IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Bokito boos om gloeilampverbod [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-06-2007 13:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 juni 2007 13:17 schreef Iskariot het volgende:
Levert de Pakistaanse regering dan wapens aan Afghanistan?


ja, die insteek is natuurlijk anders als dat ik bedoel (en ook kwellie maakt dat duidelijk).

Echter, er zit natuurlijk wel een vette propagandat/stemmingmakerij gehalte in dat bericht.Ik bedoel maar, is er een lijst van welke landen/wapenhandelaars wapens leveren aan de strijdende partijen in Irak?? Zou mij niks verbazen als er ook gewoon wetserse/ US/Oostblok-wapens gebruikt worden. Moeten die dan ook allemaal platgegooid worden?? Ik ben geen Iranfan (om het mild te noemen) maar nogmaals, ze worden er hier wel uitgefilterd vermoed ik.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 13:28 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 juni 2007 13:23 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, die insteek is natuurlijk anders als dat ik bedoel (en ook kwellie maakt dat duidelijk).

Echter, er zit natuurlijk wel een vette propagandat/stemmingmakerij gehalte in dat bericht.Ik bedoel maar, is er een lijst van welke landen/wapenhandelaars wapens leveren aan de strijdende partijen in Irak?? Zou mij niks verbazen als er ook gewoon wetserse/ US/Oostblok-wapens gebruikt worden. Moeten die dan ook allemaal platgegooid worden?? Ik ben geen Iranfan (om het mild te noemen) maar nogmaals, ze worden er hier wel uitgefilterd vermoed ik.
Tuurlijk worden er wapens gebruikt die in westerse landen gemaakt zijn. En wellicht zijn die ook wel geleverd door westerse wapenleveranciers; Maar door westerse regeringen, zoals de Iraanse regering wapens levert? Lijkt mij heel erg sterk. En ja, mocht dat zo zijn dan verdienen ook die landen een atoombom op hun hoofdstad. Ook Nederland, mocht de Nederlandse regering wapens leveren aan die groepen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 04-06-2007 13:35 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 4 juni 2007 13:28 schreef kwelgeest het volgende:
Tuurlijk worden er wapens gebruikt die in westerse landen gemaakt zijn. En wellicht zijn die ook wel geleverd door westerse wapenleveranciers; Maar door westerse regeringen, zoals de Iraanse regering wapens levert? Lijkt mij heel erg sterk. En ja, mocht dat zo zijn dan verdienen ook die landen een atoombom op hun hoofdstad. Ook Nederland, mocht de Nederlandse regering wapens leveren aan die groepen.

Het is tenslotte de schuld van alle mensen in Amsterdam dat er wapens worden verkocht
Probeer nou eens vijf minuten geen domme dingen te zeggen ofzo


Zenial


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 13:37 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 juni 2007 13:35 schreef Zenial het volgende:
Het is tenslotte de schuld van alle mensen in Amsterdam dat er wapens worden verkocht
Probeer nou eens vijf minuten geen domme dingen te zeggen ofzo
Was de Japanse expansiedrift de schuld van alle mensen in Nagasaki?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-06-2007 13:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 juni 2007 13:37 schreef kwelgeest het volgende:
Was de Japanse expansiedrift de schuld van alle mensen in Nagasaki?


de situatie in de 2e wereldoorlog is natuurlijk een andere situatie. er was sprake van een " echte " oorlog en de hardheid (eerverlies etc, iets wat een gemiddelde arabier/middenoosterik alleen maar als smoesje gebruikt) dicteerde dat iedere vierkante cm op het japanse eiland alleen ten koste van vele doden prijs gegeven zou worden (waaronder ook japanse burgers) in die zin kan men via getallenneukerij toch iets van een motivatie vinden voor het gooien van de atoombommen. enkele hedendaagse schimmige propgandaberichtjes in een uiterst schimmig conflict (waarbij de VS et al er toch zelf zijn ingestapt) is toch iest heel anders lijkt me.
niet dat de kans hoog is dat er echt atoombommen gegooid gaan worden en al zeker niet vanuit iraanse kant denk ik (die ze bijlange nog niet hebben)


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-06-2007 13:57]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 04-06-2007 13:49 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 4 juni 2007 13:37 schreef kwelgeest het volgende:
Was de Japanse expansiedrift de schuld van alle mensen in Nagasaki?

Is iemand anders die domme dingen doet genoeg reden voor jou om domme dingen te doen?


Zenial


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 13:57 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 juni 2007 13:48 schreef attila_de_hun het volgende:
de situatie in de 2e wereldoorlog is natuurlijk een andere situatie. er was sprake van een " echte " oorlog en de hardheid (eerverlies etc, iets wat een gemiddelde arabier/middenoosterik alleen maar als smoesje gebruikt) dicteerde dat iedere vierkante cm op het japanse eiland alleen ten koste van vele doden prijs gegeven zou worden (waaronder ook japanse burgers) in die zin kan men via getallenneukerij toch iets van een motivatie vinden voor het gooien van de atoombommen. enkele hedendaagse schimmige propgandaberichtjes in een uiterst schimmig conflict (waarbij de VS et al er toch zelf zijn ingestapt) is toch iest heel anders lijkt me.
niet dat de kans hoog is dat er echt atoombommen gegooid gaan worden en al zeker niet vanuit iraanse kant denk ik (die ze bijlange nog niet hebben)

de japanse strijdmacht zou niet zonder slag of stoot hebben toegstaan,
Er is niets schimmigs aan het conflict. Iran is bezig met het bouwen van een atoombom en zodra zij die hebben is als eerste Israel de Sjaak er daarna de rest van de westerse wereld.
Iets wat er nu eigenlijk niet zozeer toe doet. Mijn punt is dat Iran nu ongestraft Westerse militairen aan het vermoorden is. Daar moet wat aangedaan worden. En op een grondoorlog in Iran zit echt niemand te wachten. Gewoon behoorlijk wat platbombarderen dus. In eerste instantie veel militair en economisch strategische doelen. Als dat niet helpt zie ik wel heil in het herhalen van 'moral bombing'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 13:57 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 juni 2007 13:49 schreef Zenial het volgende:
Is iemand anders die domme dingen doet genoeg reden voor jou om domme dingen te doen?
Ligt geheel aan de context en waar het over gaat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 14:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Paris Hilton verliest platencontractHet Amerikaanse feestbeest Paris Hilton is haar platencontract bij Warner Brothers kwijtgeraakt. Het concern is teleurgesteld dat Hiltons singles maar matig succes boeken, melden Amerikaanse media.


Jammer.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-06-2007 14:02 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 juni 2007 13:57 schreef kwelgeest het volgende:
Er is niets schimmigs aan het conflict. Iran is bezig met het bouwen van een atoombom en zodra zij die hebben is als eerste Israel de Sjaak er daarna de rest van de westerse wereld..


ik geloof dat gewoon niet. waarom zou Iran dat doen? Hebben die wel eens een gewapend conflict gehad met Isrel trouwens?? Ik kan hierin mis zitten maar ik dacht niet dat er Iraanse troepen actief waren tijdesn de 6-daagse oorlog of een andere oorlog (wel marokaanse bijvoorbeeld: zie wikipedia).
Gewoon holle propaganda, meer niks.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2007 14:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 juni 2007 14:01 schreef kwelgeest het volgende:
Paris Hilton verliest platencontractHet Amerikaanse feestbeest Paris Hilton is haar platencontract bij Warner Brothers kwijtgeraakt. Het concern is teleurgesteld dat Hiltons singles maar matig succes boeken, melden Amerikaanse media.


Jammer.
Oei schokkend

Welke singles trouwens?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 14:10 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 juni 2007 14:02 schreef attila_de_hun het volgende:
ik geloof dat gewoon niet. waarom zou Iran dat doen? Hebben die wel eens een gewapend conflict gehad met Isrel trouwens?? Ik kan hierin mis zitten maar ik dacht niet dat er Iraanse troepen actief waren tijdesn de 6-daagse oorlog of een andere oorlog (wel marokaanse bijvoorbeeld: zie wikipedia).
Gewoon holle propaganda, meer niks.
Waren de 'Jom Kipoeroorlog' en de zes daagse oorlog niet in de tijden van de Sjah? Het Iran van toen was pro-westers en dus totaal niet te vergelijken met het Iran van nu. Dat Ahmadinejad dit weekend weer eens liep te gillen dat Israel binnenkort vernietigd gaat worden kan je zien als holle prpaganda alla die van Nassar net voor de zes daagse oorlog; Het laat echter niets te twijfelen over aan zijn werkelijke intensies.
Het feit is dat Iran verdrinkt in de olie maar toch miljarden pompt in een nuclearproject. En wat je ook echt niet moet vergeten is dat de EU Iran heeft aangeboden op de kosten van de EU lichtwaterkerncetrales te bouwen in Iran, perfect voor nucleare energie maar je kan er geen wapens mee maken, en dat Iran dat voorstel afwees. Nee, ik twijfel er niet aan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-06-2007 14:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 juni 2007 14:10 schreef kwelgeest het volgende:
Dat Ahmadinejad dit weekend weer eens liep te gillen dat Israel binnenkort vernietigd gaat worden kan je zien als holle propaganda alla die van Nassar net voor de zes daagse oorlog; Het laat echter niets te twijfelen over aan zijn werkelijke intensies.


Jij weet net zoveel van zijn "werkelijke" intenties als ik en ieder ander willekeurig persoon op ZM (tenzij jij tot zijn inner circle behoort, iets wat ik betwijfel). maar ik vermoed dat het niks meer is als de bevolking tervreden te houden /aandacht af te leiden met een of andere vijand. dat is een strategie die niet onbekend is.
quote:

Het feit is dat Iran verdrinkt in de olie maar toch miljarden pompt in een nuclearproject. En wat je ook echt niet moet vergeten is dat de EU Iran heeft aangeboden op de kosten van de EU lichtwaterkerncetrales te bouwen in Iran, perfect voor nucleare energie maar je kan er geen wapens mee maken, en dat Iran dat voorstel afwees. Nee, ik twijfel er niet aan.


een alternatief scenario kan zijn dat de iranezen denken van: wij zorgen dat we voor onze energie alternatieven hebben. olie is een eindig product en alles wat we dan kunnen verkopen (zonder zelf op te gebruiken) lever harde cash op. zelfs al zwemmen ze in dat spul nu, iedere druppel nu bespaard kan ze dan geld extra opleveren. het is ook een mogelijkheid.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-06-2007 14:31 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 4 juni 2007 14:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Jij weet net zoveel van zijn "werkelijke" intenties als ik en ieder ander willekeurig persoon op ZM (tenzij jij tot zijn inner circle behoort, iets wat ik betwijfel). maar ik vermoed dat het niks meer is als de bevolking tervreden te houden /aandacht af te leiden met een of andere vijand. dat is een strategie die niet onbekend is.

Stond laatst een erg interessant artikel over in de NRC, die jouw mening grotendeels onderschrijft.

Jammer dat ik die niet kan posten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 14:32 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 juni 2007 14:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Jij weet net zoveel van zijn "werkelijke" intenties als ik en ieder ander willekeurig persoon op ZM (tenzij jij tot zijn inner circle behoort, iets wat ik betwijfel). maar ik vermoed dat het niks meer is als de bevolking tervreden te houden /aandacht af te leiden met een of andere vijand. dat is een strategie die niet onbekend is.
Nogmaals: Ja, het zou kunnen dat hij de Nassar-politiek van net voor de zes daagse oorlog toepast. Dat is echter niet slim. We weten allemaal wat Israel, met de goedkeuring van het westen, doet als zij zich echt in het nouw gedreven voelt. Ik denk echter dat hij qua intensies bloed serieus is.


quote:
een alternatief scenario kan zijn dat de iranezen denken van: wij zorgen dat we voor onze energie alternatieven hebben. olie is een eindig product en alles wat we dan kunnen verkopen (zonder zelf op te gebruiken) lever harde cash op. zelfs al zwemmen ze in dat spul nu, iedere druppel nu bespaard kan ze dan geld extra opleveren. het is ook een mogelijkheid.
Tuurlijk. Maar als het geheel economisch is waarom den zelf duure centrales bouwen als je zulke goede kan krijgen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-06-2007 14:34 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 4 juni 2007 14:32 schreef kwelgeest het volgende:
Nogmaals: Ja, het zou kunnen dat hij de Nassar-politiek van net voor de zes daagse oorlog toepast. Dat is echter niet slim. We weten allemaal wat Israel, met de goedkeuring van het westen, doet als zij zich echt in het nouw gedreven voelt. Ik denk echter dat hij qua intensies bloed serieus is.


Tuurlijk. Maar als het geheel economisch is waarom den zelf duure centrales bouwen als je zulke goede kan krijgen?

Ghe.

Zesdaagse Oorlog, Westen, nauw, intenties, bloedserieus, geen zinnen van één woord, geen zin met maar beginnen, dan, dure.

Sorry, had even zin om vervelend te zijn, feel free to ignore


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-06-2007 14:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 juni 2007 14:32 schreef kwelgeest het volgende:
Nogmaals: Ja, het zou kunnen dat hij de Nassar-politiek van net voor de zes daagse oorlog toepast. Dat is echter niet slim. We weten allemaal wat Israel, met de goedkeuring van het westen, doet als zij zich echt in het nouw gedreven voelt. Ik denk echter dat hij qua intensies bloed serieus is.


ja, dat is ook zo. het is zelfs enorm dom want mocht israel preventief ingrijpen (een realistische optei lijkt mij) zal men dit alleen maar kunnen begrijpen. maar aan de andere kant je macht te behouden in een midden-oostenland heden te dage en dat in een land als iran (waar denk ik ook veel groeperingen elkaar niet zo aardig vinden, maar dat vermoed ik alleen maar) is ook niet echt eenvoudig denk ik zo.
Maar wat denk jij, wat zou Iran erbij winnen als ze israel zouden nuken? dan is het land een dag erna een grote (al dan niet radioactieve) put. Dat weet zelfs de meest fervente fundamentalist vermoed ik. dat de leiders daar vooral hun machtpositie willen handhaven, en lekker lang willen leven, is iets wat niet tegen te spreken valt denk ik. ze winnen er dus niets bij met een daadwerkelijk aanval op israel.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 14:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 juni 2007 14:43 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, dat is ook zo. het is zelfs enorm dom want mocht israel preventief ingrijpen (een realistische optei lijkt mij) zal men dit alleen maar kunnen begrijpen. maar aan de andere kant je macht te behouden in een midden-oostenland heden te dage en dat in een land als iran (waar denk ik ook veel groeperingen elkaar niet zo aardig vinden, maar dat vermoed ik alleen maar) is ook niet echt eenvoudig denk ik zo.
Maar wat denk jij, wat zou Iran erbij winnen als ze israel zouden nuken? dan is het land een dag erna een grote (al dan niet radioactieve) put. Dat weet zelfs de meest fervente fundamentalist vermoed ik. dat de leiders daar vooral hun machtpositie willen handhaven, en lekker lang willen leven, is iets wat niet tegen te spreken valt denk ik. ze winnen er dus niets bij met een daadwerkelijk aanval op israel.


Wat je niet moet vergeten is dat Ahmadinejad, en met hem veel andere 'machthebbers' in Iran, anders (minder rationeel) denken dan jij en ik. We hebben het hier over religieuze fanaten die echt geloven in een Jihad en de wil en bescherming van Allah.
Wat als de regering van Iran er heilig van overtuigd is dat Allah hun wel zal beschermen als zij Israel uit de weg ruimen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-06-2007 14:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

als ze echt zo denken dan is alles inderdaad mogelijk maar ik betwijfel het of die leiders echt zo achterlijk zijn. ik vermoed dat die niks meer doen dan een deel van hun bevolking te laten horen wat ze willen horen. maar dat kan ik natuurlikk alleen maar vermoeden ook al vind ik mijn mogelijk scenario redelijk logisch.

ed. plus israel is toch "de vijand" van de arabieren? en iran dat zijn toch geen arabieren?? ik denk echt dat het, weliswaar niet verstandig, ene hoop rethoriek is.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-06-2007 14:56]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 14:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 juni 2007 14:54 schreef attila_de_hun het volgende:
als ze echt zo denken dan is alles inderdaad mogelijk maar ik betwijfel het of die leiders echt zo achterlijk zijn. ik vermoed dat die niks meer doen dan een deel van hun bevolking te laten horen wat ze willen horen. maar dat kan ik natuurlikk alleen maar vermoeden ook al vind ik mijn mogelijk scenario redelijk logisch.
Ook als de regering van Iran slechts een propagandaspelletje speelt is zij een gevaar voor de regio. Israel, en de rest vh westen, kan moeilijk ruiken wat er van die propaganda klopt. Net voor de Zesdaagse oorlog dacht de gehele wereld, incl. de bondgenoten van Egypte, de Egyptische bevolking, veel Egyptische generaals, de VS en Israel, ook echt dat Egypte een zeer grote bedreiging vormde voor Israel en dat Egypte, samen met haar bondgenoten, een oorlog voorbereidde.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-06-2007 15:02 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 4 juni 2007 14:43 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, dat is ook zo. het is zelfs enorm dom want mocht israel preventief ingrijpen (een realistische optei lijkt mij) zal men dit alleen maar kunnen begrijpen. maar aan de andere kant je macht te behouden in een midden-oostenland heden te dage en dat in een land als iran (waar denk ik ook veel groeperingen elkaar niet zo aardig vinden, maar dat vermoed ik alleen maar) is ook niet echt eenvoudig denk ik zo.
Maar wat denk jij, wat zou Iran erbij winnen als ze israel zouden nuken? dan is het land een dag erna een grote (al dan niet radioactieve) put. Dat weet zelfs de meest fervente fundamentalist vermoed ik. dat de leiders daar vooral hun machtpositie willen handhaven, en lekker lang willen leven, is iets wat niet tegen te spreken valt denk ik. ze winnen er dus niets bij met een daadwerkelijk aanval op israel.


Judgement Day. Ahmedinejad ziet zichzelf als een Messias die de dag des oordeels moet ontketenen. Dat kan hij doen door een nucleaire oorlog te beginnen.

Vergeet niet dat die mensen anders denken dan wij. Voor hun is vrede niet het grootste goed. Voor hun is hun geloof het grootste goed en in dat geloof zijn dingen mogelijk waar wij niet graag over nadenken. Helaas moeten we dat toch doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 04-06-2007 15:04]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-06-2007 15:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

israel moet beter weten. die hebben een magnifiek leger paraat (zeker voor het uitvechten van een echte oorlog) en die hakken Iran binnen de korste keren in de pan (zeker met wat hulp van hun overzeese vrienden die toch in de buurt zijn). dus enige terughoudendheid in hun optreden is zeker gepast, zeker wat betreft het gooien van atoombommen. wat mij wel gerechtvaardigt lijkt, is het vernietigen van de wapensmokkel naar Irak. Dat gaat toch via transport neem ik aan, gooi alles plat als ze een meter op Irakees grondgebied zijn. Ik neem aan dat de Isralische en de VS-inlichtingendienst dit toch een beetje moeten kunnen ischatten.
bij ernstige twijfel over de aard van de kerncentrales zou die ook platgegooid kunnen worden maar daar hoeft natuurlijk ook geen kernbom aan te pas komen. dan wordt er wel , op een typische midden-oosten manier moord en brand geschreeuwd (met brandende poppen en al), maar verder zal er erg weining gebeuren denk ik.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-06-2007 15:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 juni 2007 15:02 schreef Misanthrope het volgende:
Judgement Day. Ahmedinejad ziet zichzelf als een Messias die de dag des oordeels moet ontketenen. Dat kan hij doen door een nucleaire oorlog te beginnen.

Vergeet niet dat die mensen anders denken dan wij. Voor hun is vrede niet het grootste goed. Voor hun is hun geloof het grootste goed en in dat geloof zijn dingen mogelijk waar wij niet graag over nadenken. Helaas moeten we dat toch doen.


zoals gezegd, betwijfel ik dat ten zeerste. ik hoop maar dat ik gelijk heb dan.

m


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2007 15:14 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 juni 2007 15:07 schreef attila_de_hun het volgende:
israel moet beter weten. die hebben een magnifiek leger paraat (zeker voor het uitvechten van een echte oorlog) en die hakken Iran binnen de korste keren in de pan (zeker met wat hulp van hun overzeese vrienden die toch in de buurt zijn). dus enige terughoudendheid in hun optreden is zeker gepast, zeker wat betreft het gooien van atoombommen. wat mij wel gerechtvaardigt lijkt, is het vernietigen van de wapensmokkel naar Irak. Dat gaat toch via transport neem ik aan, gooi alles plat als ze een meter op Irakees grondgebied zijn. Ik neem aan dat de Isralische en de VS-inlichtingendienst dit toch een beetje moeten kunnen ischatten.
bij ernstige twijfel over de aard van de kerncentrales zou die ook platgegooid kunnen worden maar daar hoeft natuurlijk ook geen kernbom aan te pas komen. dan wordt er wel , op een typische midden-oosten manier moord en brand geschreeuwd (met brandende poppen en al), maar verder zal er erg weining gebeuren denk ik.
Hehe, relativeren.
Zelfs ik zie atoombommen als het laatste middel.

Ik denk echter dat je het Iraanse leger niet moet onderschatten en dat het beter is voor Israel of zelfs voor het gehele 'westen' dat Israel of een westerse coalutie de eerste plakken uitdeelt, net als in de Zesdaagse oorlog.
Die wapentoevoer moet stoppen. En van mij mogen eventuele, vermeende, wapenkonvooien al opgeblazen worden als ze nog binnen Iran zijn. Die kencetrale moet ook maar opgeblazen worden, zoals Israel al eerder met die van Saddam deed. Iran geeft geen openheid en alles wijst erop dat ze toch bezig zijn met het bouwen van een bom. Noorde-Korea, Israel, Pakistan en India hadden het klusje ook eerder geklaard dan iedereen had verwacht.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2007 16:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Now for something completly different:

Man in dodencel wil lachend het leven laten
Uitgegeven: 4 juni 2007 14:35

AMSTERDAM - Een terdoodveroordeelde in de Amerikaanse staat Texas is van plan lachend het leven te laten. Daarom is de man, Patrick Knight, nu druk in de weer om moppen te verzamelen.

De grappigste daarvan wil hij als laatste woorden voordragen als hij op 26 juni terechtgesteld wordt. Inmiddels zijn al 250 moppen via e-mail naar hem toegezonden of op zijn website geplaatst.



"Vooral advocatenmoppen zijn in trek", aldus Knight. "Maar sommige zijn nogal schuin." De 39-jarige is van plan om de mop netjes te houden, "maar een beetje op het randje zou wel mooi zijn", voegde hij eraan toe.

Neerschieten

Knight is ter dood veroordeeld voor het neerschieten van zijn twee buren zestien jaar geleden. Hij gaf toe dat er niets grappigs is aan zijn executie en zei dat hij de familie van zijn slachtoffers niet wil beledigen.

"Ik weet dat ik niet onschuldig ben", zei Knight, "Ze denken dat ze me doodmaken. Ze denken dat ze me straffen. Maar ze hebben me al gestraft. Ik ben al zestien jaar lang gestraft. Ze laten me juist vrij."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen