IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Holy Terror
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 16-08-2007 10:04 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht



Vreemd genoeg is hier nog geen topic over. Waar een lijstjes-topic al niet goed voor is. Hoe dan ook, Holy Terror is een kick-ass Thrash/Speed metal-band. Misschien kennen sommigen gitarist Kurt Kilfelt nog van zijn tijd bij Agent Steel.
De band splitte ergens rond '89 of '90, maar is sinds enige tijd weer samen. Een nieuw album is in de maak.

Discografie:

Terror and Submission (1987)



Mind Wars (1988)



Nog fans?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Vork
Usericon van Vork
Posted 16-08-2007 11:23 by Vork Wijzig reactieProfiel van VorkQuote dit bericht

Fijne band is dit ja! Vooral Mind Wars vind ik erg gaaf. Ben zeer benieuwd naar hun nieuwe cd.


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 16-08-2007 11:26 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Nog fans?


Absoluut! Eén van de beste en meest ondergewaardeerde Thrash combos sinds de begindagen van de muzieksoort. Alleen ben ik bang dat dat nieuwe album inmiddels niet meer in de planning is, als ik een interview met Kurt na het verschijnen van El Revengo (de verkeerd betitelde compilatie CD/DVD) goed heb begrepen. Dat is op zich heel jammer, gezien het componistentalent van Kurt, maar als het aan de andere kant in de richting was gegaan van de demo die ik van ze kreeg toen ze naar Seattle terugkeerden (begin jaren 90), dan is het misschien maar beter zo... Maar wel kort geleden nog bijna 100 euri neergeteld voor de originele Terror & Submission CD uit Japan! Geweldige thrash!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-08-2007 12:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2007 11:26 schreef Martinator het volgende:
..maar als het aan de andere kant in de richting was gegaan van de demo die ik van ze kreeg toen ze naar Seattle terugkeerden (begin jaren 90), dan is het misschien maar beter zo...



was het dan een hele andere stijl ofzo??? maar goed, hun twee cd's zijn in ieder geval super en behoren tot de top. daar zou ook best eens een fatsoenlijk re-release van uit mogen komen. (zoals sacred reich, hallows eve, viking)


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 16-08-2007 13:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2007 12:56 schreef attila_de_hun het volgende:
was het dan een hele andere stijl ofzo??? maar goed, hun twee cd's zijn in ieder geval super en behoren tot de top. daar zou ook best eens een fatsoenlijk re-release van uit mogen komen. (zoals sacred reich, hallows eve, viking)


Ze zijn gere-released als dubbel-cd via Powerage en redelijk makkelijk te krijgen, trouwens. Ik heb de mijne besteld via http://www.plastichead.com


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-08-2007 14:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2007 13:45 schreef Count Usher het volgende:
Ze zijn gere-released als dubbel-cd via Powerage en redelijk makkelijk te krijgen, trouwens. Ik heb de mijne besteld via http://www.plastichead.com


ja, die heb ik al. met een enorme tik ergens in een nummer. en bij een maat van me was dat ook al het geval. ik vrees dus dat ik juist een slechte persing heb.


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 16-08-2007 15:02 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2007 12:56 schreef attila_de_hun het volgende:
was het dan een hele andere stijl ofzo???


Ja, ze kwamen net terug naar Seattle in min of meer het hoogtepunt van de grunge-hype en dat kon je in die nieuwe nummers wel horen. Ik kreeg toen een stapeltje tapes van ze, maar ze waren er niet tevreden over en kwamen ze een paar dagen later weer terughalen op de ene na die ik nog heb. Ik wilde ze al rondsturen naar bladen, maar nieuwe hebben ze niet meer laten maken, toen. Het was ook wel wat teleurstellend dat ze wat Machine Head en grunge-achtige invloeden lieten doorwerken in plaats van de ouwe vertrouwde old school (wat toen natuurlijk nog niet old scholl was) Thrash. Maar ik moet de tape opgraven om preciezer te kunnen zijn in mijn omschrijving en waardering ervan.

Wat die heruitgave betreft: ik heb die van Powerage ook, twee zelfs en allebei zonder problemen. Maar de nieuwe heruitgave met DVD (een studio CD, een live CD en een live/extra's DVD) dekt de lading ook meer dan aardig. Die heet dus El Revengo (wat eigenlijk de naam is van een van Kurt's huidige bands) en is verschenen op Blackened.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 16-08-2007 15:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2007 14:20 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, die heb ik al. met een enorme tik ergens in een nummer. en bij een maat van me was dat ook al het geval. ik vrees dus dat ik juist een slechte persing heb.


Dat probleem heb ik dus niet. Best kut voor je.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 16-08-2007 17:47 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Ik heb beide LP's, en vind vooral Mind Wars erg goed. Wist niet dat ze weer bij elkaar waren...


Bareuh...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 16-08-2007 18:54 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Mind Wars is mischien wel mijn favoriete speed metal elpee allertijden.
De nummers hebben een kop en een staart en zijn zo agressief als de neten vermengt met de meeste geniale melodieën en solo's.
En dan nog een Keith Deen erover heen te schreeuwen en ook echt zingen met een power van heb ik jou daar...


bub


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 17-08-2007 16:14 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht


Hier nog een plaatje van Kurt - schoot ik in het Paard Van Troje, zo'n 20 jaar geleden. Ik heb 'm de A4 afdruk ervan nog laten signeren in Seattle. Misschien duik ik de minst mislukte andere foto's ook nog wel ff op.




BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-06-2019 10:50 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Vond bij toeval een ibterview met drummer Joe Mitchell.

https://lesliesmetal-page.blogspot.com/2011/03/holy-terror-interview-with-drummer-joe.html

Waar ik typ ibterview bedoel ik interview, tijd voor een lamp boven mijn toetsenbord

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 07-06-2019 10:52]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-06-2019 12:26 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht



Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen