IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Er brandt een auto in Slotervaart [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-11-2007 11:15 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 16 november 2007 7:52 schreef Jenje het volgende:
Geen hoger loon voor gevangenen
Uitgegeven: 16 november 2007 05:01
Laatst gewijzigd: 16 november 2007 05:15

DEN HAAG - Gevangenen gaan niet meer verdienen. Staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie verwierp donderdagavond in de Tweede Kamer een voorstel van de SP om hun arbeidsloon te verhogen. Gevangenen krijgen nu 64 eurocent per uur.

Als ze meer zouden verdienen, kunnen ze volgens SP-Kamerlid Krista van Velzen alvast boetes afbetalen en geld sparen voor de eerste uitgaven bij hun vrijlating. Albayrak stelde daar het argument tegenover dat arbeid binnen de gevangenismuren een dure activiteit is.

Een loonsverhoging zou het nog duurder maken, terwijl gevangenissen juist kosten moeten besparen, aldus de bewindsvrouw.

Duitsland

De SP pleitte voor een onderzoek naar de mogelijkheden om het werk in gevangenissen rendabel te maken. Volgens Van Velzen is het in Duitsland bijvoorbeeld wel winstgevend. Albayrak zegde toe dat ze gaat kijken hoe ze het daar aanpakken.

De ChristenUnie riep haar ook op te bekijken of er uiteindelijk winstgevend kan worden gewerkt in gevangenissen. Nu zijn daarvoor nog teveel hindernissen, zei de staatssecretaris.

Ze wees er wel op dat er onderzoek komt naar de mogelijkheden om de arbeid zoveel mogelijk kostendekkend te maken. Waar mogelijk worden de werktijden verruimd.


LOL dat kan ook alleen maar in Nederland. Loon voor een gevangene.


Omdat we in Nederland door hebben dat salaris motiveert.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-11-2007 12:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe wat verdien jij per uur jenje? als je 64 ct per uur al loon noemt.

Ik vind het eerder raar dat het werk nu nog meer kost dan dat het opleverd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 16-11-2007 12:17 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 16 november 2007 11:15 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Omdat we in Nederland door hebben dat salaris motiveert.
Idd, het staat zelfs in het artikel zelf: Zodat ze vast wat kunnen afbetalen en geld kunnen sparen voor als ze vrijkomen.

overigens krijgen gevangen in de VS ook loon voor hun werk.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-11-2007 12:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik noem het geen loon .. de schrijver van het artikel doet dat.

Maar hoe kun je het lonend maken door de gevangene meer loon te geven?
Laat de bedrijven maar meer betalen voor de producten die ze krijgen .. dan kosten die criminelen ook eens wat minder.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 16-11-2007 12:24 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 16 november 2007 12:23 schreef Jenje het volgende:
Ik noem het geen loon .. de schrijver van het artikel doet dat.

Wat noem je betaalt worden voor je werk dan?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-11-2007 12:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 16 november 2007 12:24 schreef Jolijn het volgende:
Wat noem je betaalt worden voor je werk dan?
Ik reageer op Elite he ...

Maar vind het maar raar dat je in de bak ook nog maar een inkomen heb ..


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 16-11-2007 12:34 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 16 november 2007 12:30 schreef Jenje het volgende:
Ik reageer op Elite he ...

Maar vind het maar raar dat je in de bak ook nog maar een inkomen heb ..

Idd volgens mij wodt je in de bak gezet omdat je geen onderdeel van de maatschappij meer mag vormen voor een bepaalde tijd. En dat betekent dus ook dat je geen loon mer zou moeten krijgen dat je later in de maatschappij uit zou kunnen geven. geef een gevange dan op het moment dat ie vrijkomt een klein startkapitaal om de eeste twee maanden door te komen ofzo. Want op het moment dat je vrijkomt wordt je pas weer een onderdeel van de maatschappij en heb je in mijn ogen dus ook pas weer recht op geld en loon zoals dat in onze maatschappij werkt.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-11-2007 12:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 november 2007 12:30 schreef Jenje het volgende:
Ik reageer op Elite he ...

Maar vind het maar raar dat je in de bak ook nog maar een inkomen heb ..


op zich moet het wel kunnen vind ik. eigenlijk zouden ze hun verblijf min of meer zelf moeten bekostigen via (rot)werk. en als daar wat van overblijft mag als salaris worden uitgekeerd (dat zal geen superbedrag zijn ook lijkt me).


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-11-2007 12:44 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Je kunt het ook zien als een middel dat er voor zorgt dat die lui leren dat ze dmv goed gedrag een beloning krijgen.



Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 16-11-2007 12:47 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 16 november 2007 12:44 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Je kunt het ook zien als een middel dat er voor zorgt dat die lui leren dat ze dmv goed gedrag een beloning krijgen.
Werk dan met dingen als tv-privileges, een maaltijd naar keuze,een pakje sigaretten, een reep chocolade, enz. Das op het moment dat je nog in het gevang zit een tastbare beloning dan geld dat je pas ui kan geven als je uit het gevang komt.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 16-11-2007 12:51 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 16 november 2007 12:34 schreef Pandora het volgende:
Idd volgens mij wodt je in de bak gezet omdat je geen onderdeel van de maatschappij meer mag vormen voor een bepaalde tijd. En dat betekent dus ook dat je geen loon mer zou moeten krijgen dat je later in de maatschappij uit zou kunnen geven. geef een gevange dan op het moment dat ie vrijkomt een klein startkapitaal om de eeste twee maanden door te komen ofzo. Want op het moment dat je vrijkomt wordt je pas weer een onderdeel van de maatschappij en heb je in mijn ogen dus ook pas weer recht op geld en loon zoals dat in onze maatschappij werkt.
Dan maakt het toch geen fuck uit of je ze betaalt voor hun werk en dat ze daarmee geld opsparen of dat je ze niet betaalt voor hun werk een toch een startkapitaal meegeeft als ze vrijkomen?

wat nu als gevangen zeggen: oh dan hoef ik niet te werk: zit mijn tijd wel uit en ik krijg toch geld mee voor de eerste 2 maand. Dat werkt lekker. kan ze beter betalen voor wat ze WEL doen ipv niet doen. kunnen ze zelf kiezen met hoeveel ze naar buiten lopen uiteindelijk.

overigens is een gevangenisstraf een straf. het is niet om mensen uit de maatschappij te houden. daar heb je maatregelen zoals TBS voor.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-11-2007 13:09 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 16 november 2007 12:36 schreef attila_de_hun het volgende:
op zich moet het wel kunnen vind ik. eigenlijk zouden ze hun verblijf min of meer zelf moeten bekostigen via (rot)werk.

Erg dikke +1.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 16-11-2007 13:14 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 16 november 2007 12:51 schreef Jolijn het volgende:
Dan maakt het toch geen fuck uit of je ze betaalt voor hun werk en dat ze daarmee geld opsparen of dat je ze niet betaalt voor hun werk een toch een startkapitaal meegeeft als ze vrijkomen?

wat nu als gevangen zeggen: oh dan hoef ik niet te werk: zit mijn tijd wel uit en ik krijg toch geld mee voor de eerste 2 maand. Dat werkt lekker. kan ze beter betalen voor wat ze WEL doen ipv niet doen. kunnen ze zelf kiezen met hoeveel ze naar buiten lopen uiteindelijk.

overigens is een gevangenisstraf een straf. het is niet om mensen uit de maatschappij te houden. daar heb je maatregelen zoals TBS voor.


En de straf is dat je voor een bepaalde tijd geen onderdeel aan de maatschappij mag zijn.
bij zo een startkapitaal moet er natuurlijk wel aan bepaalde voorwaarden zijn voldaan om het mee te krijgen.
Trouwens zouden gevangen geen keuze moeten mogen hebben in wel of niet werken. Elke dag dat je niet volledig meedoet aan het programma in de gevangenis is een dag die je er langer door moet brengen. Als je echt ziek bent en met griep in je cel ligt is dat natuurlijk wat anders dan als je weigert deel te nemen aan het programma.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 16-11-2007 13:22 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 16 november 2007 13:14 schreef Pandora het volgende:
En de straf is dat je voor een bepaalde tijd geen onderdeel aan de maatschappij mag zijn.
bij zo een startkapitaal moet er natuurlijk wel aan bepaalde voorwaarden zijn voldaan om het mee te krijgen.
Trouwens zouden gevangen geen keuze moeten mogen hebben in wel of niet werken. Elke dag dat je niet volledig meedoet aan het programma in de gevangenis is een dag die je er langer door moet brengen. Als je echt ziek bent en met griep in je cel ligt is dat natuurlijk wat anders dan als je weigert deel te nemen aan het programma.


Gevangenisstraf is dat je vrijheid ontnomen is. j moet boete doen.
Het 'geen onderdeel van de maatschappij uitmaken' Dus iemand uit de maatschappij halen wordt gedaan wanneer iemand volgens onderzoeken een gevaar is voor zichzelf, voor anderen of voor zijn verdere omgeving. Daarvoor zijn maatregelen. maatregelen zijn erop gericht mensen (met veel hulp) terug te brengen in de maatschappij). TBS is daar een voorbeeld van.

gevangenisstraf is daar niet voor bedoeld. in zekere zin gebeurd dit natuurlijk omdat je in een apartgebouw wordt gehouden en daar niet uit mag, maar dat is niet het idee van gevangenisstraf.
Dit is iig de juridische uitleg. Mijn laatste strafrechtentamen is alweer even geleden, dus pin me er niet op vast hoe dat nu precies ook weer werkt. Met alleen naslagwerken over juridsche uitleg op dit onderwerp kan je een halve bibliotheek vullen, en die heb ik niet helemaal gelezen.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 16-11-2007 13:26 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 16 november 2007 12:23 schreef Jenje het volgende:
Ik noem het geen loon .. de schrijver van het artikel doet dat.

Maar hoe kun je het lonend maken door de gevangene meer loon te geven?
Laat de bedrijven maar meer betalen voor de producten die ze krijgen .. dan kosten die criminelen ook eens wat minder.

Dat vind ik een goed punt.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 16-11-2007 13:26 by Pandora Profiel van Pandora

Als er een halve bibliotheek te vullen is met naslagwerken hierover zal dus wss ook niet iedere juridisch expert het hierover eens zijn.

Maar ehm als je in een gebouw met dikke muren wordt gezet en je behalve eens in de zoveel tijd bezoek van je familie geen contact mag onderhouden met de buitenwereld dan ben je toch in feite uit de maatschappij gehaald voor een bepaalde tijdsduur. Of ben ik nou gek en mogen gevangen vanuit hun cel nog steeds beurstransacties aangaan en huizen kopen enzo?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-11-2007 13:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik vind dat ze toch wel wat eraan over mogen houden, het is een beetje dom om iemand die 3 jaar voor diefstal in de bak heeft gezeten op straat te zetten zonder baan en zonder huis enzo, binnen een korte tijd doet hij het weer...

nu moet ik wel zeggen dat ik niet zoveel van het reclasseringsdinges weet, volgens mij wordt je ook niet zomaar in 1 keer op straat gepleurt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 16-11-2007 13:56 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 16 november 2007 13:26 schreef Pandora het volgende:
Als er een halve bibliotheek te vullen is met naslagwerken hierover zal dus wss ook niet iedere juridisch expert het hierover eens zijn.

Maar ehm als je in een gebouw met dikke muren wordt gezet en je behalve eens in de zoveel tijd bezoek van je familie geen contact mag onderhouden met de buitenwereld dan ben je toch in feite uit de maatschappij gehaald voor een bepaalde tijdsduur. Of ben ik nou gek en mogen gevangen vanuit hun cel nog steeds beurstransacties aangaan en huizen kopen enzo?


Voor zover ik weet kan een gevangene inderdaad nog steeds een huis kopen als hij dat wil. gevangen blijven bij mijn weten voor de wet handelingsbekwaam. Dat zal hem praktisch gezien niet lukken omdat hij geen redelijk inkomen heeft en dus geen hypotheek kan afsluiten. Daarom kan hij geen huis kopen, maar niet omdattie vast zit. Ik zou zo niet weten of een gevangene ook de beurs opkan maar dat zal ik eens uitzoeken *ziet een afstudeeronderwerp aankomen*

gelukkig is niet elke jurist het met de ander eens. Dat maakt echter geen donder uit, want zij maken geen recht. Ze hebben er niets over te zeggen. rechters wel, maar die volgen de jurisprudentie(gelijkheidsbeginsel). Nieuwe wetten zullen aan gewoonterecht en jurisprudentie worden getoetst voordat een rechter deze wet interpreteert, invult en een uitspraak doet.

Ik geen je geen ongelijk, fysiek gezien zijn gevangenen ook uit de maatschappij gehaald. maar juridisch gezien is er een enorm verschil tussen uit de maatschappij gheaald zijn en uit de maatschappij gehaald zijn.
zeg maar....


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 16-11-2007 14:05 by Pandora Profiel van Pandora

Okee. Mmm, vind het maar een vreemde gedachtte dat je vanuit de gevangenis nog wel een huis zou mogen kopen. Vreemde wereld leven we in hoor.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 16-11-2007 14:08 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 16 november 2007 14:05 schreef Pandora het volgende:
Okee. Mmm, vind het maar een vreemde gedachtte dat je vanuit de gevangenis nog wel een huis zou mogen kopen. Vreemde wereld leven we in hoor.
Jep, dat zeker


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-11-2007 17:53 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 16 november 2007 7:52 schreef Jenje het volgende:
Geen hoger loon voor gevangenen
Uitgegeven: 16 november 2007 05:01
Laatst gewijzigd: 16 november 2007 05:15

DEN HAAG - Gevangenen gaan niet meer verdienen. Staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie verwierp donderdagavond in de Tweede Kamer een voorstel van de SP om hun arbeidsloon te verhogen. Gevangenen krijgen nu 64 eurocent per uur.

Als ze meer zouden verdienen, kunnen ze volgens SP-Kamerlid Krista van Velzen alvast boetes afbetalen en geld sparen voor de eerste uitgaven bij hun vrijlating. Albayrak stelde daar het argument tegenover dat arbeid binnen de gevangenismuren een dure activiteit is.

Een loonsverhoging zou het nog duurder maken, terwijl gevangenissen juist kosten moeten besparen, aldus de bewindsvrouw.

Duitsland

De SP pleitte voor een onderzoek naar de mogelijkheden om het werk in gevangenissen rendabel te maken. Volgens Van Velzen is het in Duitsland bijvoorbeeld wel winstgevend. Albayrak zegde toe dat ze gaat kijken hoe ze het daar aanpakken.

De ChristenUnie riep haar ook op te bekijken of er uiteindelijk winstgevend kan worden gewerkt in gevangenissen. Nu zijn daarvoor nog teveel hindernissen, zei de staatssecretaris.

Ze wees er wel op dat er onderzoek komt naar de mogelijkheden om de arbeid zoveel mogelijk kostendekkend te maken. Waar mogelijk worden de werktijden verruimd.


LOL dat kan ook alleen maar in Nederland. Loon voor een gevangene.


Er wel eens bij stil gestaan dat best veel gevangenen een vrouw / kind thuis hebben zitten?
Enig idee waarvan die rond moeten komen? Nee, een uitkering aanvragen kan niet als je in de bak zit.

Huur / hypotheek en een gezin meneer? Da's uw probleem.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-11-2007 18:20 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 16 november 2007 17:53 schreef XXL het volgende:
Er wel eens bij stil gestaan dat best veel gevangenen een vrouw / kind thuis hebben zitten?
Enig idee waarvan die rond moeten komen? Nee, een uitkering aanvragen kan niet als je in de bak zit.

Huur / hypotheek en een gezin meneer? Da's uw probleem.



Vrouwen kunnen anders ook prima werken.
En daarbij, moeten ze maar niet zo'n foute kerel hebben die de bak in moet voor langere tijd.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-11-2007 18:30 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 16 november 2007 18:20 schreef MMayo het volgende:
Vrouwen kunnen anders ook prima werken.
En daarbij, moeten ze maar niet zo'n foute kerel hebben die de bak in moet voor langere tijd.


Niet iedereen die vast zit is gelijk een foute kerel, mayo.

Oud collega van me heeft een half jaar gezeten omdat hij zijn zwager op zijn gezicht had geslagen.

Die gast maakte een zeer beledigende opmerking over zijn vrouw en dat viel verkeerd.
Zwager deed aangifte met een verhaal over emotionele schade bij hem en zijn gezin vanwege die klap. De rechter oordeelde dat hij wegens mishandeling 6 maanden mocht brommen en dat de klap als hij verkeerd was aangekomen veel erger had kunnen uitpakken dan een blauw oog.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-11-2007 23:02 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Zal die gast vast een goede advocaat hebben gehad.



mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 16-11-2007 23:04 by mental Profiel van mental

quote:
Op 16 november 2007 17:53 schreef XXL het volgende:
Er wel eens bij stil gestaan dat best veel gevangenen een vrouw / kind thuis hebben zitten?
Enig idee waarvan die rond moeten komen? Nee, een uitkering aanvragen kan niet als je in de bak zit.

Huur / hypotheek en een gezin meneer? Da's uw probleem.

hadden die gasten dan maar eerder aan moeten denken voor ze in de fout gingen , denk je niet ?inderdaad hun probleem.

[Dit bericht is gewijzigd door mental op 16-11-2007 23:05]


Fuck the world and fuck you


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen