IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Trist (Funeral Doom Black - CZ) Vorige pagina | Volgende pagina
Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-02-2012 14:06 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 7 februari 2012 13:55 schreef Hotsenflotsen het volgende:
Nou, dan heb je voor 1 hele euro toch wel hele kekke NSBM, jeweetzelluf!
Moet toch een slecht teken zijn, een tape voor 1 euro :')


Er is hier een user, Kvelgeest, die weet wel raad met dergelijke tapes!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 07-02-2012 14:09 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2012 13:55 schreef Tool-fan het volgende:
Beiden maar eens proberen dan. Dank je voor de info
Hoe is die demo Ve snech nekrvácím uit 2009?


Je moet het volgende beluisteren:

Sebevražední andělé (2007)
Zrcadlení melancholie (2007)
Korium / Trist (2008)

Hoogtepunten zijn wel Snění (Korium / Trist) en Trnový Labyrint (Zrcadlení melancholie).

De demo Ve snech nekrvácím is volledig instrumentaal en sluit sterk aan bij het materiaal van de Lonesummer / Trist split maar is ietwat rauwer in kwaliteit (zeker qua drumgeluid, dat meer 'verborgen' in de mix ligt). Soortgelijk materiaal vind je ook op de (tot op heden niet uitgebrachte) EP 'Za Hranicí Skutečnosti' welke wel overal op het internet al te downloaden is.

Verder heb je nog het eerste album Stíny dat ietwat rauwer is (de 'mix' dan, niet de individuele instrumenten per se) en ook kortere nummers bevat (Sebevražední andělé en Zrcadlení melancholie bestaan beide uit een tweetal nummers), zeker de vocalen staan daar ook wat zacht in de mix. Sebevražední andělé heeft denk ik het meeste 'muur van geluid' qua gitaren, weinig vocalen en een trage constante drum op de achtergrond. Zrcadlení melancholie is iets sneller en bevat ook een helderder drumgeluid waarbij de drums ook een stukje actiever en gevarieerder zijn.

Het album 'Slunce v snovém kraji, rozplývání, echa...' is overigens volledig dark ambient (bestaat uit een enkel nummer) dus als je daar geen interesse in hebt kan je dit gewoon overslaan. Overigens is het wel een alleraardigst nummer. Ik ken ook mensen die geen (black) metal luisteren maar deze dark ambient erg aardig vinden, hetgeen toch een uitzondering is op de veelal simpele en matige dark ambient die gemaakt wordt als zij-project of probeersel door black metal muzikanten.

De rest van de discografie moet je zelf een beetje ontdekken (zijn hoofzakelijk split-releases aangezien het demo materiaal uit 2005 niet echt interessant is) en daarvan is de Black Veils split wel een aanrader denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 07-02-2012 14:36]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hotsenflotsen
Usericon van Hotsenflotsen
Posted 07-02-2012 14:21 by Hotsenflotsen Wijzig reactieProfiel van HotsenflotsenQuote dit bericht

Dat is de betere uitleg!


Kni Kna Knallen


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-02-2012 14:55 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

dank je voor de uitleg!

Ik begin met de 2 laatste full lengts, waarvan die dark ambient nu opligt. Bevalt me best wel
Die demo en laatste split heb ik ook en staan nu in de playlist.

Die EP en split die je noemt zal ik voor later houden.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-02-2012 17:18 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2012 12:52 schreef Hotsenflotsen het volgende:
Lonesummer, is dat niet die band die plugins gebruikt van FruityLoops ipv een echte gitaar?
Ik heb die nummers na het lezen van de recensie maar overgeslagen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-02-2012 17:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik bespaar je een" "


signature


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-02-2012 19:26 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Slunce v snovém kraji, rozplývání, echa... bevalt me het best voorlopig
lekker dromerig

de nummers op Zrcadlení melancholie en die EP vind ik ook erg lekker, al is de scream niet geheel mijn ding
daardoor trek ik die instrumentale demo uit 2009 wat beter

het nummer op die laatste split blijf ik voorlopig het beste vinden

de Lonesummer nummers heb ik vluchtig enkele stukken beluisterd om te luisteren of het echt zo slecht is
wat dus inderdaad zo is


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 29-10-2013 6:28 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Een aantal recentere albums zijn gratis te downloaden op Bandcamp.
(320k mp3 / FLAC, $0 invullen)

Zrcadlení melancholie - http://bandcamp.fallenempirerecords.com/album/zrcadlen-melancholie
Nostalgie - http://bandcamp.fallenempirerecords.com/album/zrcadlen-melancholie
Trist / Nuit Noire split - http://bandcamp.fallenempirerecords.com/album/split
Trist / Lonesummer split - http://lonesummer.bandcamp.com/album/trist-lonesummer-split


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-10-2013 15:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ah, heel goed.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 28-12-2013 19:58 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Heeft er iemand een linkje om de split met Korium te downloaden? Of degene die hem even wil droppen krijgt ook eeuwige dank in ruil. Er zijn blijkbaar een aantal uitstekende blogspots verwijderd, zodat muziek vinden meteen een pak minder evident wordt.

Btw, de Bandcamp-link voor Nostalgie hierboven leidt naar Zrcadleni Melancholie, had ik zelf ook niet op tijd gezien. Daardoor net betaald voor de download terwijl ik die cd gewoon heb ;')

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 28-12-2013 19:59]


Willekeur en dictatuur!


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 28-12-2013 20:03 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2013 19:58 schreef Hérésie het volgende:
Heeft er iemand een linkje om de split met Korium te downloaden? Of degene die hem even wil droppen krijgt ook eeuwige dank in ruil. Er zijn blijkbaar een aantal uitstekende blogspots verwijderd, zodat muziek vinden meteen een pak minder evident wordt.

Btw, de Bandcamp-link voor Nostalgie hierboven leidt naar Zrcadleni Melancholie, had ik zelf ook niet op tijd gezien. Daardoor net betaald voor de download terwijl ik die cd gewoon heb ;')


in de dropbox

beestig materiaal trouwens van beide bands!


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 28-12-2013 20:07 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]



Willekeur en dictatuur!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-01-2014 17:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zrcadlení melancholie is jammer genoeg stukken minder dan die track op de Korium-split. Hoop dat de andere releases wel dat niveau evenaren.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 17-01-2014 17:38 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Naar mijn mening is "Snění" zo'n beetje het beste nummer van Trist inderdaad.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 17-01-2014 17:38]


Northward
Usericon van Northward
Posted 17-01-2014 18:26 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Enig echt goed nummer van Trist vind ik Vábení pokojné tmy. Het is vooral veel saai & matig spul.


Northward
Usericon van Northward
Posted 17-01-2014 18:26 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

De Duitse daarentegen


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 17-01-2014 18:29 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 17 januari 2014 17:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Zrcadlení melancholie is jammer genoeg stukken minder dan die track op de Korium-split. Hoop dat de andere releases wel dat niveau evenaren.

Oei, van hun albums vind ik dat nu wel de beste. Geweldig album ook.


Willekeur en dictatuur!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 17-01-2014 18:39 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2014 18:29 schreef Hérésie het volgende:
Oei, van hun albums vind ik dat nu wel de beste. Geweldig album ook.

Wellicht wel mee eens ja, wat puur de albums betreft. Wat nummers betreft verdient "Těžkost bytí" van de onuitgebrachte split met Funeral Mourning ook een eervolle vermelding. Geweldig, een van de zeldzame keren waarop Trist up tempo is.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 17-01-2014 18:46 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2014 18:39 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Wellicht wel mee eens ja, wat puur de albums betreft. Wat nummers betreft verdient "Těžkost bytí" van de onuitgebrachte split met Funeral Mourning ook een eervolle vermelding. Geweldig, een van de zeldzame keren waarop Trist up tempo is.


Dat nummer is overigens wel, op een zeer gelimiteerde manier, uitgebracht. De speciale editie van de 'Zrcadlení melancholie' 12" vinyl editie (komt in een zwarte envelop, gesloten met wax-zegel) bevat bevat een speciale tape met bovenstaand nummer. Ik ben blij deze zelf te hebben iig.

Verder blijft Trist nog altijd een van mijn favoriete bands hier


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 17-01-2014 18:47 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2014 18:29 schreef Hérésie het volgende:
Oei, van hun albums vind ik dat nu wel de beste. Geweldig album ook.


Alle albums van Trist zijn mijns inziens geweldig, juist ook omdat ze allen een herkenbaar geluid en unieke atmosfeer weten te creëren.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 17-01-2014 18:48 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2014 18:26 schreef Northward het volgende:
Enig echt goed nummer van Trist vind ik Vábení pokojné tmy. Het is vooral veel saai & matig spul.


Pfff... van de Duitse Trist is Hin een goed nummer, maar verder vooral matig mijns inziens. Soms een tikkeltje te pretentieus, soms een tikkeltje saai qua ambient materiaal. Niet slecht, absoluut niet, maar beide gelijknamige bands bewandelen wel hun eigen pad dat niet echt vergelijkbaar is.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 17-01-2014 19:05 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Geen zin om me in de discussie Trist vs. Trist te mengen, maar wat me wel opviel aan die post was dat ik me juist "Vábení pokojné tmy" als saai en matig spul herinner.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 17-01-2014 19:16 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2014 19:05 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Geen zin om me in de discussie Trist vs. Trist te mengen, maar wat me wel opviel aan die post was dat ik me juist "Vábení pokojné tmy" als saai en matig spul herinner.


Ik vond het nummer niet per se slecht maar het was wel een beetje een tegenvaller na een tijd(je) geen nieuw materiaal gehoord te hebben. Oké, het nummer stamt uit 2009 en was niet nieuw, maar dan nog. De heropgenomen Nostalgie nummer kwamen een stuk beter uit de verf


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 17-01-2014 19:23 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 17 januari 2014 18:46 schreef Mythics het volgende:
Dat nummer is overigens wel, op een zeer gelimiteerde manier, uitgebracht. De speciale editie van de 'Zrcadlení melancholie' 12" vinyl editie (komt in een zwarte envelop, gesloten met wax-zegel) bevat bevat een speciale tape met bovenstaand nummer. Ik ben blij deze zelf te hebben iig.

Oh, wow, jaloers.


Willekeur en dictatuur!


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 18-01-2014 15:22 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2014 19:16 schreef Mythics het volgende:
Ik vond het nummer niet per se slecht maar het was wel een beetje een tegenvaller na een tijd(je) geen nieuw materiaal gehoord te hebben. Oké, het nummer stamt uit 2009 en was niet nieuw, maar dan nog. De heropgenomen Nostalgie nummer kwamen een stuk beter uit de verf


ik vind het een geweldig nummer, moest er wel eerste een paar keer naar luisteren, maar er zit een fantastische, geleidelijke opbouw in dat nummer met subtiele veranderingen in de monotone melodie met dan plots die emotionele omslag, echt muziek om in te verdwalen...

het weze bij deze ook vrij duidelijk dat ik nogal fan ben van dit heerschap

favoriet blijft echter wel de Večerní Samoty-EP (onlangs op tape uitgebracht, daarvoor al lang online circulerend) met de numers Ticho Je Svoboda en Květy Snových Dálek, kan ik naar blijven luisteren met iedere keer weer kippenvel...

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 18-01-2014 15:22]


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen