IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel te veel Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-10-2007 11:15 by Chelman Profiel van Chelman

Wel grappig...de ondernemers moeten precariorechten betalen om reclameuitingen te plaatsen maar ze mogen geen volledig gebruik daarvan maken. Op zijn minst merkwaardig.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2007 12:24 by Snaack Profiel van Snaack

Dat is de materiële visie op deze ontwikkeling en dan zou je het merkwaardig kunnen vinden. Ik vind dat echter een eenzijdige blik.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-10-2007 14:00 by Chelman Profiel van Chelman

Dit is helemaal geen materiële insteek. Het gaat namelijk niet om geld of de hoeveelheid ervan. Het gaat mij om het eenzijdig opzeggen van een contract zonder een tegenprestatie te leveren, i.c.: de gemeente levert een dienst, namelijk het recht om boven gemeentegrond reclames e.d. te plaatsen terwijl de ondernemer een tegenprestatie levert in de vorm van precariorechten. Nu zegt een van de partijen eenzijdig dat de afgesproken dienst niet meer 100% uitgevoerd wordt maar dat de afnemer nog steeds dezelfde tegenprestatie moet blijven geven. Of het nu duur, veel of weinig is en of die tegenprestatie financieel is of niet doet er niet toe. Het gaat om eenzijdig opschorten van een gedeelte van de dienstverlening.

Ik heb het dan niet eens over de zin, of liever gezegd onzin van dergelijke maatregelen. Dat is een verhaal apart.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-10-2007 14:07 by Jällö Profiel van Jällö

Ik vind het een goed initiatief.
Als het gaat om milieubesparende maatregelen ligt het accent m.i. veel te veel op zuiniger technologie, terwijl er nog knetterveel valt te besparen door bestaande technieken efficiënter in te zetten. Lichten uit, deuren dicht, etc.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-10-2007 14:17 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 oktober 2007 14:07 schreef Jällö het volgende:
Ik vind het een goed initiatief.
Als het gaat om milieubesparende maatregelen ligt het accent m.i. veel te veel op zuiniger technologie, terwijl er nog knetterveel valt te besparen door bestaande technieken efficiënter in te zetten. Lichten uit, deuren dicht, etc.
Precies mijn gedachte. En inderdaad: de hele nacht het licht aan laten staan in een kantoorpand heeft ook geen enkel nut.

Plus daarbij dat de ondernemer zijn geinvesteerde bedrag aan betaalde rechten er binnen no-time weer uit heeft aan energiebesparing.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2007 16:18 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 oktober 2007 14:07 schreef Jällö het volgende:
Ik vind het een goed initiatief.
Als het gaat om milieubesparende maatregelen ligt het accent m.i. veel te veel op zuiniger technologie, terwijl er nog knetterveel valt te besparen door bestaande technieken efficiënter in te zetten. Lichten uit, deuren dicht, etc.
Uitstel is geen afstel. Met een beetje verminderen van de energieconsumptie in Nederland wordt het probleem niet opgelost. Wat er wel gebeurt, is dat de economie minder hard zal draaien.

De oplossing van het probleem zal vanuit het westen moeten komen, omdat 2e en 3e wereldlanden óf geen geld beschikbaar hebben om het probleem op te lossen, óf er geen zin in hebben dat zij het probleem op moeten lossen, terwijl ze wel meer en meer energie gebruiken om een hoger welvaartsniveau te bereiken. Dit betekent dat de energieconsumptie in het geheel zal stijgen, ook al zullen enkele westerse landjes beslissen iets minder energie te gebruiken.

Oftewel, de oplossing ligt niet in de energieconsumptie verminderen, maar in nieuwe technologie. En om nieuwe technologie te ontwikkelen, zal geld beschikbaar moeten zijn. Geld wat er minder is als je energiebeperkende maatregelen neemt.

Innovatie, geen beperking!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-10-2007 16:40 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 oktober 2007 16:18 schreef Misanthrope het volgende:
Uitstel is geen afstel. Met een beetje verminderen van de energieconsumptie in Nederland wordt het probleem niet opgelost. Wat er wel gebeurt, is dat de economie minder hard zal draaien.

De oplossing van het probleem zal vanuit het westen moeten komen, omdat 2e en 3e wereldlanden óf geen geld beschikbaar hebben om het probleem op te lossen, óf er geen zin in hebben dat zij het probleem op moeten lossen, terwijl ze wel meer en meer energie gebruiken om een hoger welvaartsniveau te bereiken. Dit betekent dat de energieconsumptie in het geheel zal stijgen, ook al zullen enkele westerse landjes beslissen iets minder energie te gebruiken.

Oftewel, de oplossing ligt niet in de energieconsumptie verminderen, maar in nieuwe technologie. En om nieuwe technologie te ontwikkelen, zal geld beschikbaar moeten zijn. Geld wat er minder is als je energiebeperkende maatregelen neemt.

Innovatie, geen beperking!



X 1000.... Zo jochie, jij kan zo bij de kliniclowns...



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-10-2007 16:43 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 oktober 2007 16:18 schreef Misanthrope het volgende:
Uitstel is geen afstel. Met een beetje verminderen van de energieconsumptie in Nederland wordt het probleem niet opgelost. Wat er wel gebeurt, is dat de economie minder hard zal draaien.
Je hebt volkomen gelijk! Iemand die middenin de nacht langs een winkel met grote lichtreclame rijdt kan nu niet meer direct naar binnen gaan om zijn zojuist opgedane impulsaankoop te doen als die lichtreclame uitstaat..

Ow wacht, 's nachts zijn de winkels gesloten natuurlijk



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-10-2007 16:47 by Jällö Profiel van Jällö

De economie zal echt niet minder hard gaan draaien als energieverspilling wat meer wordt aangepakt (overigens bij voorkeur door de bedrijven zelf). Daar hoef je echt geen milieugoeroe voor te zijn, dat is puur een kwestie van efficiëntie.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2007 16:58 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 oktober 2007 16:40 schreef blonde rockgod het volgende:
X 1000.... Zo jochie, jij kan zo bij de kliniclowns...
Zo keek de kerk ook naar Galileo Galilei; wat is je punt?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-10-2007 17:00 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 oktober 2007 16:58 schreef Misanthrope het volgende:
Zo keek de kerk ook naar Galileo Galilei; wat is je punt?
De kerk is dom.



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 18-10-2007 17:04 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 18 oktober 2007 16:47 schreef Jällö het volgende:
De economie zal echt niet minder hard gaan draaien als energieverspilling wat meer wordt aangepakt (overigens bij voorkeur door de bedrijven zelf). Daar hoef je echt geen milieugoeroe voor te zijn, dat is puur een kwestie van efficiëntie.


Volgens mij is efficientie toch een belangrijke basis voor economische groei? Of het nou efficient met geld is of energie.



WMP
Usericon van WMP
Posted 18-10-2007 17:07 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 18 oktober 2007 16:58 schreef Misanthrope het volgende:
Zo keek de kerk ook naar Galileo Galilei; wat is je punt?


Nee, je draait het om: wat is jóuw punt? In je betoog zit er namelijk geen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2007 17:26 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 oktober 2007 16:43 schreef Judge M. het volgende:
Je hebt volkomen gelijk! Iemand die middenin de nacht langs een winkel met grote lichtreclame rijdt kan nu niet meer direct naar binnen gaan om zijn zojuist opgedane impulsaankoop te doen als die lichtreclame uitstaat..

Ow wacht, 's nachts zijn de winkels gesloten natuurlijk
Owja, reclame is ook alleen nuttig als de winkel open is, dat was ik even vergeten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2007 17:29 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 oktober 2007 16:47 schreef Jällö het volgende:
De economie zal echt niet minder hard gaan draaien als energieverspilling wat meer wordt aangepakt (overigens bij voorkeur door de bedrijven zelf). Daar hoef je echt geen milieugoeroe voor te zijn, dat is puur een kwestie van efficiëntie.
Ik betwijfel het. De economie is afhankelijk van bedrijvigheid en hoe je het ook went of keert, bedrijven zijn afhankelijk van reclame. Als je de middelen beperkt om reclame te mogen maken, maar ze wel net zoveel laat betalen, heeft dit de consequenties voor bedrijven en dus voor de economie.

Aangezien deze maatregel geen oplossing is voor het pboleem, maar wel een beperking van de vrijheid en het vermogen van het bedrijf, zie ik het nut er niet van in.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-10-2007 1:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik ben met je eens dat de oplossingen altijd economisch verantwoord moeten zijn omdat het anders gewoon niet haalbaar is. maar je maakt van een rups een orka door zeggen dat economie niet meer draait als je de reclame borden rond de rustigste uurtjes van de dag uit laat.

Nieuwe technologie zal er moeten komen maar dat is meer een lange termijn oplossing, de meeste bezuinigen die nu getroffen kunnen worden komen eigenlijk door verspillingen van energie doordat mensen net even wat minder erbij stil stonden.

wallmart in amerika wou 30% bezuinigen op stroom, dat lijkt enorm veel maar het is behaalt alleen door de daken wit te verven(weg airco) lichtkoepels te installeren, en deuren op de koeling. Okee niet alle van deze simpele bezuinigen zullen in elk bedrijf zo'n groot aandeel kunnen veranderen, maar dit is wel een enorm grote verandering die door een bedrijf allang ingevoerd had moeten worden omdat het zo goedkoop is.

Waarom nieuwe "gevaarlijke" technieken snel invoeren als je beter de domheid uit mensen kan halen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 19-10-2007 1:52]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 19-10-2007 1:56 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 oktober 2007 16:58 schreef Misanthrope het volgende:
Zo keek de kerk ook naar Galileo Galilei; wat is je punt?


Oh, hadden ze toen ook kliniclowns dan? Man, ga eerst eens nadenken voordat je zo'n onzin post...



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-10-2007 8:56 by Jällö Profiel van Jällö

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7051999.stm

Eerst stemmen de Nederlanders en Fransen (vrij massaal geloof ik) tegen de Europese grondwet. Beetje knutselen, dan meer geen referendum en voilà!
Een nieuwe grond eeuh verdrag.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-10-2007 10:31 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Belg krijgt 27e kind
Uitgegeven: 19 oktober 2007 10:24

CHARLEROI - De Belg Serge Regnier is voor de 27e keer vader geworden. De vruchtbare man, een werkloze arbeidsongeschikte in de Belgische stad Charleroi, is niet van plan het daarbij te laten.

"Dertig zou een mooi getal zijn om mee te stoppen", zei hij vrijdag in krant Gazet van Antwerpen. "Nog een bij elk van mijn vrouwen."

De man leeft samen met drie vrouwen. Een van zijn vrouwen had al vier kinderen uit een voorgaande relatie, zodat er inmiddels 31 kinderen thuis zijn.

Stier

De 48-jarige man heeft de bijnaam 'de Stier van Marcinelle', zo genoemd naar de deelgemeente van Charleroi waar ze wonen. Het gezin leeft van 4000 euro kinderbijslag per maand, vier WW-uitkeringen en een arbeidsongeschiktheidsuitkering.

De man erkent dat er recent problemen thuis waren. "Neen, de vrouwen waren niet jaloers op elkaar. Ze spanden samen tegen mij omdat ze vonden dat ik weinig in het huishouden hielp."
(c) ANP




Tering, idioot...


spelfout weggehaald...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-10-2007 10:36 by Jällö Profiel van Jällö

Ik zou zeggen wat een rukker maar dat is toch niet helemaal het juiste woord geloof ik.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 19-10-2007 13:01 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Arbeidsongeschikt?? Zo te lezen mankeert hem weinig aan zijn lijf. Kan nog altijd op een KI-station werken. Cristus, belgen...


Een kleine snol zit zo vol.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 19-10-2007 13:03 by Doomy Profiel van Doomy

Raar volkje die belgen...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 19-10-2007 13:29 by Jolijn Profiel van Jolijn

*proest* wat een flapdrol. wel rot voor die kinderen. die groeien natuurlijk op met het idee dat dit normaal is


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-10-2007 13:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gottegot .. kan ook alleen maar in België zoiets ..


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-10-2007 13:46 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 oktober 2007 13:44 schreef Jenje het volgende:
Gottegot .. kan ook alleen maar in België zoiets ..
Mannen kunnen zich overal ter wereld voortplanten hoor



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen