IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Studies Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-06-2009 21:30 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Zeker zeer goed van die Nature paper Jelle! maar wel een raar verhaal over die auteurs...

Bescherming van intellectual property? Als ze als student ergens werkt komt toch automatisch de prof erbij op, of niet? Dat lijkt mij een normale gang van zaken.

Bedoelt ze niet met als enige dat zij de enige niet-corresponding author is? Zeg maar geen andere studenten of AIO's, maar alleen profs met een ster bij hun naam?

Zelf heb ik ook artikelen 'als enige', maar dan staan wel m'n 3 (co-)promotors erop.

Niettemin alvast gefeli, komt het niet in Nature, dan zeker in een ander goed blad!


@Mark: schreef jij niet je eigen artikelen als AIO? Ik dacht dat wat ik heb normaal is: je bedenkt en schrijft alles zelf en levert het dan ter correctie bij je profs in, die er vervolgens een wat geliktere inleiding bij maken.


Dear dirty delightful old drunken old days


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-06-2009 22:06 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 juni 2009 21:30 schreef Schaffelaer het volgende:
@Mark: schreef jij niet je eigen artikelen als AIO? Ik dacht dat wat ik heb normaal is: je bedenkt en schrijft alles zelf en levert het dan ter correctie bij je profs in, die er vervolgens een wat geliktere inleiding bij maken.


Dat is hier in Rotterdam ook de normale gang van zaken inderdaad.

Overigens speel ik met het idee om over een jaartje te gaan promoveren in de Verenigde Staten. Daar wordt toch het meeste onderzoek verricht in mijn vakgebied (cognitieve psychologie) en het lijkt me een uiterst toffe ervaring (ook buiten het onderzoek om bedoel ik dan). De hoogleraar die me nu begeleid met mijn master thesis en tevens mijn werkgever is heeft zo'n 15 jaar onderzoek verricht in de VS en heeft dus veel goede contacten daar.

Probleem is echter toch wel een beetje het geld. Nu snap ik dat je niet voor het geld het onderzoek in gaat, maar om nu nog eens 3 a 4 jaar als student te leven gaat me misschien toch wel net iets te ver. Nederland lijkt wel het enige land waar promovendi een behoorlijk loon krijgen en niet als student worden beschouwd. Hoe is dit zo gekomen eigenlijk?

Hebben andere promovendi/gepromoveerden hier ooit met het idee gespeeld naar het buitenland te gaan?



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 22:23 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 21:30 schreef Schaffelaer het volgende:
Zeker zeer goed van die Nature paper Jelle! maar wel een raar verhaal over die auteurs...

Bescherming van intellectual property? Als ze als student ergens werkt komt toch automatisch de prof erbij op, of niet? Dat lijkt mij een normale gang van zaken.


Hoe het zit met die auteurs weet ik niet precies en het boeit me ook weinig. Bescherming van de eigenlijke "intellectual properties" vind ik veel interessanter aangezien ik hier zelf noodgedwongen ook veel mee bezig ben (zie patentverhaal in m'n vorige post).


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-06-2009 9:23 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Bij mij een kansloze aangelegenheid, die bescherming: bij een ondertekening van het AIO-contract doe je automatisch afstand van je rechten... 2 'leading' companies zitten er hier met hun neus bovenop te wachten tot er wat uitkomt...

@Kramy: erg uitdagend om naar de VS te gaan voor een PhD! Pas wel op met de rechten die je hebt, als student zijn dat er niet veel. Je moet dus goed weten wat voor baas je krijgt, want daar zijn grote verschillen in. Je hebt de echte uitzuigers en de redelijke profs. Hieronder een befaamd voorbeeld en precies de reden waarom ik niet naar USA wil:





Dear dirty delightful old drunken old days


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-06-2009 10:19 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Haha, dat is een vriendelijke brief. Damn. :')


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-06-2009 10:27 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Misschien dat iemand hem kan vertellen dat de slavernij inmiddels is afgeschaft.. Kolere zeg..



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 10:31 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Damn, dat het er zo dik bovenop kon liggen wist ik niet, maar ik wist wel dat avonden doorwerken en weekenden doorhalen de normaalste zaak van de wereld is in AIO land... en dat doe je dan voor een schoonmakerloontje.

Een kameraad van me is AIO in Amerika op het moment. Weliswaar geen absolute topuni zoals hierboven maar ik heb hem wel vaak horen klagen dat er eigenlijk gewoon té hard en lang gewerkt word...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 10-06-2009 10:31 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Heeft iemand hier enig idee hoe het zit als je na het afronden van je studie nog een andere bachelor wil gaan doen? Krijg je daar dan wel studiefinanciering voor?

Ik weet wel dat als je MBO hebt afgerond je nog volop studiefinanciering krijg voor een HBO studie, maar hoe zit dat als je een WO studie af hebt?


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 10-06-2009 10:43 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Gister m'n aanmelding BBL spw4 (versneld) de deur uit gedaan! Nu eerst deze zomer lekker werken (doe dit werk al meer dan een half jaar, maar in Spetember pas opleiding ) en dan binnen 2 jaar m'n papiertje hebben



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 10-06-2009 10:49 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 10:31 schreef Ziona het volgende:
Heeft iemand hier enig idee hoe het zit als je na het afronden van je studie nog een andere bachelor wil gaan doen? Krijg je daar dan wel studiefinanciering voor?

Ik weet wel dat als je MBO hebt afgerond je nog volop studiefinanciering krijg voor een HBO studie, maar hoe zit dat als je een WO studie af hebt?


Je krijgt financïering zo lang als je studie duurt. Doe je een studie die inclusief master 5 jaar duurt? Dan krijg je 5 jaar. 4 jaar? Dan 4 jaar. Zo simpel is het. Elke vetraging is op eigen kosten. Voor sommige vervolgopleidingen, zoals de lerarenopleiding na een master, kan je een beurs krijgen. Als je zegt: ik wil graag nog een bachelor doen voor de lol, dan mag je dat allemaal zelf betalen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2009 11:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 10:49 schreef Gemene Lepel het volgende:
Je krijgt financïering zo lang als je studie duurt. Doe je een studie die inclusief master 5 jaar duurt? Dan krijg je 5 jaar. 4 jaar? Dan 4 jaar. Zo simpel is het. Elke vetraging is op eigen kosten. Voor sommige vervolgopleidingen, zoals de lerarenopleiding na een master, kan je een beurs krijgen. Als je zegt: ik wil graag nog een bachelor doen voor de lol, dan mag je dat allemaal zelf betalen.

Nee toch?

Je krijgt sowieso 5 jaar basisbeurs, ongeacht of je opleiding 4 of 5 jaar hoort te duren. Dan kun je het 6e en 7e jaar nog lenen. Volgens mij maakt het geen zak uit wat je doet, zolang je studeert en je jaren niet opzijn kun je nog geld 'krijgen'/lenen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 10-06-2009 11:29 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Van de IB site:

Hoe lang krijg je prestatiebeurs?
Als je gaat studeren aan een universiteit of hogeschool krijg je meestal vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen. Voor langere studies kun je meer dan vier jaar prestatiebeurs krijgen. Doe je bijvoorbeeld na je wo-bachelor nog een tweejarige masteropleiding, dan krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Ook als je na je hbo-bachelor overstapt naar een tweejarige master, krijg je één jaar extra prestatiebeurs.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 11:32 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Wat Gemene Lepel zegt. +
Je kunt maar beter direct studeren wat je echt tof vind want met een universitaire titel kom je nauwelijks nog voor lager geschoolde banen of fatsoenlijk werk in een andere sector in aanmerking.

Ik heb om deze reden een jaar pauze ingelast tijdens m'n studie... even dom werk doen en daarna m'n studiekeuze bijgestuurd (niet geswitched). Hier ben ik achteraf heel blij om.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-06-2009 11:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe choleratering @ VS , ik heb al moeite met een 32 urige studieweek(met natuurlijk het nodige huiswerk waar ik behoorlijk traag in ben) Ik kan wel diep op dingen ingaan maar ik kan me er maar moeilijk in sturen, ik ben erg snel afgeleid. En ik vind niet alleen mijn studie belangrijk in het leven ik moet er nog andere diverse dingen naast hebben.

Dat is de laatste maanden kan ik dat echt niet meer rijmen met elkaar, wel jammer, dan maar niet allerlei vakken kiezen omdat ik breed wil zijn, maar wat milieu vakken omdat je daarzo wat minder tijd in gaat zitten.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 11:45 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zeker jammer man. Ik heb zelf de eerste jaren van m'n studie verkloot (cq. verzopen en verblowt)... wel een beetje spijt van, want zo'n kans om te leren krijg je niet weer realiseer ik me nu. Na m'n jaartje pauze en emigratie was ik pas ècht gemotiveerd. Tip mss?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2009 11:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 11:29 schreef Gemene Lepel het volgende:
Van de IB site:

Hoe lang krijg je prestatiebeurs?
Als je gaat studeren aan een universiteit of hogeschool krijg je meestal vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen. Voor langere studies kun je meer dan vier jaar prestatiebeurs krijgen. Doe je bijvoorbeeld na je wo-bachelor nog een tweejarige masteropleiding, dan krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Ook als je na je hbo-bachelor overstapt naar een tweejarige master, krijg je één jaar extra prestatiebeurs.

Ah, OK. De formulering is wat anders geworden dan het was toen ik begon merk ik Toen was het echt naaierij, mensen met een 4-jarige Ba+Ma kregen 5 jaar prestatiebeurs en mensen met een 5-jarige Ba+Ma evengoed. Dit is fair

Maar ze kan dus sowieso nog 3 jaar lenen, waarbinnen ze die 2e bachelor kan doen. Misschien dat je dat overgebleven jaar prestatiebeurs nog kan inzetten, daar is de IB-groep niet echt duidelijk over.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 10-06-2009 12:08 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 10:43 schreef Carnagath het volgende:
Gister m'n aanmelding BBL spw4 (versneld) de deur uit gedaan! Nu eerst deze zomer lekker werken (doe dit werk al meer dan een half jaar, maar in Spetember pas opleiding ) en dan binnen 2 jaar m'n papiertje hebben


Hey, goeie zaak Wil! Dat moet ook wel een haalbare kaart voor je zijn toch? Al enig idee waar je na de opleiding mee bezig wilt?


MC Hammer Smashed Face


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-06-2009 12:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ jelle: Mwa ik vraag me steeds meer af of ik wel echt een baan als wetenschapper wil, ik hou teveel van diversiteit, Ik zie mezelf echt nog niet werken in een vaste baan. Ik zou dan liever project matiger werken. Ik denk dat ik liever zeer minimaal leef met een stukje eigen kas waar ik zelf wat kan verbouwen en in mn vrije tijd hier en daar wat erbij wil studeren.
Tja klinkt misschien wat onhaalbaar, maar ik kan aardig aftasten door bij mn vader een stuk kas te huren, nu heb ik ook al een leegstaande afdeling voor mezelf en toch bevalt dat me wel aardig. Ik zou het natuurlijk ook over kunnen nemen maar dat wordt mij denk iets te groot.

In het buitenland studeren tja, dan kan ik me moeilijk laten afleiden natuurlijk, maar mn leven zal aardig wat diversiteit moeten inleveren, dan kan ik wel goed richten op mn studie maar dat vind ik toch een behoorlijke opoffering.

In het buitenland studeren dwingt me behoorlijk tot een normaal leven en kan ik me richten op een diepere wetenschappelijke carriere, maar aan de andere kant heb ik mn leven zoals nu een beetje, het zal wel niet allemaal volgens de regeltjes gaan, maar ik een gigantische vrijheid, kan mn huisdieren kwijt, kan maken wat ik wil, heb een oefenruimte waar vrienden van mij kunnen oefenen, kan altijd feestjes geven.
Zal voor mij toch wel een behoorlijke omschakeling worden als ik voor het eerst in een huis zal moeten wonen... lastige keuze.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-06-2009 12:14]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 10-06-2009 13:04 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 10 juni 2009 12:08 schreef ErikdePerik het volgende:
Hey, goeie zaak Wil! Dat moet ook wel een haalbare kaart voor je zijn toch? Al enig idee waar je na de opleiding mee bezig wilt?



Jazeker wel! En na de opleiding gewoon blijven werken waar ik nu werk (groepsbegeleider woongroep verstandelijk gehandicapten). Misschien dat ik nog cursussen volg daarna om persoonlijk begeleider van clienten te worden, maar dat zie ik dan nog wel Heb nu eindelijk m'n plekje gevonden met dit werk :D



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2009 14:22 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 21:30 schreef Schaffelaer het volgende:
@Mark: schreef jij niet je eigen artikelen als AIO? Ik dacht dat wat ik heb normaal is: je bedenkt en schrijft alles zelf en levert het dan ter correctie bij je profs in, die er vervolgens een wat geliktere inleiding bij maken.


Uiteraard wel, al mijn eerste auteurs papers heb ik natuurlijk zelf geschreven, maar Jallo gaf al aan dat zijn vriendin een student en geen AIO is. Om een student zelfstandig een paper te laten schrijven is toch best wat. Niet dat het niet vaker gebeurt, maar normaliter is dat niet direct iets wat je aan een student met beperkte stage-tijd overlaat, zeker niet als het hoog kan scoren.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 10-06-2009 14:25]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 15:45 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Het is niet vereist of gebruikelijk maar zo zeldzaam is dat ook weer niet hoor. Bij de vakgroepen waar ik ben afgstudeerd gold dat je pas een 9 kon krijgen als naast een rapport ook een wetenschappelijk paper had geschreven en een pas een 10 als deze ook wordt gepubliceerd in een vooraanstaand journal.
Ik heb uiteraard geen van beide gepresteerd, maar goed.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-06-2009 19:33 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 13:04 schreef Carnagath het volgende:
Jazeker wel! En na de opleiding gewoon blijven werken waar ik nu werk (groepsbegeleider woongroep verstandelijk gehandicapten). Misschien dat ik nog cursussen volg daarna om persoonlijk begeleider van clienten te worden, maar dat zie ik dan nog wel Heb nu eindelijk m'n plekje gevonden met dit werk :D


Ghehe mooi dat je het er naar je zin hebt bijna ex-collega, Landstede of Deltion?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 10-06-2009 19:33]


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 10-06-2009 19:37 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 10 juni 2009 19:33 schreef MMayo het volgende:
Ghehe mooi dat je het er naar je zin hebt bijna ex-collega, Landstede of Deltion?


Landstede heeft geen BBL spw4, dus dat wordt Deltion! En ik las (op je LJ ) al over hoe t daar nu gaat (Ijsselbolder toch?) Heb je zeker weten al wat nieuws?



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-06-2009 19:47 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 19:37 schreef Carnagath het volgende:
Landstede heeft geen BBL spw4, dus dat wordt Deltion! En ik las (op je LJ ) al over hoe t daar nu gaat (Ijsselbolder toch?) Heb je zeker weten al wat nieuws?


Het is een fucking drama hierzo ja en gaat alleen maar erger worden. En yeps, per 15 augustus uit dienst en dan direct starten met twee week training bij epilepsie kliniek.

Deltion? Betere school hoor, Landstede ligt momenteel qua scholing beetje stil. Vroegah was het andersom. Maarreh succes joh!

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 10-06-2009 19:47]


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 11-06-2009 12:45 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 10 juni 2009 9:23 schreef Schaffelaer het volgende:
Bij mij een kansloze aangelegenheid, die bescherming: bij een ondertekening van het AIO-contract doe je automatisch afstand van je rechten... 2 'leading' companies zitten er hier met hun neus bovenop te wachten tot er wat uitkomt...

@Kramy: erg uitdagend om naar de VS te gaan voor een PhD! Pas wel op met de rechten die je hebt, als student zijn dat er niet veel. Je moet dus goed weten wat voor baas je krijgt, want daar zijn grote verschillen in. Je hebt de echte uitzuigers en de redelijke profs. Hieronder een befaamd voorbeeld en precies de reden waarom ik niet naar USA wil:




Dat zijn wel dingen om rekening mee te houden ja! Gelukkig is mijn hoogleraar ervaringsdeskundige en begrijpt hij wel dat ik niet mijn hele sociale leven op wil offeren aan de wetenschap. Maar die grote verschillen tussen Amerikaanse universiteiten maken het wel lastiger inderdaad.


quote:
Op 10 juni 2009 11:32 schreef Jällö het volgende:
Wat Gemene Lepel zegt. +
Je kunt maar beter direct studeren wat je echt tof vind want met een universitaire titel kom je nauwelijks nog voor lager geschoolde banen of fatsoenlijk werk in een andere sector in aanmerking.

Ik heb om deze reden een jaar pauze ingelast tijdens m'n studie... even dom werk doen en daarna m'n studiekeuze bijgestuurd (niet geswitched). Hier ben ik achteraf heel blij om.


Met een universitaire titel heb je toch juist de grootste kans om nog fatsoenlijk werk in een andere sector te vinden? Juist de algemene academische vaardigheden en denkwijze, die je bij (vrijwel) iedere universitaire opleiding aanleert, worden in vrijwel iedere sector gewaardeerd. Althans, dat is wat mij altijd wordt voorgehouden



Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen