IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Muziek database online
Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 09-10-2007 9:00 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Even een apart topic voor gemaakt, mag vast wel.
quote:
Op 9 oktober 2007 8:53 schreef Creepmime het volgende:
Even een vraag; hebben hier mensen interesse in een online database programma om zijn (of haar) muzieklijsten bij tehouden met functies als: Eventueel zichtbaar maken voor de buitenwereld, vergelijken met andere aangemelde gebruikers. Een zeer snel ajax zoek systeem in eigen of andere (wanneer openbaar) lijst. En kleine dingentjes zoals de mogelijkheid excel documenten (met muzieklijst) te importeren maar ook delen of geheel te exporteren naar een excel document.
Verder zit er een cms'sje achter op je account te beheren.
Het als een handig voor de vader en mijzelf maar toen er meer mensen dit te horen kregen wouden ze het ook gaan gebruiken. Dus even kijken of er interesse is en misschien voor iedereen bruikbaar te maken. En daar naast nog de vraag wat mensen dan graag erin zouden willen hebben of handig lijken. (ookal heb je zelf geen interesse)


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2007 9:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zie niet zo wat je nu precies bedoelt, is het om een database met gegevens van albums te maken of ook de muziek zelf in een database zetten?

Dat eerste wordt al door meerdere bedrijven gedaan ..


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 09-10-2007 9:10 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2007 9:04 schreef Jenje het volgende:
Zie niet zo wat je nu precies bedoelt, is het om een database met gegevens van albums te maken of ook de muziek zelf in een database zetten?

Dat eerste wordt al door meerdere bedrijven gedaan ..

Nou, het is om je eigen album lijst online bij te houden met alle gemakken vandien. En daarmee kan je natuurlijk veel met die gegevens doen en bijhouden, als er meer gebruikers zijn.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2007 9:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

"alle gemakken van dien"

Welke gemakken?


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 09-10-2007 9:17 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

heeft Metal Archives ook niet zoiets? Je complete cd collectie in je profiel.
OF wil je meer gegevens en mogelijkheden aan die albums hangen?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-10-2007 9:23 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 oktober 2007 9:16 schreef Jenje het volgende:
"alle gemakken van dien"

Welke gemakken?
En wie is Dien?



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2007 9:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

In Word of Exhell lijstje maken.
Exporteren als HTML document.
Op de gratis webspace die de meeste providers aanbieden neerplempen.

Klaar is je online ( Kijk mij eens veel cd's hebben lijstje) overzicht.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2007 9:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Owja.

Rechtstreeks contact op kunnen nemen met de eigenaar van lijstje "X" en zodoende de gebruikelijke file sharing programma's overbodig maken is een "gemak van dien"?


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 09-10-2007 9:29]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 09-10-2007 9:35 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Welke gemakken? zie eerste post, zal het nog wel even duidelijk herschrijven straks met alles op een rijtje.
Voor een lijstje van 300 CD's hoef je het ook niet te doen het gaat vooral om de muziekliefhebber die vaker dan dan eens per maand een CD'tje aanschaft. Regelmatig wat verkoopt. html documentjes kan je niet inzoeken en zijn on overzichtelijk. Valt niks aan te vergelijken of op te zoeken. Je kan geen selecties maken als je alleen een deel van je lijst wil hebben of juist alles op een bepaalde volgorde. Het is gewoon een uitgebreid beheer systeem voor je muziekcollectie waar later, omdat je veel gegevens hebt, meer mee gedaan kan worden.

Het is maar een idee wat ik nu aan het maken ben voor een paar mensen, mocht er geen verdere interesse zijn laat ik het daarbij. Het is gratis verder ik vroeg vooral om wat tips van mensen hier wat ze handig leken.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


R.
Usericon van R.
Posted 09-10-2007 9:39 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Alsof mensen hoeven te zien wat ik in mijn collectie heb.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-10-2007 9:41 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik heb ook eens ooit zoiets willen fiksen met het oog op de verzekerking. Ik kan dat wel leuk op mijn eigen pc/laptop doen maar als mijn huis afbrandt dan heb ik daar nog niks aan. Dan kunnen die gegevens beter elders zijn ondergebracht.



Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 09-10-2007 9:42 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Lees dan begin post eerst; het is voor jezelf maar je zou de mogelijkheid kunnen maken zichtbaar te kunnen maken voor andere. Nogmaals tips waardoor je het wel zou willen gebruiken zijn welkom, lijkt je het helemaal niks of onzin is dat ook prima.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 09-10-2007 9:43 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Een automagische zoekfunctie op Metal Archives zou handig zijn. Voor reviews ed.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2007 9:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2007 9:39 schreef R. het volgende:
Alsof mensen hoeven te zien wat ik in mijn collectie heb.


Precies. Dat zou wat zijn zeg.
Dat zou het bijna zelfde zijn als op fora topics gaan openen waar mensen met hun lijstje kunnen patsen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 09-10-2007 11:38 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2007 9:42 schreef Creepmime het volgende:
Lees dan begin post eerst; het is voor jezelf maar je zou de mogelijkheid kunnen maken zichtbaar te kunnen maken voor andere. Nogmaals tips waardoor je het wel zou willen gebruiken zijn welkom, lijkt je het helemaal niks of onzin is dat ook prima.


Een willekeurige cd (originele audio, gebrande audio, gebrande collectie aan mp3's (of soortgelijk)) in je cd-rom/dvd-spelert steken en dat het programma dan een aantal zelf in te stellen punten van informatie (artiest, albumnaam, aantal nummers, bitrate, totaal grote (minuten/MB's), etc.) in een lijst gooit, dat zou handig zijn. Waarna je dan de lijst weer op elke willekeurige volgorde kunt indelen (genre, artiest, bepaalde nummering van cd's die je zelf aangeeft, etc.) of op ieder gewenst onderwerp kunt zoeken. Als je zoiets weet te fabriceren, dan heb ik wel interesse. Tot die tijd houd ik het wel bij in Word, al heb ik inmiddels een achterstand van twee jaar...


Op je knie en pijp voor genade!


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-10-2007 12:40 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik denk dan beter op (kleine) mailordertjes en traders kan richten..voor dat soort dingen lijkt t me wel handig

van die catalogprogramma's zijn er al zat. en dat deze dan toevallig online beschikbaar zou zijn is in mijn ogen niet echt een grote meerwaarde



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 09-10-2007 13:11 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Goed ik begrijp de reacties wel een beetje, ik zal eerst is een deel afschrijven en dat laten zien. Misschien dat iedereen dan een beter beeld heeft van wat de bedoeling is. Het is inderdaad vooral voor traders etc. maar die zitten hier zat dacht ik zo. Maar mochten mensen hier nog waardevolle ideeen of tips hebben, graag.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2007 13:21 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Puntje..... paaltje.

quote:
Op 9 oktober 2007 13:11 schreef Creepmime het volgende:
Het is inderdaad vooral voor traders etc. maar die zitten hier zat dacht ik zo.


quote:
Op 9 oktober 2007 9:28 schreef XXL het volgende:
Owja.

Rechtstreeks contact op kunnen nemen met de eigenaar van lijstje "X" en zodoende de gebruikelijke file sharing programma's overbodig maken is een "gemak van dien"?



Aangevuld met een handige zoekfunktie dus.

Dat zeg ik.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen