IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Baseball - detail game. Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 14:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Voordat de hardcore wielerliefhebbers over de zeik gaan, hier een baseball topic.

Wie volgt het? Wie snapt het? Wat is je favoriete team?

Wie denkt dat Barry Bonds de all-time HR record gaat breken dit jaar? Ik wel.

edit: Als je drie keer een opmerking plaatst in de trant van: 'Kutsport' en je geeft blijk dat je het niet begrijpt: YOU'RE OUT OF HERE!

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 26-07-2007 14:33]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 14:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik ben altijd een fan van de Cubbies geweest.

Schitterende team met een lange traditie, ze bestaan al sinds 1870 (toen onder de naam White Stockings). Ze hebben de mooiste ballpark in de VS, Wrigley Field (opgericht door meneer Wrigley van de kauwgom).





Het is relatief klein maar is de meest herkanbare park door zijn gemetselde muurtje met klimop.

De Cubs zijn in 1908 kampioen geweest en sindsdien...niet meer. De laatste jaren zijn ze aardig bezig en het lijkt erop dat ze dit jaar de playoffs halen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 26-07-2007 14:38]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2007 14:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

dat doen ze toch vooral in India en Pakistan waarbij ze als gekken heen en weer gaan rennen als ze de bal geraakt hebben???

Maar serieus, ik zou het graag volgen(zoals gezegd). Wat ik niet goed snap is dat het niet "aanslaat" in onze streken.Datgeldt ook voor american football trouwens. Er moet toch ruimte (geld??)zat zijn om deze sporten in Europa naar een hoger plan te tillen waarbij genoeg plaats over blijft voor de traditionele sporten?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 14:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Met American football hebben ze het geprobeerd. Dat is echter ook een sport die je van kindsafaan moet volgen om het te begrijpen = het slaat niet aan. Ik heb het best veel gevolgd en nog steeds heb ik moeite om sommige plays te begrijpen en te volgen.

Waarom baseball niet aanslaat weet ik niet. Het komt immers uit Europa en de Duitsers in Amerika waren 150 jaar geleden de drijvende kracht achter de popularisatie van de sport. Leuke aan baseball is dat het een mengeling tussen kracht, finesse, tactiek en inzicht is en waarbij het spel zeer symmetrisch is (je wint niet met alleen goede offensief of alleen goede defensie). Wat ook anders dan bij andere sporten is, is dat dit spelletje ECHT nooit voorbij is totdat de laatste man uit is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-07-2007 14:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hoeveel uur duurt zo n gemiddelde wedstrijd?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 14:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 14:43 schreef Mutilator het volgende:
Hoeveel uur duurt zo n gemiddelde wedstrijd?


Dat kan variëren, meestal rond de twee uur. In ieder geval minimaal 8.5 innings.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bolderkar
Usericon van bolderkar
Posted 26-07-2007 14:47 by bolderkar Wijzig reactieProfiel van bolderkarQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 14:42 schreef Chelman het volgende:
Met American football hebben ze het geprobeerd. Dat is echter ook een sport die je van kindsafaan moet volgen om het te begrijpen = het slaat niet aan. Ik heb het best veel gevolgd en nog steeds heb ik moeite om sommige plays te begrijpen en te volgen.

Waarom baseball niet aanslaat weet ik niet. Het komt immers uit Europa en de Duitsers in Amerika waren 150 jaar geleden de drijvende kracht achter de popularisatie van de sport. Leuke aan baseball is dat het een mengeling tussen kracht, finesse, tactiek en inzicht is en waarbij het spel zeer symmetrisch is (je wint niet met alleen goede offensief of alleen goede defensie). Wat ook anders dan bij andere sporten is, is dat dit spelletje ECHT nooit voorbij is totdat de laatste man uit is.


Hoewel in Nederland baseball natuurlijk relatief populair is en we er ook nog eens goed in zijn, is denk ik het softball op de middelbare school wat mensen van honkbal afkeert. UIt pure wanhooop werd in iede rgeval bij ons op de middelbare school om de les softball gespeeld, zodat iedereen een beeetje bezig was, terwijl daar op de middelbare school geen flikekr aan is. Je doet ene tijd niets, je hebt óf mensen die geen pepernoot raken, of niet kunnen vangen, of de uitslovers die elke bal een loeieiind wegmeppen. Je krijgt dan ook niets mee van de prachtige sport die het kan zijn.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 14:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

In Chicago heb je behalve de Cubs ook nog de White Sox.

De rivaliteit is leuk:



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-07-2007 15:01 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

*meldt zich*

In de zomer van 1993 ben ik een maand in Canada geweest en sindsdien ook wel aardig met het baseball-virus besmet geraakt. Dagelijks live wedstrijden op de diverse Noord-Amerikaanse sportkanalen en 's avonds een soort van Studio Sport met alle hoogtepunten. Zo gek als Nederlanders van voetbal zijn, zo gek zijn Amerikanen en Canadezen van baseball.

Mijn favoriete ploeg waren de Toronto Blue Jays die destijds de league ook nog eens domineerden en 2 keer de World Series wonnen. Binnen een week kende ik de slagvolgorde, veldopstelling en slaggemiddeldes uit mijn hoofd. Destijds baarde eerste honkman John Olerud veel opzien met zijn slaggemiddelde van boven de .400 . Graag had ik ook hun stadion (het Sky Dome) nog eens bezocht maar dat was wat ver fietsen vanaf Vancouver Island waar ik verbleef

Ja, erg leuk. Helaas is het door de jaren heen allemaal wat verwaterd maar als ik de kans krijg dan probeer ik er nog steeds zoveel mogelijk van mee te krijgen.

quote:
Op 26 juli 2007 14:47 schreef Chelman het volgende:
Dat kan variëren, meestal rond de twee uur. In ieder geval minimaal 8.5 innings.
Tel daar nog maar minimaal een uur bij op. Met een gemiddelde wedstrijd was ik toch altijd wel een middagje zoet.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 15:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 15:01 schreef Judge M. het volgende:
Destijds baarde eerste honkman John Olerud veel opzien met zijn slaggemiddelde van boven de .400 .


Ja, die was goed. Vlgens mij heeft hij toen een seizoen afgesloten met een seizoensgemiddelde van boven de .360 Hij heeft wel streaks gehad van meer dan .400 maar een heel seizoen heeft hij dacht ik niet volgehouden. Bijna onmogelijk met die bizar goede pitchers tegenwoordig.

Is hij een Hall of Famer trouwens?

quote:

Tel daar nog maar minimaal een uur bij op. Met een gemiddelde wedstrijd was ik toch altijd wel een middagje zoet.
Ik denk dat je met 2.5 uur meestal klaar bent. Tel daar de voor en nabeschouwing op en je zit op vier. Net voetbal.

edit: Dit is DE MAN van het moment en twee van zijn illustere voorgangers:



...en dat terwijl hij momenteel best slecht bezig is.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 26-07-2007 15:17]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-07-2007 15:20 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 juli 2007 15:10 schreef Chelman het volgende:
Bijna onmogelijk met die bizar goede pitchers tegenwoordig.
*brings back memories*

Indertijd speelde er zelfs een pitcher van 48 jaar nog mee in de Major League: Nolan Ryan van als ik me niet vergis de Texas Rangers. En die kon nog steeds prima mee. Wat me nog bijstaat is dat hij met een pitch de slagman raakte (normaal gezien goed voor een vrije loop naar het eerste honk) en de slagman in kwestie (geen idee meer wie het was en van welk team) pislink op de heuvel afgestormd kwam en Ryan wel eens even een lesje zou komen leren. Nog voor hij de kans kreeg, had Ryan hem als bij zijn lurven en gaf hem een gigantisch pak rammel

quote:
Is hij een Hall of Famer trouwens?
Volgens Wikipedia niet. Zijn slaggemiddelde is nogal naar beneden gegaan in het verdere verloop van zijn carriere.

Ook indrukwekkend:
quote:
In the regular season (92-93), three Blue Jays, John Olerud, Paul Molitor and Roberto Alomar finished 1-2-3 for the AL batting crown.
Damn



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 15:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De Jays waren toen goed, ja. En dat voor Canadezen


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-07-2007 15:31 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Shut up Terrance



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-07-2007 15:34 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 14:58 schreef Chelman het volgende:
In Chicago heb je behalve de Cubs ook nog de White Sox.

De rivaliteit is leuk:



:')


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-07-2007 15:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 juli 2007 15:01 schreef Judge M. het volgende:
...
Tel daar nog maar minimaal een uur bij op. Met een gemiddelde wedstrijd was ik toch altijd wel een middagje zoet.


Dat lijkt me realistischer; een wedstrijd van de Yankees duurde bij bijwoning wel eens 4 uur (in realtime zeg maar); maat van me vertelde dat dat normaal is en het publiek loopt gewoon tijdens de wedstrijd in en uit het stadion; klinkt me in de oren als een oefenwedstrijd ambiance


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 26-07-2007 15:47 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Gaaf, een honkbaltopique

Zelf heb ik een aantal jaar aan honkbal gedaan, ben er echter mee gestopt vanwege een flinke knieblessure.

Volgende week begint het World Port Tournament en ik ga zeker een wedstrijdje meepikken bij Neptunus.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 15:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb het even gechecked. Gemiddeld duurt een wedstrijd 2 uur 46 (inclusief de wedstrijden met extra innings). Ik schat 2 uur 42 dus voor gewone 9 inning wedstrijden.

Maar goed, dit is zeer afhankelijk van de pitcher. Sommige doen er zeer lang over, andere zijn sneller. Volgens mij is het de bedoeling dat ze binnen de 15 seconden pitchen, maar dat doen ze lang niet allemaal.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 26-07-2007 15:53 by ofhellsfire Wijzig reactieProfiel van ofhellsfireQuote dit bericht

in mei toen ik in Boston was naar de Red Sox geweest in 't allermooiste ballpark, Fenway! ondanks dat ze door de Indians werden afgedroogd een geweldige ervaring... de hele sfeer, uitverkocht stadion ondanks dat 't een woensdag was en er zowat dagelijks(!) een wedstrijd is. duurde ook 4 uur. en mja, er is niet constant actie zoals met voetbal dus mensen zullen tijdens de wedstrijd wel es een hotdog gaan halen ofzo... dus niet echt 't stadion uit, maar wel de tribunes af zeg maar

neem me steeds voor 't beter te gaan volgen maar 't gaat steeds uit m'n gedachten eerlijk gezegd.

sindsdien valt 't me trouwens wel op dat er hier in NL verdomt veel lui rondlopen met een yankees petje. vraag me af of ze ook maar iets van de sport en de traditie afweten...

YANKEES SUCK!!!

zal straks nog wat foto's posten van die wedstrijd


the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 15:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De RedSox zijn gaaf ja. Maar sinds dat ze de 2004 WS gewonnen hebben heb ik geen sympathie meer voor ze, hebben ze niet nodig. The curse is broken!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-07-2007 16:05 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 juli 2007 15:55 schreef Chelman het volgende:
De RedSox zijn gaaf ja. Maar sinds dat ze de 2004 WS gewonnen hebben heb ik geen sympathie meer voor ze, hebben ze niet nodig. The curse is broken!
Met dank aan de Dropkick Murphys



Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 26-07-2007 16:13 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

[quote]Op 26 juli 2007 15:01 schreef Judge M. het volgende: Zo gek als Nederlanders van voetbal zijn, zo gek zijn Amerikanen en Canadezen van baseball.
quote]

Iedereen heeft zijn eigen beleving uiteraard, maar volgens mij is de sportgekte daar een tikkeltje extremer dan in Nederland met het voetbal.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2007 16:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 16:13 schreef Naturens Galleri het volgende:
Iedereen heeft zijn eigen beleving uiteraard, maar volgens mij is de sportgekte daar een tikkeltje extremer dan in Nederland met het voetbal.


Maar dan op een of andere manier nagenoeg zonder hooligans en rellen. Gelukkig.



Yankee ultras.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-07-2007 17:08 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Destruction fans ook?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-07-2007 18:45 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 26 juli 2007 15:47 schreef Naturens Galleri het volgende:
Gaaf, een honkbaltopique

Zelf heb ik een aantal jaar aan honkbal gedaan, ben er echter mee gestopt vanwege een flinke knieblessure.

Volgende week begint het World Port Tournament en ik ga zeker een wedstrijdje meepikken bij Neptunus.


die world port tournaments zijn goeie shit ja! vooral de wedstrijden tussen aruba/cuba en landen uit die omstreken, één groot feest op de tribune. helaas alweer een aantal jaren geleden dat ik er voor het laatst was, ging altijd met pa met vipkaartjes van zn werk maar dat sponsorcontract is afgebroken. helaas.

zelf 8 jaar gespeeld en af en toe in de zomer ga ik weer eens kijken. deze week is er in apeldoorn ook weer een toernooi: http://84.86.106.228/pls/bsm/bsm_pck_menu.startpagina

als het op tv is volg ik het wel tot het einde van de uitzending (NL competitie dan) maar verder eigenlijk weinig... maar een goeie pot honkbal moet je in een stadion/langs het veld zien


Je moeder.


ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 26-07-2007 19:34 by ofhellsfire Wijzig reactieProfiel van ofhellsfireQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 15:55 schreef Chelman het volgende:
De RedSox zijn gaaf ja. Maar sinds dat ze de 2004 WS gewonnen hebben heb ik geen sympathie meer voor ze, hebben ze niet nodig. The curse is broken!


hehe, inmiddels heb ik ze wel weer vervloekt hoor... sinds ik er geweest ben slaan ze geen deuk in een pakje boter meer... heb gelijk een lifelong ban in Boston
hoewel ze 't wel weer aardig gedaan hebben deze week zie ik

quote:
Op 26 juli 2007 16:05 schreef Judge M. het volgende:
Met dank aan de Dropkick Murphys


hehe, ja.. mooi verhaal dat. klote dat ze verloren die wedstrijd toen ik er was, bij thuisoverwinningen wordt Tessie nog gedraaid na afloop begreep ik. de clubliefde druipt van dat nummer af vind ik, prachtig.

quote:
Op 26 juli 2007 16:16 schreef Chelman het volgende:
Maar dan op een of andere manier nagenoeg zonder hooligans en rellen. Gelukkig.


idd. ik weet niet hoe 't in NY zou zijn met een red sox petje, maar ik vloog na Boston door naar Seattle, moest met een bus eerst dwars door de stad naar een punt waar we opgehaald zouden worden, langs 't honkbal stadion waar net een mariners wedstrijd afgelopen was. bus stroomde vol met mariners fans en daar stond ik dan met m'n red sox petje. maar denk je dat iemand er wat kwaads over zegt? welnee, gewoon leuk over honkbal staan praten.

fenway, 30/05/07:


the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-07-2007 19:37 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

vet! :D


Je moeder.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen