IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Pantera Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-11-2010 13:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 november 2010 13:28 schreef kwelgeest het volgende:
Wanneer vieren we dat die mongool zoveel jaar is omgelegd? Wel een champagnetoost waard, dunkt mij.


Die Pantera-antipathie hoor ik wel vaker: waarom is dat eigenlijk?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2010 14:04 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2010 13:58 schreef Mutilator het volgende:
Die Pantera-antipathie hoor ik wel vaker: waarom is dat eigenlijk?


Sja, als je totaal geen feeling voor muziek hebt en stofzuigerBM heerlijk vindt, snap ik dat je groovy metal niet trekt.


Boeiender


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 12-11-2010 14:06 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

Mwah gaat niet op in alle gevallen, ikzelf luister dat soort BM ook, en ik kan toch wel lekker los gaan op Pantera ook...


Zoveelste mentalkloon.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-11-2010 15:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 november 2010 14:04 schreef MR. N het volgende:
Sja, als je totaal geen feeling voor muziek hebt en stofzuigerBM heerlijk vindt, snap ik dat je groovy metal niet trekt.


Kwelgeest luistert ook King Crimson, dus totaal geen feeling voor muziek lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Ik hoor het ook van anderen die bijv een traditionelere muzieksmaak hebben. Trendy enzo..er zijn zelfs mensen die het als de voorloper van nu-metal zien..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 12-11-2010 15:03 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

Voor mij is het gewoon erg vette metal, met wat hc invloeden...behalve dan die eerste albums van hun zonder Anselmo, die trek ik echt niet...haha!


Zoveelste mentalkloon.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2010 15:06 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2010 15:01 schreef Mutilator het volgende:
Kwelgeest luistert ook King Crimson, dus totaal geen feeling voor muziek lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Ik hoor het ook van anderen die bijv een traditionelere muzieksmaak hebben. Trendy enzo..er zijn zelfs mensen die het als de voorloper van nu-metal zien..


Sja, kwestie van smaak denk ik, al had ik niet door dat Pantera een typische " love it, or hate it " band is...


Boeiender


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-11-2010 15:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Pantera wordt ook verweten dat ze de digitale drumsound trend hebben gezet.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 12-11-2010 15:29 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

Dat zou ik toch eerder bij een Fear Factory zoeken, toch?


Zoveelste mentalkloon.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 12-11-2010 15:30 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2010 15:24 schreef Mutilator het volgende:
Pantera wordt ook verweten dat ze de digitale drumsound trend hebben gezet.
Ik ben zelf niet zo'n fan van de 'sound' die Pantera altijd heeft.

Dat is het grootste probleem wat ik met die band heb, het zullen wel goede muzikanten zijn, maar het klinkt niet lekker.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 12-11-2010 15:31]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-11-2010 15:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 november 2010 15:29 schreef Murder Junkie het volgende:
Dat zou ik toch eerder bij een Fear Factory zoeken, toch?


Digitale drumsound vind ik wel bij een band passen die industrial invloeden heeft, zoals FF. Pantera is/was 'organischer', vandaar de discrepantie met digitale sound


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2010 15:32 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2010 15:24 schreef Mutilator het volgende:
Pantera wordt ook verweten dat ze de digitale drumsound trend hebben gezet.


En al zou het waar zijn (wat volgens mij niet het geval is)? Is dat soort verwijten niet een beetje heel erg kleuter-achtig?

"Hunnie hebbe de digitale drumsound heeeeeeeeeel errug populair gemaakt!!!! Daarom vinik ze kuT!"

Sja. Als je daarom een band afbrand dan is het wel sneu.


Boeiender


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 12-11-2010 15:33 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2010 15:32 schreef Mutilator het volgende:
Digitale drumsound vind ik wel bij een band passen die industrial invloeden heeft, zoals FF. Pantera is/was 'organischer', vandaar de discrepantie met digitale sound
Snap!


Zoveelste mentalkloon.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-11-2010 15:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 november 2010 15:32 schreef MR. N het volgende:
En al zou het waar zijn (wat volgens mij niet het geval is)? Is dat soort verwijten niet een beetje heel erg kleuter-achtig?

"Hunnie hebbe de digitale drumsound heeeeeeeeeel errug populair gemaakt!!!! Daarom vinik ze kuT!"

Sja. Als je daarom een band afbrand dan is het wel sneu.


Tsja een digitale sound klinkt wat 'braaf'; te netjes voor de muziekstijl, zeg maar.

Overigens ging het mij altijd om het gitaarwerk


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2010 15:37 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2010 15:35 schreef Mutilator het volgende:
Tsja een digitale sound klinkt wat 'braaf'; te netjes voor de muziekstijl, zeg maar.

Overigens ging het mij altijd om het gitaarwerk


Vind je Pantera een digitale sound hebben qua drums dan? Hmm, meer dat er compressie werd gebruikt lijkt me.


Boeiender


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-11-2010 15:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 november 2010 15:37 schreef MR. N het volgende:
Vind je Pantera een digitale sound hebben qua drums dan? Hmm, meer dat er compressie werd gebruikt lijkt me.


Op Far beyond driven viel het me erg op: een snaredrum moet voor mij knallen en niet klinken als een tik op een woodblock. Veel blastbeatbands als Brodequin en Devourment doen dat ook, schijnbaar omdat het anders niet meer te horen is?
De bassdrums 'tikken' ook veel meer dan dan ze 'donderen'.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-11-2010 15:43 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2010 15:01 schreef Mutilator het volgende:
Kwelgeest luistert ook King Crimson, dus totaal geen feeling voor muziek lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Ik hoor het ook van anderen die bijv een traditionelere muzieksmaak hebben. Trendy enzo..er zijn zelfs mensen die het als de voorloper van nu-metal zien..


Dat soort bands (Pantera, Machine Head, Sepultura) werd begin/halverwege de jaren negentig heel erg gepushed. Je kon geen magazine openslaan of er stond wel weer zo'n groovy metalband in. Als je die muziek (zoals ik) niks vindt, dan kan er een soort antipathie ontstaan.

Maar om dan te gaan proosten op het feit dat er iemand is doodgeschoten vind ik dan wel weer wat ver gaan.

Oh, en Sepultura heeft met Beneath The Remains en Arise i.m.o. wel twee erg goede platen gemaakt, laat daar geen misverstand over bestaan.


Bareuh...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-11-2010 15:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2010 15:43 schreef De Ulk het volgende:
Dat soort bands (Pantera, Machine Head, Sepultura) werd begin/halverwege de jaren negentig heel erg gepushed. Je kon geen magazine openslaan of er stond wel weer zo'n groovy metalband in. Als je die muziek (zoals ik) niks vindt, dan kan er een soort antipathie ontstaan.

Eigenlijk een soort After Forever's en Epica's dus ..


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 12-11-2010 15:45 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

Machine Head...hoe gaaf blijft de begin periode van die band!!!


Zoveelste mentalkloon.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-11-2010 15:46 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2010 15:44 schreef Jenje het volgende:
Eigenlijk een soort After Forever's en Epica's dus ..


Of Rammstein.


Bareuh...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-11-2010 15:46 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

proest...


Bazzio Attacks!!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2010 15:46 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2010 15:41 schreef Mutilator het volgende:
Op Far beyond driven viel het me erg op: een snaredrum moet voor mij knallen en niet klinken als een tik op een woodblock. Veel blastbeatbands als Brodequin en Devourment doen dat ook, schijnbaar omdat het anders niet meer te horen is?
De bassdrums 'tikken' ook veel meer dan dan ze 'donderen'.


Mkay, zal het binnenkort weer eens aandachtig gaan beluisteren om mijn oordeel te kunnen vellen...

Tikkende bassdrum en woodblock snare hoeft niets met "digitaal" te maken te hebben. Kan klinisch klinken, denk dat men dat bedoeld.

Het kan goed zijn dat blastbeatdrummers voor zo'n geluid kiezen voor de duidelijkheid ja, dat je kan blijven volgen wat hij doet.


Boeiender


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-11-2010 16:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

er wpordt weer lustig met termen gesmeten in dit topic waar geen zak van klopt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-11-2010 16:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Voel vrij om toe te lichten


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-11-2010 16:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Digitaal of analoog heeft hier vrij weinig mee te maken, het zijn EQ en compressie technieken die voor die moderne metalsound hebben gezorgd. Het lijkt me ook sterk dat Pantera albums geheel digitaal zijn opgenomen en bewerkt want we praten over midden jaren 90 toen digitale technieken nog helemaal niet zo veel gebruikt werden.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2010 16:30 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2010 16:29 schreef spectre het volgende:
Digitaal of analoog heeft hier vrij weinig mee te maken, het zijn EQ en compressie technieken die voor die moderne metalsound hebben gezorgd. Het lijkt me ook sterk dat Pantera albums geheel digitaal zijn opgenomen en bewerkt want we praten over midden jaren 90 toen digitale technieken nog helemaal niet zo veel gebruikt werden.



Psies, dat gaf ik al aan ja! Van de compressie e.d.


Boeiender


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen