IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Het grote boze verkeerstopic Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2007 20:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:54 schreef Doomy het volgende:
Ik erger me aan mensen die veel rijden en zichzelf daardoor een goede chauffeur vinden...


Ik erger me aan mensen die te beroerd of gierig zijn zelf een rijbewijs en auto te halen en altijd van derden als chauffeur profiteren en dan ook nog eens gaan zeiken over je rijgedrag.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-09-2007 20:01 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 september 2007 19:58 schreef renYek het volgende:
LOL!
Ik heb weleens gewenst dat ik groot licht aan de achterkant had als ik een bumperklevert achter me had hangen hehe


Mistachterlicht



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2007 20:03 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:58 schreef renYek het volgende:
LOL!
Ik heb weleens gewenst dat ik groot licht aan de achterkant had als ik een bumperklevert achter me had hangen hehe


Remlicht werkt minstens zo goed. Meestal verdwijnen ze als een elastiekje in je achteruitkijkspiegel.

"Ja maar dan kan de gene daar achter er op knallen"

Had die persoon ook maar niet moeten bumperkleven.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


renYek
Usericon van renYek
Posted 18-09-2007 20:07 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Dat remmen heb ik afgeleerd. Ik ga wel zsm aan de kant. Als diegene achterop je zit is hij welliswaar vrijwel zeker in de fout, maar een whiplash (of erger) riskeer ik echt niet.

(Mijn vader zit als gevolg van een whiplash - hij stond notabene stil bij een verkeerslicht - al 6 jaar voor 80% thuis met een beschadigde hersenstam, chronische hoofdpijn, aantasting van korte termijngeheugen etc. etc. Nee dank je. Ik ga wel lekker aan de kant. )


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2007 20:11 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:42 schreef Jenje het volgende:
Andere ergernis, als 2 banen 1 worden, van die gasten die loeihard doorscheruen tot het laatste stukkie en er dan ineens tussen willen terwijl er het stuk ervoor plaats zat was.

hatsaa, file.
kankermongole
Helaas voor jou, maar dat is volgens de regels. Men dient bij ritsen door te rijden tot het einde van de baan en dan te ritsen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2007 20:13 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:27 schreef w817tjes het volgende:
Wie heeft er nu een rare logica, dit is toch appels met peren vergelijken...
Nee, want jij voegt in op de andere baan. De andere persoon heeft als het ware groen licht, jij rood, totdat de baan vrij is voor jou om in te voegen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2007 20:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:11 schreef Misanthrope het volgende:
Helaas voor jou, maar dat is volgens de regels. Men dient bij ritsen door te rijden tot het einde van de baan en dan te ritsen.


Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:

* Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
* Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
* Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
* Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2007 20:16 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:13 schreef XXL het volgende:
Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:

* Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
* Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
* Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
* Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;

Ja. En als mensen dan al een kilometer voor het einde van de baan beginnen te ritsen, dan rijd ik door tot het einde van de baan en haal ik al die lutsers in. Dan houd ik mij lekker aan de regels.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2007 20:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:11 schreef Misanthrope het volgende:
Helaas voor jou, maar dat is volgens de regels. Men dient bij ritsen door te rijden tot het einde van de baan en dan te ritsen.


maar als je al in een eerdere fase(en we hebben het natuurlijk niet over een of meerdere kilometers, zonder te ritsen of op een andere verkeervertragende manier, in kunt voegen moet dat toch de voorkeur hebben lijkt mij.

maar goed, ik zit ook wel eens op de baan en ben allang niet meer verrast om aan te zien wat mensen er allemaal niet voor over hebben voor enkele seconden tijdwinst.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-09-2007 20:17]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2007 20:17 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:16 schreef attila_de_hun het volgende:
maar als je al in een eerdere fase, zonder te ritsen of op een andere verkeervertragende manier, in kunt voegen moet dat toch de voorkeur hebben lijkt mij.

maar goed, ik zit ook wel eens op de baan en ben allang niet meer verrast om aan te zien wat mensen er allemaal niet voor over hebben voor enkele seconden tijdwinst.
Als je een capaciteit van 2 banen hebt, en er ontstaat een file doordat 1 baan niet gebruikt wordt, dan bespaar je andere mensen tijd door niet al vanaf het begin te ritsen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2007 20:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:11 schreef Misanthrope het volgende:
Helaas voor jou, maar dat is volgens de regels. Men dient bij ritsen door te rijden tot het einde van de baan en dan te ritsen.
Oh daarom staat er halverwege "VANAF HIER RITSEN" op de borden ....


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2007 20:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:17 schreef Jenje het volgende:
Oh daarom staat er halverwege "VANAF HIER RITSEN" op de borden ....

Ritsen houdt de gehele procedure in, afstand houden van voorganger, snelheid aanpassen en dan op het einde van de baan vloeiend invoegen. Ritsen houdt niet in dat je je auto meteen op de andere baan moet gooien.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2007 20:19 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hmm, wellicht de reden dat je vaak niet op een 3e rijbaan mag rijden is omdat de gemiddelde Jan Doedel het anders niet meer snapt?



Ritsen met meer dan twee rijstroken

Het samenvoegen van drie tot twee rijstroken levert een ingewikkelder patroon op dan het samenvoegen van twee rijstroken tot een. Hier ontstaan in feite twee ritsen:

1. van de middelste strook gaat een op de twee voertuigen een strook naar rechts, waar om de twee voertuigen een hiaat wordt opgezocht;
2. daarna voegen van de meest linker strook steeds twee voertuigen in een hiaat van de middelste strook.

Natuurlijk zal het beeld in de werkelijkheid anders zijn, maar uiteindelijk komen de verhoudingen wel zo uit.

Zouden de twee linker stroken 'normaal' ritsen, dan komen op de middelste strook (later de linker strook) tweemaal zo veel voertuigen terecht als op de rechter strook. Een vierde deel van de voertuigen op de nieuwe linker strook zal dan uiteindelijk de (snellere en minder volle) rechter strook kiezen.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-09-2007 20:20 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 september 2007 20:19 schreef Misanthrope het volgende:
snelheid aanpassen
Dus niet iedereen voorbij gaan rijden



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-09-2007 20:20 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 september 2007 20:17 schreef Jenje het volgende:
Oh daarom staat er halverwege "VANAF HIER RITSEN" op de borden ....



Dat staat pas op het einde, er staan eerst borden "OVER 1 KM RITSEN" en dan ook nog "OVER 300 METER RITSEN"....

En dan dus pas jouw bord, op zo'n 100 meter voor het einde van de strook...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2007 20:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:19 schreef Misanthrope het volgende:
Ritsen houdt de gehele procedure in, afstand houden van voorganger, snelheid aanpassen en dan op het einde van de baan vloeiend invoegen. Ritsen houdt niet in dat je je auto meteen op de andere baan moet gooien.
Waarom staat dan een stap ervoor borden dat men ruimte moet gaan creeren e.d.?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2007 20:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:20 schreef Judge M. het volgende:
Dus niet iedereen voorbij gaan rijden
Dat kan natuurlijk wel, als je maar op tijd je snelheid aanpast.

Als er 1 kilometer file staat omdat niemand van de linker strook gebruik maakt, is het natuurlijk niet vreemd als je die kilomter voorbij rijdt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-09-2007 20:25 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 september 2007 20:19 schreef XXL het volgende:
Hmm, wellicht de reden dat je vaak niet op een 3e rijbaan mag rijden is omdat de gemiddelde Jan Doedel het anders niet meer snapt?



Ritsen met meer dan twee rijstroken

Het samenvoegen van drie tot twee rijstroken levert een ingewikkelder patroon op dan het samenvoegen van twee rijstroken tot een. Hier ontstaan in feite twee ritsen:

1. van de middelste strook gaat een op de twee voertuigen een strook naar rechts, waar om de twee voertuigen een hiaat wordt opgezocht;
2. daarna voegen van de meest linker strook steeds twee voertuigen in een hiaat van de middelste strook.

Natuurlijk zal het beeld in de werkelijkheid anders zijn, maar uiteindelijk komen de verhoudingen wel zo uit.

Zouden de twee linker stroken 'normaal' ritsen, dan komen op de middelste strook (later de linker strook) tweemaal zo veel voertuigen terecht als op de rechter strook. Een vierde deel van de voertuigen op de nieuwe linker strook zal dan uiteindelijk de (snellere en minder volle) rechter strook kiezen.




Inderdaad...

Oeh, nog zoiets, wegmarkeringen....

Zoals dit:



Wat een onzin... en dan krijg je dit artikel er ook nog bij:

quote:
Geen landelijke publiekscampagne nieuwe wegmarkeringen
Datum 16-3-2005

Geen budget, geen bevoegdheid en geen eenduidig uitvoeringsverhaal. Die componenten staan een landelijke publiekscampagne in de weg die de weggebruiker wegwijs zou kunnen maken in de wirwar aan juiste en onjuiste wegmarkeringen. Na doorwrochte voorstudies en breed opgezette overlegrondes, verschenen onlangs de Essentiële Herkenbaarheidskenmerken voor 100-, 80-, en 60 km-wegen. Eenvoudig verhaal, of niet?

Een groen geasfalteerde asstrook staat te boek als kenmerk voor een stroomweg met een maximumsnelheid van 100 km. Zo niet op onder meer een aantal wegen in de provincie Utrecht, waar de groene middenstrepen al jaren geleden uit veiligheidsoverwegingen zijn aangebracht op gebiedsontsluitingswegen. Dit vormt een eerste hobbel op weg naar het toekomstbeeld dat in het kader van Duurzaam Veilig II op de tekentafel zo mooi is geschetst: de weggebruiker ziet waar dan ook in één opslag wat er van hem wordt verwacht en daardoor zal het aantal ongevallen op de weg met zeker 25 procent afnemen.
Wil de weggebruiker de markeringen op een traject onmiddellijk kunnen koppelen aan de gewenste snelheid en weggedrag, dan moeten wegbeheerders alle ongemarkeerde, of onjuist gemarkeerde wegen in de komende 15 jaar van de juiste markeringen voorzien. In de praktijk blijkt op dat laatste punt nog niet overal overeenstemming te zijn, ondanks de landelijke richtlijn. Tot die tijd zullen zowel oude als nieuwe markeringen de Nederlandse wegen sieren. ‘Dat duurt helaas langer dan gewenst’, aldus Pieter Van Vliet, voor AVV betrokken bij de ‘markeringswerkgroep’ ( AVV, prov. Zeeland, RWS Bouwdienst, KPVV en CROW), maar het zal niet sneller kunnen vanwege overlast door werkzaamheden en onvoldoende budget op korte termijn.
Naast de wil en onwil (financiële en politieke beperkingen) van wegbeheerders om in de geest van de kenmerken hun wegennet te herzien of op te tuigen, bereiken (onder meer) de ANWB geluiden dat de nieuwe kenmerken hier en daar al tot bijna-ongevallen leiden. Met name de markering voor 60 km-wegen, waar de middenstreep ontbreekt en de rijstrook door de opgetrokken zijmarkering wordt versmald, leidt tot gevaarlijke wegsituaties. ‘Veel automobilisten durven niet over de zijmarkering te rijden, maar bij het passeren van tegenliggers moet dit wel om een botsing te voorkomen’, aldus Maarten Ligt van de ANWB.
Van Vliet verwijst daarentegen naar de recente positieve evaluatie van de Unie van Waterschappen over de uniforme aanleg én het weggebruik van 60 km-wegen in hun regio’s.
Toch klagen andere wegbeheerders, met name gemeenten, over de uitvoeringsmogelijkheden op deze wegen (zie ook ingezonden brief op pag..., red.). Van Vliet: ‘De richtlijn gaat weliswaar uit van de ideale lijn, maar beschrijft tevens minimumprofielen die toch nog aan de vereiste kenmerken voldoen. Daartussen moet voldoende ruimte zijn. En mocht er nog meer ruimte nodig zijn dan kan de wegbeheerder de weg op termijn herzien in een meerjarenplan.’

Mottoborden
Hoewel de ‘markeringswerkgroep’ heeft afgesproken dat ter plaatse wordt gecommuniceerd waar nieuwe markering wordt toegepast, lijkt zelfs dat in eerste instantie een probleem. Wilma Slinger, woordvoerder voor het Kennisplatform Verkeer en Vervoer: ‘Bij ons ligt de opdracht een communicatieplan te ontwikkelen voor de wegbeheerder, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Er is geen budget voor een nationale campagne en door de decentralisatie liggen de bevoegdheden voor het wegbeheer voor een groot gedeelte bij de regionale wegbeheerders, ook wat betreft de communicatie. Wij willen graag meedenken over een uniform communicatieplan ter plekke en hebben daarvoor ook al offertes aangevraagd, maar nu blijkt dat inhoudelijk niet alle neuzen in dezelfde richting staan. Dat moet eerst gebeuren. Je moet wel dezelfde boodschap brengen.’ Slinger roept daartoe op korte termijn de ‘dwarsliggers’ bijeen en hoopt zo alsnog overeenstemming te bereiken. ‘Dan zouden we in april concrete communicatietools, zoals mottoborden en teksten voor regionale bladen, kunnen aanbieden.’





Dus, wederom weggegooit geld?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2007 20:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja die vage nieuwe wegmarkeringen ... hoezo onduidelijk ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2007 20:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:25 schreef blonde rockgod het volgende:

Oeh, nog zoiets, wegmarkeringen....

Zoals dit:





Dat soort dingen lijken me geweldig om bij nat weer met je motor over heen te rijden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 18-09-2007 20:30 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 19:58 schreef renYek het volgende:
LOL!
Ik heb weleens gewenst dat ik groot licht aan de achterkant had als ik een bumperklevert achter me had hangen hehe

Er is nog een andere oplossing, maar dan moet je net zoals ik gewoon nooit haast hebben. bumberrklevert op rovincilae weg, ga vijftig rijden +/- max toegestane weg. Op autoweg, ga 100 rijden, op snelweg als je bezig bent met inhaalmanouvre en iemand gat bumberkleven gewoon ophouden met inhalen n naast de ander blijven rijden. Doe dit totdat de ander de hint begrijpt en afstand neemt en dan gewoon weer gassen. Is veel leuker dan groot licht, je moet ze eens zien vloeken. En het is veiliger dan plotseling remmen.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 18-09-2007 20:31 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:29 schreef XXL het volgende:
Dat soort dingen lijken me geweldig om bij nat weer met je motor over heen te rijden.

Nou is dat ook een dubbelle doorgetrokken streep. Waar je dus niet overheen mag.
M<aar op de momenten waar je wel onderbroken markering hebt is het idd vervelend. Minder glad dan van die lasnaden, maar wel vervelend.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 18-09-2007 20:31 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:29 schreef XXL het volgende:
Dat soort dingen lijken me geweldig om bij nat weer met je motor over heen te rijden.
Inderdaad.


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2007 20:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 18:26 schreef blonde rockgod het volgende:
Nou, ik denk dat de risico's van iets worden afgewogen, en daarna een verplichting vanuit de staat wel welkom kan zijn... Kijk maar naar arbo dingen enzo.

Motorrijden heeft een groot risico op hoofdletsel ------> wat kunnen we ertegen doen? ------> Valhelm verplicht stellen...

Ik vind het niet zo raar hoor, als iemand veel zwaarder gewond raakt zonder als met gordel bij een ongeluk, moeten wij als belastingbetalers ook meer betalen voor het eventuele herstel....


Het punt is dat er veel meer risicovolle activiteiten zijn waar we allemaal voor opdraaien (roken, zuipen, drugs, ski-ongelukken, voetbalblessures, slechte relatiekeuzes (die tot schulden etc. kunnen leiden) etc. etc. Eigenlijk zou je die dus ook moeten verbieden OF je zou in al die gevallen de betrokken persoon zelf de consequenties laten dragen (inclusief rijden zonder gordel).

Daarnaast is het zo dat de kans dat iemand bij een aanrijding met letsel betrokken raakt bijzonder klein (laat staan bij een aanrijding met ernstig letsel), zeker in vergelijking met de kans dat iemand die rookt hart en vaat ziekte krijgt.

Een gordelgebod geeft blijk van willekeur om een risicovolle activiteit te verbieden welke toevallig zeer makkelijk te handhaven is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2007 20:34 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 20:30 schreef Pandora het volgende:
Er is nog een andere oplossing, maar dan moet je net zoals ik gewoon nooit haast hebben. bumberrklevert op rovincilae weg, ga vijftig rijden +/- max toegestane weg. Op autoweg, ga 100 rijden, op snelweg als je bezig bent met inhaalmanouvre en iemand gat bumberkleven gewoon ophouden met inhalen n naast de ander blijven rijden. Doe dit totdat de ander de hint begrijpt en afstand neemt en dan gewoon weer gassen. Is veel leuker dan groot licht, je moet ze eens zien vloeken. En het is veiliger dan plotseling remmen.
Dat je daar ook andere mensen naast die bumperklever mee treft, is natuurlijk niet jouw zorg.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen