IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Het grote boze verkeerstopic Vorige pagina | Volgende pagina
blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-09-2007 19:00 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 september 2007 18:55 schreef w817tjes het volgende:
Ik heb net de hele discussie in het "Godver" topic eens gelezen, en wil toch even wat kwijt daarover:

Er zijn in Nederland verkeersregels waaraan iedereen zich dient te houden, de maximum snelheid is er daar 1 van. Of je je daar dan aan wilt houden is een keuze die je zelf maakt, als je de consequenties dan ook maar accepteerd.
Ik rij op de snelweg, in de rechterbaan met 120 km per uur. Ik zie in de verte een vrachtauto voor me. Ik kijk in de spiegels en constateer dat er voldoende ruimte is om naar links te kunnen en geef nog een ietsje gas bij om de inhaalmanoeuvre goed en snel te kunnen doen. Nu blijkt er op de linkerbaan dus een persoon met 180 km te rijden, die voor mij flink op de rem moet, en dan zou ik niet goed geanticipeerd hebben... Deze persoon, die er dus voor kiest om de verkeersregels aan zijn laars te lappen, verwacht dus van mij dat ik, die me netjes aan de verkeersregels hou, rekening met hem moet gaan houden?? Dan heb ik maar 1 advies voor die betreffende persoon: zoek eens een goede arts op en laat je hoofd eens nakijken...


Hier heb je wel gelijk, en als je in alle redelijkheid gewoon netjes gaat inhalen zie ik het probleem niet... Maar wat ik irritant vind is juist die mensen die helemaal naar een vrachtwagen rijden, en dan plotseling met alle geweld er voorbij moeten en dus met zo'n 90 km per uur gaan inhalen...

Of bij een drukke situatie, dat ze dan iedereen rechts inhalen om hem 3 auto's ervoor weer links te pleuren... dan creëer je gewoon files...



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-09-2007 19:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 18:29 schreef Misanthrope het volgende:
Ik gaf je net een link naar een onderzoek uit Oostenrijk waar bewezen is dat sneller rijden op de snelweg goed is voor vermindering van uitstoot, vermindering van files en vermindering van ongelukken.
Kun je dat ook eens hier geven, ik ben benieuwd.

Overigens gelden dingen die in Oostenrijk werken hier niet per definitie ook.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 18-09-2007 19:05 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 18:16 schreef XXL het volgende:
Eens even een voorbeeldje over melkkoe of veiligheid.

Ik draag eigenlijk nooit gordel omdat ik dat niet lekker vind zitten. Mensen die zeggen dat je helemaal niet merkt dat je ze om hebt mogen dat van mij vinden maar ik ben het met ze oneens.

Hiervoor heb ik al diverse boetes gehad.
In hoeverre draagt het omdoen van die dingen (ik weet inderdaad dat het verplicht is) bij aan de verkeersveiligheid in het algemeen?

En ja, ik snap ook dat het voor mijn eigen veiligheid is aan te raden ze wel om te doen en ik door het niet te doen een slecht voorbeeld ben voor mijn dochter (die ze overigens wel netjes om heeft).

Als jij een dwarslaesie krijgt omdat je met 50 km/u op je voorligger knalt mag de rest van de samenleving lekker jouw wao gaan betalen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-09-2007 19:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:05 schreef Iskariot het volgende:
Als jij een dwarslaesie krijgt omdat je met 50 km/u op je voorligger knalt mag de rest van de samenleving lekker jouw wao gaan betalen.

Juist, in principe heeft Chelman gelijk en heeft de staat dat recht niet (of zou het dat niet moeten hebben). Maar zolang zij een systeem in stand houden dat je ook voor anderen opdraait terwijl het hun eigen schuld is mogen ze die fouten van anderen wel aanpakken/ontmoedigen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2007 19:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat recht halen ze imho uit de uitslagen van verkiezingen ...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-09-2007 19:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:11 schreef Jenje het volgende:
Dat recht halen ze imho uit de uitslagen van verkiezingen ...

Klopt. Dat doet alleen verder niks af aan wat ik zei.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-09-2007 19:15 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 september 2007 19:02 schreef ZelThoR het volgende:
Overigens gelden dingen die in Oostenrijk werken hier niet per definitie ook.
Of we moeten hier heel veel bergen en tunnels gaan aanleggen

Maar die Stauzones in Oostenrijk zijn werkelijk idioot



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-09-2007 19:18 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 18:55 schreef w817tjes het volgende:
Ik heb net de hele discussie in het "Godver" topic eens gelezen, en wil toch even wat kwijt daarover:

Er zijn in Nederland verkeersregels waaraan iedereen zich dient te houden, de maximum snelheid is er daar 1 van. Of je je daar dan aan wilt houden is een keuze die je zelf maakt, als je de consequenties dan ook maar accepteerd.
Ik rij op de snelweg, in de rechterbaan met 120 km per uur. Ik zie in de verte een vrachtauto voor me. Ik kijk in de spiegels en constateer dat er voldoende ruimte is om naar links te kunnen en geef nog een ietsje gas bij om de inhaalmanoeuvre goed en snel te kunnen doen. Nu blijkt er op de linkerbaan dus een persoon met 180 km te rijden, die voor mij flink op de rem moet, en dan zou ik niet goed geanticipeerd hebben... Deze persoon, die er dus voor kiest om de verkeersregels aan zijn laars te lappen, verwacht dus van mij dat ik, die me netjes aan de verkeersregels hou, rekening met hem moet gaan houden?? Dan heb ik maar 1 advies voor die betreffende persoon: zoek eens een goede arts op en laat je hoofd eens nakijken...

Rare logica. Als je op een kruising groen licht hebt, en een idioot komt van links en rijdt door rood dan haal je toch ook niet je schouders op? Dan ga je toch vol in de ankers?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2007 19:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:08 schreef ZelThoR het volgende:
Juist, in principe heeft Chelman gelijk en heeft de staat dat recht niet (of zou het dat niet moeten hebben). Maar zolang zij een systeem in stand houden dat je ook voor anderen opdraait terwijl het hun eigen schuld is mogen ze die fouten van anderen wel aanpakken/ontmoedigen.


Ah, kijk. De gemiddelde wintersporter of amateur voetballer die zich ziek meld vanwege een blessure heeft dus ook geen recht op doorbetaling van loon en / of een vervolg uitkering van de staat.

Eigen schuld. Had je maar niet moeten gaan sporten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


renYek
Usericon van renYek
Posted 18-09-2007 19:22 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Mijn ergernissen staan reeds een tijdje hier:

http://renyek.hyves.net/blog/2348271/Autorij_ergernis/0yt_/


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-09-2007 19:23 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 september 2007 19:20 schreef XXL het volgende:
Ah, kijk. De gemiddelde wintersporter of amateur voetballer die zich ziek meld vanwege een blessure heeft dus ook geen recht op doorbetaling van loon en / of een vervolg uitkering van de staat.

Eigen schuld. Had je maar niet moeten gaan sporten.
Hmmz.. en nu wil het kabinet juist een gezonde levensstijl gaan stimuleren..

Rare jongens daar in Den Haag



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2007 19:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sporten is dus niet gezond he (kijkende naar de maandagochtendzieken)


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-09-2007 19:24 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 september 2007 19:23 schreef Jenje het volgende:
Sporten is dus niet gezond he (kijkende naar de maandagochtendzieken)
Dat is zuipen na afloop.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-09-2007 19:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:20 schreef XXL het volgende:
Ah, kijk. De gemiddelde wintersporter of amateur voetballer die zich ziek meld vanwege een blessure heeft dus ook geen recht op doorbetaling van loon en / of een vervolg uitkering van de staat.

Eigen schuld. Had je maar niet moeten gaan sporten.

Binnen bepaalde mate wel, ja. De slachtoffers mogen van mij best verantwoorden waarom hun gedrag niet onverantwoord was om geld te krijgen. Dat is helaas met sport moeilijker na te gaan dan met verkeer, dus minder werkbaar.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


w817tjes
Gekke Henkie
Usericon van w817tjes
Posted 18-09-2007 19:27 by w817tjes Wijzig reactieProfiel van w817tjesQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ruis-en-gekke-henkie

quote:
Op 18 september 2007 19:18 schreef M. het volgende:
Rare logica. Als je op een kruising groen licht hebt, en een idioot komt van links en rijdt door rood dan haal je toch ook niet je schouders op? Dan ga je toch vol in de ankers?


Wie heeft er nu een rare logica, dit is toch appels met peren vergelijken...



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-09-2007 19:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:27 schreef w817tjes het volgende:
Wie heeft er nu een rare logica, dit is toch appels met peren vergelijken...
Niet helemaal, dat is een reductio ad absurdum. Mooi middel, dat.

Ging je er in jouw verhaal van uit dat je die rijder links niet had kunnen zien? Dan heb je gelijk. Had je dat wel kunnen zien, dan niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2007 19:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:22 schreef renYek het volgende:
Mijn ergernissen staan reeds een tijdje hier:

http://renyek.hyves.net/blog/2348271/Autorij_ergernis/0yt_/


quote:

Andersom het verhaal met invoegen op een snelweg. Vaak laat men je niet eens invoegen. Stug op die rechterbaan blijven rijden, terwijl je al 24x naar links had gekunt. Ik noem dat gewoon hinderen.


Hinderen?

Op je rijles leer je dat je als iemand in wil voegen moet doorrijden op de manier waarop je al reed.
Jij bent als gene die invoegt degene die van rijbaan wisselt dus heb jij je aan te passen aan de gene die al op de snelweg zit. Iets gas bijgeven of even inhouden om in te kunnen voegen dus.

Ik ga zelf overigens wel even naar links om ruimte te maken maar dat is meer beleefdheid van mij ( ik verheug me al op de reacties op mij en beleefdheid in 1 zin) dan een vastgestelde regel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


renYek
Usericon van renYek
Posted 18-09-2007 19:38 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:32 schreef XXL het volgende:
Hinderen?

Op je rijles leer je dat je als iemand in wil voegen moet doorrijden op de manier waarop je al reed.
Jij bent als gene die invoegt degene die van rijbaan wisselt dus heb jij je aan te passen aan de gene die al op de snelweg zit. Iets gas bijgeven of even inhouden om in te kunnen voegen dus.

Ik ga zelf overigens wel even naar links om ruimte te maken maar dat is meer beleefdheid van mij ( ik verheug me al op de reacties op mij en beleefdheid in 1 zin) dan een vastgestelde regel.


Ik beschrijf daar (wellicht niet helemaal duidelijk toegelicht) het geval dat het op de rechterbaan druk is en links niet. Jij wilt invoegen vanaf een invoegstrook (net als het verkeer achter je) en wordt zo de vluchtstrook opgedwongen omdat links van je (de rechterbaan) geen plaats maakt. Met rijles heb ik geleerd altijd naar links te gaan als je een invoegstrook nadert waarop verkeer rijdt dat in moet voegen (mits de rechterbaan het naar alle veiligheid toelaat natuurlijk).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2007 19:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:32 schreef XXL het volgende:
Hinderen?

Op je rijles leer je dat je als iemand in wil voegen moet doorrijden op de manier waarop je al reed.
Jij bent als gene die invoegt degene die van rijbaan wisselt dus heb jij je aan te passen aan de gene die al op de snelweg zit. Iets gas bijgeven of even inhouden om in te kunnen voegen dus.

Ik ga zelf overigens wel even naar links om ruimte te maken maar dat is meer beleefdheid van mij ( ik verheug me al op de reacties op mij en beleefdheid in 1 zin) dan een vastgestelde regel.


Hmm ik heb geleerd dat INDIEN je naar links kunt om het invoegen van een ander makkelijker te maken dat moet doen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2007 19:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:38 schreef renYek het volgende:
Ik beschrijf daar (wellicht niet helemaal duidelijk toegelicht) het geval dat het op de rechterbaan druk is en links niet. Jij wilt invoegen vanaf een invoegstrook (net als het verkeer achter je) en wordt zo de vluchtstrook opgedwongen omdat links van je (de rechterbaan) geen plaats maakt. Met rijles heb ik geleerd altijd naar links te gaan als je een invoegstrook nadert waarop verkeer rijdt dat in moet voegen (mits de rechterbaan het naar alle veiligheid toelaat natuurlijk).


Hmm, ik heb juist geleerd dat dat niet moet.
Overigens ervaar ik de zelfde ergernis als je er niet even wordt tussen gelaten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2007 19:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Andere ergernis, als 2 banen 1 worden, van die gasten die loeihard doorscheruen tot het laatste stukkie en er dan ineens tussen willen terwijl er het stuk ervoor plaats zat was.

hatsaa, file.
kankermongole


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 18-09-2007 19:54 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Ik erger me aan mensen die veel rijden en zichzelf daardoor een goede chauffeur vinden...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2007 19:56 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Raam open, middelvinger omhoog steken en gaan bumperkleven zodat die eikel er niet tussen kan, Jenje.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 18-09-2007 19:56]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


renYek
Usericon van renYek
Posted 18-09-2007 19:57 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Veel rijden zegt helaas niks over het wel of niet een goede chauffeur zijn. Roept iemand dat hier trouwens?


renYek
Usericon van renYek
Posted 18-09-2007 19:58 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:56 schreef XXL het volgende:
Raam open, middelvinger omhoog steken en gaan bumperkleven zodat die eikel er niet tussen kan, Jenje.


LOL!
Ik heb weleens gewenst dat ik groot licht aan de achterkant had als ik een bumperklevert achter me had hangen hehe


Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen