IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Het grote boze verkeerstopic Vorige pagina | Volgende pagina
nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-04-2012 13:16 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

en een algehele inhaal verbod voor vrachtwagens dan, zoals in Belgie .


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-04-2012 13:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 13:15 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat kan, ja. Beperking van files is echter nog makkelijker te realiseren: iedereen 90 km/u.


Nee, joh. Juist overal 130 invoeren.
Da's ook nog gunstiger voor de staatskas omdat je meer brandstof slurpt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2012 13:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 13:18 schreef XXL het volgende:
Nee, joh. Juist overal 130 invoeren.

Bij 130 km/u gaan er minder auto's per uur over een kilometer snelweg dan bij 90 km/u. Ofwel: nee.


Quis moderabat ipsos moderatores?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-04-2012 13:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Sorry, ik was de sarcasme-tags vergeten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2012 13:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Quis moderabat ipsos moderatores?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-04-2012 14:09 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 10:22 schreef Gemene Lepel het volgende:
Greycloak, het zal misschien als een schok voor je komen, maar treinen rijden over rails. Daarom: nee.
's Nachts. Geen vertragingen en shit.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-04-2012 14:31 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Je begrijpt het echt niet he? Over wegen kun je op meer plekken komen en het treintransport is alleen rendabel bij een groot aantal goederen. Vrachtwagens kunnen veel kleinere hoeveelheden aan. Man man, dit is allemaal 3 VWO aardrijkskunde.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-04-2012 14:37 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Het is maar net hoe rendabel die dagelijkse (!) ellende aan gekantelde en door de berm geschoten vrachtauto's te noemen is. In theorie klinkt het leuk, maar in de praktijk... En kan dat vrachtverkeer zo moeilijk naar laad/lospunten van de NS komen? Zo zwart/wit als jij het stelt zou elke Appie Heijn idd een eigen station moeten hebben.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-04-2012 15:00 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Maar een dergelijk systeem bestaat allang: goederen die worden vervoerd met vrachtwagens komen uit grote distributiecentra die veel via scheepvaart of treinverkeer binnenkrijgen; bijvoorbeeld Rotterdam.

Logistiek is een gehele aparte bedrijfstak waar alles draait om het drukken van kosten. Als jij denkt dat je huidige transportsystemen en kosten en baten analyses rendabeler kan maken met de simpele opmerking dat meer via treinen moet, stuur het op naar een groot bedrijf zoals de AH. De logiestikafdeling zal denken dat het om een verlate 1 april grap gaat.

Ik heb even een begrijpelijke uitleg voor je opgezocht overigens:

http://www.scholieren.com/werkstukken/14024

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 04-04-2012 15:02]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-04-2012 16:00 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ja, ach, zo af en toe een snelweg volledig dichtzetten kost het bedrijf in kwestie weinig tot geen drol, dus voor de veroorzaker van de overlast zelf liggen de kosten lager.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2012 16:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2012 16:00 schreef Greycloak het volgende:
Ja, ach, zo af en toe een snelweg volledig dichtzetten kost het bedrijf in kwestie weinig tot geen drol, dus voor de veroorzaker van de overlast zelf liggen de kosten lager.

Vind het zelf moeilijk inschatten wat de 'maatschappelijke' kosten en baten in deze zijn, maar ik denk toch dat al met al het goederentransport over de weg netto iets oplevert. Of in ieder geval, dat het vervangen van al het goederentransport over de weg door goederentransport over het spoor niet rendabeler is.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2012 17:50 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Gewoon een systeem in de auto dat afhankelijk van de snelheid een minimale afstand aanhoudt. Zo moeilijk kan het niet zijn. Er zijn ook auto's met actieve cruise control die dit eigenlijk al doen.

Als ze zo'n systeem dan ook nog zo maken dat een auto die van rijbaan wil wisselen met een snelheid die verre van overeenkomt met die van de snelheid op de rijbaan waar ie naar toe wil niet naar die rijbaan te sturen is is het helemaal prima.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2012 18:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Technisch gezien is het sowieso al mogelijk om iedereen op de snelweg lekker niks te laten doen. Blijven echter (minstens) twee punten staan: of mensen de controle wel uit handen wíllen geven en of het allemaal wel betaald kan worden


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-04-2012 0:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 april 2012 17:50 schreef Forever After het volgende:
Gewoon een systeem in de auto dat afhankelijk van de snelheid een minimale afstand aanhoudt. Zo moeilijk kan het niet zijn. Er zijn ook auto's met actieve cruise control die dit eigenlijk al doen.



Heb een heel stuk met zo'n actiefe cruise control gereden. Heerlijk, als een auto voor je een andere baan pakte trok hij gewoon keihard op omdat je weer harder kon. Echter had ik 1 bocht waarbij ik toch zelf echt moest ingrijpen omdat de auto mn voorligger niet herkende. Een mens overtreffen in het waarnemend vermogen is echt niet zo gemakkelijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-04-2012 1:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Veel nieuwere wagens bij ons op het werk hebben dat systeem dat je niet te dicht op je voorganger kunt gaan zitten ook. Meestal wordt dat netjes uitgeschakeld vanwege al die personenauto's die nog even tussen de vrachtwagens duiken waardoor de vrachtwagen weer eens vanzelf op de rem trapt.
En dan maar weer flink wat diesel verslinden om weer met al die tonnen op snelheid te komen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 22-04-2012 14:34 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Gevalletje wie is er schuldig als.....?

Ik reed gisternacht over de snelweg met normale snelheid. Toen ging er iemand invoegen zonder richting aan te geven, en met een snelheid van ik denk 50 km per uur. Ik ging vol op de rem en al slippend heb ik hem/haar heel licht geraakt zodat er verder niets aan de hand is. Dit had ook anders af kunnen lopen maar wie is er dan schuldig?





Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-04-2012 14:36 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Diegene die probeerde in te voegen volgens mij...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-04-2012 14:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Sluit ik me bij aan.

Dat is degene die van rijbaan wisselt en goed in dient te schatten of dat op dat moment mogelijk is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-04-2012 14:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

+ hij/zij gaf geen richting aan en reed maar 50 km/u op de snelweg. Levensgevaarlijk.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-04-2012 16:10 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2012 14:36 schreef Staalman het volgende:
Diegene die probeerde in te voegen volgens mij...


 


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 22-04-2012 16:29 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

als je er achter op klapt ben je altijd de lul of kut.


I am mine own redeemer...!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-04-2012 16:33 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

maw niet meer in de spiegels kijken en het stuur om want men klapt toch achterop en dan zijn zij de lul?

op die fiets?


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-01-2013 13:04 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Prutsers

quote:
Agenten blijven ongelukken veroorzaken
DRIEBERGEN - Politieagenten waren in 2012 betrokken bij 9538 aanrijdingen.


Dat blijkt uit een inventarisatie die de politie maakte op verzoek van het AD. Het aantal aanrijdingen was ongeveer 100 minder dan het jaar ervoor.

Sinds 2011 moeten alle agenten deelnemen aan verplichte rijtrainingen. Dat heeft het aantal ongelukken en aanrijdingen nog niet spectaculair doen dalen, erkent de politietop. ''Er is wel sprake van een daling, maar die is nog niet zo groot als we nastreven'', zegt een woordvoerder. ''Het is een flinke investering'', zegt hij in de krant. ''Het gewenste resultaat is er nog niet, maar we gaan het absoluut merken.''

Opleidingen

Politievakbond ACP zegt dat er weinig tijd is voor de opleidingen. ''Minder agenten krijgen steeds meer taken. Roosters staan onder druk. Dan schieten de trainingen erbij in.

Ook de schiettrainingen'', wordt vice-voorzitter Wiep van der Pal geciteerd.

Schuld

Volgens de krant is bij het grootste deel van de aanrijdingen waarbij agenten betrokken zijn, sprake van lichte materiële schade.

In 1800 gevallen lag de schuld niet bij de politiemedewerker. Volgens de woordvoerder van de politie is het aantal ongevallen te verklaren doordat agenten veel op de weg zijn. ''Onze voertuigen worden intensief gebruikt, bij achtervolgingen en onder alle weersomstandigheden.

De aantallen komen erop neer dat er per voertuig een keer per jaar schade wordt gemaakt.''
Door: ANP


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-01-2013 13:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe in 81% is het dus wel de schuld van de politie?

Maar ik denk wel dat trainingsuren bij politieagenten op veel gebieden tekort schieten. Als je er niet investeerd wordt het alleen maar erger want een zwakke politiemacht zorgt gelijk voor meer problemen waardoor de druk weer hoger is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-01-2013 13:16 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 januari 2013 13:12 schreef ElitE het volgende:
Hehe in 81% is het dus wel de schuld van de politie?



Psies, dat had ik ook berekent....
quote:

Maar ik denk wel dat trainingsuren bij politieagenten op veel gebieden tekort schieten. Als je er niet investeerd wordt het alleen maar erger want een zwakke politiemacht zorgt gelijk voor meer problemen waardoor de druk weer hoger is.


O, dat zal zeker, maar als je ze zonder aanleiding veel te hard ziet scheuren verbaast mij het bericht niet echt.


Boeiender


Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen