IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Carnaval Vorige pagina
linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 12-02-2002 0:14 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Enige carnaval waar ik ooit nog eens naartoe wil is in Rio (brazilie)
leuke feestjes en lekker warm weer


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 12-02-2002 0:28 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

Nu we het zo over carnaval hebben

Ik had laatst een enorm goed idee vond ik zelf, namelijk:

We hebben in nederland een cellen tekort. das een behoorlijk probleem. Persoonlijk heb ik zoiets van laten we dan alternatieve straffen verzinnen. Zelf had ik het volgende idee.
Ik neem aan dat iedereen de carnaval festival van de (b)Efteling kent, Dat muziekje dus ook (fuck het zit alweer in me hoofd ) nou die poppen in die voorstelling zullen ook vast eens op vakantie willen. als we nu eens daar gedetineerden vast spijkeren zodat ze niet wegkunnen. Kunnen ze lekker de hele dag vriendelijk lachen en zwaaien op dat vreselijk irritante muziekje. wedden dat als ze daarna ooit nog in de verleiding komen de wet te overtreden hun herinnering ze meteen weer op het rechte pad zet


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


SQT
Usericon van SQT
Posted 12-02-2002 0:44 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/


taaadata taaadata ta-tadaaaahh


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2002 9:18 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Was mijzelf nog niet echt bewust dat het carnaval gedoe weer was los gebarsten.
Ik werd ruw verstoord in mijn vredige gedachten todat ik in de binnen stad van zwolle kwam, wat een stelletje eppo's!!! lieveheersbeestjes, varkens, bloempotten, zaklantaarn ik heb ze allemaal gezien.
kortom, ik ben niet zo'n carnavals mens.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-02-2002 9:44 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2002 9:18 schreef Cadaveria het volgende:
Was mijzelf nog niet echt bewust dat het carnaval gedoe weer was los gebarsten.
Ik werd ruw verstoord in mijn vredige gedachten todat ik in de binnen stad van zwolle kwam, wat een stelletje eppo's!!! lieveheersbeestjes, varkens, bloempotten, zaklantaarn ik heb ze allemaal gezien.
kortom, ik ben niet zo'n carnavals mens.

ik vind t prachtig om te zien, eindelijk eens geen chagrijnige mensen op straat *grin*


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2002 9:47 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

dat is waar, maar ipv sjagerijnige mensen zie je nu overal kotsende en pissende mensen net of dat een prettig aanzicht is.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 12-02-2002 20:53 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik ben zondag naar Aalst geweest,gewoon om de stoet te zien(er zitten erg grappige satirische stukken in)en om onder vrienden te zijn-die hoempapamuziek,ja-BLAST,maar het was wel eens leuk om in Aalst te zijn...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 03-06-2010 15:59 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht





XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-10-2020 7:14 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 12-10-2020 8:39 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Carnaval gaat nergens door op de manier zoals dat gebruikelijk is.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-10-2020 8:58 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Is corona toch nog ergens goed voor.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Bright_Eyes
Usericon van Bright_Eyes
Posted 12-10-2020 20:40 by Bright_Eyes Wijzig reactieProfiel van Bright_EyesQuote dit berichthttp://bright--eyes.hyves.nl/

quote:
Op 12 oktober 2020 8:39 schreef Slegthyd het volgende:
Carnaval gaat nergens door op de manier zoals dat gebruikelijk is.
Jep... mijn rood-geel-groene hartje bloedt



[/zachteG]


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-10-2020 20:46 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

De verkleedpartij lijkt al begonnen, met al die mondkapjes overal.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-10-2020 20:47 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 12 oktober 2020 20:46 schreef F.Jacobse het volgende:
De verkleedpartij lijkt al begonnen, met al die mondkapjes overal.






Voor velen een vooruitgang.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 12-10-2020 21:30 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2020 8:58 schreef Natural Disaster het volgende:
Is corona toch nog ergens goed voor.







F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-01-2021 21:45 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ok...

Lokale en Brabantse en Limburgse groepen van KOZP voeren actie tegen schadelijke stereotyperingen met carnaval! ????????????

Herstel onze traditie! Make carnaval great again! ????

Over enkele weken breekt carnaval weer aan. Hét volksfeest bij uitstek, waar veel Brabanders en Limburgers het hele jaar reikhalzend naar uitkijken. Een feest waarin het tegenwoordig gebruikelijk is om de spot te drijven met alles en iedereen. Een feest dat uitbundig is en dagenlang duurt. Een feest waarin racisme, seksisme en transgenderhaat wordt toegejuicht en culturen en identiteiten volop worden toegeëigend. ????

Dit jaar gaan we geen praalwagens, feesttenten en optochten zien vanwege Covid-19. Brabant Kan Het en Limburg Kan Het, provinciale afdelingen van de landelijke actiegroep KOZP, laten zich hier niet door weerhouden en kiezen ervoor om juist nu de bewustwording rondom schadelijke, kwetsende, racistische en stereotyperende kostuums te vergroten. ❗❗❗

Van oudsher is carnaval ontstaan om de machthebbers en de adel op de hak te nemen. Een paar dagen per jaar werden de rollen omgedraaid en had het 'lagere volk' het voor het zeggen.
Inmiddels is deze oeroude traditie veranderd; niet alleen de gevestigde orde wordt bespot. Tegenwoordig zien wij al jarenlang ontzettend racistische kostuums die verschillende culturen uitbeelden en blijken veel mensen dit erg grappig te vinden.
Volwassenen en kinderen die verkleed gaan als 'Indiaan', groepen mensen met een geel geschminkt gezicht en de daarbij behorende 'spleetogen', praalwagens met 'kannibalen', 'joden',of 'moslimterroristen' . 'Kostuums' van 'Mexicanen', 'Zigeuners' en 'Eskimo's'. We zien het allemaal jaarlijks voorbij komen.
Net zoals Zwarte Piet een racistisch karikatuur is, zijn deze kostuums dat ook. ⛔

Andere groepen die nog steeds niet volledig geaccepteerd worden in onze maatschappij, zijn transgender mensen en dragqueens. Maar met carnaval vindt men het hilarisch om parodieën te maken van deze groepen, om nog een extra schepje boven op de spot te doen, waar zij zich sowieso al het hele jaar tegen moeten wapenen.

Op het moment dat gemarginaliseerde groepen worden bespot, zit men op het verkeerde spoor. Dan draagt men bij aan het in stand houden van vooroordelen en stereotype beelden over culturen, identiteiten en bevolkingsgroepen. Die beeldvorming draagt in grote mate bij aan onderdrukking, het racismeprobleem en ongelijkwaardige behandeling in Nederland.

Wij voeren daarom de komende weken coronaproof actie, gericht op educatie en bewustwording. We roepen feestwinkels, carnavalsverenigingen, scholen en burgers op om zich uit te spreken, om te kiezen voor kostuums die gemarginaliseerde groepen niet belachelijk te maken.
Drijf de spot met machthebbers, draai de sociale orde om, doe waar carnaval voor bedoeld is! ????

Trap naar boven, niet naar beneden!
Breng onze traditie terug!

https://www.facebook.com/denboschkanhet/posts/440086234070567




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 19-01-2021 6:17 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2021 21:45 schreef F.Jacobse het volgende:
Andere groepen die nog steeds niet volledig geaccepteerd worden in onze maatschappij, zijn...
Carnavalsvierders.

quote:
Op het moment dat gemarginaliseerde groepen worden bespot, zit men op het verkeerde spoor.
Daarom graag even normaal doen tegen carnavalsvierders.


quote:
Trap naar boven, niet naar beneden!
Lekker zichzelf in de slachtofferrol plaatsend.


Ik snap de insteek, maar de manier waarop is, kijkend naar de doelgroep, behoorlijk kansarm.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-01-2021 7:44 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik heb ooit één avond carnaval gevierd in het zuiden. Ik ging weer terug naar het midden van het land, terwijl de rest nog een dag of wat doorging. Wat een ellende was dat.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 19-01-2021 7:44]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen