IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : En U? CDs kopen? Kopieren? of MP3-tjes? Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 06-02-2004 22:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 22:03 schreef Chelman het volgende:
Don't count on it.
(...)



Wil je m'n dagdromen niet zo wreed verstoren, ja?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-02-2004 22:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hoe 'legaal' zijn mp3'tjes van klassieke muziek eigenlijk? Van wie zijn de rechten meestal?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 22:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 22:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe 'legaal' zijn mp3'tjes van klassieke muziek eigenlijk? Van wie zijn de rechten meestal?


Probleem ligt hem in het feit dat de muziek vaak copyright-vrij is maar dat de rechten tot een bepaalde uitvoering wel degelijk beschermd zijn....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 06-02-2004 22:16 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 21:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Grouphug! (ondanks dat we geen hamster hebben).


getverdemme...wat klef!
Maarre. Mp3'tjes zijn best handig. Vooral als je nergens de cd's van een bepaalde band kunt krijgen. De meeste platenboeren zijn toch niet echt goed gesorteerd op het gebied van Metal. En via internet moet je toch vaak fikse bestelkosten betalen.





Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 09-02-2004 8:49 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

quote:
Op 6 februari 2004 22:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe 'legaal' zijn mp3'tjes van klassieke muziek eigenlijk? Van wie zijn de rechten meestal?


Het gaat niet om het auteursrecht (dat door BUMA geregistreerd wordt), maar om het reproductierecht (dat door STEMRA gereguleerd wordt). Dus de uitvoerende artiesten hebben in dit geval recht op een vergoeding. De meeste componisten van klassieke muziek zijn al zo lang dood, dat zelfs hun erfgenamen geen aanspraak meer maken op royalties.


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 09-02-2004 14:34 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Ik download meer muziek van internet dan dat ik nog cd's koop.
Alleen van een aantal artiesten koop ik gewoon nog alles (bijv. Pearl Jam, Tori Amos, MJ, Fish, My Dying Bride...).

MP3-cd's branden neemt maar 1 cd in beslag t.o. 10-12 cd's in een doosje.

DZ - http://www.snor-online.tk/


Bring The People Together


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2004 14:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 14:34 schreef Darkzone het volgende:
Ik download meer muziek van internet dan dat ik nog cd's koop.
Alleen van een aantal artiesten koop ik gewoon nog alles (bijv. Pearl Jam, Tori Amos, MJ, Fish, My Dying Bride...).

MP3-cd's branden neemt maar 1 cd in beslag t.o. 10-12 cd's in een doosje.

DZ - http://www.snor-online.tk/
Ja en alles op je harde schijf laten staan neemt helemaal geen ruimte in.
Maar als je ruimte tekort heb flikker die pc dan ook maar je huis uit blijf je ook meteen van andersman 'eigendom' af.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-02-2004 14:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 8:49 schreef Sloeber het volgende:
Het gaat niet om het auteursrecht (dat door BUMA geregistreerd wordt), maar om het reproductierecht (dat door STEMRA gereguleerd wordt). Dus de uitvoerende artiesten hebben in dit geval recht op een vergoeding.



IDD
quote:

De meeste componisten van klassieke muziek zijn al zo lang dood, dat zelfs hun erfgenamen geen aanspraak meer maken op royalties.



De meeste componisten van klassieke muziek zijn niet dood maar springlevend op allerlei conservatoria etc. (muggenzifterij weet ik maar KLASSIEKE MUZIEK IS NIET OPGEHOUDEN MET BESTAAN)

Zelfs als iemand lang dood is kan je de copyright door de executeurs laten verlengen (in sommige landen). Dit is in geval van de meeste OUDE klassieke muziek niet het geval. De enige copyrights die er doorgaans op rusten zijn die van een specifieke uitvoering.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-02-2004 15:35 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 6 februari 2004 22:16 schreef Jezebel het volgende:
En via internet moet je toch vaak fikse bestelkosten betalen.

Ja nou! Zoals bij Displeased (niks) of The End Records ($1 per cd (ja da's ongeveer 80 eurocent))


Zenial


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 09-02-2004 16:12 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik luister eigenlijk alleen mp3-tjes om ff bands te checken die ik eventueel wil aanschaffen, dus niet als fulltime luisterplezier, dan draai ik altijd cd's.

Voor MIJ heeft de mogelijkheid tot het downloaden van muziek ertoe geleid dat ik veel meer muziek KOOP die ik anders niet eens gekend had.

CD's kopiëren doe ik wel gewoon en daar schaam ik me niet voor. Criteria is echter wel dat de persoon waar je van kopieert zelf ook gekopieerde cd's wil hebben.


Follow the freezing moon...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-02-2004 17:02 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik kopieer niets, behalve als ik iets wil testen. Precies hetzelfde geld voor mp3's, ik laat iets op mijn PC staan, wanneer het onmogelijk is om er op een andere manier aan te komen: boycot jewbay.

Ik heb niet al te veel CD's/tape/vinyl in mijn kast staan,maar wat er staat allemaal origineel.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-02-2004 17:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat is er nou weer mis met e-bay? Niet grim genoeg? Oh ja, ze maken winst....poeh poeh...hoe durven ze!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-02-2004 17:05 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Zaken die moeilijk te krijgen zijn, worden voor stapels geld verkocht daar, terwijl het dat helemaal niet waar is. Mensen die zo veel geld uit willen geven voor een release zijn achterlijk, maar mensen die iets er voor een belachelijk hoog bedrag op zetten, zeker! Dit gaat helemaal niet meer over, wat de bedoeling was.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-02-2004 17:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Bullshit.

Ik heb wat meer geld te besteden als een student of zo. Als ik iets wil kopen maar heb geen zin om lang te zoeken dan ben ik bereid om een hogere prijs te betalen, voor het gemak zeg maar.

Mensen die het voor die bedragen verkopen zijn gewoon slim bezig, klaar.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 09-02-2004 23:24 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

quote:
Op 9 februari 2004 14:36 schreef kwelgeest het volgende:
...blijf je ook meteen van andersman 'eigendom' af.


Niet mee eens.

Even een lulverhaal:

Als je muziek kopiëert, steel je geen eigendom van een artiest. Je zorgt er alleen maar voor dat het platenlabel z'n geld niet krijgt. Geld waar het label recht op heeft, omdat de artiest afstand heeft gedaan van het reproductierecht -in ruil voor opname, reproductie en distributie van zijn/haar muziek- en pakt in veel gevallen 99% van de inkomsten die daaruit komen. Over die ene procent die de artiest krijgt, moet hij/zij dan nog belasting afdragen ook, maar dat is een andere zaak. Ik ben amateurmuzikant, maar ik werk 40 uur in de week, dus ik weet ook wat werken voor je centen betekent. En ik zeg: verdien dat geld maar met optreden, en zie je CDs als promotiemateriaal, reclame, voor die optredens. Als je X aantal uur voor een optreden bezig bent, reken dan maar een uurbedrag als loon. Ga niet thuis op de bank zitten wachten op het geld wat je "verdiend" hebt met die paar uur zwoegen op je top tien hit, die elke seconde 20 keer gekopiëerd wordt op internet, omdat platenlabels hun koopwaar niet tegen illegaal kopiëren kunnen beveiligen. Werken GVD!


[Dit bericht is gewijzigd door Sloeber op 09-02-2004 23:24]


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-02-2004 23:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 17:02 schreef aerodis het volgende:
ik kopieer niets, behalve als ik iets wil testen. Precies hetzelfde geld voor mp3's, ik laat iets op mijn PC staan, wanneer het onmogelijk is om er op een andere manier aan te komen: boycot jewbay.

Ik heb niet al te veel CD's/tape/vinyl in mijn kast staan,maar wat er staat allemaal origineel.


Op ebay toch anders een aantal schitterende cd's gevonden die NIET in de cd zaken hierstaan en ZEKER niet voor de prijs die ik ervoor heb betaald.
Ik ben zeer benieuwd wat die haat tegen ebay

ed: is reeds gelezen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-02-2004 23:30]


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 09-02-2004 23:40 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 17:07 schreef Chelman het volgende:
Bullshit.

Ik heb wat meer geld te besteden als een student of zo. Als ik iets wil kopen maar heb geen zin om lang te zoeken dan ben ik bereid om een hogere prijs te betalen, voor het gemak zeg maar.

Mensen die het voor die bedragen verkopen zijn gewoon slim bezig, klaar.




Ik koop ook vaak wat bij de lokale onafhankelijke platenboer.. Het is wat duurder, maar makkelijker

Niet dat ik veel geld heb te besteden
Een hele hoop albums kan ik niet kopen omdat ik het geld niet heb. Dan houd ik het maar bij de demo's en de paar liedjes die ik via kazaa kan krijgen. Ik koop die albums dan later nog wel


zo kan ie wel weer


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 09-02-2004 23:44 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Leuk relaas Sloeber maar ik vrees dat het er bij de meeste muzikanten nou niet echt in wil dat ze maar wat minder geld moeten gaan verdienen omdat er zoiets bestaat als illegaal muziek downloaden...
Waarom zou je zeg 3000 piek extra in de maand zomaar opgeven zonder er iets aan te doen? Ik kan me goed voorstellen dat veel muzikanten willen dat er wat aan gedaan wordt.

99% voor maatschappij is ook niet correct. Mtallica ging bijv. bij vertigo weg omdat ze hun aandeel van 12,5% te weinig vonden.


Follow the freezing moon...


focalor
Usericon van focalor
Posted 10-02-2004 0:53 by focalor Wijzig reactieProfiel van focalorQuote dit berichthttp://members.chello.nl/e.ruiten1/

Downloaden en/of kopieren gebeurt niet. Ik luister nieuwe CD's of muziek van bands die ik nog niet ken wel in de platenzaak, en betaal er gewoon voor als de muziek mij bevalt.

Wel ben ik van mening dat veel CD's tegenwoordig gewoon te duur zijn, en er is ook voor mij een grens. CD te duur? Jammer dan, dan maar niet.

Waarom (niet)? Principes, het 'gevoel van aanhechting' waar MBMarduk het over had ..
.. en daarnaast .. ( .. forget it, genoeg gezeken nou .. ja, mp3 KAN goed klinken.. lees mijn post op de volgende pagina )

[Dit bericht is gewijzigd door focalor op 16-02-2004 0:18]


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 10-02-2004 1:09 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

Freduk: zo is natuurlijk wel de praktijk. Niemand is bereid die inkomsten op te geven, maar wat als de 5 grootste labels van de wereld (die onder de RIAA vallen) het over een andere boeg gaan gooien als ze er achter komen dat illegaal kopiëren niet te stoppen is?

Je noemt Metallica. Dat is een slecht voorbeeld omdat die zo gruwelijk veel CD's verkopen (en merchandise) dat zelfs 1% ruim in de levensbehoeften van de 4 bandleden zou kunnen voorzien. Bovendien zijn ze zo gewild dat ze 12,5 % KUNNEN eisen, anders gaan ze naar een ander.

Een band van "gemiddelde" grootte zal het een worst wezen als ze een deel van de CD-verkopen krijgen. Dat is pas vanaf 25.000 CD's interessant of zo. Ik kan me indenken dat je dan liever hebt dat je muziek gratis te krijgen is, en mensen heel eenvoudig je muziek kunnen horen, zodat ze naar een optreden komen. Ik denk dat ik zelf ook zo zou redeneren als ik in een goed lopende band zou spelen (wat momenteel niet zo is).

quote:
.. en daarnaast klinkt mp3 gewoon fucked up.


Ik hoor geen verschil. Ik heb geen slechte oren, maar wel S/PDIF, een digitaal mengpaneel, actieve studiomonitors, en de boel geript met EAC/Lame. Velen zijn het er met mij over eens dat zelfs een getraind oor geen veschil hoort.


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


focalor
Usericon van focalor
Posted 10-02-2004 9:32 by focalor Wijzig reactieProfiel van focalorQuote dit berichthttp://members.chello.nl/e.ruiten1/

quote:
Op 10 februari 2004 1:09 schreef Sloeber het volgende:
Ik hoor geen verschil. Ik heb geen slechte oren, maar wel S/PDIF, een digitaal mengpaneel, actieve studiomonitors, en de boel geript met EAC/Lame. Velen zijn het er met mij over eens dat zelfs een getraind oor geen veschil hoort.


Het is maar hoe je het bekijkt. mp3 kan goed klinken, maar negen van de tien keer is dit niet het geval. Ik had wellicht iets duidelijker moeten zijn; ik had het niet zozeer over mp3 in het algemeen, maar over de mp3 files die je download van het internet. Deze mp3 files klinken, vergeleken met CD's, in 99,9% van de gevallen ronduit slecht.

[Dit bericht is gewijzigd door focalor op 10-02-2004 9:38]


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 10-02-2004 10:31 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb al weken geen cd meer gedownload. Ik krijg zo nu en dan losse nummers binnen via MSN, maar dan houdt het ook op. Ik heb gewoon liever de orginele cd. Maar dat heft ook te maken met het feit dat ik (bnu ik niet naar school ga) veel geld verdien. Waarschijnlijk ga ik dan in het nieuwe schooljaar weer behoorlijk aan de download. Maar nu even niet.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-02-2004 11:59 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2004 9:32 schreef focalor het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt. mp3 kan goed klinken, maar negen van de tien keer is dit niet het geval. Ik had wellicht iets duidelijker moeten zijn; ik had het niet zozeer over mp3 in het algemeen, maar over de mp3 files die je download van het internet. Deze mp3 files klinken, vergeleken met CD's, in 99,9% van de gevallen ronduit slecht.


Dat ligt er dus weer aan waar je het vandaan haalt, als je scene rips krijgt dan hoor je dus echt het verschil niet omdat deze op professionele wijze zijn omgezet.
Zo goed als alles wat ik heb is 192 stereo en klinkt als een cd


"This one is older than shit, heavier than time!"


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 10-02-2004 12:18 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

192 stereo klinkt niet als een CD...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


' '
Usericon van ' '
Posted 10-02-2004 12:28 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

cd's kopen is GAY


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen