IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Weet wat je eet. (goor topic) Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2008 8:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2008 20:33 schreef De Tegenpartij het volgende:
edit: Oja, ik heb btw weer een nieuwe obsessie, aspartaam.

Ik drink sinds een tijd of wat alleen nog maar lightfrisdrank (naast bier, uiteraard) en sinds gisteren ging ik wat loeren op het web.

Interessant ja. Ik vind die light meuk maar niks. Naast bewustwording van wat erin zit kan je je ook afvragen wat de zin is van sommige eet- en drinkgewoontes.

Ikzelf drink, op een heel enkele keer na, helemaal geen frisdrank. Af en toe haal ik een pak vruchtesap. Ik haal dan wel sap met als enige ingredient fruit. Dus niet "uit geconcentreerd sap" of iets dergelijks (en al helemaal niet met conserveermiddelen), nee, 100% fruit.
Ik vind alle light-producten sowieso al verdacht, ik haal ze nooit in huis. Als je gewoon normaal eet zijn ze ook nergens voor nodig.
Wat ook nog wel geinig is: ga in de supermarkt gewoon even de light-versie van een produkt en de gewone versie naast elkaar houden. Het idee is dat een light-product op calorieen bespaart, nou ja, check maar eens hoe "veel" je bespaart. Vooral bij bv. iets als light chips, haha.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-10-2008 9:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Je bespaart gewoon op enorme klonten suiker (en dan heb ik het nog niet eens over het mierzoete Dr. Pepper.)

Van sinaasappelsap raak ik trouwens aan de dunne schijt

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-10-2008 9:59]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-10-2008 16:53 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ik drink alleen nog maar water en melk, heb al twee maanden geen alcoholische dranken genuttigd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-10-2008 17:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2008 8:24 schreef M. het volgende:
Wat ook nog wel geinig is: ga in de supermarkt gewoon even de light-versie van een produkt en de gewone versie naast elkaar houden. Het idee is dat een light-product op calorieen bespaart, nou ja, check maar eens hoe "veel" je bespaart. Vooral bij bv. iets als light chips, haha.

Bij ligt-frisdrank is die besparing echter wel aanzienlijk (>95% voor Coca Cola).

Nou moet je wel enigszins je best doen om echt teveel calorien via frisdrank binnen te krijgen, maar vloeibare suikers >schijnen< wel weer een stuk naarder te zijn dan normale.

edit: even dat verhaal dat aspartaam je dikker zou maken buiten beschouwing gelaten. Zulke ideeen/argumenten hebben altijd even nodig om uit te kristalliseren.

Wat pas echt geweldige light-producten zijn zijn die dingen waar geen normaal alternatief voor is Zo staat er bij onze Plus El Cheapo multivruchtensap - light maar waar de El Cheapo multivruchtensap - regular is?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 23-10-2008 17:08]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-10-2008 17:33 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehe, da's net zoiets als tandpasta zoeken waar alleen maar tandpasta in zit, dus geen fluor, whitening of wat dan ook. Gewoon tandpasta. Ik ben het iig nog nooit tegengekomen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-06-2009 22:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 oktober 2008 1:42 schreef ElitE het volgende:
als je even terug bladert vind je een artikel dat laat zien dat aspartaam je juist dikker maakt.
De enige reden om het dan nog te drinken is de smaak, sommigen vinden light producten wel lekkerder, ik vind het alleen tering ranzig.


Aspartaam is idd een lousy zoetstof; het maskeert echter wel de enorme zuurheid van cola, 7up ed.
Bij Pepsi max gooien ze er dan nog caramel overheen; hoe synthetisch wil je het vervolgens laten smaken zeg..lol persoonlijk vind ik het nog steeds goed weg te gieten, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen ervan over hun snavel gaan.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-06-2009 23:02 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik drink als frisdrank een appel/framboos drank die in zo ongeveer alle supermarkten te koop is. Een tijdje op de light variant overgegaan, vanwege nogal dik aan het zijn, maar ik ben weer snel overgestapt. Het smaakte echt chemisch, vreselijk. Laatst bekeek ik een pak weet ik niet meer en daar en suiker en aspartaam in. Weird.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-06-2009 23:11 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik koop zo nu en dan gewone vruchtensap/frisdrank maar ik mix het altijd met water (1 op 4) en als ik sport doe ik er nog een snufje zout bij. Smaakt me stukken beter dan.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-06-2009 23:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 23:02 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik drink als frisdrank een appel/framboos drank die in zo ongeveer alle supermarkten te koop is. Een tijdje op de light variant overgegaan, vanwege nogal dik aan het zijn, maar ik ben weer snel overgestapt. Het smaakte echt chemisch, vreselijk. Laatst bekeek ik een pak weet ik niet meer en daar en suiker en aspartaam in. Weird.

Waarom drink je eigenlijk frisdrank?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-06-2009 23:14 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 24 juni 2009 23:13 schreef M. het volgende:
Waarom drink je eigenlijk frisdrank?


Omdat bier de hele dag door weer zo alcoholistisch overkomt.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-06-2009 23:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 23:14 schreef De Tegenpartij het volgende:
Omdat bier de hele dag door weer zo alcoholistisch overkomt.

Ja, maar dat bedoel ik niet. Ik was serieus nieuwsgierig. Ik drink dus bijna nooit frisdrank. Alleen na een lang stuk hardlopen of een dag fietsen, verder echt helemaal niet.

Wel vruchtesap en verder veel water. Nooit frisdrank, ik moet niet zoveel hebben van al die suiker. Ik vroeg me gewoon af waarom mensen dat eigenlijk drinken.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-06-2009 23:24 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Wat smeer jij op je boterhammen, M.?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-06-2009 23:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 juni 2009 23:20 schreef M. het volgende:
...
Wel vruchtesap en verder veel water. Nooit frisdrank, ik moet niet zoveel hebben van al die suiker. Ik vroeg me gewoon af waarom mensen dat eigenlijk drinken.


Lekker en cola werkt prettig op mijn maag., zeker bij een kater. Drink wel vooral light.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-06-2009 23:26 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hm, ja. Gewoon lekker. Is voor mij denk ik al een hele verbetering (al heb ik eerlijk gezegd niet gekeken naar het aantal caloriën), ik dronk eerst altijd vrijwel alleen coca cola. Al ben ik de laatste 2 weken ineens helemaal aan de appelsap. Ijskoud, zo lekker. Op m'n werk drink ik btw bijna alleen water, hooguit af en toe een thee.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-06-2009 23:28 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

M. doet een beetje alsof vruchtensap ongezond is, maar dat is helemaal niet waar. Als je goed je tandjes poetst en die suikers verbrand is er niks aan het handje.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-06-2009 23:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 23:24 schreef Jällö het volgende:
Wat smeer jij op je boterhammen, M.?

Goed punt, ik ontbijt vaak met een boterham met chocoladepasta. Wel opvallend ja, vooral omdat ik verder geen snoep eet of fris drink.
Maar toch weegt dat volgens mij niet op tegen een paar glazen cola elke dag.

Ik ben altijd wel geinteresseerd in 'gewoontes', zeg maar .

PS trouwens, vruchtensap vind ik helemaal niet slecht hoor, misschien een interpretatiekwestie maar ik heb echt helemaal niks tegen op vruchtesap. Ook niet op cola, trouwens . Dat moeten mensen lekker allemaal zelf weten.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 24-06-2009 23:35]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-06-2009 23:46 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ach, die paar glazen cola maken ook niet zoveel uit als je genoeg beweegt. Vetten zijn trickier wat dat betreft, zelfs als je die allemaal verbrandt blijf je met chloresterol zitten.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 25-06-2009 19:27 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 23:34 schreef M. het volgende:
Goed punt, ik ontbijt vaak met een boterham met chocoladepasta.


Nutella?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-06-2009 23:50 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Spannend!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 28-06-2009 19:51 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

Eerst dronk ik veel cola, maar ik ben overgestapt op spa & fruit. Ongeveer 20 calorien per glas. En ik drink ook best veel thee (alleen nu wat minder met het heet weer).
Light drank vind ik altijd vies smaken. Die zoetstof (net zoals zoetjes voor in de thee) vind ik echt vies smaken.



euu?


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 13-06-2010 0:07 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Heuy gaaf een E-topic, Wim wanneer gaan we eens koffie drinken, kunnen we filosoferen over E


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 13-06-2010 0:10 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Ow ik zie dat ik in dit topic al eerder gepost heb


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-06-2010 0:29 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-06-2010 22:25 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


valfar
Usericon van valfar
Posted 30-06-2010 22:50 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Beaver anal glands? Worden die beesten überhaupt gebruikt voor voedsel ofzo?

Verder een tip voor mensen die geen frisdrank meer dirnken: Ik koop zelf altijd spa rood, en voor variatie en verfrissing doe ik hier citroensap bij. Kan zowel vers als uit een flesje.



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen