IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Open Office Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-05-2007 16:17 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zijn er hier meer die Open Office gebruiken?

Even voor de duidelijkheid, Open Office is vergelijkbaar met MS Office; Word, Excell en Powerpoint dus, maar m.i. 10x beter, handiger en sneller.
Ik ben zelf aardig bedreven met OO Writer, Calc. Hoe meer ik er mee werk, hoe meer ik merk hoe geniaal het inelkaar zit. Sindskort doe ik ook dingen met Impress, Draw en Math, maar daar ben ik nog niet zo handig mee.

Downloaden die handel: http://www.openoffice.org/
(ies gratis)





Information is not knowledge is not wisdom is not truth


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-05-2007 16:18 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Het is zeker niet beter, maar het werkt wel goed voor een gratis variant office. Ik prefereer toch office.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-05-2007 16:24 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Waarom vind je het niet beter?

Ik vind het ideaal dat je bijv. met een klik een pdf-je van je file kunt maken.
Het feit dat je templates op kunt slaan etc. heeft mij al donders veel tijd en frustratie bespaard. MS Word is een grote ramp als het om lay-out gaat.
Kan zijn dat het aan mij ligt natuurlijk..


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-05-2007 16:31 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Alles is beter dan die Microsoft-rommel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-05-2007 16:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Met MS Office kun je ook PDF-jes maken, met één klik.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-05-2007 16:44 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2007 16:24 schreef Jällö het volgende:
Waarom vind je het niet beter?

Ik vind het ideaal dat je bijv. met een klik een pdf-je van je file kunt maken.
Het feit dat je templates op kunt slaan etc. heeft mij al donders veel tijd en frustratie bespaard. MS Word is een grote ramp als het om lay-out gaat.
Kan zijn dat het aan mij ligt natuurlijk..

Probeer eens in calc een plotje te maken met variabele foutenmarges. Zijn heel van van dit soort kleine dingetjes die het nog niet doen in OO, maar al met al zit het inderdaad leuk in elkaar, ik gebruik het ook (omdat ik ook af en toen onder linux werk), maar het is nog niet beter dan MS Office.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 01-05-2007 16:45]


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 01-05-2007 16:58 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

wel handig, zeker niet beter.


Suck my piss


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-05-2007 17:06 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2007 16:24 schreef Jällö het volgende:
Waarom vind je het niet beter?

Ik vind het ideaal dat je bijv. met een klik een pdf-je van je file kunt maken.
Het feit dat je templates op kunt slaan etc. heeft mij al donders veel tijd en frustratie bespaard. MS Word is een grote ramp als het om lay-out gaat.
Kan zijn dat het aan mij ligt natuurlijk..


Het wordt met elke versie beter, wat opmaak betreft voornamelijk. Ik geef toe dat Office daar wel problemen mee had. Verder kan je met office gewoon iets meer doen dan met OO.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 01-05-2007 17:11 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Heb zowel openoffice als office op mijn laptop staan. Maar sinds ik die nieuwste versie van office heb geïnstalleerd heb ik openoffice niet meer gebruikt eigenlijk.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 02-05-2007 19:18 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2007 17:11 schreef Y Draig Goch het volgende:
Heb zowel openoffice als office op mijn laptop staan. Maar sinds ik die nieuwste versie van office heb geïnstalleerd heb ik openoffice niet meer gebruikt eigenlijk.
Ik wou net zeggen, volgens mij heeft iedereen het hier over Office 2003 en al helemaal als het om lay-out gaat. Met 2007 heb je zeer snel prachtige lay-outs (en voor de liefhebbers; met 1 klik ja) een aangezien Open Office niet van 2003 dateerd moeten we O O wel vergelijken met Office 2007 wat zeer degelijk in elkaar zit. Maar eigenlijk heb ik niks tegen O O, aangezien het gratis is. Toch betaal ik liever wat centen.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-05-2007 0:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

OO is OK maar mist veel functionaliteit, met name op spreadsheet gebied.

Verder mis ik zoeits als InfoPath en de mogelijkheid tot integratie met custom applicaties. Office maakt het in feite mogelijk om out of the box een klein bedrijf volledig te automatiseren op back-office gebied. OO biedt deze functionaliteit niet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 03-05-2007 0:22 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd zal zijn voordat OO een serieus alternatief zal zijn voor Office. Nu is het eigenlijk alleen maar weggelegd voor de mensen die niet willen betalen en niet snappen hoe ze er illegaal aan moeten komen.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-05-2007 0:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2007 0:22 schreef Y Draig Goch het volgende:
Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd zal zijn voordat OO een serieus alternatief zal zijn voor Office. Nu is het eigenlijk alleen maar weggelegd voor de mensen die niet willen betalen en niet snappen hoe ze er illegaal aan moeten komen.


Ik denk dat het nu al een alternatief is op gebied van maken van documenten. Het is geen alternatief en zal nooit een alternatief zijn voor kantoorautomatisering (integratie Sharepoint, Dynamics, .NET etc.)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 03-05-2007 0:28 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

De gemeente Haarlem is anders al een tijdje geleden overgestapt. Maarja, we spreken hier over ambtenaren.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 03-05-2007 3:32 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Ik gebruik het samen met microsoft office, open office heeft net iets meer opties. De spreadsheet ben ik niet zo dol op, soms komen grafieken er niet zo uit zoals ze zouden moeten zijn. Voor natuurkundige verslagen is het wat minder geschikt

Open office draw is trouwens echt geweldig. Het nut van math snap ik nog niet zo heel erg.

Maar voor de echt belangrijke dingen gebruik ik toch liever latex.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 03-05-2007 10:20 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2007 0:28 schreef Y Draig Goch het volgende:
De gemeente Haarlem is anders al een tijdje geleden overgestapt. Maarja, we spreken hier over ambtenaren.
Als ik me niet vergis is het hele Duitse ambtenarij al aan de Linux incl. Open Office.
Op de (Duitse) uni waar ik zat liep het gros van de PC's er iig. op.

Zelf heb ik geen Linux maar ik vind OO erg prettig werken. Blijkbaar niet 10x beter dan MS Office zoals ik dacht (openingspost), maar wel 10x lekkerder.



Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 03-05-2007 10:43 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2007 16:44 schreef WhiteRider het volgende:
Met MS Office kun je ook PDF-jes maken, met één klik.


en hoe doe je dat juist?

ikke n00b


Member of the iso-betawuste crew!!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 03-05-2007 13:16 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 3 mei 2007 10:43 schreef Snoodaerdt het volgende:
en hoe doe je dat juist?

ikke n00b

Een van de tig print-to-pdf applicaties installeren zodat ie een pdf'je schrijft als je op de 'print' knop klikt


Zenial


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-05-2007 14:17 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2007 13:16 schreef Zenial het volgende:
Een van de tig print-to-pdf applicaties installeren zodat ie een pdf'je schrijft als je op de 'print' knop klikt

Print? Bij mij staat er gewoon 'Converteren naar PDF' op een taakbalk, onder 'Bestand' enzo.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-07-2008 14:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik heb vandaag voor het eerst Open Office geïnstalleeerd (uit nieuwsgierigheid). Vinden de kenners "Orgbase" even handig als access??


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 14:47 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

het staat standaard op de eee

heb er toch maar xp op laten zetten...



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-07-2008 17:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

downloading


signature


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 18-07-2008 17:15 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Even voor de duidelijkheid; je kunt dit gewoon naast je eigen MS Office installeren/gebruiken?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-07-2008 17:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is dat een retorische vraag?


of een mededeling?


signature


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-07-2008 17:44 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2008 17:15 schreef Metalhead22 het volgende:
Even voor de duidelijkheid; je kunt dit gewoon naast je eigen MS Office installeren/gebruiken?

Ja. Maar ik vind de equatie functie van Open Office ronduit kut.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 18-07-2008 17:56 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 18 juli 2008 17:16 schreef Hypnos het volgende:
is dat een retorische vraag?


of een mededeling?


Een gewone vraag. Hoezo?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen