IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Taalreizen
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-10-2007 23:58 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik zit op een Zweeds forum (de Zweedse variant van Scholieren.com), waar ik met enige regelmaat topics tegenkom over 'taalreizen'. Een fenomeen dat mij eigenlijk onbekend was, tot ik het daar tegenkwam. In Nederland hoor ik er nooit iemand over, maar op dat forum is het enorm vaak onderwerp van gesprek. Maar lieft 99 topics over dit onderwerp, terwijl het op Scholieren.com (en hier) het woord nauwelijks valt.

Nu vraag ik me af of iemand wel eens op 'taalreis' is geweest.
Ikzelf ben vorig jaar een week alleen naar Zweden geweest, mijn eerste bezoek aan dat land. In Nederland heb ik me 10/12 maanden beziggehouden met de Zweedse taal, en aldaar kon ik het in praktijk brengen. Ik heb daar enorm veel bijgeleerd, en ben er 10 keer beter vandaan gekomen dan ik er naartoe ging.

Ik ben van plan zulke reizen vaker te maken, gezien er geen manier is beter een taal te leren dan 'm simpelweg te spreken in het betreffende land.

Iemand ervaringen met taalreizen?


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 23-10-2007 0:05 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Geen ervaring mee, maar lijkt me wel heel cool Zou wel Japans willen leren hehe.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-10-2007 0:26 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Damn, dat moet heel veel tijd kosten denk ik, hehe.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 23-10-2007 0:29 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik ben nog steeds van plan marokaans/berbers te leren, de taalreis zou dan een barre wandeltocht naar mn balkon zijn


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-10-2007 0:31 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 23 oktober 2007 0:29 schreef Aaaarco het volgende:
ik ben nog steeds van plan marokaans/berbers te leren, de taalreis zou dan een barre wandeltocht naar mn balkon zijn


:')

Waar woon je dan?


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 23-10-2007 0:32 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2007 0:31 schreef Burzum het volgende:
:')

Waar woon je dan?


nederocco

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 23-10-2007 0:33]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-10-2007 0:33 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 23 oktober 2007 0:32 schreef Aaaarco het volgende:
nederocco


quote:
'Over tien jaar zijn wij hier de baas'', zeggen Marokkaanse jongeren in Gouda. ''En dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit.''





:')


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2007 0:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Siteban voor alle marokkaanse jongeren uit gouda!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-10-2007 6:02 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik leer ook beter Pools te praten door daar te zijn..
het is alleen geen reis voor mij.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


R.
Usericon van R.
Posted 23-10-2007 8:39 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik hing vroeger slechts veel rond op tsjechische fora. Maar zodra ik in de nabije toekomst een cursus (bokmal)Noors neem (was al een beetje begonnen) ben ik van plan minstens 2x per jaar een week op dezelfde plaats in Noorwegen te verblijven. Beetje mijn wortels in de grond slaan.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 23-10-2007 8:45]


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-10-2007 11:09 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2007 23:58 schreef WhiteRider het volgende:
Ik zit op een Zweeds forum (de Zweedse variant van Scholieren.com), waar ik met enige regelmaat topics tegenkom over 'taalreizen'. Een fenomeen dat mij eigenlijk onbekend was, tot ik het daar tegenkwam. In Nederland hoor ik er nooit iemand over, maar op dat forum is het enorm vaak onderwerp van gesprek. Maar lieft 99 topics over dit onderwerp, terwijl het op Scholieren.com (en hier) het woord nauwelijks valt.

Nederlanders gaan sowieso wel op "taalreis", zonder dat zo te noemen; ze gaan gewoon ergens op vakantie en prutsen wat aan met de taal door enorm bijdehand te doen in jeugdherbergen/campings/kroegen etc.

Als Zweden naar het buitenland op vakantie gaan, gaan ze normaal gesproken naar Thailand/Indonesië oid om van het weer/strand/drank te genieten. Er moet wel een speciale reden zijn willen ze binnen Europa blijven; de taal leren bijvoorbeeld. Bovendien tillen noorderlingen veel zwaarder aan het leren van een vreemde taal.

Ik zou zelf graag es een poosje naar Engeland willen om m'n uitspraak eingszins te de-Amerikaniseren.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-10-2007 13:11 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 23 oktober 2007 8:39 schreef R. het volgende:
Ik hing vroeger slechts veel rond op tsjechische fora. Maar zodra ik in de nabije toekomst een cursus (bokmal)Noors neem (was al een beetje begonnen) ben ik van plan minstens 2x per jaar een week op dezelfde plaats in Noorwegen te verblijven. Beetje mijn wortels in de grond slaan.

Gewoon verkassen die kant op R.
Baantje zoeken en dan komt het vanzelf goed.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-10-2007 18:41 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Mijn planning is nog steeds half jaar (vanaf jan. 2008) in Zweden studeren (vrije ruimte op te vullen) en daarna op de thuisuniversiteit minor Zweeds te volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 23-10-2007 18:42]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


R.
Usericon van R.
Posted 23-10-2007 21:40 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2007 13:11 schreef Vikingblood het volgende:
Gewoon verkassen die kant op R.
Baantje zoeken en dan komt het vanzelf goed.


Ben al een beetje het één en ander te regelen via norsk.nl, mijn ouders denken er ook serieus aan om (via die site) een oud bedrijf in Noorwegen over te kopen. Ik sta er dus niet helemaal alleen voor!


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 23-10-2007 21:53 by Krulspeld Wijzig reactieProfiel van KrulspeldQuote dit bericht

aardige ouders heb jij! waar heb je die gekocht?

OT: je hebt toch ook van die georganiseerde taalreizen, iemand bekend met dat concept?


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-10-2007 22:04 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2007 21:40 schreef R. het volgende:
Ben al een beetje het één en ander te regelen via norsk.nl, mijn ouders denken er ook serieus aan om (via die site) een oud bedrijf in Noorwegen over te kopen. Ik sta er dus niet helemaal alleen voor!
Da's hier ook zo ongeveer het geval.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-10-2007 22:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2007 23:58 schreef WhiteRider het volgende:
Nu vraag ik me af of iemand wel eens op 'taalreis' is geweest.

Iemand ervaringen met taalreizen?


Ja. Ik ben via iets dat Ökista (Austrian Committee for International Educational Exchange) heet een maand in Wenen op een taal/vakantie/cultuur verblijf toen ik 16 was. Na die maand kon ik een aardig woordje Duits. Tot op heden versta ik het aardig maar het praten is behoorlijk verwaarloosd. Ik vond het nuttig, veel en snel leren en veel Italiaanse en Sloveense damesch.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen