IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Het grote boze verkeerstopic Vorige pagina | Volgende pagina
renYek
Usericon van renYek
Posted 17-01-2008 18:29 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2008 18:26 schreef blonde rockgod het volgende:
Hmmmmmmmmm, blijf het vreemd vinden dat ik vorig jaar geen enkele bon heb gekregen voor te hard rijden... Ik denk dat ik nu wel weet waar ze zo'n beetje staan... Dus ik blaas elke dag!


Hehe, met mijn huidige ketel pas 2 bonnen gehad in nog geen 2 jaar (wel 100k aan KMs). En die 2 waren ook nog op een traject waar ik dagelijks rijd en waar normaal NOOIT geflitst wordt. Ach, per saldo valt het nog wel mee dan De laatste tijd houd ik het scheuren wel wat onder controle moet ik zeggen..


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-08-2008 8:27 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
do 07 aug 2008, 11:22 Gedrag truckchauffeur cruciaal bij ongelukken

SOESTERBERG - Ongelukken met vrachtwagens die (mede) door de truckchauffeur worden veroorzaakt, hebben negen van de tien keer te maken met het gedrag van de chauffeur. Dat blijkt donderdag uit onderzoek van het bureau verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (BVOM).




Belangrijke oorzaken van ongevallen met vrachtwagens zijn te hard rijden, te weinig afstand houden en wisselen van rijstrook, aldus BVOM. Het bureau onderzocht 351 ongelukken met trucks die in 2006 en 2007 zijn gebeurd.

De meeste ongelukken zijn kop-staartbotsingen (44 procent). In 41 procent van de gevallen was sprake van een rijstrookwisseling en binnen de bebouwde kom gebeuren veel zogenoemde ’dode-hoekongevallen’ (34 procent). Ongeveer een kwart van de ongelukken komt alleen door afleiding, vermoeidheid of onoplettendheid van de vrachtwagenchauffeur.

Vorig jaar vielen 115 doden door ongevallen waarbij trucks betrokken waren. Daarbij vielen buiten de vrachtauto drie keer zoveel doden als onder de truckrijders. Op de snelweg is juist de vrachtwagenchauffeur zelf extra kwetsbaar.

BVOM wil met de politie een proef gaan doen met specifieke controles op de snelweg. De al bestaande controle op bumperkleven, rij- en rusttijden en snelheid gaan gewoon door.

De brancheorganisaties TLN, EVO en KNV vinden het geschetste beeld eenzijdig. “In tegenstelling tot wat het BVOM beweert, is er wel degelijk sprake van een dalende trend met betrekking tot het aantal verkeersdoden en gewonden waarbij een vrachtauto betrokken is. Dit blijkt uit officiële cijfers die het ministerie van Verkeer en Waterstaat 10 juni presenteerde.”

Ze wijzen erop dat vrachtauto’s zijn betrokken bij 10 procent van alle verkeersdoden in Nederland. “Dus in 90 procent van de gevallen is er geen vrachtwagen betrokken. Als een vrachtauto betrokken is, blijkt dat de chauffeur en de andere weggebruiker even vaak schuldig zijn.” De brancheorgansiaties stellen verder dat ondanks het steeds drukker wordende verkeer Nederland na Malta qua verkeersveiligheid het meest veilige land in Europa is.


Hmmmm, kan dit niet mooi een kapstok zijn voor een totaal inhaal verbod voor vrachtwagens op de snelweg?




altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-08-2008 16:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Dode-hoek ongevallen door de onoplettendheid van de vrachtwagenchauffeur? Natuurlijk...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-08-2008 17:40 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 augustus 2008 16:57 schreef altx het volgende:
Dode-hoek ongevallen door de onoplettendheid van de vrachtwagenchauffeur? Natuurlijk...


Waar anders door? Door de mensen die in die dode hoek staan?



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-08-2008 17:47 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2008 17:40 schreef blonde rockgod het volgende:
Waar anders door? Door de mensen die in die dode hoek staan?


Voorbeeldje: Vrachtwagen die af wil slaan, fietser/scooter die nog snel er langs wil en dus in de dode hoek van de vrachtwagen terechtkomt. Ik heb het in Delft vaak genoeg zien gebeuren. Godzijdank ging het toen altijd net goed...

Dode-hoek ongevallen worden mijns inziens juist veroorzaakt door de onoplettendheid van de andere partij. Als je in de dode hoek van een vrachtwagen terechtkomt, dan heb je zelf toch echt niet opgelet.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-08-2008 17:51 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 augustus 2008 17:47 schreef altx het volgende:
Voorbeeldje: Vrachtwagen die af wil slaan, fietser/scooter die nog snel er langs wil en dus in de dode hoek van de vrachtwagen terechtkomt. Ik heb het in Delft vaak genoeg zien gebeuren. Godzijdank ging het toen altijd net goed...

Dode-hoek ongevallen worden mijns inziens juist veroorzaakt door de onoplettendheid van de andere partij. Als je in de dode hoek van een vrachtwagen terechtkomt, dan heb je zelf toch echt niet opgelet.


Daar heb je een punt, maar ik heb zelf ook vrachtwagen gereden en ik heb mezelf aangeleerd dat je alles ruim vantevoren moet inschatten, zodat je weet waar een scooter of fietser zich bevindt.

Veel mensen weten niet waar de dode hoek is, en wat het nou betekend, ik zie soms vrachtwagens met op de zijkanten waarschuwingen waar de dode hoek zich bevind, dat is wel een goed iets denk ik.

Maar dan het inhalen.... ik wordt er echt gek van, vooral in de zomer, dat wordt niet door de vrachtwagenchauffeurs veroorzaakt maar door het klootjesvolk met een sleurhut... Maar het inhalen blijft gevaarlijk en niet wenselijk voor het verkeer.



nomad
Usericon van nomad
Posted 09-08-2008 21:31 by nomad Wijzig reactieProfiel van nomadQuote dit bericht

Ze moeten de chauffeurs wat meer vrijheid geven en auto's met aanhang 100km laten rijden.


Toen ik mn vrouw leerde kennen, begon ik te zuipen.


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 25-08-2008 11:44 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Ik snap niet dat ze mensen niet eerst een psychologische test laten doen voor ze mogen autorijden.
Negen van de tien autorijders is agressief, onoplettend, vind dat hij/zij alles wel onder controle heeft en is zich niet bewust van het feit dat als je een reactietijd van een halve seconde hebt (heel normaal voor een nuchter persoon, laat staan een met "een" biertje op, want het is er nooit meer dan 1 toch?) en 100 km per uur rijdt dat je dan al dwars door iemand heen gereden bent voor je de kans gehad hebt om te reageren (dan trap je 27,7 meter verderop pas op je rem), zelfs bij 30 km per uur en dezelfde reactietijd begin je 8 meter verderop überhaupt pas met remmen en dan heb ik nog niet eens rekening gehouden met hoe lang het duurt voordat je stilstaat.

Dus ik vind het prima dat er steeds meer beperkingen komen voor automobilisten, hoe meer vrijheid hoe meer ongelukken er gebeuren en hoe erger de afloop van die ongelukken.

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 25-08-2008 11:51]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-08-2008 12:22 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2008 8:27 schreef blonde rockgod het volgende:
Hmmmm, kan dit niet mooi een kapstok zijn voor een totaal inhaal verbod voor vrachtwagens op de snelweg?




Sterk voor. daar behalen die jongens echt geen grote tijdwinst mee en het kost bakken brandstof.

@ dode hoek: Veel mensen denken geloof ik dat die met het toegenomen aantal spiegels op trucks niet meer bestaan ofzo. Maar er niet bij stilstaan dat wanneer je een bocht maakt naar rechts je trekker bijna haaks op je trailer staat. Wat denk je dan wat ke in die spiegels ziet?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-08-2008 14:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2008 12:22 schreef XXL het volgende:
Sterk voor. daar behalen die jongens echt geen grote tijdwinst mee en het kost bakken brandstof.
+1

Je wilt niet weten wat dat kost als zo'n 40-tonner de hele tijd plankgas geeft om om een collega heen te kruipen met een minimaal snelheidsverschil.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 25-08-2008 18:41 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 25 augustus 2008 12:22 schreef XXL het volgende:
Sterk voor. daar behalen die jongens echt geen grote tijdwinst mee en het kost bakken brandstof.

@ dode hoek: Veel mensen denken geloof ik dat die met het toegenomen aantal spiegels op trucks niet meer bestaan ofzo. Maar er niet bij stilstaan dat wanneer je een bocht maakt naar rechts je trekker bijna haaks op je trailer staat. Wat denk je dan wat ke in die spiegels ziet?

Beide +1
Over die dode hoek, wanneer ik een vrachtwagen op een kruispunt, waar ik met de fiets over moet, zie staan rijd ik ervoor en zorg ik ervoor dat de bestuurder mij gezien heeft. Sommige fietsers denken echt dat ze onschendbaar zijn als zwakke weggebruiker.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-09-2008 18:54 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ook hier maar even lekker ontopic:
quote:
Op 12 september 2008 18:17 schreef MR. N het volgende:
Ook namens een Rajackar:

Een dikke STERFFFFFFF naar alle klootzakken op de weg die denken dat als het regent de maximum snelheid 50 km naar beneden moet worden geschroefd....

Stelletje mongolen!

En ook een bepaalde ziekte gewenst aan alle mensen die denken dat een richtingaanwijzer een voorrang verondersteld.


Waarom? Waarom is het de laatste jaren zo dat mensen niet durven door te rijden in regen?

Voorbeeld: Afgelopen dinsdag rij ik met stralend helder weer in de spits van Zwolle naar Amsterdam, geen file, geen oponthoud, gewoon in 1 1/2 uur gereden.

Vanochtend hetzelfde stuk, zelfde tijd, alleen met regen. Notabene op een vrijdag, toch de meest rustige ochtendspits doe ik er nu 2 1/4 uur over.... Niet goed wijs!

Nu is het voor mij niet zo'n gigantisch probleem, ik kan het me veroorloven om 3 kwartier later dan gepland aan te komen, maar het is wel verrot irritant.

Oh, en die richtingaanwijzers... GEK word ik er van... als het een beetje druk is op de snelweg en er een rits auto's op de linker baan rijden om een vrachtwagen in te halen heb je altijd van die mongolen die rechts inhalen en dan de auto vooraan ertussen pleuren. Wat weer remacties en daardoor filevorming tot gevolg heeft.

Ik had vandaag weer zo'n lijer die dacht dat hij hem er wel tussen kon drukken omdat hij zijn richtingaanwijzer aan had. Nou, niet dus. En dan verontwaardigt kijken, de mongool.... Fuck them!


Zo, en nu helemaal WEEEEEEEEKEND, mijn frustraties zijn er weer uit!


Boeiender


MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 12-09-2008 18:59 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

Ik ben wel eens aangereden door een fiets.


Bier, Metal en Bloemetjes!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-09-2008 19:00 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 september 2008 18:59 schreef MeisjeMetal het volgende:
Ik ben wel eens aangereden door een fiets.


Mooi hè.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2008 19:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 augustus 2008 14:10 schreef Greycloak het volgende:
+1

Je wilt niet weten wat dat kost als zo'n 40-tonner de hele tijd plankgas geeft om om een collega heen te kruipen met een minimaal snelheidsverschil.


of wat het kost als 1 zwaar beladen vrachtauto maar net aan de 70 haalt en tergend traag optrekt en daar tientallen vrachtauto's de dupe van zijn.
K snap het verbod invoeren wel, maar dan moet je het inhalen bijvoorbeeld toestaan als het voertuig voor je 10 a 20 km zachter rijd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-09-2008 19:01 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2008 18:59 schreef MeisjeMetal het volgende:
Ik ben wel eens aangereden door een fiets.


Ik door een scooter.


Gelukkig zat ik in de auto.


Bareuh...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2008 19:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 september 2008 18:59 schreef MeisjeMetal het volgende:
Ik ben wel eens aangereden door een fiets.


ik zat welles op de fiets en toen werd ik aangereden door het wegdek


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 12-09-2008 19:04 by GRINDBASHERS Wijzig reactieProfiel van GRINDBASHERSQuote dit berichthttp://myspace.com/herrierecordsinc

al eerder genoemd door Mr. N. > wat een fantastische zet om er in Zwolle tegelijkertijd een aantal kltebruggen op te knappen... gelukkig hebben ze daarom busbanen uitgevonden. Altijd leeg, en rijdt lekker door.


MeisjeMetal
Usericon van MeisjeMetal
Posted 12-09-2008 19:04 by MeisjeMetal Wijzig reactieProfiel van MeisjeMetalQuote dit berichthttp://www.blackbunny.nl/mo0n

Whahaha *pret*

Wat een pechvogeltjes!


Bier, Metal en Bloemetjes!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-09-2008 19:06 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 september 2008 19:00 schreef ElitE het volgende:
of wat het kost als 1 zwaar beladen vrachtauto maar net aan de 70 haalt en tergend traag optrekt en daar tientallen vrachtauto's de dupe van zijn.
K snap het verbod invoeren wel, maar dan moet je het inhalen bijvoorbeeld toestaan als het voertuig voor je 10 a 20 km zachter rijd.


Hmmmmmmm, niet werkbaar, en er zit geen 10 km per uur tussen de vrachtwagens. Aanhangers / caravans en dat soort gepeupel rijdt wel veel te langzaam, door strak naar de niet geijkte teller te kijken.

Ik pleit dus voor de maximumsnelheid voor auto's met iets er achter te verhogen naar 90 km per uur, en dan een algeheel inhaalverbod instellen.

En wat is er met die tourincars? Die mogen 100, ook mooi stom, dat verstoord het verkeersbeeld alleen maar, dus ook voor bussen een max van 80 km / uur en een inhaalverbod.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-09-2008 19:07 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 september 2008 19:04 schreef GRINDBASHERS het volgende:
al eerder genoemd door Mr. N. > wat een fantastische zet om er in Zwolle tegelijkertijd een aantal kltebruggen op te knappen... gelukkig hebben ze daarom busbanen uitgevonden. Altijd leeg, en rijdt lekker door.


Hahaha, mooi man!

Ik heb al een solide sluiproute gevonden... wel onlogisch maar ik kom op mijn plek....


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-09-2008 19:26 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hehehe, ook mooi, kan ik die donderdag tenminste doorrijden:
quote:
Wat is de nationale filevrije dag?
Met 10% minder verkeer in de spits lossen we het fileprobleem op! Door anders om te gaan met werktijden en onze dag anders in te delen, bestrijden we die eindeloze files. Op 9 oktober gaan we met z’n allen bewijzen dat we het kunnen: een dag zonder files.

Wist je dat de eerste file ooit in Nederland geregistreerd, op Eerste Pinksterdag 1955 was?





Dikke onzin natuurlijk, maar goed.....


Boeiender


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 14-09-2008 21:57 by GRINDBASHERS Wijzig reactieProfiel van GRINDBASHERSQuote dit berichthttp://myspace.com/herrierecordsinc

[quote]Op 12 september 2008 18:54 schreef MR. N het volgende:
Ook hier maar even lekker ontopic:


Waarom? Waarom is het de laatste jaren zo dat mensen niet durven door te rijden in regen?

Voorbeeld: Afgelopen dinsdag rij ik met stralend helder weer in de spits van Zwolle naar Amsterdam, geen file, geen oponthoud, gewoon in 1 1/2 uur gereden.

Vanochtend hetzelfde stuk, zelfde tijd, alleen met regen. Notabene op een vrijdag, toch de meest rustige ochtendspits doe ik er nu 2 1/4 uur over.... Niet goed wijs!

<quote>

NIET iedereen heeft 'n leaseauto Mr N. mensen die ZELF hun auto betaald hebben (en dan bedoel ik niet de belastingafruk)doen doorgaans wel wat voorzichtiger...

[Dit bericht is gewijzigd door GRINDBASHERS op 14-09-2008 21:58]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-10-2009 8:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Verkeerschaos in Brabant door rode kruizen
Uitgegeven: 22 oktober 2009 07:07
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2009 08:13

DEN HAAG - In Noord-Brabant is donderdag een verkeerschaos op een aantal snelwegen ontstaan.

© ANPDoor een probleem met de rijstrooksignalering staan er lange files.

De rode kruizen boven de weg, die 's nachts werden gebruikt op plekken waar werkzaamheden plaatsvonden, kunnen niet meer uit. Dat meldde een woordvoerder van de ANWB.



Zo stond er rond 07.45 uur op de A58 tussen Tilburg en Breda een file van 17 kilometer. Ook op de A2 tussen Utrecht en Den Bosch zijn er problemen: 17 kilometer file.

Op de A67 Veno richting Turnhout staat er tussen de afritten Someren en De Hogt 20 kilometer.

Rijkswaterstaat zegt er alles aan te doen de problemen met de kruizen zo snel mogelijk op te lossen



Laten ze s'nachts, bijvoobeeld tussen Arnhem en Apeldoorn, die rode kruizen boven de spitsstrook ook uitzetten, strontirritant, en onnodig, omdat er een doorgetrokken streep op de weg staat. Alleen een groene pijl wanneer er wel op gereden mag worden lijkt me toch wel voldoende?


Boeiender


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 22-10-2009 8:51 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 22 oktober 2009 8:25 schreef MR. N het volgende:
Laten ze s'nachts, bijvoobeeld tussen Arnhem en Apeldoorn, die rode kruizen boven de spitsstrook ook uitzetten, strontirritant, en onnodig, omdat er een doorgetrokken streep op de weg staat. Alleen een groene pijl wanneer er wel op gereden mag worden lijkt me toch wel voldoende?


Ik zal het even doorgeven zo tijdens de vergadering.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen