IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Katie Melua
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-07-2007 12:32 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Sorry, ik kan het niet laten toch een topic over deze zangeres te openen.

Ook al is het een Top40-figuur, haar muziek is daar niet naar, wat ook blijkt uit haar optreden op North Sea Jazz.


Katie Melua is een Georgische zangeres/muzikante, grotendeels opgegroeid in Noord-Ierland. Ze heeft op de 'BRIT School for the Performing Arts & Technology', een instituut dat al vele grote sterren heeft voortgebracht.
Deze uitstekende jazz-/bluesmuzikante verdient een eigen topic, dus bij dezen.

Er is van alles van haar te vinden op internet, waaronder hele concerten waar ze een heleboel speelt van haar twee albums; Piece by Piece (2005) en Call of the Search (2004).
Mocht je haar niet kennen, zegt het nummer 'Nine Million Bicycles' je vast iets.

http://video.google.nl/videoplay?docid=3629209368032008677&q=katie+melua+duration%3Along&total=5&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=3

En aldaar een goede liveopname, 25 minuten.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 16-07-2007 12:40 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Goede zangeres ja.

Maar als ik zin heb in 'zulke' muziek, dan ga ik toch eigenlijk vaker voor Norah Jones.



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-07-2007 12:49 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Persoonlijk vind ik haar een Norah Jones aftreksel.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-07-2007 12:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dan luister je niet goed.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-07-2007 12:59 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Uitstekende zangeres, ik luister er met regelmaat naar.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 16-07-2007 16:08 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Dit hoort in de jazz topique


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-07-2007 16:24 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2007 16:08 schreef grindcore het volgende:
Dit hoort in de jazz topique

En jij moet je smoel houden.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 16-07-2007 18:12 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Vond die nieuwere plaat stukken minder, maar die eerste (Call off the search) vind ik een juweeltje.. Enorm mooie stem, lekkere muziek..

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 16-07-2007 18:13]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-07-2007 18:23 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2007 18:12 schreef Ethereal het volgende:
Vond die nieuwere plaat stukken minder, maar die eerste (Call off the search) vind ik een juweeltje.. Enorm mooie stem, lekkere muziek..

Het mooie is dat die zooi zowel op de achtergrond, alsook gewoon met vol volume aan te horen is. Lekker rustig, maar af en toe toch ook lekker jazzy.
Super!

Ik heb trouwens die albums nog niet helemaal los van elkaar gehoord, maar män ma heeft ze allebei liggen. Ik zet ze binnenkort eens na elkaar op, ben wel benieuwd.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 16-07-2007 18:39 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Voor mij geldt weer..wat de boer niet kent vreet ie niet..is zij niet van die 9 milion bicycles ??


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-07-2007 18:54 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2007 18:39 schreef Vikingblood het volgende:
Voor mij geldt weer..wat de boer niet kent vreet ie niet..is zij niet van die 9 milion bicycles ??
Het antwoord op je vraag staat in de eerste post


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-07-2007 1:24 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

http://video.google.nl/videoplay?docid=4858175318125416509

Geniaal interview, ze laten de vraag alleen als ondertitel zien, ongetwijfeld omdat die interviewer te beroerd Engels spreekt.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-07-2007 0:15 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Kijk weer die video uit de openingspost, blijft een goed optreden. Gave nummers.

Trouwens, mooi gezicht heeft die dame ook, tering.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 22-07-2007 0:27 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Mooie bos haar, maar een beetje een iel stemmetje.
Laatst een nummertje van meegepakt op North sea Jazz, en ook live, stort ze zich zeg maar nooit echt in een nummer, stem blijft veel te veel op te vlakte.

Imo dan.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-07-2007 0:27 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik vraag me af of uitbundigheid haar zou sieren. Ik denk het niet, eigenlijk.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 22-07-2007 0:29 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik mis gewoon iedere vorm van emotie als ik haar zie/hoor zingen. T is absoluut niet slecht hoor, maar het zou volgens mij zoveel meer kunnen zijn.

Overigens is haar cover van Lilac Wine wel een werkelijke abominatie.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-07-2007 0:31 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2007 0:29 schreef Rasputin het volgende:
Ik mis gewoon iedere vorm van emotie als ik haar zie/hoor zingen. T is absoluut niet slecht hoor, maar het zou volgens mij zoveel meer kunnen zijn.

Overigens is haar cover van Lilac Wine wel een werkelijke abominatie.

[Volgens mij bestaat er geen zelfstandig naamwoord van het bijvoeglijk naamwoord 'abominabel' in het Nederlands. ]


Ik mis echt geen emotie in haar stem, ik vind juist dat ze een goede jazzstrot heeft. Niet te uitbundig, maar gewoon lekker rustig. Ik geloof wel wat ze zingt in ieder geval.

Welk nummer is die cover trouwens?


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-07-2007 0:33 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik hoorde laatst trouwens haar versie van 'Lucy in the Sky with Diamonds' .. erg goed gedaan vond ik


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 22-07-2007 0:33 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 22 juli 2007 0:31 schreef WhiteRider het volgende:
[Volgens mij bestaat er geen zelfstandig naamwoord van het bijvoeglijk naamwoord 'abominabel' in het Nederlands. ]


Ik mis echt geen emotie in haar stem, ik vind juist dat ze een goede jazzstrot heeft. Niet te uitbundig, maar gewoon lekker rustig. Ik geloof wel wat ze zingt in ieder geval.

Welk nummer is die cover trouwens?


Excuses voor mijn anglicisme.

Hoe dan ook, het laatste nummer van Call of the search, is Lilac Wine.
Het origineel is volgens mij van Nina Simone, en ook Jeff Buckley heeft een heel aardige versie van het nummer op Grace staan. Ons Sjeff klinkt wel een flink stukje vrouwelijker dan Nina trouwens.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-07-2007 0:35 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2007 0:33 schreef Rasputin het volgende:
Excuses voor mijn anglicisme.

Hoe dan ook, het laatste nummer van Call of the search, is Lilac Wine.
Het origineel is volgens mij van Nina Simone, en ook Jeff Buckley heeft een heel aardige versie van het nummer op Grace staan. Ons Sjeff klinkt wel een flink stukje vrouwelijker dan Nina trouwens.


Hm, dan moet ik binnenkort eens het origineel opduiken en daarna haar versie eens luisteren.

Ik heb net trouwens een stuk van die video bekeken (in plaats van louter te luisteren), en ik kan me je opmerking ergens wel voorstellen. In haar stem merk ik het niet echt, maar haar uitstraling laat op sommige punten enigszins te wensen over.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 29-09-2007 21:12 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Katie Melua nu op NED 1 bij Paul de Leeuw.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-09-2007 21:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2007 0:31 schreef WhiteRider het volgende:
[Volgens mij bestaat er geen zelfstandig naamwoord van het bijvoeglijk naamwoord 'abominabel' in het Nederlands. ]

Tsja, wat is 'bestaan' bij taal? Er zullen altijd nieuwe dingen verzonnen worden en er zullen altijd woorden gebruikt woorden die niet officieel maar wel acceptabel* zijn. En die acceptatie* hangt dan natuurlijk af van de correcte afleiding vanuit bestaande Nederlands woorden, buitenlandse woorden of eventueel een combinatie daarvan.

Wat Rasputin deed was mijns inziens prima. Ik heb het mijn leraar Latijn ook veel horen gebruiken, maar ja, dat is een klassieke talen freak natuurlijk


Abominabel, abominatie


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 29-09-2007 22:37 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2007 0:33 schreef spectre het volgende:
Ik hoorde laatst trouwens haar versie van 'Lucy in the Sky with Diamonds' .. erg goed gedaan vond ik


on the road again van canned heat is een van mn absolute favoriete sixty nummers... die doet ze ook erg oke ( volgens mij bonus track op de sp ed van de laatste


dat concert onder water is ook wel stoer...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 29-09-2007 23:08 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 29 september 2007 21:12 schreef Lionheart het volgende:
Katie Melua nu op NED 1 bij Paul de Leeuw.

WR:
Bedankt voor de tip! Binnenkort eens opsnorren.

@ZelThor: Ja, nu even niet, ben zo brak als een mongool, hehe.



Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen