IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer vakantie... Vorige pagina | Volgende pagina
Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 21-10-2007 16:40 by Kurk Profiel van Kurkhttp://www.hedon-zwolle.nl

quote:
Op 16 oktober 2007 23:44 schreef Mark het volgende:
Ierland heerscht



+1 ik groet jullie allen nu vanuit het pitoreske Belfast. Best leuke stad moet ik zeggen en het plaatselijk gebrouwen pils is ook zeker goed te doen!


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 22-10-2007 10:32 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

Over 5 weken weer een lang weekend in Trondheim, Noorwegen en daarna fijn een weekje Finland rond oud en nieuw! hopelijk hebben ze daar namelijk wel een echte winter!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


R.
Usericon van R.
Posted 22-10-2007 11:55 by R. Profiel van R.

Als je een goede winter wilt hebben zit je in Finland zekers goed!

Ik heb een druk jaartje in de planning:

-Begin 2008: richting Zweden en het Koningspad bewandelen met wat vrienden terwijl we in tentjes verblijven en leven op broodjes pindakaas.

-Mei vakantie: Met mijn vader, een kam'raad en zijn vader naar Noorwegen (Stavanger) voor een mooie 2 weken vol gevis.

-Zomer vakantie: Met mijn zus naar Egypte.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 22-10-2007 12:01 by Bleh? Profiel van Bleh?

Begin februari waarschijnlijk wel weer naar Zweden, alsook 's zomers. Familiebezoekjes.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 22-10-2007 12:03 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 22 oktober 2007 10:32 schreef irritante klootzak het volgende:
Over 5 weken weer een lang weekend in Trondheim, Noorwegen en daarna fijn een weekje Finland rond oud en nieuw! hopelijk hebben ze daar namelijk wel een echte winter!

Welke regio(nen)?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 24-10-2007 8:03 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

Kuopio + Tampere


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-10-2007 8:26 by Jällö Profiel van Jällö

Gaaf, echt typisch Finse leuke grijze, kille, doodse stadjes dus.

<- Koskenkorva


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 25-10-2007 11:14 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

Korskenkorva ken ik ja, zeer goed te drinken!

Kuopio en Tampere zijn prima steden, vorig jaa rook geweest. Vooral in tampere zit een zeer goede muziekzaal: Swampmusic :>


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-10-2007 12:34 by Jällö Profiel van Jällö

Ah kijk es aan, een kenner.
Het zijn idd best leuke stadjes; Tampere heeft m.i. de meest interessante muziekscene van Finland (veel psych, folk, noise, etc etc.)

In Kuopio zit Levykauppa Äx. Ik ben nog nooit in de zaak geweest maar ik bestel m'n CDs vaak via hun online winkel. http://www.levykauppax.fi


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 11-11-2007 10:09 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 10 november 2007 22:29 schreef MMayo het volgende:
Oeeh Jordanie, dat is dus leuk als vakantieland? Huppakee, ervaringen posten in vakantie topic.. ah toe?


U vraagt, wij draaien.

Ik ben, tezamen met mij ma, oom en tante en een aantal onbekenden (wat zeer relaxte mensen bleken te zijn) op groepsreis naar Jordanië gegaan (van 3 t/m 10 november). Jordanië is werkelijk een prachtig land waar zowel op cultureel vlak als op het gebied van natuur veel te bewonderen valt. Hoogtepunt van de reis was één van de nieuwe wereldwonderen: Petra.

(Dit is maar een deel van de enorme stad)

Onbeschrijfelijk mooi. Daarnaast was het bezoek aan de stad Jerash (stad uit de Romeinse tijd) ook absoluut de moeite waard. Verder hebben we ook een jeepsafari door Wadi Rum gemaakt, een prachtig woestijngebied. Andere plaatsen die onder andere aangedaan zijn: Mount Nebo (Mozesberg), Aqaba (havenstad van Jordanië), Amman (hoofdstad) en Kerak (stad met een enorme kruisvaardersvestiging). Verder zijn de mensen erg vriendelijk en een stuk minder opdringerig dan bijvoorbeeld in Turkije. Ik zou een bezoek aan dit land aan iedereen aan kunnen (en willen) raden.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 11-11-2007 10:22 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

JOrdanie staat ook nog in mijn 'wil ik nog een keer heen' lijstje.
Fijn om te weten dat de mensen er zo aardig zijn.
Maar hoe zit het met de locale houding van vooral mannen t.o.v. vrouwen dan?


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-11-2007 10:32 by MMayo Profiel van MMayo

Is 8 dagen lang genoeg om van alles te zien of moet je dan als een idioot overal langs heen rennen? Is het lang vliegen of valt dat mee en.. is het een veilig land voor toeristen. Een hele tijd hoorde je allerlei negatieve verhalen over Jordanie, maar mij lijkt het echt een prachtig land.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 11-11-2007 10:41 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 11 november 2007 10:22 schreef moon1976 het volgende:
JOrdanie staat ook nog in mijn 'wil ik nog een keer heen' lijstje.
Fijn om te weten dat de mensen er zo aardig zijn.
Maar hoe zit het met de locale houding van vooral mannen t.o.v. vrouwen dan?


De houding van mannen ten opzichte van westerse vrouwen verschilt. In plaatsen waar veel toeristen komen gaan mannen heel gewoon om met westerse vrouwen (gemengd dansen om maar wat te noemen). In streken die de invloed van het toerisme zich wat minder heeft doen gelden worden westerse vrouwen wat anders aangekeken (ook afhankelijk van de kleding die je als vrouw draagt). Ook tussen de lokale vrouwen is veel verschil waar te nemen. De een loopt met een burka, de ander met een hoofddoek en weer iemand anders draagt een kleding zoals de vrouwen 'bij ons' dragen. Maar over het algemeen hebben de vrouwen met wie ik op reis was (vrouwen uit de reisgroep, niet mijn harem ) geen negatieve ervaringen gehad betreffende de houding van mannen ten opzichte van vrouwen.


quote:
Op 11 november 2007 10:32 schreef MMayo het volgende:
Is 8 dagen lang genoeg om van alles te zien of moet je dan als een idioot overal langs heen rennen? Is het lang vliegen of valt dat mee en.. is het een veilig land voor toeristen. Een hele tijd hoorde je allerlei negatieve verhalen over Jordanie, maar mij lijkt het echt een prachtig land.


Acht dagen is wel wat kort (zeker omdat we door de vliegtijden effectief maar zes volle dagen hadden). Als je wat langer gaat kan je het net wat relaxter aan doen. Het is niet lang vliegen, ongeveer 5 uur. Over de veiligheid hoef je niet in te zitten, ik heb geen moment het gevoel gehad dat het niet veilig zou zijn.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-11-2007 10:51 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 11 november 2007 10:41 schreef Jebes het volgende:
Acht dagen is wel wat kort (zeker omdat we door de vliegtijden effectief maar zes volle dagen hadden). Als je wat langer gaat kan je het net wat relaxter aan doen. Het is niet lang vliegen, ongeveer 5 uur. Over de veiligheid hoef je niet in te zitten, ik heb geen moment het gevoel gehad dat het niet veilig zou zijn.


Oh valt wel mee ja de vliegduur, alleen inderdaad.. vliegtijden is altijd maar weer afwachten. Klinkt in ieder geval super, wat ik heb gelezen beviel mij ook wel. Denk dat ik eens ga kijken naar zo'n groepsreis, want alleen naar Jordanie lijkt me niet handig hehe.


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 11-11-2007 11:59 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

Damn Jordanie, dat had ik voor deze zomer ook geboekt, maar het zat volgeboekt uiteindelijk

Misschien volgend jaar dan maar


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 11-11-2007 16:29 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik wil ook heel erg graag es naar Jordanië... maar ik heb eigenlijk nog een hele lijst met toekomstige reisbestemmingen, waar ik minstens even graag naartoe wil... ga nog wel eventjes bezig zijn voor ik in Jordanie geraak denk ik...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-11-2007 8:40 by Jällö Profiel van Jällö

Net een weekje Senseo, files, bitterballen, pindakaas, motregen, tocht, hash, goede tripels, lawaai en gezelligheid achter de rug. Ik kreeg zowaar een vakantiegevoel*!

*Toen ik terug in Finland reed.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 13-11-2007 1:30 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

In een voorgaand topic aan iemand (geloof Mmayo) dat ik foto's zou posten van mijn vakantie in Polen. Dus bij deze, een impressie.
Erg mooi in de bergen iig, Krakow is een fantastische stad, aardige mensen, maar niemand spreekt een woord Engels (behalve in Krakow, maar dat is toch eigenlijk nét iets te toeristisch, voor het mooi).

Ondanks dat, erg leuk, heerlijk om daar door de bergen te lopen op de paden die niet zo populair zijn onder de toeristen.


Kerk in Krakow.




Op een wandeling in een soort van bergketen, Pieniny. Heel erg mooi, maar het weer daar kan wel ontzettend veranderlijk zijn, de ene dag bloedmooi, om de volgende dag koud en nat te zijn, en daarna weer heel erg warm en mooi.

En tot slot, een verlaten fabriek in Zyrardow. Ook wel indrukwekkend om een keer doorgelopen te hebben. Een groot gedeelte van de oude fabriek wordt momenteel omgevormd tot appartementen.


[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 13-11-2007 1:37]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-11-2007 2:13 by Helvete Profiel van Helvete

Mooie foto's!


Kenyi
Metal Ninja XD
Usericon van Kenyi
Posted 13-11-2007 2:14 by Kenyi Profiel van Kenyi

niet slecht die foto's


"If you throw money at people, Is that Assault or Charity?"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-11-2007 7:15 by M. Profiel van M.

Mooie foto's, mooi land! + die laatste voor extra added Half-Life 2-ness!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 13-11-2007 7:15]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 13-11-2007 15:35 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik ga in Mei weer een weekje door de Ardennen fietsen. Hopen dat het mooi weer is. Onlangs een oude racefiets (geen fancy dingen, slechts 10 versnellingen, maar wel erg licht en fijn) op de kop getikt.
Daarnaast moet ik mijn vorige fietsvakantie, die vroegtijdig ophield door een compleet verrotte fiets (achternaaf verziekt).


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-12-2007 22:37 by Schaep Profiel van Schaep

In februari naar Tenerife, in augustus naar Engeland, hopelijk in december naar Paramaribo en volgend jaar voor juni een Vlaamse kameraad opzoeken in Valencia.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 07-12-2007 22:39]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-12-2007 22:43 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Op 29 februari vertrek ik richting Kiev (Ukraine) en vanuit daar reis ik door naar Moskou en St. Petersburg en helaas op 3 maart alweer naar huis.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-12-2007 23:40 by M. Profiel van M.

quote:
Op 7 december 2007 22:43 schreef Hub de Gallier het volgende:
Op 29 februari vertrek ik richting Kiev (Ukraine) en vanuit daar reis ik door naar Moskou en St. Petersburg en helaas op 3 maart alweer naar huis.

Da's kort! Zie je dan nog wel iets, klinkt alsof je de hele tijd in de trein/auto zit! Of bedoel je 3 maart 2009?

@Schaep: goed bekeken man! Ik wou dat ik dat soort dingen al gedaan had mijn studietijd, geniet ervan.

Ik ben al een beetje mijn route komende zomer aan het plannen, zit nog een beetje te twijfelen tussen "compleet van Zuid-Noorwegen naar Noord-Noorwegen" of "niet helemaal compleet van Zuid naar Noord maar wel met extra bergen"


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen