IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Studies Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 12-06-2009 8:57 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik ben over naar het volgende jaar, positief studieadvies en nog vol op kans om mijn p het eerste jaar al te halen.. wat ben ik toch goed


Against God and Government


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-07-2009 17:06 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Kom hier voor uw vragen wat betreft Toegepaste Psychologie


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 17-07-2009 18:47 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Nou leg maar eens uit aan deze knaap... klinkt nog best interessant.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 17-07-2009 18:50 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2009 17:06 schreef Silence het volgende:
Kom hier voor uw vragen wat betreft Toegepaste Psychologie


Jouw relatie met MH22 is dus therapeutisch?


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-07-2009 19:21 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2009 18:50 schreef Lionheart het volgende:
Jouw relatie met MH22 is dus therapeutisch?
Uiteraard. Wat denk jij dan?

@ ChM: Vraag maar wat specefiekers, de opleiding eventjes uitleggen gaat niet zomaar he


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 17-07-2009 19:28 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Ja goh, wat houd het in grote lijnen in? Wat is het verschil met de normale psychologie opleiding? Gewoon algemene crap.


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-07-2009 19:32 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Haha een portie algemene crap voor meneer:

quote:
Op 17 juli 2009 16:46 schreef Silence het volgende:
Je begint het eerste jaar met 4 periodes, Consumenten, Onderwijs, Gezondheid en Arbeid. Hierna krijg je in je tweede jaar een Minor + nog 2 periodes Veiligheid en Relatie. Het 3e en 4e jaar ga je stages lopen.

Elke periode ziet er in principe het zelfde uit, 1 groepsproject (verslag+presentatie), 2 toetsen en 1 individueel/duo verslag.

Wij hebben bijvoorbeeld een geheugentraining, gezondheidsvoorlichting en selectieprocedure van een sollicitatie gemaakt. Ook een observatieopdracht, gespreksvoering en nog meer. Het bevalt mij erg goed, alleen gaat de opleiding vanaf dit jaar stukken verbeteren en zal dus een stuk minder rommelig zijn dan nu hehe.


Nou dit is dus kort wat het in houd. Het is een HBO variant van psychologie waar vooral meer praktijk gericht gewerkt word. Zo kan/moet je dus stages lopen in je 3e en 4e jaar (en vanaf volgend jaar in 2e al?)
wat op de universiteit niet kan.

Ik ben van plan om deze studie af te maken, en daarna 1 tussenjaar te nemen waarin ik me naar Universitair niveau wil werken, om vervolgens in 1 jaar mijn master te halen. Dan ben je even lang bezig als wanneer je je Propedeuse haalt en dan naar Uni gaat, alleen met het voordeel van een hoop praktijk ervaring.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 17-07-2009 19:36 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2009 19:21 schreef Silence het volgende:
Uiteraard. Wat denk jij dan?




ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 17-07-2009 19:44 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Sounds interesting! Thanks for the info.

Verder zit ik hier echt te twijfelen tussen conservatorium of rockacedemie. (Als ik mijn eindexamen binnen nu en 2 jaar binnen heb tenminste)


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-07-2009 19:47 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

3 maten van mij zaten met het zelfde dilemma, ze hebben alle 3 voor conservatorium gekozen. Niveau hoger, en je wordt net iets minder " gevormd" iets meer ruimte voor eigen interpretatie, naar het schijnt. Twee van hen beginnen volgend jaar aan hun tweede jaar zonder een minuut spijt, en de derde begint komend jaar. Zij doen dit overigens allen in Rotterdam.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 17-07-2009 19:58 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Hmm geef mij maar Fontys in Tilburg. Twee van de schutterij zaten daar allebei op en zijn daar prima over te spreken.


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-07-2009 20:01 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2009 19:58 schreef ColdheartMinor het volgende:
Hmm geef mij maar Fontys in Tilburg. Twee van de schutterij zaten daar allebei op en zijn daar prima over te spreken.
Ik zit ook op Fontys, en wat een TYFESsysteem is dat. Maar goed, dat ligt aan de nieuwsheid van de opleiding


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 17-07-2009 20:04 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Hmm, wat is er erg aan dan?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 17-07-2009 21:19 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2009 19:47 schreef Silence het volgende:
3 maten van mij zaten met het zelfde dilemma, ze hebben alle 3 voor conservatorium gekozen. Niveau hoger, en je wordt net iets minder " gevormd" iets meer ruimte voor eigen interpretatie, naar het schijnt. Twee van hen beginnen volgend jaar aan hun tweede jaar zonder een minuut spijt, en de derde begint komend jaar. Zij doen dit overigens allen in Rotterdam.

Hangt er maar net vanaf welk instrument je bespeeld en vooral: aan welk conservatorium, want het niveauverschil schijnt groot te zijn. Muzikaal zijn veel conservatoria mss een stapje hoger dan de rockademie maar op het laatste is er meer aandacht voor management, business, organisatie, etc.
Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar wel veel vrienden in die wereld.

Natuurlijk hebben die vrienden van je geen spijt van hun keuze, ze zijn nog niet eens begonnen. Ik ken toch aardig wat lui die halverwege met het conservatorium zijn gekapt...


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-07-2009 21:21 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Uh, ik zeg ten eerste dat 2 al een jaar echt bezig zijn (en ook al jaar vooropleiding gedaan).

Ze spelen bas, drum en piano, dus opzich lekker verschillend. 't maakt me verder niet uit, 't was slechts mijn gehoorde ervaring.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 17-07-2009 21:49 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2009 21:21 schreef Silence het volgende:
't maakt me verder niet uit, 't was slechts mijn gehoorde ervaring.

Insgelijks.


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 20-07-2009 14:27 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2009 19:32 schreef Silence het volgende:
Nou dit is dus kort wat het in houd. Het is een HBO variant van psychologie waar vooral meer praktijk gericht gewerkt word. Zo kan/moet je dus stages lopen in je 3e en 4e jaar (en vanaf volgend jaar in 2e al?)
wat op de universiteit niet kan.

Ik ben van plan om deze studie af te maken, en daarna 1 tussenjaar te nemen waarin ik me naar Universitair niveau wil werken, om vervolgens in 1 jaar mijn master te halen. Dan ben je even lang bezig als wanneer je je Propedeuse haalt en dan naar Uni gaat, alleen met het voordeel van een hoop praktijk ervaring.



Klinkt wel interessant! In eerste instantie wilde ik WO Psychologie doen, maar aangezien het een lotenstudie is en je je al in mei 2009 had moeten inschrijven (wat ik dus niet heb gedaan), is HBO Toegepaste Psychologie nu ook een optie voor mij.

En dan is er ook nog Pedagogische Wetenschappen waar ik heel erg over twijfel. Iemand toevallig ervaring met deze opleiding?

Uiterste inschrijvingsdatum is trouwens al op 1 augustus, pff, snel een keuze maken...


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 20-07-2009 14:35 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2009 14:27 schreef Sorceress het volgende:snel een keuze maken...


Goed oplotten daarmee, snel keuzes maken is niet altijd even goed.

Uit ervaring weet ik dat een studie kiezen niet gemakkelijk is, en vooral, dat de gekozen studierichting nog altijd sterk kan tegenvallen.

Zelf was ik met Geschiedenis begonnen, omdat het me zeer sterk interesseert (nog altijd, trouwens), maar dat neemt niet weg dat de richting echt niets voor mij was.


Ancient Times
Usericon van Ancient Times
Posted 20-07-2009 14:44 by Ancient Times Wijzig reactieProfiel van Ancient TimesQuote dit bericht

Wat studeer je nu dan? @ Rix

Ikzelf studeer Archeologie op Hbo niveau. Veel meer praktijk gericht dan WO studie. Wij zullen in totaal zo'n 40 weken stage lopen(elk jaar 10 weken). Bij de Uni is dit toch echt veel minder.

Ik hoorde dit jaar op mijn stageplek dat ik qua niveau al verder was dan de net afgestudeerde junior archeoloog met een WO diploma op zak..


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 20-07-2009 15:02 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2009 14:35 schreef Rix het volgende:
Goed opletten daarmee, snel keuzes maken is niet altijd even goed.

Uit ervaring weet ik dat een studie kiezen niet gemakkelijk is, en vooral, dat de gekozen studierichting nog altijd sterk kan tegenvallen.



Ik ben dan ook al heel lang aan het tobben over wat ik zal doen. De knoop moet toch een keer worden doorgehakt...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 21-07-2009 16:39 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 17 juli 2009 18:50 schreef Lionheart het volgende:
Jouw relatie met MH22 is dus therapeutisch?


Handig hoor, een psych aan huis.

:')


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-07-2009 16:54 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2009 14:44 schreef Ancient Times het volgende:

Ik hoorde dit jaar op mijn stageplek dat ik qua niveau al verder was dan de net afgestudeerde junior archeoloog met een WO diploma op zak..

Slijmen heet dat


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 21-07-2009 19:00 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

was zeker wat beter in *handwerk* dan de andere stagiaires


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 21-07-2009 19:40 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Scriptie is klaar, begin augustus laten drukken en dan inleveren. Dan ben ik als het goed is afgescholierd aan het hbo en kan ik vanaf september beginnen aan een heuse studie, wat raakvlakken heeft met de baan die ik parttime heb.


Verrassend triviaal


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2009 19:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2009 19:00 schreef irritante klootzak het volgende:
was zeker wat beter in *handwerk* dan de andere stagiaires
oral exam huhuhhhuu


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen