





Dank U en weet je? Dat vind ikzelf ook, hehe. Van mij mag dat aantal ruim toenemen.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 29-04-2007 20:45 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Als ik voor mezelf mag spreken dan denk ik niet dat ik me online veel anders voordoe dan dat ik in het dagelijks leven ben. Dat is overigens iets wat ik me van het begin af aan heb voorgenomen sinds ik zo ergens rond 1998 mijn eerste stapjes op het internet zette. Ik post ook altijd onder dezelfde nickname zodat mensen ook weten dat ik het ben en ik sta achter alle uitspraken die ik doe. Mensen bedreigen daar begin ik niet aan maar mijn mening is en blijft uitgesproken op veel terreinen aangezien mijn interesses ook erg breed verspreid liggen. Daarnaast is er zo nu en dan ook nog tijd voor een geintje maar mensen die mij in het echt kennen, weten dat ik ook wel van grappen maken houd.

Goed, voor anderen gaat dat wellicht anders op en dat mogen ze helemaal zelf weten. De meeste mensen kan ik inmiddels wel op waarde schatten, ongeacht hoe ze zich al dan niet online weten te gedragen.

Internet is in elk geval een mooie uitvinding en heeft mijn sociale contacten zeer zeker een enorm goede impuls gegeven



Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 29-04-2007 20:47 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 29 april 2007 20:42 schreef Heiden het volgende:
Dit is een discussieforum is en discussies lopen op.


Hehe, ik zie het hier meer als een daadwerkelijke hangplek. De discussies hier eindigen eigenlijk nooit. Ieder blijft toch achter zijn/haar eigen mening staan en dat is natuurlijk niet zo vreemd.

quote:

Voor de rest ben ik wel absoluut serieus in wat ik hier zeg, ik laat me niet ongestraft in de zeik zetten.


Snap ik.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-04-2007 20:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Online en IRL ben je imho altijd anders omdat irl je meer signalen van de tegenspreker op vangt waardoor je toch anders reageert.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 20:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:43 schreef Wansmaak het volgende:
Tsja, de meeste mensen dragen dan ook een "masker", uit onzekerheid oid, mooi verwoord door van kooten en de bie in het nummer Zoek jezelf:

Dikkerdoenerij genoeg
Op kantoor en in de kroeg
Als je nou eens geen masker droeg
Zou je dat niet beter staan

http://www.sleurink.nl/song/16996/lyrics/van-kooten-en-de-bie/zoek-jezelf-songtekst.html

Mijn streven is het om geen masker te dragen, hoewel ik daar af en toe best last mee krijg. Veel mensen vinden mij bijvoorbeeld erg bot, maar ik noem het eerlijk. Anderzijds wil ik mensen niet kwetsen, wat af en toe voor lastige situaties kan zorgen. Ja, van het ene uiterste naar het andere.

Zeker mooi verwoord en inderdaad erg lastig. Ik probeer hetzelfde als jij zo ongeveer, al zal ik eerder iets op de spits drijven (dan jij, denk ik).
quote:

Mja, zit wel wat in, maar je zult mij zo goed als geen dreigende woorden zien bezigen op zm, dat is echt helemaal niet mijn ding. En dat geldt ook voor irl. Al die nijd op het net, ik snap het eigenlijk niet. Onzinnige energieverspilling.

Haha, ja, boos zijn is best onzinnig soms, maar het kan ook tot mooie dingen leiden. Net als elke van oorsprong nare emotie. Loutering voor jezelf, een verhoogd inzicht in een situatie (het is er immers niet zomaar), inspiratie voor je ideeen over de wereld en de mens et cetera.

Voor het 'net betreft scheelt het dat ik me hier over dezelfde dingen boos maak als in het echt. Ik denk zelfs dat ik me hier eigenlijk minder boos maak, omdat het toch maar internet is.
quote:

Dank U en weet je? Dat vind ikzelf ook, hehe. Van mij mag dat aantal ruim toenemen.

Succes

quote:
Op 29 april 2007 20:42 schreef Heiden het volgende:
Dit is een discussieforum is en discussies lopen op. In het echt komen gesprekken tussen mensen zelden uit op dit soort onderwerpen en worden gesprekken al helemaal niet zo op de spits gedreven. In zoverre is de Heiden in het echte leven helemaal geen moeilijke gast om mee om te gaan, puur ook om het feit dat je aan de bar nou niet direct discussiepunten als de holocaust of andere zware onderwerpen aansnijdt. Voor de rest ben ik wel absoluut serieus in wat ik hier zeg, ik laat me niet ongestraft in de zeik zetten.



Ik begrijp wat je zegt, maar ik vind het wel raar dat je jezelf zo op laat fokken terwijl je dus weet dat internet niet het echte leven is. Waarom zou je je op laten fokken om iets wat in het echt niet gebeurt? En als voor jou geldt dat je in het echt minder moeilijk bent, dan geldt dat toch ook voor iemand die jou in de zeik neemt? Moeten jullie dan niet elkaar steunen omdat jullie elkaar door internet (het grote boze internet!) des te meer dwars zitten? Wederzijds versterkt onbegrip of zo.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 20:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:49 schreef Jenje het volgende:
Online en IRL ben je imho altijd anders omdat irl je meer signalen van de tegenspreker op vangt waardoor je toch anders reageert.
Meer makkelijk verwerkbare signalen in ieder geval. Op internet moet je iemand eigenlijk vrij goed kennen om echt goed te weten wat diegene bedoelt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-04-2007 20:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:56 schreef ZelThoR het volgende:
Meer makkelijk verwerkbare signalen in ieder geval. Op internet moet je iemand eigenlijk vrij goed kennen om echt goed te weten wat diegene bedoelt.
Klopt, vandaar dat mensen mij nogal eens verkeerd inschatten, vooral IRL eigenlijk ... maar goed ...



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 20:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:56 schreef Jenje het volgende:
Klopt, vandaar dat mensen mij nogal eens verkeerd inschatten, vooral IRL eigenlijk ... maar goed ...

Hehehe

Op internet hebben ze sneller door dat je een eikel bent of wat?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-04-2007 20:58 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Wat me vooral opvalt bij online gamen is het schelden wat er weer altijd mee gepaard moet gaan. Vooral Nederlanders kunnen er wat van heb ik gemerkt. Om het minste of geringste gaan schelden, als je teammaat een klein foutje maakt of als je gewoon keihard wordt verslagen omdat je tegenstander simpelweg stukken beter is. Allemaal redenen om caps aan te zetten en in slecht getypte internettaal de andere persoon dood te verwensen. Achja, na een tijdje raak je er aan gewend, ik kijk er nu ook niet meer van op en negeer dat soort mensen altijd maar. Ik weet echter zeker dat een groot deel van deze mensen helemaal niet zo in real life op hun frustraties zou hebben gereageerd. Bij een potje schaken tegen een vreemde ga je toch ook niet zitten schreeuwen dat je tegenstander een noob is?
Blijkbaar is anonimiteit een reden om je te gedragen als een onbeschofte vlerk.

[/moraalridder]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-04-2007 20:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:54 schreef ZelThoR het volgende:
Ik begrijp wat je zegt, maar ik vind het wel raar dat je jezelf zo op laat fokken terwijl je dus weet dat internet niet het echte leven is. Waarom zou je je op laten fokken om iets wat in het echt niet gebeurt? En als voor jou geldt dat je in het echt minder moeilijk bent, dan geldt dat toch ook voor iemand die jou in de zeik neemt? Moeten jullie dan niet elkaar steunen omdat jullie elkaar door internet (het grote boze internet!) des te meer dwars zitten? Wederzijds versterkt onbegrip of zo.


omdat internetcontact/discussie niet zo is als een echte discussie. de intercatie gaat allen via getypte woorden en een heel deel van de normale communicatie(toon, lichaamshouding) komt te vervallen. woorden alleen kunnen dan veel "harder" aankomen als dat het in het echt zou zijn gebeuren.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-04-2007 20:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:57 schreef ZelThoR het volgende:
Hehehe

Op internet hebben ze sneller door dat je een eikel bent of wat?
Jij snapt em


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 21:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:58 schreef attila_de_hun het volgende:
omdat internetcontact/discussie niet zo is als een echte discussie. de intercatie gaat allen via getypte woorden en een heel deel van de normale communicatie(toon, lichaamshouding) komt te vervallen. woorden alleen kunnen dan veel "harder" aankomen als dat het in het echt zou zijn gebeuren.



Ik begrijp ook wel dat je er opgefokt van kunt worden, ik begrijp alleen niet dat mensen dat toelaten. Je weet toch (zeker als doorgewinterde ZM'er), dat op internet praten zoveel lastiger is? Waarom zou je je er dan zo druk over maken?

Ik heb het soms ook hoor, dat ik me ergens erg over opfok op internet. Maar dan moet je gewoon even bezinnen en zien dat je alleen maar naar slecht getypte onzin en debiele smilies zit te kijken.

Sorry dat dat niet meteen duidelijk was


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 21:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:58 schreef Gemene Lepel het volgende:
Wat me vooral opvalt bij online gamen is het schelden wat er weer altijd mee gepaard moet gaan. Vooral Nederlanders kunnen er wat van heb ik gemerkt. Om het minste of geringste gaan schelden, als je teammaat een klein foutje maakt of als je gewoon keihard wordt verslagen omdat je tegenstander simpelweg stukken beter is. Allemaal redenen om caps aan te zetten en in slecht getypte internettaal de andere persoon dood te verwensen. Achja, na een tijdje raak je er aan gewend, ik kijk er nu ook niet meer van op en negeer dat soort mensen altijd maar. Ik weet echter zeker dat een groot deel van deze mensen helemaal niet zo in real life op hun frustraties zou hebben gereageerd. Bij een potje schaken tegen een vreemde ga je toch ook niet zitten schreeuwen dat je tegenstander een noob is?
Blijkbaar is anonimiteit een reden om je te gedragen als een onbeschofte vlerk.

[/moraalridder]

Juist

Al scheld ik in het echt ook wel zomaar mensen uit en ZEKER tijdens spelletjes, zijn dat toch vooral mensen waarvan ik weet dat ze het kunnen hebben (vrienden vooral, dus).
(haha, dat schaken trouwens, ik zie het helemaal voor me)


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-04-2007 21:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 20:54 schreef ZelThoR het volgende:
Ik begrijp wat je zegt, maar ik vind het wel raar dat je jezelf zo op laat fokken terwijl je dus weet dat internet niet het echte leven is.


als dit over heiden gaat met zijn avonturen op de muur. daar zou zelfs gandhi van zijn opgefokt omdat daar een staaltje kuddegedrag ten toon werd gesteld dat meestal met kleuter- en lagere scholen wordt geassocieerd. Er komt er een nieuweling met een afwijkende mening/gedrag/uiterlijk die dan eens "flink" collectief word aangepakt.gediscusieerd werd er in ieder geval nooit en heiden kreeg daar de kans ook niet toe.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 29-04-2007 21:05]


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 29-04-2007 21:05 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 29 april 2007 21:04 schreef attila_de_hun het volgende:
daar zou zelfs gandhi van zijn opgefokt





“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-04-2007 21:06 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Haha, ja vrienden scheld ik ook altijd keihard uit, maar dat is natuurlijk in een hele andere context.

"Ik moet echt huilen van jouw skills noob!"
Als mensen je in rug schieten
"Raus achterverkrachter"

Gaat ook nog weleens via voicechat (ventrilo), ja gamen is best een sociale bezigheid .

EDIT: was @ Zelthor. Jullie posten te snel.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 29-04-2007 21:07]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 29-04-2007 21:07 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 29 april 2007 21:04 schreef attila_de_hun het volgende:
als dit over heiden gaat met zijn avonturen op de muur. daar zou zelfs gandhi van zijn opgefokt omdat daar een staaltje kuddegedrag ten toon werd gesteld dat meestal met kleuter- en lagere scholen wordt geassocieerd. Er komt er een nieuweling met een afwijkende mening/gedrag/uiterlijk die dan eens "flink" collectief word aangepakt.gediscusieerd werd er in ieder geval nooit en heiden kreeg daar de kans ook niet toe.

Yup, de Muur is mooi

Weliswaar flink minder geworden door de jaren heen maar nog steeds mooi en nog steeds geweldig dat iedereen zich er dood aan ergert.



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen