IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel te veel Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-09-2007 22:15 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 19 september 2007 22:14 schreef WhiteRider het volgende:
6,42 triljoen




6.420.000.000.000.000.000?

Holy fukc.



Ja, het is een astronomisch hoog bedrag...maar wat zegt het eigenlijk? Ik kan me geen voorstelling maken bij zoiets. :')


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 19-09-2007 22:16 by Jolijn Profiel van Jolijn

volgens mij kan je daar een land voor kopen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-09-2007 22:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha dat weet ik wel zeker. voor elke inwonder van nederland zou je al miljoenen kunnen aanbieden om een kilometertje of 300 verder te gaan wonen.

misschien was het goedkoper om saddam om te kopen

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 19-09-2007 22:20]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-09-2007 22:20 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 september 2007 22:08 schreef Chelman het volgende:
...als jij je zaak met een goed verhaal kan onderbouwen krijg je echt wel een lening.


Was het maar zo.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-09-2007 22:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

"goed" is in dit geval een term van de bank


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-09-2007 22:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Maar wat is dat getal nou precies dan?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-09-2007 22:27 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Het klinkt alsof je na wat lulkoek de bank omver praat; voor een lening moet je gewoon aan criteria voldoen en die zijn met een eigen bedrijf logischerwijs scherper gesteld.


Wanneer rot die rukker van een Rutte nou eindelijk eens op? Onderstaande verbaast me niets:

Actie voor terugkeer Verdonk slaat aan

De kans op een ledenraadpleging in de VVD over de vraag of Rita Verdonk moet terugkeren in de Tweede Kamerfractie, neemt toe. Zo'n referendum moet er komen als 4200 partijleden dit willen, wat neerkomt op 10 procent van het totale aantal leden.

Initiatiefnemer Jan Talen, VVD-raadslid in Staphorst, zegt dat hij inmiddels iets meer dan de helft van het benodigde aantal handtekeningen binnen heeft. ''Ik zit nu op zo'n 2200. Per uur komen er tientallen bij'', zei hij vanmiddag. Talen, die zijn actie maandagavond op tv aankondigde, verwacht dat hij na het weekeinde voldoende steun heeft om een ledenvergadering bijeen te roepen.

VVD-leider Mark Rutte zette Verdonk eind vorige week uit de fractie. Het Lid Verdonk vormt nu een eenmansfractie, maar wil ook lid van de VVD blijven.

Het VVD-bestuur overweegt Verdonk te royeren, maar daarover zal deze week nog geen besluit vallen, verwachten ingewijden. Aangenomen wordt dat het partijbestuur vóór de partijraad van 6 oktover de knoop doorhakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-09-2007 22:31]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-09-2007 22:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 september 2007 22:11 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Owja, en een vraag aan Chelman:
Hoe worden de quartiaire sector en vrijwilligerswerk berekend in het nationaal inkomen?


De quartaire sector net als de quinaire(5e) sector zijn eigenlijk onderdelen van de tertiaire sector (de diensten). Ze worden soms gebruikt om het een en ander meer te specificeren. De quartiaire sector zijn de high-tech bedrijven, R&D activiteiten, consulting etc. Deze worden gewoon meegeteld in het nationaal inkomen.

Vrijwilligerswerk wordt daarin niet meegeteld omdat het niet relevant is aangezien het geen meetbaar effect voor het nationaal inkomen heeft en bovendien zelf als zodanig niet meetbaar is (hoeveel is een uur vrijwilligerswerk waard?). Idem geldt bijvoorbeeld voor uitkeringen, subsidies etc. Het zijn transfer payments waarbij de allocatie verandert maar geen economische waarde gecreërd wordt. Het nut van vrijwilligerswerk wordt op aan andere manier bepaald, bijvoorbeeld door het feit dat het een factor kan zijn die indirect de groei van bepaalde lieden of gebieden stimuleert.
quote:
Op 19 september 2007 22:14 schreef WhiteRider het volgende:
6,42 triljoen




6.420.000.000.000.000.000?

Holy fukc.


Haal daar maar 6 nullen vanaf.

Engelse trillion = 10^12

Europese triljoen = 10^18

Scheelt maar een factor miljoen.

Die 6.42 trillion is ongeveer 50% van het BNP. Dat getal wat jij noemde staat gelijk aan het BNP van de VS over 500.000 jaar.

edit: Dit is overigens een enorm VAAK voorkomend fout in veel Europese media.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 19-09-2007 23:44]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 19-09-2007 22:54 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 19 september 2007 22:19 schreef ElitE het volgende:
haha dat weet ik wel zeker. voor elke inwonder van nederland zou je al miljoenen kunnen aanbieden om een kilometertje of 300 verder te gaan wonen.

misschien was het goedkoper om saddam om te kopen


je kan saddam ook gewoon kopen, met zoveel geld


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-09-2007 22:55 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 september 2007 22:27 schreef Mutilator het volgende:
Het klinkt alsof je na wat lulkoek de bank omver praat; voor een lening moet je gewoon aan criteria voldoen en die zijn met een eigen bedrijf logischerwijs scherper gesteld.


Laat ik het zo zeggen: als je het goed aanpakt en met een goed financieel onderbouwd verhaal aankomt krijg je die lening. Een hypothecaire lening is namelijk niet echt risicovol voor de verschaffer omdat je een goed en bovendien onroerend onderpand hebt.

Idem geldt voor waardevol fysiek bedrijfskapitaal (machines, auto's). En ja ik spreek uit ervaring.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-09-2007 23:00 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 19 september 2007 22:49 schreef Chelman het volgende:
Haal daar maar 6 nullen vanaf.

Engelse trillion = 10^12

Europese triljoen = 10^18

Scheelt maar een factor miljoen.

Die 6.42 trillion is ongeveer 50% van het BNP. Dat getal wat jij noemde staat gelijk aan het BNP van de VS over 500.000 jaar.

edit: Dit is overigens een enorm VAAK voorkomend fout in veel Europese media.


Chekc chekc chekc, dat scheelt. Ik vond het al erg vreemd, maar vertrouwde blindelings op de journalist in kwestie.

EDIT:
Ik geloofde het eigenlijk al niet, want een simpele rekensom leert ons ook dat, indien dat geld verdeeld werd over alle Nederlanders, iedereen 400 miljard zou bezitten.

:')

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 19-09-2007 23:02]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-09-2007 23:07 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 september 2007 23:00 schreef WhiteRider het volgende:
Chekc chekc chekc, dat scheelt. Ik vond het al erg vreemd, maar vertrouwde blindelings op de journalist in kwestie.

EDIT:
Ik geloofde het eigenlijk al niet, want een simpele rekensom leert ons ook dat, indien dat geld verdeeld werd over alle Nederlanders, iedereen 400 miljard zou bezitten.

:')


Exact.



edit: Hier een uitleg: http://en.wikipedia.org/wiki/Long_and_short_scales

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 19-09-2007 23:44]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-09-2007 23:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

is het in het nederlands niet miljoen-miljard-biljoen-biljard-dartbord enz..


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-09-2007 23:22 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Getal	Europees	Amerikaans 
1012 een biljoen one trillion
1013 tien biljoen ten trillion
1014 honderd biljoen hundred trillion
1015 biljard quadrillion
1016 tien biljard ten quadrillion
1017 honderd biljard hundred quadrillion
1018 een triljoen quintillion


[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 19-09-2007 23:22]


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 19-09-2007 23:24 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

[quote]Op 19 september 2007 22:49 schreef Chelman het volgende:
De quartaire sector net als de quinaire(5e) sector zijn eigenlijk onderdelen van de tertiaire sector (de diensten). Ze worden soms gebruikt om het een en ander meer te specificeren. De quartiaire sector zijn de high-tech bedrijven, R&D activiteiten, consulting etc. Deze worden gewoon meegeteld in het nationaal inkomen.

Het nut van vrijwilligerswerk wordt op aan andere manier bepaald, bijvoorbeeld door het feit dat het een factor kan zijn die indirect de groei van bepaalde lieden of gebieden stimuleert.
quote]

Thnx!!
Ik dacht dat de quartiaire sector de non-profit sector was. Zoals: ziekenhuizen, maatschappelijk werk, sociale dienst enz.
Maar als ik het goed begrijp zegt een nationaal inkomen ook niet alles, doordat indirecte factoren moeilijk op te nemen zijn maar wel belangrijk zijn voor welzijn.

Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandsche staatsschuld?

[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 19-09-2007 23:26]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-09-2007 23:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Geen enkel getal is het grootste. Er is altijd weer een groter getal. Want je kunt er altijd wel weer iets bij optellen, tot in het oneindige. Wel is er een grootste getal dat een officiële naam heeft. Dat is googolplex.

Er zijn een heleboel namen bedacht voor grote getallen. Een bekend voorbeeld is een miljard. Dat is duizend miljoen (een 1 met negen nullen erachter).
Een zeer groot getal is googol. Dat is een 1 met 100 nullen. Dat ziet er zo uit:
1.00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000 000000000000000000000000
Als je zo ver hebt geteld ben je letterlijk en figuurlijk uitgeteld...
Je zou denken: er zullen wel zeker 1 googol zandkorrels op de aarde zijn of 1 googol waterdruppels in alle oceanen, zeeën, meren en wolken. Nee, het totaal aantal fundamentele delen in het ons bekende heelal haalt de 1 googol nog niet eens!
Het woord googol is overigens bedacht door het 9-jarig neefje van de Amerikaanse wiskundige Edward Kasner (1878-1955).
Het grootste getal dat een officiële naam heeft is googolplex, eveneens bedacht door het neefje van Kasner. Het is een 1 met 1 googol nullen. Het aantal nullen kunnen we hier niet uitschrijven. Daar is de pagina te klein voor... Je hebt aan al het papier en inkt op de aarde niet genoeg om het op te schrijven. Begin er ook niet aan om het uit te printen want als je al genoeg inkt en papier zou hebben, ben je jaaaaaaaren bezig.
Om een indruk te geven hoe groot het getal googolplex is, beginnen we vooraan: een 1 met 1 nul is 10. Een 1 met 2 nullen is 100. Een 1 met 3 nullen is 1.000. Een 1 met 6 nullen is een miljoen. Een 1 met 21 nullen is een triljard .... even met sprongetjes..... Een 1 met 90 nullen is een quindeciljoen, een 1 met 100 nullen is een googol. Je hebt ook getallen die nog groter zijn: een 1 met 1 miljoen nullen. Of een 1 met 1 miljard nullen. Googolplex is dus een 1 met 1 googol nullen!


EDIT:

googolplex = 10^googol = 10^10^100

:')

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 19-09-2007 23:30]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-09-2007 0:12 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 september 2007 23:24 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Thnx!!
Ik dacht dat de quartiaire sector de non-profit sector was. Zoals: ziekenhuizen, maatschappelijk werk, sociale dienst enz.
Maar als ik het goed begrijp zegt een nationaal inkomen ook niet alles, doordat indirecte factoren moeilijk op te nemen zijn maar wel belangrijk zijn voor welzijn.



De non profit wordt in de 5e sector opgenomen. Deze wordt wel gewoon meegerekend. Een gedeelte daarvan levert namelijk gewone diensten en producten in gewoon economisch verkeer (zij het zonder winstoogmerk). Een andere gedeelte zijn de ambtenaren en overige overheidsuitgaves. Deze worden meegerekend omdat ze natuurlijk in de vorm van belastingen opgebracht zijn welke een resultaat van waardecreatie in het economisch verkeer zijn.

Zo uit mijn hoofd was het simpele rekensom zoiets:

BNP = uitgaves huishoudens + investeringen + (overheidsuitgaves exclusief transfers zoals uitkeringen) + (exports &#8722; imports)

Voor wat betreft vrijwilligerswerk wordt dit niet meegeteld omdat, zoals gezegd, het moeilijk te kwantificeren valt. Er zijn wel modellen die een geschatte bijdrage ervan uitrekenen maar die worden bij mijn weten niet officieel gebruikt.

Maar goed, BNP is inderdaad maar één factor waarop je een economie kan beoordelen. Het is wel een van de meer objectieve factoren.

quote:

Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandsche staatsschuld?


Om en nabij de €230 miljard dacht ik zo.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-09-2007 0:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah dan heeft nederland per hoofd van de bevolking iets van 14370 euro schuld, terwijl een amerikaan nu 21894 euro schuld heeft.

zo valt het allemaal wel mee, het enige verontrustende is dat het bij de amerikanen een steeds grotere schuld word.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-09-2007 1:07 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 19 september 2007 22:49 schreef Chelman het volgende:
Dit is overigens een enorm VAAK voorkomend fout in veel Europese media.


Hehe, daarmee heb ik ook moeite gehad toen ik stage liep bij een Surinaamse krant inderdaad.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 20-09-2007 1:07]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-09-2007 1:08 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 19 september 2007 22:00 schreef WhiteRider het volgende:
Moest ik ook al aan denken ja, hehe. Vraag me af hoe dat dan werkt.

En dan met een volkomen serieus gezicht komen aanzetten met ja iedereen is toch gelijk voor de wet :')


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-09-2007 10:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

van het messagboard op FOK

In de Zuid-Amerikaanse staat Peru hebben honderden mensen medische verzorging nodig gehad na de inslag van iets uit de ruimte, vermoedelijk een meteoriet, zo heeft de BBC woensdag op gezag van functionarissen bericht.

De impact deed zich in het weekeinde voor nabij de stad Carancas in de Andes en sloeg een diepe, dertig meter grote, krater in de bodem. Mensen die na het zien van een vuurbal de bewuste plaats hadden bezocht, kloegen daarna over hoofdpijn, braken en misselijkheid na het inademen van gassen, aldus de Britse openbare omroep. Een team wetenschappers is op weg om uit te maken of er al dan niet een meteoriet is neergekomen. Een wetenschapper van het Peruviaans Atoominstituut sloot uit dat het om een satelliet zou gaan. Tevens voeren meerdere deskundigen de mysterieuze ziekteverschijnselen van de mensen niet tot het object zelf terug, maar tot in het veenachtig gebied aanwezige stoffen en gassen die door de impact zouden zijn verspreid geraakt. Indien het om een meteorietinslag zou gaan, is dit een zeer zeldzame gebeurtenis. Inslagen van dergelijke objecten komen slechts om de tienduizend jaar voor.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2007 11:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Discovery channel erheen


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 20-09-2007 11:01 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk


Is Pavarotti teruggekeerd op aarde????



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-09-2007 11:02 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 20 september 2007 10:58 schreef attila_de_hun het volgende:
van het messagboard op FOK

kloegen


Wtf.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-09-2007 11:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 september 2007 11:02 schreef Gemene Lepel het volgende:
Wtf.


klaag kloeg gekloegd.

Misschien is het Afrikaans? Misschien is het gewoon onkunde? Ik denk dat laatste.'


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen