IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Pijproken. Vorige pagina | Volgende pagina
R.
Usericon van R.
Posted 25-10-2007 23:39 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

That's a keeper.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 26-10-2007 7:23 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 25 oktober 2007 23:12 schreef R. het volgende:
Blasfeem, snoer je mond en scheer je nare gedachtes! Pijproken is geen roken, maar magie!

En nu stoppen met jullie gezwam over drugs, dit topic gaat over de pijp en zijn tabak.

Vergeef me oooooh almachtige, Ik ben onwetend over dit soort topics


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-10-2007 8:43 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ja ik heb 't vroeger een tijdje gedaan toen ik buiten werkte en altijd koude of klamme vingers had. Het is niet zo speciaal, ben snel weer overgestapt op sjekkies


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 26-10-2007 9:13 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Wel een paar keer geprobeerd, dat pijproken, maar ik hou dat poepding dus niet aan de praat...

Doe mij maar een goede sigaar: een corona van De Olifant of een ambassadeur van Oud Kampen. Of het echte longfiller werk natuurlijk!


Dear dirty delightful old drunken old days


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-10-2007 9:15 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb ooit, in een ver verleden, weleens pijp gerookt. Een kenner hielp me daarbij, maar ik vond het een dermate ingewikkeld proces dat ik het sindsdien maar gewoon op shaggies roken houd..


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 26-10-2007 9:17 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Mmmhjhh..., dat zal de reden van mijn falen wel zijn... ik zat zelf maar wat aan te prutsen ipv het bij een meester af te kijken. Niettemin niet interessant genoeg voor een herhaalde poging...


Dear dirty delightful old drunken old days


R.
Usericon van R.
Posted 26-10-2007 9:20 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Het is inderdaad lastig in het begin, zo heb ik enorm vaak een verbrande tong gehad omdat ik geen idee had hoe je zo'n ding nou goed aankrijgt.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-10-2007 9:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Vooral dat laten "smoren" lukte me echt niet..


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-10-2007 10:04 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Onze oude jongerenwerker rookte een pijp en dat rook best lekker in ons jongerencentrum. Goed wij wilden ook wel eens wat proberen dus eerst werden er shaggies gedraaid van de pijptabak. Dat trok op niks: ze kon jezelf vaccum zuigen en dan kreeg je nog niks binnen. Andersom was ook teveel van het goede: zware shag in een pijp. De tering! Zelden zo hard moeten hoesten



R.
Usericon van R.
Posted 29-10-2007 11:32 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2007 10:04 schreef Judge M. het volgende:
Onze oude jongerenwerker rookte een pijp en dat rook best lekker in ons jongerencentrum. Goed wij wilden ook wel eens wat proberen dus eerst werden er shaggies gedraaid van de pijptabak. Dat trok op niks: ze kon jezelf vaccum zuigen en dan kreeg je nog niks binnen. Andersom was ook teveel van het goede: zware shag in een pijp. De tering! Zelden zo hard moeten hoesten


Precies de twee verkeerde manieren, in het (eventuele toekomstige) vervolg gewoon pijptabak in een pijp doen en oproken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-11-2007 23:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik heb in polen een pijpje gekocht met ongeveer 12mm doorsnee. en Redbull half zwaar en aromatic tabak gekocht. Maar ik weet nog niet echt of dit bij elkaar past. En begrijp de techniek nog niet echt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


R.
Usericon van R.
Posted 14-11-2007 13:49 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Waarom staat dit topic in Onzin ipv Algemeen?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-11-2007 13:52 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Omdat roken en tabak uberhaupt wapens van satan zijn in de strijd vóór langere wachtlijsten in de zorg.

En dat doen we graag af als onzin.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 14-11-2007 13:55 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2007 13:52 schreef Slechtheid het volgende:
Omdat roken en tabak uberhaupt wapens van satan zijn in de strijd vóór langere wachtlijsten in de zorg.

En dat doen we graag af als onzin.


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 16-11-2007 11:36 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

Ik ben ook een verwoed pijproker, is een erg leuke hobby! Favoriete tabak is "Rainy Day" van Ashton, "Nightcap" van Dunhill en de tabak van W.O. Larsen. Probeer er zoveel mogelijk uit, de verschillende soorten en smaken zijn quasi oneindig. Favoriete webwinkel is deze Duitser:
http://www.annonces.de/Pfeifenshop/indexa.htm


"I find your lack of faith disturbing."


R.
Usericon van R.
Posted 16-11-2007 11:44 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Mooie webwinkel! Eens een keer een mooie Churchwarden bestellen op die locatie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-11-2007 12:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

kan iemand me de techniek een beetje uitleggen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


R.
Usericon van R.
Posted 09-12-2007 12:11 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Er is in mijn opinie niet echt een techniek, tenzij ik deze zelf gebruik en niet door heb.

Ik stop tabak in de pijp, hang er een vuurtje boven en huis een paar keer hevig, waarna hij altijd wel redelijk goed aanblijft.

Wel moet ik zeggen dat ik hem in het begin nooit goed aankreeg en hem telkens opnieuw moet aanmaken, terwijl de langste pijprook nu zo'n 25 minuten duurde met een beetje tabak.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 09-12-2007 12:57 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik had altijd zo'n ideaal wiet pijpje, klein, makkelijk mee te nemen en verrekte makkelijk. Helaas was ik zo high dat ik het ding ben kwijt geraakt.


Against God and Government


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 11-12-2007 11:33 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

Er bestaat wel degelijk een techniek. Ik post hier maar de theorie die een vriend van me ooit eens heeft uitgeschreven. Dat hij een Brit is, is er wel aan te merken.

"I smoke a pipe, which is far more Gentlemanly a pursuit than those damnable cigarettes, favored by the Working Classes and the French. Vulgar and foul-smelling things. (The cigarettes that is, not the Working Classes and the French. Although… )

Puffing on a pipe is so much more manly than sucking on a ‘fag’, don’t you think? There is just something altogether more satisfyingly British about the whole business of pipe smoking: from the ritual of cleaning of one’s pipe, to the anticipatory fragrance that hits one’s nose when one first opens the polished-brass pot in which the tobacco is sold (so much nicer than a cardboard carton, what?), to the packing, tamping down, lighting, re-lighting, burning one’s fingers on the match, cursing the British weather and the infernal wind, and the eventual achievement of smoking one’s preferred choice of select tobacco, the entire experience is quintessentially Gentlemanly.

This might be an opportune moment for me to pass on a little sage wisdom on the subject of taking adequate care of one’s pipe to those who may be inspired by these words to take it up themselves. One will get considerably more pleasure from one’s pipe, if one follows these few simple puffing rules:

When trying a new pipe for the first time, one should fill it to no more than 1/3 full, subsequently increasing the amount one puts into the pipe in gradual stages, so as not to damage its rim.

Pack the pipe firmly, but not to tightly, as that will require considerably more effort, and make it hard for one to keep going. However, too loose, and one may find it keeps going out.

For one’s own enjoyment, take time and savour one’s puffing. Having inserted the shag of one’s choice into the pipe ("Sailor’s Shag", by Ashton’s of Fowlmouth , would be my personal recommendation – there’s a little gunpowder mixed with the tobacco, making it less likely to go out in a strong wind; or one might even try their "Gunner’s Rough Shag" variety, if a gale has been forecast) its flavour will taste far better and give greater satisfaction if taken at a leisurely pace.

One should, however, try to refrain from the pleasure of one’s pipe when travelling on a ship, as excessive wind will generate unusual heat within the pipe, and may damage the rim. (Also, getting a bit of hot Sailor in one’s eye is not altogether pleasant!)

Further to the above, etiquette dictates a Gentleman puffer should also always be aware of his locale, and the company he is in, as puffing in public is considered a faux pas in certain circumstances – for example, it can be frowned upon if practised within the kitchens of good restaurants, public libraries, kindergartens, or where Ladies are present. Parks and Commons, at least at twilight, are, I believe, considered suitable venues for Gentlemen with pipe smoking in mind. (I’ve certainly heard tell of a lot of puffing going on around the Gents found in such public places, of an evening.)

One should ignite one’s pipe carefully, applying the match to the entire surface of the Sailor and ensuring the tongue of flame licks over the whole area.

NEVER refill a hot pipe. Always allow it to cool before attempting a second puffing. Failing to do so may damage one’s rim.

Once one has been puffing for a while, a ‘cake’ will build up inside one’s pipe. This is no great cause for alarm, but should nevertheless not be allowed to build up to more than 1/16 of an inch in thickness, as this will result in a bitter taste in one’s mouth. Any excess should be removed with the reamer found on the back of one’s Swiss Army Knife; though NEVER with the blade, which may damage one’s rim.

One should clean one’s pipe regularly, for a more enjoyable puffing. A cotton cleaner dipped in a little spirit (Glen Medeiros Single Malt, in my case – adds a little flavour of its own) will remove obstinate tar from the smoke channel. One should NEVER use boiling water or steam to clean one’s pipe, as this may damage the rim.

To polish the ‘eye’ or mouthpiece, one should use gentle stroking motions. To get it off completely, one should wrap one’s palm around it and give it a gentle tug, with a slight twisting of the wrist, until it comes off in one’s hand. NEVER attempt to remove the eye of a hot pipe, as this may damage the rim.


I hope those Gentlemen who follow these words will enjoy many happy years of pipe smoking."


[Dit bericht is gewijzigd door Curunír op 11-12-2007 11:35]


"I find your lack of faith disturbing."


R.
Usericon van R.
Posted 16-01-2008 10:36 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik heb reeds ontdekt waarom Sigur Ros zulke geniale muziek maakt:



R.
Usericon van R.
Posted 29-01-2008 10:24 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Zaterdag eindelijk een nieuwe pijp kopen in Amsterdam, kan alleen nog niet kiezen tussen de onderste twee.





Poggwyd
Usericon van Poggwyd
Posted 06-03-2008 16:01 by Poggwyd Wijzig reactieProfiel van PoggwydQuote dit bericht

Van de week een pijp aangeschaft. "Beginnersmodel" natuurlijk en niet zo'n lange, maar inderdaad het valt me nog niet mee om dat ding lekker aan te krijgen. Net een redelijke poos kunnen roken maar echt aanblijven wil ie nog niet hard.

R. jij hebt er verstand van, je techniek al onder de knie dat je me een dergelijke tip kan geven dat ie fatsoenlijk aanbljift, behalve dan hard zuigen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-03-2008 16:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 10:24 schreef R. het volgende:
Zaterdag eindelijk een nieuwe pijp kopen in Amsterdam, kan alleen nog niet kiezen tussen de onderste twee.




die met dat tovenaartje

is leuk


R.
Usericon van R.
Posted 06-03-2008 17:10 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2008 16:08 schreef Jenje het volgende:
die met dat tovenaartje

is leuk


Tot je ziet dat hij rond de 200 euro kost. Over het algemeen was ie te grotesque om lekker te kunnen roken, 't is meer een sierpijp.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen