IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Blind Guardian Vorige pagina | Volgende pagina
Einzelgänger
Usericon van Einzelgänger
Posted 29-10-2002 18:18 by Einzelgänger Wijzig reactieProfiel van EinzelgängerQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:16 schreef Lady Rose het volgende:
fav album heb ik niet, maar het nummer "And then there was silence".... wow


Zeer mee eens.
Het verveelt me geen minuut (en het zijn veel minuten).


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 29-10-2002 18:20 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:18 schreef Einzelgänger het volgende:
Zeer mee eens.
Het verveelt me geen minuut (en het zijn veel minuten).

14:05 om precies te zijn


bla...bla...bla...


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 30-10-2002 17:37 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 29 oktober 2002 18:20 schreef Lady Rose het volgende:
14:05 om precies te zijn
och, er zijn groepen die al meer gepreseerd hebben, persoonlijk geef ik niet om de lengte bij nummers, tenzij bij punk, dan mag een nummer niet langer duren dan 2:30



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-05-2003 22:43 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Jaaaaaaaa, mijn favouriete power/heavy metal band. Door het nummer Bright eyes ben ik me in metal gaan verdiepen. Als BG niet bestaan had had ik nu nogsteeds op het niveau "Metallica" gezeten.

Wat ik vooral zo goed vind aan de band is dat ze niet verzanden in softe Stratovarius praktijken. Ze blijven lekker rauw en hard. Dit zal vooral door de love-it-or-hate-it stem van Hansi komen. Maar net zo goed door het snelle gitaar werk en de beukende drums. Net als Rhapsody mixen ze klassieke muziek en folk (vooral middeleeuwse muziek) door hun sound maar bij BG staat het minder op de voorgrond en zit het meer 'verstopt' in de sound. Ik heb ze nu al 2x live gezien en ook live zetten ze een brilliante show neer.

Hun laatste cd moets even wennen maar ook die sloeg de spijker na 3 of 4 keer luisteren weer recht op zijn kop. Dit was trouwens geen minpunt. In tegendeel. BG wordt steeds technischer en ligt daarom moeilijker in het gehoor. Maar als je het eenmaal doorgrond is de beloning groot.

(my god, waar haalde ik dat vandaan?)


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 29-05-2003 23:27 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

Zijn er eigenlijk nog kaarten voor in Lucky, voor mij toch in de buurt, men zegt dat het vet is live


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 29-05-2003 23:28 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:16 schreef Lady Rose het volgende:
fav album heb ik niet, maar het nummer "And then there was silence".... wow


Oudere poep vind ik veel beter, Valhalla, heerlijk nummer, kep er twee cds van, de sfeer op Nightfall in middle Earth is echt heel goed


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 30-05-2003 1:28 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 22:43 schreef XnegativeX het volgende:
Jaaaaaaaa, mijn favouriete power/heavy metal band. Door het nummer Bright eyes ben ik me in metal gaan verdiepen. Als BG niet bestaan had had ik nu nogsteeds op het niveau "Metallica" gezeten.

Wat ik vooral zo goed vind aan de band is dat ze niet verzanden in softe Stratovarius praktijken. Ze blijven lekker rauw en hard. Dit zal vooral door de love-it-or-hate-it stem van Hansi komen. Maar net zo goed door het snelle gitaar werk en de beukende drums. Net als Rhapsody mixen ze klassieke muziek en folk (vooral middeleeuwse muziek) door hun sound maar bij BG staat het minder op de voorgrond en zit het meer 'verstopt' in de sound. Ik heb ze nu al 2x live gezien en ook live zetten ze een brilliante show neer.

Hun laatste cd moets even wennen maar ook die sloeg de spijker na 3 of 4 keer luisteren weer recht op zijn kop. Dit was trouwens geen minpunt. In tegendeel. BG wordt steeds technischer en ligt daarom moeilijker in het gehoor. Maar als je het eenmaal doorgrond is de beloning groot.

(my god, waar haalde ik dat vandaan?)

Hehe een van mn 'jeugd'bands, en een van de weinige power/heavy metal bands die ik nog luister. Weinig aan toe te voegen wat XnegativeX zei, helaas kan ik bij het komende concert niet aanwezig zijn.


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 30-05-2003 1:32 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 1:28 schreef Fedaykin het volgende:
Hehe een van mn 'jeugd'bands, en een van de weinige power/heavy metal bands die ik nog luister. Weinig aan toe te voegen wat XnegativeX zei, helaas kan ik bij het komende concert niet aanwezig zijn.


Ik kan me geloof ik nog wel vaag iemand van vorig jaar herinneren met een Blind Guardian shirt, dus weet ik misschien wel wie jij bent!

Blind Guardian vind ik wel leuke muziek maar niet leuk genoeg om er erg vaak naar te luisteren, af en toe vind ik het gewoon wel lekker.


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 30-05-2003 1:34 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 1:32 schreef B6R6A6M het volgende:
Ik kan me geloof ik nog wel vaag iemand van vorig jaar herinneren met een Blind Guardian shirt, dus weet ik misschien wel wie jij bent!

Blind Guardian vind ik wel leuke muziek maar niet leuk genoeg om er erg vaak naar te luisteren, af en toe vind ik het gewoon wel lekker.

hehe op het meander heb ik nog nooit een BG shirt aan gehad aangezien ik er toen nog geen eentje had


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 30-05-2003 1:36 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 1:34 schreef Fedaykin het volgende:
hehe op het meander heb ik nog nooit een BG shirt aan gehad aangezien ik er toen nog geen eentje had


Dan was jij het niet en zet ik nu maar even Blind Guardian op om on topic te blijven.

Now playing:

Blind Guardian - Lost in the Twilight Hall


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 30-05-2003 11:18 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

Blind Guardian

Zeker weten mijn favoriete band
Vooral Nightfall in Middle Earth is een geniale CD! Ik kan ook niet wachten tot het live-album uitkomt! Ik ga ook naar Lucky 6 juni,dat wordt zeker cool!


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Klei
Goddammit!
Usericon van Klei
Posted 30-05-2003 14:01 by Klei Wijzig reactieProfiel van KleiQuote dit bericht


Vind alleen de laatste cd's iets minder, Nightfall en imaginations from the other side zijn toch wel m'n favorieten.. Wil ze graag wel eens live zien eigenlijk, wilde eigenlijk ook nog naar de Lucky gaan, maar dan zit ik op Graspop denk ik


Hoe vol je leven ook is.. Voor bier is altijd plaats!


yggdrasil
Usericon van yggdrasil
Posted 10-06-2003 1:13 by yggdrasil Wijzig reactieProfiel van yggdrasilQuote dit bericht

Nightfall vind ik de beste cd van guardian.
Ben de 6de naar het concert in de lucky geweest. (het jaar daarvoor ook al)
Het was een tof concert.
Veel oude nummers.

P.s
Als iemand foto's heeft genomen ik wil ze graag zien .

greetz
yggdrasil



Demon to some, Angel to others


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 10-06-2003 12:30 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

http://groups.msn.com/blindguardianfangroep
Staan wat fotos op

http://www.lucky.nl/fotoarchief/index.asp?action=showthumbs&categorie_ID=1&Evenement_ID=228
Site van Lucky

Check verder ook www.the-following.com
Verreweg de beste Blind Guardian pagina op het internet.

Gaat er hier trouwens nog iemand naar het BG fest dit weekend? Ik in ieder geval wel

NP: Everon - May You


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Josje
HELLO FROM THE GUTTER!!!
Usericon van Josje
Posted 10-06-2003 12:37 by Josje Wijzig reactieProfiel van JosjeQuote dit berichthttp://josjeklouwens.web1000.com

Meer foto's van Blind Guardian ook op :

http://josjeklouwens.web1000.com

Komt nog meer aan van het Rock Hard festival.

Josje.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-06-2003 20:35 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik kan me nogsteeds niet begrijpen dat BG niet veel bekender is. Vooral Nederland blijft achter op dit gebied. Ik kan namelijk elke keer weer met volle teugen genieten van hun cd's. Het formidabele spel, de geweldige songstructuur, de prachtige melodieen. Alles is perfect tot in de puntjes. Dan blijf ik het raar vinden dat bands als Hammerfall, Iced earth en Stratovarius wel succes oogsten in de lage landen en Blind guardian niet.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 23-06-2003 20:40 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

hoezo BG geen succes in de lage landen? qua touren bedoel je? ik zie vaak zat mensen rondlopen met BG shirts (vaker dan iced earth/stratovarius iniedergeval) en dat in Breda...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-06-2003 20:47 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ken maar zeer weinig mensen die BG goed vinden. Maar ik zie de laatste tijd idd wel meer BG shirtjes. Ik heb gehoord dat ze in Nederland minder optreden omdat ze niet genoeg publiek zouden trekken.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 23-06-2003 20:59 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Blind guardian is zeer goed

Nightfall on midle earth is wel mn favo cd, allemaal lekker herkenbaar ivm Tolkiens' Silmarillion. Alleen vind ik soms het gitaarwerk wat te zacht (wel snel genoeg). daarom vind ik de cd Demons &wizards zo geweldig. The best of both worlds! ALs Iced Earth "fan/liefhebber" is het muziekaal dik in orde, en dan nog eens de superzang .


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 24-06-2003 19:23 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2003 20:47 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ken maar zeer weinig mensen die BG goed vinden. Maar ik zie de laatste tijd idd wel meer BG shirtjes. Ik heb gehoord dat ze in Nederland minder optreden omdat ze niet genoeg publiek zouden trekken.


Volgens mij is dat echt onzin dat ze hier geen publiek trekken.


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 24-06-2003 22:21 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 19:12 schreef Qjoetje het volgende:
BLIND GUARDIAN komt 12 april in lucky/Rijssen
en I'll be there!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


hehe kwas er ook
topconcert :D
jammer van het microfoon geklooi en de dj die te vroeg begon gvd
heb gesigneerd kaartje zelfs (met alle dank aan Pil trouwens


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 25-10-2004 4:02 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

Blind Guardian blijft 1 van m'n favorieten... Wat een heerschende band is dit!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Nameless shadow op 25-10-2004 4:04]



stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 25-10-2004 15:52 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

Blind Guardian is toch eigenlijk wel mijn nummer meest beluisterde band, misschien niet meer zo vaak als vroeger maar toch. Aan bijna elk nummer heb ik wel een herinnering die weer na boven komt drijven als ik de cd luister daarom luister ik het ook zo graag. Hansi is zeker mijn favoriete, heldere, vocalist. Het live album is mijn favoriet omdat het energieker over komt.
En nu maar hopen dat ze niet NS blijken te zijn

kent iemand het akoestische nummer van Bright Eyes?

EDIT: Spelvauten

[Dit bericht is gewijzigd door stookvogel op 25-10-2004 15:53]


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 26-10-2004 5:26 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

quote:
Op 25 oktober 2004 15:52 schreef stookvogel het volgende:

kent iemand het akoestische nummer van Bright Eyes?





Staat op The forgotten tales toch? Heerschnummer idd!



Chimaira
Usericon van Chimaira
Posted 15-04-2005 18:39 by Chimaira Wijzig reactieProfiel van ChimairaQuote dit bericht

Hi there,

No news is good news. This obviously is bad news. After walking along the same musical paths for about 20 years and after several long, open and honest discussions between the four band members, we have all (including Thomen) come to the same conclusion that it is now best for Thomen to leave the band.

Since we developed different musical and personal directions for quite a while now, it turned out to be more and more difficult to find acceptable and suitable solutions for everyone in the band. Such circumstances would have eventually caused severe internal problems. Therefore, to avoid any damage to our close relationship this difficult step is essential. In terms of creativity or progression neither one of us would like to hold the other one back. Due to that fact the split seems to be a sad, but reasonable solution. We wish Thomen all the best for the future and hope to come up with more positive news in the near future.

…and day shall come again

Hansi


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen