IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Queen Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-06-2007 16:06 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



Dat er nog geen heus topic is voor deze band... schande!!

Deze band is mijn allereerste muzikale liefde! Toen ik nog een heel klein Staalmannetje was zong ik al uit volle borst de plaat "A Night At The Opera" mee. Ik luister nog steeds heel graag naar hun werk. En wat voor herrie ik dan ook tegenwoordig luister, Queen blijft altijd een heel bijzondere plek in mijn muziek hart houden!

Zijn er nog meer liefhebbers van deze rock-pioniers?

Top 3 van mijn favoriete Queen platen:
1. A Night At The Opera
2. Queen II
3. Sheer Heart Attack

A Night At The Opera is voor mij sowieso de beste plaat die ooit (in welk genre dan ook) gemaakt is. Met Bohemian Rhapsody als "minste" nummer van die plaat, maar dat komt denk ik meer omdat hij echt overal kapot gedraaid is...



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 14-06-2007 16:08 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

Ik vind de versie van The Bohemian Rhapsody uit Waynes World wel hip



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 14-06-2007 16:08 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Een tijd geleden luisterde ik het dagelijks, zoals ik nu Dave Brubeck en Joy Division grijs aan het draaien ben, hehe. Die muziek is natuurlijk uniek en fenomenaal, maar het gaat bij mij wel in vlagen. Ik heb het inmiddels al een maand of 5/6 niet gehoord.


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 14-06-2007 16:13 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

het was ook mijn eerste muzikale liefde.
Mijn oudere neef was fan van Queen, en via heb leerde ik het kennen. Helaas was dit pas na de dood van Freddie Dus ik heb ze nooit live kunnen aanschouwen (En nee, ik vind queen zonder John Deacon en met die nieuwe zanger van The Who geen Queen)
Mijn allereerste cd ooit was greatest hits 2. Ik heb afgezien van rocks, greatest hits 3 alles van queen, waarvan het meerendeel op lp. Vooral het oude werk vind ik geniaal, maar ook Innuendo vind ik helemaal top.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 14-06-2007 16:14 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Queen was de band waardoor ik als 7 jarig jongentje daaderkelijk naar muziek ben gaan luisteren. Het zal altijd een van mijn favoriete bands blijven, ondanks dat ik er tegenwoordig niet zo veel meer naar luister. Het is inderdaad een schande dat er nog geen topic van was!


Life doesn't get much better than this!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-06-2007 16:15 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Geniale band!
Queen zou eens met Mika moeten gaan spelen, die trekt dat gemakkelijk!
[Edit: al kan NIEMAND Ome Fred vervangen, natuurlijk.]

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 14-06-2007 16:15]


Bruce Banner


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-06-2007 16:18 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2007 16:15 schreef Lainedil het volgende:
Geniale band!
Queen zou eens met Mika moeten gaan spelen, die trekt dat gemakkelijk!
[Edit: al kan NIEMAND Ome Fred vervangen, natuurlijk.]


Ik heb hier anders de DVD en CD van Jeff Scott Soto liggen "Live At The Queen Convention 2003", damn wat zet die man een prestatie neer. Hij zingt alle nummers alsof het niets is. Ik zou die zekker eens proberen te bemachtigen als ik jou / jullie was...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 14-06-2007 16:37 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Aan mij de eer om als eerste het woord "gay" in dit topic te gebruiken

Ze hebben een aantal nummers waar ik ook best naar kan luisteren trouwens


Zenial


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-06-2007 16:44 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Queen is ook voor mij de eerste band geweest waar ik helemaal weg van was.
Nu zet ik behalve Queen II of A Night At The Opera nog zelden iets op. Heel af en toe krijg ik het op de heupen en dan draai ik twee weken bijna niets anders,
daarna kan het zo weer een jaar afgelopen zijn. Maar heerlijke muziek, in ieder geval, vooral het oude(re) werk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-06-2007 16:51 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ja goede band, maar eigenlijk ken ik alleen de 3CD best off. Verder heb ik nooit de moeite genomen echt de albums te leren kennen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 14-06-2007 18:19 by Faolan Wijzig reactieProfiel van FaolanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

Ik heb enkel A Night At The Opera en dat is idd een magistrale plaat. Queen heeft de ultieme combinatie van kippenvel-liedjes en gewone excellente nummers!


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 14-06-2007 19:58 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Hun jaren '70 werk waren allemaal klassiekers + The Game uit 1980, maar desalniettemin vind ik hun jaren '80 ook goed te doen, zoals de op dance georiënteerde plaat Hot Space uit '82.

Eind jaren '80 had Queen de stijgende lijn weer te pakken met The Miracle uit '89 en Innuendo uit '91, die naar mijn bescheiden mening zeker ook een Queen klassieker kan worden genoemd, een zeer waardige afscheidsalbum die qua emotie ongeëvenaard is.

De video van These Are The Days Of Our Lives is misschien de meest memorabele videoclip ooit, met name het einde van de clip krijg je een brok in je keel waar je U tegen zegt.

Beste live plaat vind ik Live at The Bowl '82, geweldige rockshow en Queen in absolute bloedvorm en zelfs de dance nummers van Hot Space klinken overtuigend. Live at Wembley '86 is teveel op pop gericht en speelden ze op de automatische piloot.

Zal wel één van de weinigen zijn die vind dat Queen met Paul Rodgers een geweldige combinatie is en ik kijk daarom ook naar uit voor een nieuw Queen album met Paul Rodgers op zang.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-06-2007 20:01 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2007 19:58 schreef Lionheart het volgende:
Zal wel één van de weinigen zijn die vind dat Queen met Paul Rodgers een geweldige combinatie is en ik kijk daarom ook naar uit voor een nieuw Queen album met Paul Rodgers op zang.


Ik ben naar het optreden in de Ahoy geweest en was vooraf erg sceptisch... Maar Rodgers kwam, zag en overwon en Roger Taylor was absoluut de zwakste schakel!! Die man is echt (helaas) vergane glorie!

Alle solo-platen van de heren kunnen mij overigens ook erg bekoren.

[edit] Alleen fout dat het Queen met Paul Rodgers heet nu, dit omdat ze destijds gezegd hebben dat als er ooit 1 van de mannen zou stoppen ze de naam Queen niet meer zouden gebruiken... Dus dat is jammer.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 14-06-2007 20:02]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 14-06-2007 22:07 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Nog steeds na al die jaren mijn favo band.

Naar mijn mening zijn alle platen goed behalve Hot Space die een aantal leuke deuntjes bevat maar meer ook niet. Met name het spul uit de jaren '70 kan gerust geniaal genoemd worden.

Top 5
-Queen II
-A Night At The Opera
-Sheer Heart Attack
-Queen I
-Innuendo

Tegenwoordig kan Queen me niet meer zo boeien met Paul Rogders. Ik denk zelf dat er maar één zanger is die in de buurt van Freddy kan komen en een goede aanvulling zou zijn en dat is Dio. Helaas...


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 15-06-2007 0:18 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Queen was de eerste 'harde' band waar ik naar ging luisteren toen ik een jaar of 14/15 was. Heb behalve Hot Space alle albums + enkele DVD's. Dagelijkse kost is't tegenwoordig niet meer, maar 't blijft 'n geweldige band.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-06-2007 0:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik vind er geen tyfus aan, maar, hits schrijven konden ze wel.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 15-06-2007 7:29 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2007 0:30 schreef Snaack het volgende:
Ik vind er geen tyfus aan, maar, hits schrijven konden ze wel.


Heb je ook wel eens het oude spul gehoord minus de hits?


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-06-2007 10:22 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Justem, het oude werk is zo geniaal!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-06-2007 10:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2007 10:22 schreef Staalman het volgende:
Justem, het oude werk is zo geniaal!
+1, de erste 3 a 4 albums, brilliant. Rest werd me wat te zoetsappig maar nog steeds met her en der brilliantjes.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-12-2007 17:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

verdomme zeg, Queen had toch wel zalige nummers.

I want it fukkin all


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-08-2008 17:25 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Queen draagt nieuwe plaat op aan Freddie Mercury


Het nieuwe studioalbum van Queen wordt opgedragen aan de zanger die de legendarische rockband heeft grootgemaakt, wijlen Freddie Mercury. Dat heeft platenmaatschappij EMI Music bekendgemaakt. 'The cosmos rocks', dat op 12 september verschijnt, is het eerste album van Queen sinds 1995. Mercury overleed in 1991 aan de gevolgen van hiv.

Het is de eerste plaat die is gemaakt door de oorspronkelijke bandleden Brian May en Roger Taylor in samenwerking met zanger Paul Rodgers. Hij heeft de dertien nummers voor 'The cosmos rocks' samen met May en Taylor geschreven en geproduceerd. Het drietal toert sinds 2005 als Queen + Paul Rodgers en dat is ook de naam waaronder het album wordt uitgebracht.

Het nieuwe album is opgenomen tussen november vorig jaar en augustus dit jaar. De eerste single, 'C-lebrity', verschijnt op 8 september en stelt de huidige sterrencultus aan de kaak. "Het is genoeg om met je gezicht op tv te verschijnen, talent heeft daar eigenlijk niets mee te maken", stelt Taylor, de drummer van de band. "Ik denk dat dit nummer laat zien dat de humor van Queen niet verloren is gegaan."

Naast 'C-lebrity' staan op de nieuwe cd nummers als 'Cosmos rockin', 'Warboys', 'We believe' en 'Voodoo'. De plaat wordt uitgebracht in een standaardversie, maar ook als speciale uitgave, met een dvd waarop liveopnamen te vinden zijn.

May, Taylor en Rodgers gaan volgende maand op tournee. De toer gaat op 15 september van start in Moskou en doet vervolgens steden aan als Berlijn, Rome, Londen en Barcelona. Op 7 oktober geeft de band een optreden in Ahoy Rotterdam. De toer eindigt op 8 november met een concert in de Londense Wembley Arena.


Ben toch wel héél benieuwd.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-08-2008 17:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik ook


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-08-2008 18:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

+1


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 13-08-2008 18:05 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Ik ben ook zeer benieuwd wat ze er van bakken zonder Mercury.
Ik hoop dat ze er een jaren 70 tintje aan geven hoewel dat vast iets te veel gevraagd is.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Pausmobiel
Usericon van Pausmobiel
Posted 13-08-2008 18:31 by Pausmobiel Wijzig reactieProfiel van PausmobielQuote dit bericht

Hier ben ik mee opgegroeit, mijn vader luistert altijd Queen, Deep Purple, The Eagles en Led Zeppelin dus het werd er wel bij ingegoten.

Ik waardeer mooi mee!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 13-08-2008 19:03 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

AIDS.


Fuck the world and fuck you


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen