IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gitaren VIII [Gitaar topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 08-03-2008 11:22 by Daops Profiel van Daops

Joah, best wel Natuurlijk, je moet wel een beetje fatsoenlijk spul hebben. Maar als ik dan zie dat al die gasten er toch uiteindelijk een metalzone pedaaltje tussenzetten..maakt het echt geen hol uit wat voor eindtrap je gebruikt.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-03-2008 11:23 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 maart 2008 11:22 schreef Daops het volgende:
Joah, best wel Natuurlijk, je moet wel een beetje fatsoenlijk spul hebben. Maar als ik dan zie dat al die gasten er toch uiteindelijk een metalzone pedaaltje tussenzetten..maakt het echt geen hol uit wat voor eindtrap je gebruikt.


Net zoiets als al die mensen die zweren bij bijvoorbeeld Gibson.... en er dan een EMG inzetten... LOL



Daops
Usericon van Daops
Posted 08-03-2008 11:29 by Daops Profiel van Daops

Ja, ik vind het af en toe ook allemaal teveel doorslaan. Een beetje bij een soundcheck staan te emmeren dat de sound "te wollig" is of een "randje mid" mist. Schei toch uit De grap is juist dat de meest ervaren muzikanten waar ik mee speelde vrijwel allemaal meteen hun sound hadden staan.

Eerlijk is eerlijk, in de studio is het wel een ander verhaal. Op een plaat hoor je wel meer detail natuurlijk en loont het om te experimenteren met versterkers en gitaren. En ja, dan zijn over het algemeen de duurdere modellen vetter. Hoewel het natuurlijk nog steeds banaal is dat line 6 met z'n relatief lage prijzen een hoop duurdere merken het nakijken geeft


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-03-2008 11:31 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 maart 2008 11:29 schreef Daops het volgende:
Ja, ik vind het af en toe ook allemaal teveel doorslaan. Een beetje bij een soundcheck staan te emmeren dat de sound "te wollig" is of een "randje mid" mist. Schei toch uit De grap is juist dat de meest ervaren muzikanten waar ik mee speelde vrijwel allemaal meteen hun sound hadden staan.


Dat is het truucje ja... dat je alles zo afgesteld hebt dat je alleen mischien je volume moet aanpassen op het podium. Werkt zoooooooooooo veel fijner!



Daops
Usericon van Daops
Posted 08-03-2008 11:34 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 8 maart 2008 11:31 schreef blonde rockgod het volgende:
Dat is het truucje ja... dat je alles zo afgesteld hebt dat je alleen mischien je volume moet aanpassen op het podium. Werkt zoooooooooooo veel fijner!

Ja, en weet hoe je moet inspelen op de omstandigheden zoals de vorm en grootte van het podium. En een goede geluidsman hebt.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 08-03-2008 11:47 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 8 maart 2008 11:23 schreef blonde rockgod het volgende:
Net zoiets als al die mensen die zweren bij bijvoorbeeld Gibson.... en er dan een EMG inzetten... LOL


Zal ik jou het verschil tussen een gibson lespaul/SG en een bc rich warlock met emgs laten horen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


EMO-Intolerance
Je moeder op een houtvlot!!
Usericon van EMO-Intolerance
Posted 08-03-2008 12:04 by EMO-Intolerance Profiel van EMO-Intolerance

quote:
Op 8 maart 2008 11:47 schreef jbassist het volgende:
Zal ik jou het verschil tussen een gibson lespaul/SG en een bc rich warlock met emgs laten horen


geloof dat het m ff ging over mensen die een gibson kopen, en dan nog emg's erin pleuren...



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-03-2008 12:05 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 maart 2008 11:47 schreef jbassist het volgende:
Zal ik jou het verschil tussen een gibson lespaul/SG en een bc rich warlock met emgs laten horen


Heb ik al gehoord hoor... maar een Gibson koop je om een Gibson... om er dan EMG's in te zetten... snap ik dan weer niet, koop dat een EMG ofzo.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-03-2008 13:01 by Snaack Profiel van Snaack

Er zijn anders ook Gibsons met fabriek-af EMG's erin, het Zakk Wylde model bijvoorbeeld.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 08-03-2008 13:03 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 8 maart 2008 11:23 schreef blonde rockgod het volgende:
Net zoiets als al die mensen die zweren bij bijvoorbeeld Gibson.... en er dan een EMG inzetten... LOL


Komt niet veel slims uit of wel?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-03-2008 13:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 maart 2008 13:03 schreef DrDoom het volgende:
Komt niet veel slims uit of wel?


Volgens mij is hij nog dronken ofzo.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 08-03-2008 13:07 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 8 maart 2008 13:04 schreef Snaack het volgende:
Volgens mij is hij nog dronken ofzo.

+1


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-03-2008 13:33 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 maart 2008 13:04 schreef Snaack het volgende:
Volgens mij is hij nog dronken ofzo.


Nee hoor, ik vraag me gewoon af waarom iemand wel een Gibson koopt voor heel veel geld en dan een EMG erin laat zetten... Koop dan een gitaar waar je gelijk tevreden mee bent. Toch?



DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 08-03-2008 13:56 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 8 maart 2008 13:33 schreef blonde rockgod het volgende:
Nee hoor, ik vraag me gewoon af waarom iemand wel een Gibson koopt voor heel veel geld en dan een EMG erin laat zetten... Koop dan een gitaar waar je gelijk tevreden mee bent. Toch?


Modificatie is dus onzin? Wat ik nog veel raarder vind zijn mensen die 4 gitaren thuis hebben staan die allemaal net zo kut zijn, had je ook 2 goede voor kunnen kopen, waste of money. Gibson is gibson, kwaliteit en een vet geluid maar met EMG's erin heb je ook een fijn geluid, ik heb beide, 1 met emg en 1 zonder en beiden klinken ze te gek, zowel zonder als met emg, het is voor het geluid van de band beter om EMG te gebruiken dus dan gebeurt dat. Altijd nog liever tien Gibson met EMG's dan 30 epiphones aan de muur


EMO-Intolerance
Je moeder op een houtvlot!!
Usericon van EMO-Intolerance
Posted 08-03-2008 13:59 by EMO-Intolerance Profiel van EMO-Intolerance

valt mij heel erg op wat hier een stel een-dimensionale "puristen" zitten. als het geen gibson, emg of volledig buizen is is het kennelijk voor een hoop lui hier bij voorbaat al kut.
waarom gaat iedereen zo blind af op die trends?

als je gewoon weet wat je fijn vind spelen, en in mijn geval betekend dat dus automatisch geen gibson(kan ik gewoon niet hebben met mn rug)en het lef hebt om wat verder te durven kijken dan de standaard merken kom je er ook.

een goed geluid heeft niks te maken met emg's, voor in de studio klinkt het best leuk hoor, maar je mist vooral live gewoon een hoop karakter in het geluid. wat is er in godesnaam zo geweldig aan die krengen dat iedereen er blind op vertrouwd?

ik mis hier bij een hoop gitaristen het besef dat je al die kloterige trends niet nodig hebt. emg's zijn overrated kut-elementen,99% van de lui die hier constant lopen te zeiken over buizenversterkers kunnen nog geen roland cube 15 afstellen op een lekker geluid en dat constante gezeik over digitale shit, als het werkt werkt het, en ik ken ladingen gitaristen die uit een line 6 podje een beter geluid halen dan uit veels te dure buizenversterkers...



EMO-Intolerance
Je moeder op een houtvlot!!
Usericon van EMO-Intolerance
Posted 08-03-2008 14:00 by EMO-Intolerance Profiel van EMO-Intolerance

quote:
Op 8 maart 2008 13:56 schreef DrDoom het volgende:
Modificatie is dus onzin? Wat ik nog veel raarder vind zijn mensen die 4 gitaren thuis hebben staan die allemaal net zo kut zijn, had je ook 2 goede voor kunnen kopen, waste of money. Gibson is gibson, kwaliteit en een vet geluid maar met EMG's erin heb je ook een fijn geluid, ik heb beide, 1 met emg en 1 zonder en beiden klinken ze te gek, zowel zonder als met emg, het is voor het geluid van de band beter om EMG te gebruiken dus dan gebeurt dat. Altijd nog liever tien Gibson met EMG's dan 30 epiphones aan de muur


dan moet je er wel op kunnen spelen....



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 08-03-2008 14:42 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 8 maart 2008 13:59 schreef EMO-Intolerance het volgende:
valt mij heel erg op wat hier een stel een-dimensionale "puristen" zitten. als het geen gibson, emg of volledig buizen is is het kennelijk voor een hoop lui hier bij voorbaat al kut.
waarom gaat iedereen zo blind af op die trends?

kut niet, maar dr zit wel degelijk verschil in noem het persoonlijke smaak, kloar

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 08-03-2008 14:42]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-03-2008 14:48 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 maart 2008 13:33 schreef blonde rockgod het volgende:
Nee hoor, ik vraag me gewoon af waarom iemand wel een Gibson koopt voor heel veel geld en dan een EMG erin laat zetten... Koop dan een gitaar waar je gelijk tevreden mee bent. Toch?


Hoezo, je kunt toch een gitaar kopen die 90% "je ding" is en met bijv EMG's erin 100%?

Stel nou dat je een gitaar fantastisch vind spelen, er geweldig uit vind zien alleen is de sound net niet jouw ding.. Niks mis mee om dan bijv. de pu's te vervangen imho.


Daops
Usericon van Daops
Posted 08-03-2008 14:53 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 8 maart 2008 14:48 schreef Snaack het volgende:
Hoezo, je kunt toch een gitaar kopen die 90% "je ding" is en met bijv EMG's erin 100%?

Stel nou dat je een gitaar fantastisch vind spelen, er geweldig uit vind zien alleen is de sound net niet jouw ding.. Niks mis mee om dan bijv. de pu's te vervangen imho.
Precies, heb ook een Seymour Duncan in mijn strat gezet. Dat maakt hem net helemaal 'mijn' gitaar.

Verder blijft het allemaal smaak, alsof er regels zijn wat je wel en niet moet gebruiken/aanpassen. Als het werkt, werkt het.. daar wordt af en toe te moeilijk over gedaan.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-03-2008 14:56 by Snaack Profiel van Snaack

En daarnaast klinken geen 2 gitaristen hetzelfde, ookal spelen ze op dezelfde gitaar + amp.


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 08-03-2008 15:04 by Buried_Alive Profiel van Buried_Alive

quote:
Op 8 maart 2008 13:59 schreef EMO-Intolerance het volgende:
...
emg's zijn overrated kut-elementen,99% van de lui die hier constant lopen te zeiken over buizenversterkers kunnen nog geen roland cube 15 afstellen op een lekker geluid en dat constante gezeik over digitale shit, als het werkt werkt het, en ik ken ladingen gitaristen die uit een line 6 podje een beter geluid halen dan uit veels te dure buizenversterkers...

Komt het toch weer neer op smaak als ik je verhaaltje zo lees, zoals FRNK het al zei.

Anyway, ik heb het ook niet op EMG's, maar ook niet op digitaal spul. Ik hou van het geluid van passieve elementen en buizen. En er is niks mis met valvestate of digitaal spul, echter wil ik dat voor mijzelf niet. Puur smaak.



DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 08-03-2008 15:26 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 8 maart 2008 13:59 schreef EMO-Intolerance het volgende:
valt mij heel erg op wat hier een stel een-dimensionale "puristen" zitten. als het geen gibson, emg of volledig buizen is is het kennelijk voor een hoop lui hier bij voorbaat al kut.
waarom gaat iedereen zo blind af op die trends?

als je gewoon weet wat je fijn vind spelen, en in mijn geval betekend dat dus automatisch geen gibson(kan ik gewoon niet hebben met mn rug)en het lef hebt om wat verder te durven kijken dan de standaard merken kom je er ook.

een goed geluid heeft niks te maken met emg's, voor in de studio klinkt het best leuk hoor, maar je mist vooral live gewoon een hoop karakter in het geluid. wat is er in godesnaam zo geweldig aan die krengen dat iedereen er blind op vertrouwd?

ik mis hier bij een hoop gitaristen het besef dat je al die kloterige trends niet nodig hebt. emg's zijn overrated kut-elementen,99% van de lui die hier constant lopen te zeiken over buizenversterkers kunnen nog geen roland cube 15 afstellen op een lekker geluid en dat constante gezeik over digitale shit, als het werkt werkt het, en ik ken ladingen gitaristen die uit een line 6 podje een beter geluid halen dan uit veels te dure buizenversterkers...



Eindelijk iemand met een fatsoenlijk verhaal!
Ik ga mezelf geen 1 dimensionale purist noemen, ik heb op allerlei gitaren gespeeld: Ibanez, Jackson, LTD Fender en nu dan Gibson.
Ik ben erg tevreden over de gibsons inmiddels, ik ken rugprobleem maar al te goed, het is de reden dat ik tegenwoordig bijna niet meer met mijn les paul op het podium sta, loodzware gitaar!
Ik speel btw op een transistor versterker en een volledig buizenversterker en soms nog een volledige buizenversterker erbij als de mogelijkheid zich voordoet.
Uiteraard heb ik mijn mening over versterkers etc maar dat neemt niet weg dat je idd in principe uit vrijwel elke versterker een goed geluid kan krijgen, zelfs zo'n roland cube ding, leuke dingen trouwens! Konden meer mensen dit maar idd, ik word altijd schijtziek van die ENGL's die ik sowiezo al niet erg vet vind maar die dan ook nog eens slecht ingesteld staan waardoor het helemaal nergens naar klinkt.
EMG's heb ik eigenlijk alleen omdat riffs beter doorkomen en het chemische eraan (wat ik weer verzacht door vintage bakken) juist wel ok is voor de soort muziek die we maken.
Als ik in een andere band zat had ik de EMGs er weer uit gehaald.
Het is allemaal een kwestie van smaak en dat ik zweer bij Gibson is omdat het heerlijke gitaren vind en omdat je kwaliteit in huis haalt. Ze hebben zich al jaren bewezen en dat is niks voor niks van Iron Maiden tot Black Sabbath tot Mastodon allemaal Gibson.
Btw Gibson's met EMG of zonder een trend? Volledige buizenbakken een trend? Volgens mij zitten hier op het forum vooral mensen met BCRiches, Jackson, Ibanezjes en Boel's.
Een buizenbak is gewoon iets wat al jaren bestaat en overal het algemeen warmer klinkt als transistor bakken heeft weinig met een trent te maken lijkt me aangezien ze langer bestaan als transistor bakken.
De technologie word steeds beter op het gebied van transistor en er zijn idd best wat transistor bakken die in de buurt komen van buizenbakken daar zijn ze tenslotte op gebaseerd maar alsnog heb ik liever the real deal.
Verder vind ik niet alle gitaren die niet Gibson zijn kut hehe, maar fan van epiphone gitaren zal ik nooit worden ben ik bang net als goedkope ibanezjes of goedkope bcriches maar ja er zit dan ook niet voor niks een prijsverschil tussen modellen, het is uiteraard maar net wat je kan besteden maar ik vind het gewoon maf dat sommige mensen heel veel "matige" gitaren hebben ipv een beter model ongeacht het merk, voor het gros van mensen die er geen reet van afweet komt het ongetwijfeld cool over dat je zoveel gitaren hebt maar ik vat het niet helemaal, waarom tien matige als je er 3 goede voor kan halen toch?


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 08-03-2008 15:29 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

lol, go mart


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-03-2008 15:30 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 8 maart 2008 13:59 schreef EMO-Intolerance het volgende:
valt mij heel erg op wat hier een stel een-dimensionale "puristen" zitten. als het geen gibson, emg of volledig buizen is is het kennelijk voor een hoop lui hier bij voorbaat al kut.
waarom gaat iedereen zo blind af op die trends?

als je gewoon weet wat je fijn vind spelen, en in mijn geval betekend dat dus automatisch geen gibson(kan ik gewoon niet hebben met mn rug)en het lef hebt om wat verder te durven kijken dan de standaard merken kom je er ook.

een goed geluid heeft niks te maken met emg's, voor in de studio klinkt het best leuk hoor, maar je mist vooral live gewoon een hoop karakter in het geluid. wat is er in godesnaam zo geweldig aan die krengen dat iedereen er blind op vertrouwd?

ik mis hier bij een hoop gitaristen het besef dat je al die kloterige trends niet nodig hebt. emg's zijn overrated kut-elementen,99% van de lui die hier constant lopen te zeiken over buizenversterkers kunnen nog geen roland cube 15 afstellen op een lekker geluid en dat constante gezeik over digitale shit, als het werkt werkt het, en ik ken ladingen gitaristen die uit een line 6 podje een beter geluid halen dan uit veels te dure buizenversterkers...



Ik heb een cube 15 en nee, ik heb gedraaid en gedraaid aan de knoppen maar een lekker geluid zit er niet in hoewel hij wel stukken lekkerder klinkt met mijn gitaar met emg elementen



DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 08-03-2008 15:33 by DrDoom Profiel van DrDoomhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 8 maart 2008 15:30 schreef Dirge for november het volgende:
Ik heb een cube 15 en nee, ik heb gedraaid en gedraaid aan de knoppen maar een lekker geluid zit er niet in hoewel hij wel stukken lekkerder klinkt met mijn gitaar met emg elementen


hehehe
Ik heb er ook es over moeten spelen bij iemand thuis en het geluid was goed te doen, was uiteraard wel een Gibson waarop ik speelde zonder EMG


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen