IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel te veel Vorige pagina | Volgende pagina
Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 07-09-2007 21:38 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 7 september 2007 21:34 schreef kwelgeest het volgende:
Waarom ontstaat een wapenwedloop?

En nee, het antwoord is niet:"Omdat ZOG het wil!"

Ach, er mist een woord in mijn post. Kan gebeuren. 'kBen eigenlijk ook bezig met de FP vervuilen.


Nouja, vanwege machtsvertoon en het niet onder willen doen van de ene grootmacht ten opzichrte van de andere. Het betrof natuurlijk niet alleen kernwapens, eigenlijk alle krijgsmachtonderdelen deden er aan mee. Jammer genoeg. In voormalig Rusland sterft het daarom oa van de in onbruik geraakte atoomonderzeeers die weg ligen te rotten in de havens. Ook een heerlijk vooruitzicht dat die dingen daar liggen te vergaan en niet ontmanteld worden ivm geen geld.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2007 21:40 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2007 21:38 schreef Wansmaak het volgende:
Nouja, vanwege machtsvertoon en het niet onder willen doen van de ene grootmacht ten opzichrte van de andere. Het betrof natuurlijk niet alleen kernwapens, eigenlijk alle krijgsmachtonderdelen deden er aan mee. Jammer genoeg. In voormalig Rusland sterft het daarom oa van de in onbruik geraakte atoomonderzeeers die weg ligen te rotten in de havens. Ook een heerlijk vooruitzicht dat die dingen daar liggen te vergaan en niet ontmanteld worden ivm geen geld.
Ik denk zelf dat zonder de aanwezigheid van atoomwapens er de afgelopen zeventig jaar heel wat meer uitgevochten was.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 07-09-2007 21:44 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 7 september 2007 21:40 schreef kwelgeest het volgende:
Ik denk zelf dat zonder de aanwezigheid van atoomwapens er de afgelopen zeventig jaar heel wat meer uitgevochten was.


Ah, op zo'n manier. Ja, daar zit wel wat in. Maar of dat het waard is?

Het ligt ook een beetje aan mezelf, ik ben enorm bang voor atoombommen/energie/alles wat ermee te maken heeft. En zeker omdat wij(de gewone mens) maar weinig weten vwb die wapens en waar ze staan en wie ze nou echt hebben etc.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2007 21:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2007 21:44 schreef Wansmaak het volgende:
Ah, op zo'n manier. Ja, daar zit wel wat in. Maar of dat het waard is?

Het ligt ook een beetje aan mezelf, ik ben enorm bang voor atoombommen/energie/alles wat ermee te maken heeft. En zeker omdat wij(de gewone mens) maar weinig weten vwb die wapens en waar ze staan en wie ze nou echt hebben etc.
Waarom zou dat het niet waard zijn?
En met de nieuwe generatie kernreactoren is een TjernobylII vrij moeilijk voor elkaar te krijgen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 07-09-2007 21:49 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 7 september 2007 21:46 schreef kwelgeest het volgende:
Waarom zou dat het niet waard zijn?
En met de nieuwe generatie kernreactoren is een TjernobylII vrij moeilijk voor elkaar te krijgen.


Omdat ik dus nogal bang voor die zooi ben en denk dat het nog wel eens goed fout kan gaan.

Deapparatuur vertrouw ik wel, het zijn voornamelijk de mensen die fouten maken en die vertrouw ik dan ook niet.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2007 21:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2007 21:49 schreef Wansmaak het volgende:
Omdat ik dus nogal bang voor die zooi ben en denk dat het nog wel eens goed fout kan gaan.

Deapparatuur vertrouw ik wel, het zijn voornamelijk de mensen die fouten maken en die vertrouw ik dan ook niet.
Veel kernzooi is tegenwoordig goed beveiligd. Kernkoppen hebben activeringscodes en reactoren geautomatiseerde shutdownprocessen vooral als er opeens een onregelmatigheid optreed.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 07-09-2007 21:58 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Zal best, maar in die landen waar ze het niet zo nauw nemen met de veiligheid, brrrr.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2007 22:00 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2007 21:58 schreef Wansmaak het volgende:
Zal best, maar in die landen waar ze het niet zo nauw nemen met de veiligheid, brrrr.
Bepaalde landen behoren dan ook geen kernwapens te bezitten. En wat fall-out in het midden-oosten... Ik weet dat het verstrekkende gevolgen heeft maar ik kan er niet wakker van liggen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 08-09-2007 0:09 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 september 2007 21:58 schreef Wansmaak het volgende:
Zal best, maar in die landen waar ze het niet zo nauw nemen met de veiligheid, brrrr.

De VS dus? Gezien vorig nieuwsberichtje


Zenial


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-09-2007 10:39 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 september 2007 21:46 schreef kwelgeest het volgende:
Waarom zou dat het niet waard zijn?
En met de nieuwe generatie kernreactoren is een TjernobylII vrij moeilijk voor elkaar te krijgen.

Er staan nog zeker 4 reactoren buiten Oekraine van het zelfde type als die van Tsjernobyl. Daarbij staan bij Tsjernobyl zelf nog 3 reactoren van hetzelfde type die nog niet ontmanteld zijn.

En het probleem van Tsjernobyl lag niet bij de reactor zelf, maar bij menselijk falen. Die reactor was ook heel veilig.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-09-2007 11:02 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 8 september 2007 10:39 schreef ZelThoR het volgende:
Er staan nog zeker 4 reactoren buiten Oekraine van het zelfde type als die van Tsjernobyl. Daarbij staan bij Tsjernobyl zelf nog 3 reactoren van hetzelfde type die nog niet ontmanteld zijn.
Die reactoren behoren indd tot de nieuwe generatie.

quote:
En het probleem van Tsjernobyl lag niet bij de reactor zelf, maar bij menselijk falen. Die reactor was ook heel veilig.
Men heeft geleerd van Tsjernobyl en de reactoren aangepast. Ondanks dat Tsjernobyl menselijk falen was zijn de nieuwe generatie reactoren zo ontworpen en gebouwd dat een herhaling onwaarschijnlijk is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-09-2007 11:10 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 8 september 2007 11:02 schreef kwelgeest het volgende:
Die reactoren behoren indd tot de nieuwe generatie.

Dat was het punt niet. Er kunnen best nieuwe staan die veel veiliger zijn, maar zolang er nog oude zijn (en dat zijn niet alleen de Tsjernobyl-types) is die extra veiligheid een illusie.

Overigens acht ik een herhaling alsnog erg klein, maar dan niet met het argument wat jij gebruikt.
quote:

Men heeft geleerd van Tsjernobyl en de reactoren aangepast. Ondanks dat Tsjernobyl menselijk falen was zijn de nieuwe generatie reactoren zo ontworpen en gebouwd dat een herhaling onwaarschijnlijk is.

Voor Tsjernobyl moesten ook al drie veiligheden uitgeschakeld/omzeild worden en een grove dataintepretatiefout (wat een woord) gemaakt worden voordat het kon gebeuren. Kan dat met de nieuwe niet meer?

Ik ben het met je eens dat kernreactoren/centrales in principe heel erg veilig zijn. Maar er bestaat geen feilloos systeem, laat staan als er mensen en de bijbehorende ideeen van macht, trots en sheer stupidity bij te pas komen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-09-2007 13:00 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Boodschappen fors duurder
door Michiel Elands

EINDHOVEN - We betalen deze week een stukje meer voor onze boodschappen dan twee weken terug. Vooral Bavaria (zo'n vijf procent duurder) en Coca Cola (bij de meeste supers plus vijftien procent) zijn opeens een stuk duurder geworden.

Links: Bekijk alle prijzen

Dit blijkt uit de steekproef van het Eindhovens Dagblad. Van tien veelverkochte producten zijn de afgelopen anderhalf jaar vijf keer de prijzen gemeten in zes Eindhovense supermarkten. Opmerkelijk is verder dat van de zes bezochte supers niet Jumbo, maar Jan Linders duidelijk het minst vraagt voor het mandje vol A-merken (12,75 euro), bij Super de Boer moet ruim een euro meer worden afgerekend. Aanbiedingen zijn niet meegewogen.

Volgens Peer Swinkels, directeur marketing bij Bavaria, is de prijsverhoging een keus van de supers en geen gevolg van een hogere inkoopprijs. Wel stelt de Lieshoutse brouwer dat door de hoge graanprijs, duurder glas en blik en de dreigende accijnsverhogingen de prijzen nog verder omhoog kunnen gaan.

Bij Jumbo was gisteren sprake van lichte paniek op de steekproef, omdat de winkel zich profileert als de goedkoopste. Het bedrijf zegt toe de prijzen zo snel mogelijk te verlagen. Jumbo merkt op dat bijvoorbeeld bij de thee een oud - te hoog - prijskaartje hing.



Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-09-2007 13:05 by Julia Profiel van Julia

valt me nog op dat AH niet eens de duurste is!



er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-09-2007 13:07 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 september 2007 13:05 schreef Julia het volgende:
valt me nog op dat AH niet eens de duurste is!


Bij AH kun je best budgettair verwantwoord boodschappen doen hoor

Alhoewel ik toch vandaag de Lidl maar weer eens met een bezoekje ga vereren



Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-09-2007 13:09 by Julia Profiel van Julia

quote:
Op 8 september 2007 13:07 schreef Judge M. het volgende:
Bij AH kun je best budgettair verwantwoord boodschappen doen hoor

Alhoewel ik toch vandaag de Lidl maar weer eens met een bezoekje ga vereren
daar hebben ze geen calvé pindakaas
*mokt*


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-09-2007 13:11 by XXL Profiel van XXL

Mensen die zonodig moeten zweren bij A-merken en bij de winkels als Super de Boer en AH blijven shoppen zijn gewoon dom.
Het wordt tijd dat we die dure winkels gewoon eens met zijn allen gaan boycotten.

Ik houd het wel gewoon bij de Aldi en de Lidl.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 08-09-2007 13:24 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Dan maar dom. *en trekt zijn niks schoenen aan*


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-09-2007 13:38 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 8 september 2007 13:11 schreef XXL het volgende:
Mensen die zonodig moeten zweren bij A-merken en bij de winkels als Super de Boer en AH blijven shoppen zijn gewoon dom.
Het wordt tijd dat we die dure winkels gewoon eens met zijn allen gaan boycotten.

Ik houd het wel gewoon bij de Aldi en de Lidl.


Sorry, niet iedereen vindt een zompig puntbroodje met boter en kaas of een plak salami met een lijst conserveringsmiddelen van hier tot Sydney het hoogtepunt op culinair gebied. Nederlandse supermarkten zijn sowieso vrij karig qua breedte van aanbod (de Jumbo in ex Konmar panden komt aardig in de buurt) maar de Aldi slaat werkelijk alles. Het allerergste is het brood wat ze daar hebben, ja ik heb het een keer gekocht. Ik sta nu liever een half uur in de rij bij mijn lokale bakker dan dat ik Aldi brood koop.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-09-2007 13:40 by Schaep Profiel van Schaep

De Lidl heeft deze week golfsets in de aanbieding.

Ik loop even naar de keuken om mijn Lidl-stokbrood met Lidl-filet américain en Lidl-brie te besmeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 08-09-2007 13:42]


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 08-09-2007 13:43 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 8 september 2007 13:38 schreef Chelman het volgende:
Nederlandse supermarkten zijn sowieso vrij karig qua breedte van aanbod (de Jumbo in ex Konmar panden komt aardig in de buurt) maar de Aldi slaat werkelijk alles. Het allerergste is het brood wat ze daar hebben, ja ik heb het een keer gekocht. Ik sta nu liever een half uur in de rij bij mijn lokale bakker dan dat ik Aldi brood koop.


Juistem.

Pc zooi koop ik wel af en toe bij de aldi, maar dat komt omdat er bij de appie haast nooit wat ligt.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 08-09-2007 13:44 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 8 september 2007 13:40 schreef Schaep het volgende:

Ik loop even naar de keuken om mijn Lidl-stokbrood met Lidl-filet américain en Lidl-brie te besmeren.


Maar de boter komt van de?


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-09-2007 13:55 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 8 september 2007 13:44 schreef Wansmaak het volgende:
Maar de boter komt van de?


Edah.

Maar ik eet stokbrood nooit met boter!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-09-2007 14:01 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 8 september 2007 13:11 schreef XXL het volgende:
zweren winkels als Super de Boer zijn gewoon dom.



Ja maar, ja maar.. Super de Boer is twee minuten dichterbij huis dan de Lidl of de Appie of de Aldi


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-09-2007 14:01 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 8 september 2007 13:38 schreef Chelman het volgende:
Sorry, niet iedereen vindt een zompig puntbroodje met boter en kaas of een plak salami met een lijst conserveringsmiddelen van hier tot Sydney het hoogtepunt op culinair gebied. Nederlandse supermarkten zijn sowieso vrij karig qua breedte van aanbod (de Jumbo in ex Konmar panden komt aardig in de buurt) maar de Aldi slaat werkelijk alles. Het allerergste is het brood wat ze daar hebben, ja ik heb het een keer gekocht. Ik sta nu liever een half uur in de rij bij mijn lokale bakker dan dat ik Aldi brood koop.


Thuis eet ik meestal broodjes uit de oven en op mijn werk eet ik amper brood. Als ik het daar al eet haal ik wel even een belegd broodje bij het tankstation aan de overkant.

En een truckerballetje erbij met heel veel lekkere mayo.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen