IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Audiotransparent
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-05-2007 23:36 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Even een topic aangemaakt voor deze geweldige band uit het mooie Groningen.

Audiotransparent combineert indie met postrock en het resultaat wordt zeer langzaam uitgevoerd. Dit levert erg sfeervolle nummers op die mij in ieder geval enorm raken. Met name de tweede plaat 'Nevland' grossiert in stukken die geweldig opgebouwd zijn en langzaam naar een climax toewerken...een climax die overigens meestal niet komt, met uitzondering van het laatste nummer op de plaat.

De band produceert een herfstachtige en soms neerslachtige sfeer op haar platen maar wel met hoopvolle randjes, zeker ook in de teksten, die soms erg herkenbaar kunnen zijn.

Wie houdt van uitgesponnen trage muziek met goed geplaatste maar niet overdreven elementen zoals strijkers, trompet en samples zodat het geheel een intense en warme gloed krijgt moet dit zeker eens proberen.

De band wordt vaak vergeleken met acts zoals Sigur Rós, Low, Mogwai en zelfs qua atmosfeer met Talk Talk.

Full-lengths tot zover:

Audiotransparent - Audiotransparent (2003)



Audiotransparent - Nevland (2005)



Met name de nummers 'The Friday Of Our Lives' & 'September Waltz' van Nevland zijn zeer de moeite waard!

www.audiotransparent.com





[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 19-04-2009 10:31]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


slome
Usericon van slome
Posted 16-05-2007 23:56 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Klinkt helemaal niet verkeerd

Wat er op hun site staat is iig lekker veelzijdig. Hier moet ik maar eens wat van opzoeken.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-05-2007 23:58 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2007 23:56 schreef slome het volgende:
Klinkt helemaal niet verkeerd

Wat er op hun site staat is iig lekker veelzijdig. Hier moet ik maar eens wat van opzoeken.




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


slome
Usericon van slome
Posted 17-05-2007 0:02 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2007 23:58 schreef Onweerwolf het volgende:



Die albumtrack (The Friday Of Our Lives) die tussen de mp3's staat, doet me erg denken aan Bohren Und Der Club Of Gore. Op welk album staat die, en lijken de andere nummers op dat album erg op dit nummer?

Edit: zag het al staan, Nevland it is.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 17-05-2007 0:03]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-05-2007 0:10 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

'The Friday Of Our Lives' staat op Nevland, de tweede CD en is inderdaad vergelijkbaar met de rest van het album. Wel één van de hoogtepunten wat mij betreft hoewel 'September Waltz' nog veel mooier is.

Bohren Und Der Club Of Gore staat bij mij al erg lang op het lijstje om nog eens te checken aangezien ik daar veel goeds over hoor en lees, maar tot dusverre heeft hun muziek mijn oren nog niet bereikt dus daar kan ik verder nog weinig over zeggen.

Edit: ah ok, ik was al begonnen met typen maar had ondertussen Bohren Und Der Club Of Gore even op downloaden gezet.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 17-05-2007 0:12]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-04-2009 10:36 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Voor de liefhebbers, en dat worden er gelukig steeds meer; Audiotransparent speelt twee shows in het voorprogramma van het Canadese Great Lake Swimmers op:

30 april in Vera, Groningen &
2 mei in DB's, Utrecht

Ontzettend de moeite waard om te gaan zien!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-04-2009 14:13 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Toffe band.

Gisteren gaven ze een sterk optreden in de Noorderkerk, als voorprogramma van de cd-presentatie van Kim Janssen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-11-2009 12:50 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Op 26 november is de releaseparty van het nieuwe album, getiteld "Chekhov Guns", in de Stadsschouwburg van Groningen. Support is The Black Atlantic en kosten zijn een schamele 5 Euro.



Zin in!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-11-2009 13:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Leuke band ja


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 17-11-2009 18:11 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

De omschrijving klinkt wel heeel erg interessant, maar eens checken dan


Why doesn't my music get me all the chicks?


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 17-11-2009 23:34 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

+1


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 18-11-2009 13:09 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Klinkt best goed, beetje als Jeniferever.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-11-2009 14:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 13:09 schreef GrindMaster het volgende:
Klinkt best goed, beetje als Jeniferever.


Nooit van gehoord, maar ik zal het eens opsnuffelen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-11-2009 15:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Chekhov Guns staat op de luisterpaal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-11-2009 23:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Cool!

Gisteren naar de CD presentatie geweest in de schouwburg en dat was geweldig! De nieuwe plaat is ook weer heel erg mooi! Heb hem in 2 dagen tijd nu al 4x gedraaid en dat is bijzonder veel voor mijn doen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen