IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer vakantie... Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-08-2009 12:16 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

ER en ik zijn voornemens een enorme road trip te maken volgend jaar. We moeten alles nog toetsen op haalbaarheid, maar het idee is er in ieder geval. We weten het, vrij ambitieus, maar volgens mij in 4 weken wel redelijk haalbaar.

Nederland -> Duitsland -> Denemarken -> Zweden -> Noorwegen -> Zweden -> Finland -> Estland -> Letland -> Litouwen -> Polen -> Duitsland -> Nederland.

Ik heb, een beetje prematuur, via Google Maps voorzichtig een route gepland, maar op zich lijkt het goed te doen. Als je het eerste stuk naar Kopenhagen in één keer rijdt (wel met een extra bestuurder natuurlijk), hoef je de overige dagen gemiddeld 4/5 uur te rijden om in 4 weken rond te zijn.

Als je sommige, op de wat saaiere stukken, gewoon doorknalt en wat langer rijdt, kun je dat gemiddelde behoorlijk omlaag krijgen. En ach, 2,5 uur per dag ieder rijden vind ik ook niet heel veel.

Het is voor ons in ieder geval wel echt een droomreis, dus we gaan dit jaar spenderen aan het sparen en héél goed plannen van deze trip.

Iemand ervaringen?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-08-2009 12:23 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Nou, doorknallen kan in ieder geval in Noorwegen niet.... Lijkt me een mooie reis, maar of het in 4 weken gaat lukken? Geen idee. Op hoeveel km kom je uit in totaal?


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 27-08-2009 12:26 by Silence Profiel van Silence

Misschien een stuk rustiger als je voor Noorwegen of Finland kiest? Verder lijkt het mij ook wel wat, zo'n auto reisje. Maar benzinekosten zullen wel heel hoog komen zo. Volgend jaar wil ik naar Noorwegen ofwel Schotland. Nu al zin in


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-08-2009 12:29 by M. Profiel van M.

Waarom zou je elke dag (!) 5 (!!) uur in een auto willen zitten? Lijkt me echt een klotevakantie...

De reis is het doel, maar als ik zoiets zou doen zou ik in ieder geval het Duitse en Deense stuk willen overslaan. Oersaai.
Verder lijkt het erop dat het idee een "rondje Oostzee" is, wel een goed thema maar ik zou het zeker niet in 4 weken willen doen. Je wil toch af en toe ergens stoppen en van de omgeving genieten?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-08-2009 12:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 augustus 2009 12:29 schreef M. het volgende:
Waarom zou je elke dag (!) 5 (!!) uur in een auto willen zitten? Lijkt me echt een klotevakantie...

De reis is het doel, maar als ik zoiets zou doen zou ik in ieder geval het Duitse en Deense stuk willen overslaan. Oersaai.
Verder lijkt het erop dat het idee een "rondje Oostzee" is, wel een goed thema maar ik zou het zeker niet in 4 weken willen doen. Je wil toch af en toe ergens stoppen en van de omgeving genieten?


Poeh, Denemarken is echt oersaai in de auto ja.... Ik denk dat je in 4 weken relaxt een kilometer of 6000 / 8000 kan touren, dat is wel de max.


Boeiender


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 27-08-2009 12:32 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Zo, net terug van ruim twee weken Denemarken en Noorwegen, met ritten die veel verder gingen dan vijf uur per dag, haha. Larvik, Bergen, Andalsnes (autorijden is niet saai op de Trollstigen, haha), Mo I Rana (bij de poolcirkel), dagje Trondheim (enige tegenvaller) en Sandefjord.
Wel is het fijn om bij zo'n reis twee goede chauffeurs en een goede auto te hebben, maar we hebben weer prachtige dingen gezien en ideeën voor volgende trips.


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-08-2009 12:34 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 27 augustus 2009 12:23 schreef MR. N het volgende:
Nou, doorknallen kan in ieder geval in Noorwegen niet.... Lijkt me een mooie reis, maar of het in 4 weken gaat lukken? Geen idee. Op hoeveel km kom je uit in totaal?


Iets meer dan 9K, maar het kan teruggebracht worden tot ca. 7,5K. Ik heb nu alleen steden in Google Maps gezet, en voor sommige steden moet je een beetje omrijden. Als ik in detail de route plan kom ik misschien op 7,5. Google zei bij de reis van 9K+ dat het ca. 6 dagen rijden is. Dat is dus non-stop, 144 uur. Als je dat deelt door 28 kom je op zo'n 5 uur per dag gemiddeld. En dan te bedenken dat je de eerste dag al 12 uur kunt rijden, en ook het laatste stuk (Duitsland - Nederland) kun je ook veel uren maken.

Ik denk dus dat het wat uren betreft wel te doen is, al wordt het wel zaak heel nauwkeurig een schema te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 27-08-2009 12:35]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-08-2009 12:36 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 27 augustus 2009 12:29 schreef M. het volgende:
Waarom zou je elke dag (!) 5 (!!) uur in een auto willen zitten? Lijkt me echt een klotevakantie...

De reis is het doel, maar als ik zoiets zou doen zou ik in ieder geval het Duitse en Deense stuk willen overslaan. Oersaai.
Verder lijkt het erop dat het idee een "rondje Oostzee" is, wel een goed thema maar ik zou het zeker niet in 4 weken willen doen. Je wil toch af en toe ergens stoppen en van de omgeving genieten?


Tsja, ik denk dat je op de eerste 2 dagen en de laatste 2 dagen heel veel kilometers kunt maken. Ik ben al eens in Denemarken geweest, en dat hoef ik allemaal ook niet te zien. Als je na anderhalve dag rond Malmö zit, en in de laatste anderhalve dag van Polen naar Nederland rijdt, breng je dat gemiddelde wel drastisch omlaag denk ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-08-2009 12:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Als je het goed doet kun je van Polen wel in 1 dag terug rijden, vanaf Gdansk zeker wel, Daar achter weet ik de staat van wegen niet zo.

Ik zou alleen niet onderschatten dat de wegen anders zijn, en de gangbare regels al helemaal. En vergeet niet dat je buiten Nederland maar weinig wegverlichting kunt verwachten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-08-2009 12:43 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 augustus 2009 12:34 schreef WhiteRider het volgende:
Iets meer dan 9K, maar het kan teruggebracht worden tot ca. 7,5K. Ik heb nu alleen steden in Google Maps gezet, en voor sommige steden moet je een beetje omrijden. Als ik in detail de route plan kom ik misschien op 7,5. Google zei bij de reis van 9K+ dat het ca. 6 dagen rijden is. Dat is dus non-stop, 144 uur. Als je dat deelt door 28 kom je op zo'n 5 uur per dag gemiddeld. En dan te bedenken dat je de eerste dag al 12 uur kunt rijden, en ook het laatste stuk (Duitsland - Nederland) kun je ook veel uren maken.

Ik denk dus dat het wat uren betreft wel te doen is, al wordt het wel zaak heel nauwkeurig een schema te maken.


Hmm, waarom niet globaal ergens heenrijden zonder schema en gewoon lekker genieten waar je het genietbaar vindt?

Lijkt me dat je het enorm onderschat, qua wegen, qua tijd en qua rijden op zich...


Boeiender


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-08-2009 12:44 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Nou ja, omdat ik wel weer na 4 weken terug wil zijn. Of 5, geen idee, maar ik wil het wel geregeld hebben.

En dat onderschatten; zou kunnen, maar we zijn nu echt in fase één van het plannen hè. Misschien rijden we naar Noord-Zweden en keren we daarna weer terug, kan ook.

Oftewel: dat weten we nog niet.


Silence
Usericon van Silence
Posted 27-08-2009 12:47 by Silence Profiel van Silence

Splits de reis tweeën Plan is misschien ambitieus, maar wel erg gaaf.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-08-2009 12:48 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Nou ja, in tweeën is een beetje lastig. Als je zeg, t/m de Noordkaap rijdt en daarna weer terug zou dat deel 1 zijn. Deel 2 zou dan Finland -> Estland -> Polen etc. zijn, maar hoe kom je in Finland?

Dus dat deel 2 wordt dan wat problematisch.


Silence
Usericon van Silence
Posted 27-08-2009 12:49 by Silence Profiel van Silence

Oja, lekker slim gedacht :'). Maar goed, misschien paar landen schrappen, en extra genieten van de landen waar je wel komt.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 27-08-2009 12:50 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Lijkt me echt vreselijk om zoveel in de auto te zitten. Wanneer ik langer dan 3 uur moet rijden om ergens te komen dan ben ik de eerste dag op de bestemming al helemaal verrot. Ik zou er niet aan moeten denken om dan de volgende dag weer uren in de auto te moeten zitten.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-08-2009 12:50 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Mja, ik heb (nog?) geen moeite met in de auto zitten, helemaal niet zelfs. ER volgens mij ook niet, dus wat dat betreft is het afhankelijk van de rest van het rijgezelschap hehe.


Silence
Usericon van Silence
Posted 27-08-2009 12:51 by Silence Profiel van Silence

Ik heb het idee dat je na 3 weken in de auto zitten, je het vrij zat bent. Maar goed, laat maar horen, wieweet meeten we in Noorwegen als jullie daar zijn


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 27-08-2009 12:54 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 27 augustus 2009 12:50 schreef WhiteRider het volgende:
Mja, ik heb (nog?) geen moeite met in de auto zitten, helemaal niet zelfs. ER volgens mij ook niet, dus wat dat betreft is het afhankelijk van de rest van het rijgezelschap hehe.


Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik meestal de enige ben met rijbewijs. Maar dan nog, ook als bijrijder is het toch niet echt relax om uren stil te zitten in zo'n auto terwijl je in een super mooi gebied of een keivette stad bent? Vanuit de auto kan ik toch niet echt genieten van mijn omgeving.



6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 27-08-2009 12:54 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 21 juli 2009 16:06 schreef 6sic6 het volgende:


Mijn vakantie word dit jaar Oost Duitsland, Endless Summer Festival en daarna/daarvoor zien we wel waar we eindigen.


Weer nergens dus


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-08-2009 13:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 augustus 2009 12:16 schreef WhiteRider het volgende:
ER en ik zijn voornemens een enorme road trip te maken volgend jaar. We moeten alles nog toetsen op haalbaarheid, maar het idee is er in ieder geval. We weten het, vrij ambitieus, maar volgens mij in 4 weken wel redelijk haalbaar.

Nederland -> Duitsland -> Denemarken -> Zweden -> Noorwegen -> Zweden -> Finland -> Estland -> Letland -> Litouwen -> Polen -> Duitsland -> Nederland.

Ik heb, een beetje prematuur, via Google Maps voorzichtig een route gepland, maar op zich lijkt het goed te doen. Als je het eerste stuk naar Kopenhagen in één keer rijdt (wel met een extra bestuurder natuurlijk), hoef je de overige dagen gemiddeld 4/5 uur te rijden om in 4 weken rond te zijn.

Als je sommige, op de wat saaiere stukken, gewoon doorknalt en wat langer rijdt, kun je dat gemiddelde behoorlijk omlaag krijgen. En ach, 2,5 uur per dag ieder rijden vind ik ook niet heel veel.

Het is voor ons in ieder geval wel echt een droomreis, dus we gaan dit jaar spenderen aan het sparen en héél goed plannen van deze trip.

Iemand ervaringen?

We hebben 2 jaar geleden in als ik me goed herinner 12 dagen (sowieso niet meer dan dat) de volgende reis gemaakt: Nederland --> Polen --> Wit-Rusland --> Oekraïne --> Moldavië --> Roemenië --> Nederland.

2 van de 4 konden rijden, de andere 2 mochten navigeren. Ik weet niet meer precies wat het totale aantal kilometers was, maar ik geloof dat het over de 4000 kwam. Daar moesten we dan wel voor overhebben dat we veel 's nachts reden en dat we gewoon best wel moe waren aan het eind van de vakantie De bezochte landen waren van te voren bedacht, behalve Roemenië. Grotendeels was het van te voren niet geregeld waar we wanneer zouden slapen / aankomen, behalve het bezoek aan Wit-Rusland (wegens visum) en Chernobyl (wegens dat je daar niet gewoon even naar toe kan rijden ).

Wat we wel gedaan hebben is van te voren een ANWB-boekje halen waar ze per land in zetten wat de vereisten zijn voor je auto (wat je bij je moet hebben, et cetera), de benzinekosten, typen wegen enzovoorts. En de landkaarten van de ANWB zijn ook best goed, maar verwacht niet teveel detail. Voor de meeste landen ook Lonely Planet boekjes en taalboekjes gehaald, maar dat was meer omdat het in diepe Oostblok écht heel anders is dan hier. Dat zal voor Scandinavië wel meevallen

Dus... Het is wel te doen, denk ik


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-08-2009 13:31 by M. Profiel van M.

quote:
Op 27 augustus 2009 12:54 schreef Kramy het volgende:
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik meestal de enige ben met rijbewijs. Maar dan nog, ook als bijrijder is het toch niet echt relax om uren stil te zitten in zo'n auto terwijl je in een super mooi gebied of een keivette stad bent? Vanuit de auto kan ik toch niet echt genieten van mijn omgeving.

Nou inderdaad. Ik had serieus medelijden met al die stakkers die vanachter het dashboard foto's van een fjord probeerden te maken. Leuk man...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-08-2009 13:40 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 augustus 2009 12:54 schreef Kramy het volgende:
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik meestal de enige ben met rijbewijs. Maar dan nog, ook als bijrijder is het toch niet echt relax om uren stil te zitten in zo'n auto terwijl je in een super mooi gebied of een keivette stad bent? Vanuit de auto kan ik toch niet echt genieten van mijn omgeving.

Je kunt ook uitstappen, hè

Voor ons was het vooral snel doorkarren naar de volgende plek, auto verstoppen en dan genieten zonder auto We hebben wel vooral steden aangedaan, maar dan soms alsnog op de camping. Alleen in Roemenië (o.a.) echt in de bergen gekampeerd en een dag gemountainbiked. Vet relaxed

Paar keer onderweg ook wel gestopt om te genieten van het landschap aldaar. Of om te concluderen dat we niet over een spoorwegovergang konden. Of dat de opbreking van een grote weg toch echt inhield dat je opeens een stuk door het bos mocht rijden. Dat geeft het autorijden soms weer wat meer charme Ohhh, en grensovergangen; heerlijk!

Met de fiets geniet je meer van het landschap, maar wij zaten toch primair op snelwegen en dan mis je wat minder. Het is maar net wat het doel van je reis is, natuurlijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-08-2009 13:59 by M. Profiel van M.

quote:
Op 27 augustus 2009 13:40 schreef ZelThoR het volgende:
maar wij zaten toch primair op snelwegen en dan mis je wat minder.

?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-08-2009 14:06 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 augustus 2009 13:59 schreef M. het volgende:
?

Met de fiets pak je überhaupt interessantere wegen, als je dezelfde route met een auto rijdt mis je dus gewoon veel. Omdat we vooral over snelwegen reden en daar het landschap wat minder boeiend was misten we dus -relatief- minder. Daarbij wil je helemaal niet met de fiets over de snelweg natuurlijk

Zo duidelijk?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-08-2009 17:24 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 27 augustus 2009 12:50 schreef WhiteRider het volgende:
Mja, ik heb (nog?) geen moeite met in de auto zitten, helemaal niet zelfs. ER volgens mij ook niet, dus wat dat betreft is het afhankelijk van de rest van het rijgezelschap hehe.


Pittige reis.
Maar eh, je hebt net je rijbewijs.. al eens meer dan 5 uur achtereen gereden dan?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen