IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : En U? CDs kopen? Kopieren? of MP3-tjes? Vorige pagina | Volgende pagina
zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 13-03-2006 20:14 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 18:56 schreef WhiteRider het volgende:
Het leuke van vinyl en cd's kopen zonder het eerst te downloaden is de verrassing als het aangekomen is, vind ik in tegenstelling tot bijna iedereen boven me.


Dit gaat natuurlijk niet altijd op, zelfs al ben je bekend met de band, een nieuwe plaat heeft nooit een kwaliteitsgarantie. Daarnaast, willekeurig items bestellen en maar hopen dat het als een verrassing uitpakt lijkt me ook geen handige inkoopmethode.
Het is simpelweg praktisch om een voorproefje gehoord te hebben. Ik bespaar mezelf liever een miskoop door die 'verrassing' te missen.
Alhoewel ik bij een leuk geprijst cd'tje wel eens de gok wil wagen.


Nog zo stoere internet warrior.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-03-2006 20:18 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 maart 2006 16:27 schreef Lady_Wolf het volgende:

ooit, lang lang, geleden downloadde ik alles.


Het klinkt als een sprookje.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-03-2006 20:18 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 20:14 schreef zakkenvuller het volgende:
Dit gaat natuurlijk niet altijd op, zelfs al ben je bekend met de band, een nieuwe plaat heeft nooit een kwaliteitsgarantie. Daarnaast, willekeurig items bestellen en maar hopen dat het als een verrassing uitpakt lijkt me ook geen handige inkoopmethode.
Het is simpelweg praktisch om een voorproefje gehoord te hebben. Ik bespaar mezelf liever een miskoop door die 'verrassing' te missen.
Alhoewel ik bij een leuk geprijst cd'tje wel eens de gok wil wagen.

Miskopen doe ik zelden, terwijl ik alles blind koop.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 13-03-2006 20:24]


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-03-2006 20:20 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nou, ik luister eerst wel even. Doe ik al een jaar of 25.

Ik zie ook niet in wat daar mis mee is.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 13-03-2006 20:24]



DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 13-03-2006 20:23 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Ik download en brand bijna niets. Downloaden: Af en toe iets voor mijn ouders of een (pop-)rock nummer dat ik toevallig mooi vind. Branden doe ik zelden, bv als een cd leuk is om een paar keer te luisteren en daarna stof gaat verzamelen in de kast...
Als ik geen geld heb dan koop ik gewoon even geen cds, maar wacht ik tot ik geld heb om ze te kopen... Dat je gewoon nog weet 'toen en toen heb ik die geniale cd gekocht' en natuurlijk met dat prachtige booklet of die mooie digipack. Er zijn gewoon teveel redenen om cds te kopen en niet te downloaden of branden!
Edit: En als je bang bent voor een miskoop: Gewoon in de platenzaak een aantal cds zoeken die je iets lijken en ze lekker gaan luisteren daar! Meestal zijn er koptelefoons en behulpzaam personeel genoeg! Na het luisteren kun je altijd cds terugleggen of kopen!

[Dit bericht is gewijzigd door DecomposingBitch op 13-03-2006 20:25]


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


skugga1302
Usericon van skugga1302
Posted 14-03-2006 4:18 by skugga1302 Profiel van skugga1302Quote dit bericht

[spam]

[Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 14-03-2006 7:40]


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 14-03-2006 7:50 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 20:20 schreef Oud Vuil het volgende:
Nou, ik luister eerst wel even. Doe ik al een jaar of 25.

Ik zie ook niet in wat daar mis mee is.


Volgens mij is in de winkel een luister sessie houden niet hip meer tegenwoordig

Overigens heb ik deze eeuw al geen cd's meer gekocht in dit land. Totdat er normale prijzen komen zie ik dat ook niet gebeuren ook.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 14-03-2006 8:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 18:56 schreef WhiteRider het volgende:
Het leuke van vinyl en cd's kopen zonder het eerst te downloaden is de verrassing als het aangekomen is, vind ik in tegenstelling tot bijna iedereen boven me.


666% mee eens!


spelfout weggehaald...


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 14-03-2006 9:18 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2006 7:50 schreef Argus het volgende:
Volgens mij is in de winkel een luister sessie houden niet hip meer tegenwoordig

Overigens heb ik deze eeuw al geen cd's meer gekocht in dit land. Totdat er normale prijzen komen zie ik dat ook niet gebeuren ook.

Je kan ook de leuke goedkopere winkels uitzoeken. Of platenbeurs weer in April.

Hier staat alle platenbeurzen data op mocht iemand dit boeiend vinden: http://www.geocities.com/lpvinyl/platenbeurs.html

[Dit bericht is gewijzigd door Creepmime op 14-03-2006 9:21]


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 14-03-2006 13:00 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

heh, ik heb een tijd alleen maar gekocht en niks gedownload. Een tijd geleden is hier een ommekeer in gekomen en download ik alles wat maar los en vast zit (bij wijze van spreken)
Tenzij het releases van mijn favoriete bands/label zijn, deze koop ik met het gedachte dat ik het toch wel tof vindt.

Waarom?
Te weinig geld, te veel slechte releases op de markt en ik heb geen zin om weer mijn cd's te verkopen.

De gedachte dat je de muziek "scene" verkracht door te downloaden is natuurlijk onzin. De mensen die veel downloaden kopen meestal ook meer....

[Dit bericht is gewijzigd door istharol op 14-03-2006 13:05]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-03-2006 13:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2006 13:00 schreef istharol het volgende:
heh, ik heb een tijd alleen maar gekocht en niks gedownload. Een tijd geleden is hier een ommekeer in gekomen en download ik alles wat maar los en vast zit (bij wijze van spreken)
Tenzij het releases van mijn favoriete bands/label zijn, deze koop ik met het gedachte dat ik het toch wel tof vindt.

Waarom?
Te weinig geld, te veel slechte releases op de markt en ik heb geen zin om weer mijn cd's te verkopen.

De gedachte dat je de muziek "scene" verkracht door te downloaden is natuurlijk onzin. De mensen die veel downloaden kopen meestal ook meer....


Helemaal mee eens.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 14-03-2006 13:21 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2006 13:00 schreef istharol het volgende:
De gedachte dat je de muziek "scene" verkracht door te downloaden is natuurlijk onzin. De mensen die veel downloaden kopen meestal ook meer....


Gedeeltelijk mee eens, maar vergeet niet dat er ook zat mensen zijn die zich helemaal de zaadklonters downloaden en nooit één cd'tje kopen.


Nog zo stoere internet warrior.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-03-2006 13:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2006 13:00 schreef istharol het volgende:
De mensen die veel downloaden kopen meestal ook meer....


Bewijzen? Cijfers?

Die zijn er niet. (net zoals er geen bewijzen voor de omgekeerde stelling zijn)



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 14-03-2006 13:46 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Ik woon op een studentengang met 16 mensen. Van die 16 kopen er welgeteld 3 mensen cds. De rest download allemaal en heeft bijna geen enkele (originele) cd in de kast staan. Gaat dan natuurlijk niet om alleen maar metal, maar muziek in het algemeen. Ok, cd prijzen zijn hoog, maar om dan maar meteen alle albums van je 'favo' artiest te downloaden ipv te kopen... Triest.


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-03-2006 13:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik koop cd's, momenteel wel minder aangezien ik meer geld uitgeef aan concerten en festivals en vaste lasten. Verder download ik ook wel eens wat cdtjes, maar die heb ik dan al wel op cd in de kast staan en wil ik gewoon op de pc hebben (te lui om te rippen). Verder doe ik niet aan cdtjes kopieren, wel eens dvdtjes.. maarja dan heeft mn pa het origineel.



Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 15-03-2006 9:17 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

En wanneer er veel minder gedownload werd, zouden die mensen die nu alleen maar downloaden wel veel CD's kopen?


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-08-2008 18:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*schop!!!*

Sjaak goes digital. Ik ben om en heb een MP3 speler gekocht. Nu weet ik natuurlijk wel hoe ik CD's naar MP3 moet rippen, mijn vraag is welk programma ik het beste kan gebruiken.

Ik wil als het kan LAME gebruiken, het progje moet de albumhoes ook ophalen en de meta gegevens in de ID3v2 tag pleuren.

Iemand enig idee?

Is iTunes een alternatieve optie?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-08-2008 18:54 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2008 18:50 schreef Snaack het volgende:
*schop!!!*

Sjaak goes digital. Ik ben om en heb een MP3 speler gekocht. Nu weet ik natuurlijk wel hoe ik CD's naar MP3 moet rippen, mijn vraag is welk programma ik het beste kan gebruiken.

Ik wil als het kan LAME gebruiken, het progje moet de albumhoes ook ophalen en de meta gegevens in de ID3v2 tag pleuren.

Iemand enig idee?

Is iTunes een alternatieve optie?


Ik gebruik zelf deze (is freeware):
http://www.audiograbber.com-us.net


En werkt in combinatie met LAME.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 07-08-2008 18:56]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 07-08-2008 18:55 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ik zou niet weten welk programma het beste cd's ript, en als advies zou ik je willen meegeven dat je soms beter de betreffende cd kan downloaden, scheelt een hoop gepruts.

Windows Media player vind ik niet zo, maar Itunes vind ik helemaal een kutprogramma.

Oh, en in de context van dit topic, ik koop nog wel cd's, en download vooral discografiën van bands die ik al origineel heb, lekker makkelijk voor in de auto.



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-08-2008 18:56 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik gebruik Exact Audio Copy om cd's te rippen, werkt goed.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 07-08-2008 18:56 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Alleen spul van de bands waarvan ik het echt wil hebben. de andere meuk luister ik graag, maar hoef ik niet perse op cd....


Fuck the world and fuck you


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-08-2008 19:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Bedankt voor de replies!

quote:
Op 7 augustus 2008 18:54 schreef altx het volgende:
Ik gebruik zelf deze (is freeware):
http://www.audiograbber.com-us.net


En werkt in combinatie met LAME.


Ah ja, die heb ik in het verleden al eens gebruikt. f uitproberen.

Trouwens een erg relaxte player gekocht.

Cowon D2. Volgens de reviews erg goede geluidskwaliteit, erg veel features, touchscreen en uiterst betaalbaar. Zeker vergeleken met een iPod touch, die ik eigenlijk wilde kopen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 07-08-2008 19:12 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 7 augustus 2008 18:56 schreef Helvete het volgende:
Ik gebruik Exact Audio Copy om cd's te rippen, werkt goed.


Ik ook, in combinatie met lame. Perfect.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-08-2008 19:16 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

ik gebruik cdex nogsteeds.


Suck my piss


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2008 19:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2008 19:12 schreef Burzum het volgende:
Ik ook, in combinatie met lame. Perfect.


Me2, EAC met Lame op secure mode en een vbr van 224 geeft echt prima kwaliteit.

Hier is een fatsoenlijke guide: http://www.teqnilogik.com/tutorials/eac.shtml

Ik raad het je absoluut aan om deze set up te proberen, Snaack! Heb zelf al zo'n 300 CD's (halve collectie) op deze manier geript in de afgelopen 3 jaar en ben nog steeds zeer tevreden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen