IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Bokito boos om gloeilampverbod [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2007 11:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ah PVV is dus een schreeuwpartij ..


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 11:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 11:41 schreef Jenje het volgende:
Ah PVV is dus een schreeuwpartij ..
Dat de PVV een populistische volkspartij is zul je mij niet horen ontkennen. Echter berust de essentie van hun verhaal op bittere noodzaak. En dan maakt het mij niet zo uit hoe zij hun stempel drukken; Of dat nou via regeren of via schreeuwen (lees:kamervragen) is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 11:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Slachtoffer gorilla stelt Blijdorp aansprakelijk
Uitgegeven: 23 mei 2007 11:08
Laatst gewijzigd: 23 mei 2007 11:26

ROTTERDAM - De vrouw die vrijdag ernstig is verwond door gorilla Bokito in Diergaarde Blijdorp heeft de dierentuin schriftelijk aansprakelijk gesteld voor de geleden schade.

Dat heeft letselschadeadvocaat Maarten Tromp, die haar belangen behartigt, woensdag laten weten.



De Zoetermeerse hoopt samen met Blijdorp tot de schaderegeling te komen. Haar advocaat verwacht dat dit nog wel een tijd zal gaan duren, omdat dit namelijk mede afhankelijk is van haar genezingsproces. Yvonne de Horde heeft onlangs van haar artsen te horen gekregen dat zij nog enkele weken in het ziekenhuis moet blijven.

Geopereerd

Dinsdag is zij voor de derde maal geopereerd. Zij heeft diverse breuken, een verbrijzelde hand en meer dan honderd beten over haar hele lichaam. Ook psychisch heeft ze een flinke klap opgelopen. Bovendien krijgt zij veel aandacht in de media.

Vrijdag brak de gorilla uit het verblijf in de dierentuin. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, is nog niet helemaal duidelijk. Blijdorp geeft woensdag tekst en uitleg op een persconferentie.

Gorillapak

Die persconferentie werd overigens verstoord door een persoon in een gorillapak. Op het pak staat 'Voor aap staan is geen spelletje'. De persoon is direct verwijderd.


Kijk, die vergoeding voor die fysieke schade kan ik nog best inkomen. Hoe debiel dat wijf ook is geweest, Blijdorp heeft ervoor te zorgen dat haar dieren niet kunnen ontsnappen. Dat ontsnappen bleek echter niet zo'n punt; Klein sprongetje.
Maar met die psychische schade... Wie is hier nou de debiel die dit gedrag bij de app heeft getriggerd? En waarschijnlijk krijgt ze nog een behoorlijk natte poes van al die media aandacht ook.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 11:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 11:29 schreef Jenje het volgende:
Nou, Wilders zal het wel ff doen, de brulaap ...



Held!

oei, die steward zal nu wel in de bak zitten!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 11:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 11:49 schreef kwelgeest het volgende:

Kijk, die vergoeding voor die fysieke schade kan ik nog best inkomen. Hoe debiel dat wijf ook is geweest, Blijdorp heeft ervoor te zorgen dat haar dieren niet kunnen ontsnappen. Dat ontsnappen bleek echter niet zo'n punt; Klein sprongetje.
Maar met die psychische schade... Wie is hier nou de debiel die dit gedrag bij de app heeft getriggerd? En waarschijnlijk krijgt ze nog een behoorlijk natte poes van al die media aandacht ook.


in combinatie met het tweede door jouzelf aangeven punt vind ik niet dat dat mens geld moet krijgen maar wel dat blijdorp meer geld moet investeren aan de behuizing zodat de kans van het ontsnappen van een dier nog vele male kleiner wordt (en debielen de toegang ontzeggen)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2007 11:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

je moet ze ook niet recht in de ogen aankijken!

@ oranje-marroko

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-05-2007 12:09]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 11:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 11:53 schreef ElitE het volgende:
je moet ze ook niet recht in de ogen aankijken!


en vooral niet als je daar voor bent gewaarschuwd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2007 11:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 mei 2007 11:49 schreef attila_de_hun het volgende:
oei, die steward zal nu wel in de bak zitten!!!
Fatwah (ofzo) aan zijn reet!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 11:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 11:53 schreef attila_de_hun het volgende:
in combinatie met het tweede door jouzelf aangeven punt vind ik niet dat dat mens geld moet krijgen maar wel dat blijdorp meer geld moet investeren aan de behuizing zodat de kans van het ontsnappen van een dier nog vele male kleiner wordt (en debielen de toegang ontzeggen)
Mja, hoezeer ik dat wijf een debiel vind en persoonlijk zoiets heb van:"Eigen schuld, dikke bult." heeft dit incident toch aangegeven dat Blijdorp wel erg nalatig is qua beveiliging. Dat moet Blijdorp toch echt, juridisch via een schadeclaim (of wellicht dwangsom ter investering in veiligheid), duidelijk gemaakt worden.
Aan de andere kant was idd Blijdorp nalatig maar heeft haar gedrag ervoor gezorgd dat Bokito de andere bezoekers, en dan met name hun kinderen, hun dag verpeste en eventuele psychische schade en/of stress toebracht .
Wellicht een schadeclaim naar haar brievenbus?
Juridisch compleet onhaalbaar, weet ik ook wel. Maar toch.. zou leuk zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 23-05-2007 11:59]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2007 12:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 mei 2007 11:57 schreef attila_de_hun het volgende:
en vooral niet als je daar voor bent gewaarschuwd.

ik had het over de wedstrijd oranje-marokko


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2007 12:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Blijdorp nalatig? Gracht was breder dan norm ... aan alle vereisten is voor zover ik weet ruim voldaan


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:00 schreef Jenje het volgende:
Blijdorp nalatig? Gracht was breder dan norm ... aan alle vereisten is voor zover ik weet ruim voldaan
Maar toch wist het dier te ontsnappen. Blijkbaar was de beveiliging dus niet goed genoeg.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2007 12:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 mei 2007 12:01 schreef kwelgeest het volgende:
Maar toch wist het dier te ontsnappen. Blijkbaar was de beveiliging dus niet goed genoeg.
Op en manier waarvan de instanties die de regels op maken dachten dat niet zou kunnen, dan zou die instantie nalatig zijn.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-05-2007 12:03 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 mei 2007 12:01 schreef kwelgeest het volgende:
Maar toch wist het dier te ontsnappen. Blijkbaar was de beveiliging dus niet goed genoeg.
Je kunt nooit met 100% zekerheid anticiperen op het gedrag van wilde dieren. Dus de veiligheid in dergelijke dierentuinen kan nooit 100% zijn, tenzij je de dieren in een afgesloten kooi of bak stopt, maar dat is niet wat zo'n dierentuin en hun bezoekers willen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:02 schreef Jenje het volgende:
Op en manier waarvan de instanties die de regels op maken dachten dat niet zou kunnen, dan zou die instantie nalatig zijn.
Dat betwijfel ik. Als mijn hond iemand bijt ben ik toch ook degene die schuldig is en niet de gene die de wetten omtrent hondenbezit en schade door honden heeft geregeld.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:05 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:03 schreef Misanthrope het volgende:
Je kunt nooit met 100% zekerheid anticiperen op het gedrag van wilde dieren. Dus de veiligheid in dergelijke dierentuinen kan nooit 100% zijn, tenzij je de dieren in een afgesloten kooi of bak stopt, maar dat is niet wat zo'n dierentuin en hun bezoekers willen.
Gebeurd bij genoeg dieren anders.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 12:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 11:58 schreef kwelgeest het volgende:
Mja, hoezeer ik dat wijf een debiel vind en persoonlijk zoiets heb van:"Eigen schuld, dikke bult." heeft dit incident toch aangegeven dat Blijdorp wel erg nalatig is qua beveiliging. Dat moet Blijdorp toch echt, juridisch via een schadeclaim (of wellicht dwangsom ter investering in veiligheid), duidelijk gemaakt worden.
Aan de andere kant was idd Blijdorp nalatig maar heeft haar gedrag ervoor gezorgd dat Bokito de andere bezoekers, en dan met name hun kinderen, hun dag verpeste en eventuele psuchische schade en/of stress toebracht veroorzaakt.
Wellicht een schadeclaim naar haar brievenbus?
Juridisch compleet onhaalbaar, weet ik ook wel. Maar toch.. zou leuk zijn.


ik ben geen jurist, dus mogelijk is het op dat vlak anders, maar ik betwijfel ten zeerste of Blijdorp nalatig is is geweest (en 100% veiligheid is nergens te garanderen). Immers, dit is de eerste keer ooit denk ik dat er een gorilla is ontsnapt daar.
Kijk, als iemand willens en wetens met een zak over zijn hoofd geblindeerd de snelweg op wil rennen is de "verantwoorlijke" voor die weg(gemeente?? provincie?? rijk??) eigenlijk ook niet de schuldige. een extreem voorbeeld maar de essentie is hetzelfde naar mijn mening. dat was zo een dom wijf die dacht effe een band met een gorilla te scheppen (ondanks waarschuwingen van kenners daar) en vooral het laatste punt zal toch hopelijk doen beslissen dat het vooral haar eigen schuld was. en, zoals gezegd, als blijdorp wordt verplicht meer geld te besteden aan de veilighoied is dat wel te accepteren . hopelijk kunnen ze dat dan twee kanten uit doen. dat de dieren niet gestoord worden door van die debielen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2007 12:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 mei 2007 12:04 schreef kwelgeest het volgende:
Dat betwijfel ik. Als mijn hond iemand bijt ben ik toch ook degene die schuldig is en niet de gene die de wetten omtrent hondenbezit en schade door honden heeft geregeld.
Dat is een compleet andere situatie. Nergens staat omschreven hoe de schutting in de tuin moet zijn of hoe lang de riem moet zijn.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2007 12:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 mei 2007 12:04 schreef kwelgeest het volgende:
Dat betwijfel ik. Als mijn hond iemand bijt ben ik toch ook degene die schuldig is en niet de gene die de wetten omtrent hondenbezit en schade door honden heeft geregeld.


als je opdracht hebt gegeven om die hond te laten bijten, er zijn genoeg situaties dat de gebeten mensen het zelf uitlokken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 12:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 12:03 schreef Misanthrope het volgende:
Je kunt nooit met 100% zekerheid anticiperen op het gedrag van wilde dieren. Dus de veiligheid in dergelijke dierentuinen kan nooit 100% zijn, tenzij je de dieren in een afgesloten kooi of bak stopt, maar dat is niet wat zo'n dierentuin en hun bezoekers willen.


niet te hopen dat dat vrouwmens een keer in de Beekse bergen komt (dieren lopen daar los, bezoekers zitten "opgesloten" in eigen auto) alhoewel, de leeuwen kunnen wel wat afwissleing gebruiken......


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2007 12:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 mei 2007 12:06 schreef attila_de_hun het volgende:
niet te hopen dat dat vrouwmens een keer in de Beekse bergen komt (dieren lopen daar los, bezoekers zitten "opgesloten" in eigen auto) alhoewel, de leeuwen kunnen wel wat afwissleing gebruiken......


*kijk, hij wil een kusje gee .. aawwaraaghh*


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 12:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 12:04 schreef kwelgeest het volgende:
Dat betwijfel ik. Als mijn hond iemand bijt ben ik toch ook degene die schuldig is en niet de gene die de wetten omtrent hondenbezit en schade door honden heeft geregeld.


zelfs als iemandeen tijd stenen naar die hond hebt lopen gooien?? nou, dan mag die hond zich helemaal uitleven wat mij betreft


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2007 12:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe daar hoeft ze niet in haar cuore te verschijnen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2007 12:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 mei 2007 12:07 schreef attila_de_hun het volgende:
zelfs als iemandeen tijd stenen naar die hond hebt lopen gooien?? nou, dan mag die hond zich helemaal uitleven wat mij betreft
Maar niet van de wet, dan is het hondje wel de dupe hoor. Je kunt dan beter hond aan hek binden en stenegooier aan gort schoppen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 12:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 12:07 schreef Jenje het volgende:
*kijk, hij wil een kusje gee .. aawwaraaghh*


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen