IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Studies Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-07-2007 12:05 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2007 20:15 schreef Ivo het volgende:
Voor festival en evenementenorganisatie moet je echt een regelnicht zijn, 20 dingen tegelijk onthouden en vlot prioriteiten kunnen stellen. Soepeltjes kunnen communiceren is ook wel handig



Een een kontenlikker. Die markt is zo klein dat wanneer je op je 18e pas komt kijken en geen contacten hebt je het eigenlijk wel kan vergeten.

Daarnaast zijn studies zoals musicmanagement (wat iedereen tegenwoordig doet) behoorlijk zinloos.

mensen kennen (en ervaring hebben) is het belangrijkste.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 12-07-2007 12:08 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

@Aaarrgh: Je verwoordt mijn gedachten perfect..

Na het VWO was ik ook erg jaloers op iedereen die wist wat ie wilde gaan studeren; alles al uitgedacht.
Na een jaar werken ben ik toen begonnen aan een part-time studie Engels, wat ik precies 1 week heb uitgehouden. Toen aan de slag gegaan bij een ICT detacheringsbureau, wat erg goed beviel; leuk werk, goed betaald.
Naar aanleiding daarvan maar in Eindhoven aan de TU Informatica gaan doen, wat een drama was. Na een jaar en 9 studiepunten maar weer mee gekapt. Toen nog een paar jaar avond-HBO, wat ik volledig kansloos vond (Hogere Informatica) en ook mee gestopt ben.
Toen kwam ik tot de conclusie dat muziek voor mij de uiteindelijke passie is, en heb ik een jaar hard gewerkt om toelating te doen aan het conservatorium in Utrecht (op de verkeerde opleiding, bleek achteraf..). Niet toegelaten, nu wel een eigen bedrijfje met een portfolio dat steeds verder uitbreidt. Over een paar jaar verwacht ik de ICT achter me te kunnen laten en full-time met muziek bezig te kunnen zijn. En zelfs al verdient dat alleen droog brood, dan ben ik al enorm tevreden.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 12-07-2007 12:08]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 12-07-2007 12:08 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 12 juli 2007 12:05 schreef ghoulliette het volgende:
Een een kontenlikker.


Hm, dat is toch een minor psychologie? Of was het gaystudies?


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-07-2007 12:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2007 12:08 schreef Aaargh het volgende:
Hm, dat is toch een minor psychologie? Of was het gaystudies?

Het zou me iig niet verbazen als Goedele Liekens er een instructie DVD over heeft gemaakt


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 12-07-2007 12:38 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

Ik heb eindelijk vakantie dan wil ik niet over studies nadenken verdomme!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-07-2007 15:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 juli 2007 12:08 schreef Aaargh het volgende:
Hm, dat is toch een minor psychologie? Of was het gaystudies?


ohja in nijmegen kon je toch homosexualiteit studeren? (nouja t zal wel iets anders heten )


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-07-2007 16:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat kan bij elke universiteit gekkie.

Utrecht en A'dam hebben er meer vakken in dan Nijmegen trouwens.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 12-07-2007 21:57 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ik ben van mening dat je naar de universiteit moet gaan vanuit een zekere mate van interesse voor de wereld in zijn ruimste begrip. Wil je echt een vak leren dan kun je beter naar het HBO gaan, want daar zul je dan veel beter passen. Op studies als Geneeskunde en Rechten na, zijn alle universitaire studies erg theoretisch, dus je moet het leuk vinden om puur te weten hoe dingen in elkaar zitten. In principe zou de vraag "wat kun je er later mee" niet relevant moeten zijn voor wetenschappelijke studies, aangezien dat *in principe* niet het idee is van wetenschap. Wetenschap biedt je veel mentale uitdaging en dat is wat het zo mooi maakt; je bent na een studie in staat om analytisch en doortastend te zijn, en dat komt natuurlijk in je gehele leven weer van pas.

Trouwens, ik ook veel mensen die van het VWO naar het HBO zijn gegaan, maar daar absoluut niet tot hun recht kwamen omdat zij altijd méér wilde weten dan daar werd gedoceerd. Tenzij je dat niet wilt, lijkt me HBO na het VWO niet het meest voor de hand liggend.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-07-2007 9:28 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Wat chellie zegt; uni is opties openhouden. Hoe hoger je opstapt, hoe meer keus je overhoudt.

Bovendien is studeren zoveel mooier dan werken. Manman, hoeveel ik wel niet in de kroeg heb gezeten, het was altijd feest! Op een gegeven moment kreeg ik een bul in m'n handen gedrukt en bleek ik een titel te hebben.


Dear dirty delightful old drunken old days


Ruben[Obscuritas]
Usericon van Ruben[Obscuritas]
Posted 13-07-2007 10:29 by Ruben[Obscuritas] Wijzig reactieProfiel van Ruben[Obscuritas]Quote dit bericht

Nou ben opzich geen feestbeest dus daar hoef k het niet voor te doen


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 13-07-2007 22:36 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 11 juli 2007 20:51 schreef Ivo het volgende:
Misschien ook niet onbelangrijk, hier in Delft is het percentage schoon vrouwvolk beduidend lager dan in Leiden of Utrecht.


Doch heeft de richting Bouwkunde het hoogste percentage vrouwen van de studies aan de TU Delft.
(En lucht- en ruimtevaarttechniek het hoogste percentage Belgen).

Maar als je je studiekeuze laat afhangen van het percentage vrouwen, dan raad ik voedingsmiddelentechnologie (ofzo) aan in Wageningen. Volgens wel ingelichte bronnen schommelt het percentage vrouwen daar tussen de 85 en 100%.

En tja, je kunt altijd beginnen en voor 1 februari afhaken. (of kan dat tegenwoordig niet meer?)

Maarre, meestal maakt men al een keuze voordat het diploma gehaald is, of kwam die uit de lucht vallen?
Helaas voor jou is er geen Blackmetalogie, maar bedenk wel of je je hobby uitdagend genoeg vindt om het voor je werk te doen. En vergis je niet: op festivals werken is wat anders dan ze bezoeken :p

Oh ja, ik heb ook m'n Gymnasium gehaald. Vervolgens 2 jaar LR op de TU Delft gedaan. Toen een jaar gewerkt en het jaar erop naar de kunstacademie gegaan. En nu ben ik eigen baas.
Het liep dus iets anders dan gepland, maar het waren wel keuzes waar ik achter stond.

PS.
deze post helpt je waarschijnlijk niet echt verder
Succes ermee!



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 14-07-2007 13:15 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2007 22:36 schreef White Tree het volgende:
Maar als je je studiekeuze laat afhangen van het percentage vrouwen, dan raad ik voedingsmiddelentechnologie (ofzo) aan in Wageningen. Volgens wel ingelichte bronnen schommelt het percentage vrouwen daar tussen de 85 en 100%.

Dat zijn geen vrouwen, dat zijn komkommerjunkies. In Wageningen beter bekend als 'voedingsmiepen'.

Edit. Nog even een zinniger toevoeging:
Ga toch es bedenken wat je met je leven wilt man!!! Met zo'n 'kweenie' instelling kom je nergens.

[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 14-07-2007 13:20]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-07-2007 13:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe idd een advies van anderen heb alleen wat aan als je weet wat je wilt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 15-07-2007 13:28 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2007 13:15 schreef Jällö het volgende:
Dat zijn geen vrouwen, dat zijn komkommerjunkies. In Wageningen beter bekend als 'voedingsmiepen'.

Edit. Nog even een zinniger toevoeging:
Ga toch es bedenken wat je met je leven wilt man!!! Met zo'n 'kweenie' instelling kom je nergens.

En de paar kerels die der bij zitten zijn als het kan nog de ergste van allemaal (ja ik heb daadwerkelijk een jaar wageningen gedaan, maar dan wel bos- en natuurbeheer)Die idioten proberen iedereen vegetarier te maken. En probeer dan maar uit te leggen dat je het een halfjaartje voor de lol hebt gedaan en het niet meer bent omdat je tot de conclusie komt dat het ongezond is om vegetarisch te zijn. Stelletje idioten.

Maareh, als je naast je studie een beetje ervaring op wilt doen met optredens regelen is een studentenvereniging idd soms wel handig.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 22-07-2007 14:40 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2007 20:44 schreef Ruben[Obscuritas] het volgende:
Nou, m'n ouders zijn geen verzuurde kerkgaande kutgristenen of slaven van een ander geloof, maar omdat ze weten dat het zo'n grote stap is die ik toch ooit zal moeten nemen, dringen ze er op aan dat ik het gelijk ga doen, nu ik nog vers ben zeg maar


dit helpt je natuurlijk geen steek verder, maar: ik ben op mijn 17e vers van de HAVO aan een studie begonnen om er daarna maar mee op te houden na verloop van tijd omdat ik gewoon niet snapte wat iedereen nou weer moest. Kan ook aan de richting van de opleiding liggen (sociale studie). daarna paar jaar werk/reizen/werken/aanklooien en nu ben ik weer in een sociale studie gaan doen, maar nu heb ik beter door wat er nu eigenlijk met de opleiding bedoeld wordt. Dat is een stuk prettiger. Ik denk dat ' vers' zijn niet helpt omdat je nu maar 'iets gekozen hebt' Hoewel ik wel denk dat die studie een goede basis om jezelf op de kunnen werken. maar dat weet ik niet zeker. Je kan ook kijken of er een HBO studie is die meer op je wensen aansluit. je kan altijd nog naar de Uni als je dat graag wilt.

succes iig met een keuze maken die voor jezelf het beste is


Mental Theo
Usericon van Mental Theo
Posted 22-07-2007 15:42 by Mental Theo Wijzig reactieProfiel van Mental TheoQuote dit bericht

Ja een dozijn vol.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-07-2007 15:43 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik ben benieuwd hoelang je ban op zich laat wachten.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 22-07-2007 15:44]


Angela
Usericon van Angela
Posted 21-08-2007 14:55 by Angela Wijzig reactieProfiel van AngelaQuote dit bericht

Ik ben net afgestudeerd en moet nu veel te vroeg (net 21 jaar) gaan werken. Mag ik even uithuilen?


renYek
Usericon van renYek
Posted 21-08-2007 15:00 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Doe je nog een studie


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 21-08-2007 15:09 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 21 August 2007 15:00 schreef renYek het volgende:
Doe je nog een studie


Precies, daar heb ik ook voor gekozen. Hoewel het nog maar twee jaar duurt voordat die studie ook afgelopen is (al alles meezit). :S


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Angela
Usericon van Angela
Posted 21-08-2007 15:13 by Angela Wijzig reactieProfiel van AngelaQuote dit bericht

Daar heb ik geen geld voor en ik zou niet weten wat voor studie.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 21-08-2007 15:14 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 21 August 2007 14:55 schreef Angela het volgende:
Ik ben net afgestudeerd en moet nu veel te vroeg (net 21 jaar) gaan werken. Mag ik even uithuilen?

Fucking hell, het mocht ook wel eens tijd worden dan..

Je kun natuurlijk gaan werken en een studie in deeltijd/eigen tijd gaan doen, het beste van 2 werelden.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Angela
Usericon van Angela
Posted 21-08-2007 15:18 by Angela Wijzig reactieProfiel van AngelaQuote dit bericht

quote:
Op 21 August 2007 15:14 schreef Murdering Monk het volgende:
Fucking hell, het mocht ook wel eens tijd worden dan..

Je kun natuurlijk gaan werken en een studie in deeltijd/eigen tijd gaan doen, het beste van 2 werelden.

Het beste van twee werelden? Zo zie ik het persoonlijk niet. Maargoed, ik denk wel aan het geld, dan komt het vast wel goed, hehe.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 21-08-2007 15:26 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 21 August 2007 14:55 schreef Angela het volgende:
Ik ben net afgestudeerd en moet nu veel te vroeg (net 21 jaar) gaan werken. Mag ik even uithuilen?

Met 21 jaar al werken??? Dan doe je toch echt iets niet goed! Ik ben 29 en moet nog 2 jaar...


Dear dirty delightful old drunken old days


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 21-08-2007 15:28 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 21 August 2007 15:26 schreef Schaffelaer het volgende:
Met 21 jaar al werken??? Dan doe je toch echt iets niet goed! Ik ben 29 en moet nog 2 jaar...


Pff, dat hoeft van mij ook weer niet. Ik hoop dan toch al een aantal jaar aan het werk te zijn.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen