IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : En U? CDs kopen? Kopieren? of MP3-tjes? Vorige pagina | Volgende pagina
skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 21-02-2002 16:25 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 21 februari 2002 14:17 schreef Valorian666 het volgende:
Via Duitse mailorders zit je vaak nog onder de 30 piek!, en de porto valt erg mee! .. Maarja, als je veel wilt uitgeven moet je dat zelf maar weten..




Dude wat vin jij goeie duitse mailorders? noem dr eens een paar. Url mag ook.


Suck my piss


Jade
Usericon van Jade
Posted 21-02-2002 17:14 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2002 15:17 schreef MBMarduk het volgende:
Hahahah, Ik was tot een jaartje geleden ook verslaafd aan Jake's.



(Boodschappenlijstje bevat dan o.a. kleding, voer e.d....koop ze niet en zit ik vervolgens 4 uur in Jake's naar een staaaapel CDs te luisteren)



Maar sinds de prijzen overal zo hoog zijn geworden koop ik eens inde 4 maanden een CD daar en vervolgens vaker via Displeased ofzo.






Mmm, vind de prijzen bij Jake's nog wel meevallen. Wat ik wel ongelooflijk irritant vond was hoe de omwisseling naar euro's bij hun geregeld was. Of beter gezegd, niet geregeld was. De eerste dagen van januari hadden ze de prijzen nog steeds in guldens staan en konden ze geen euro's teruggeven.

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Meestal kocht ik een stapel cd's en daarna realiseerde ik me dat ik ook nog andere dingen moet aanschaffen. Dat is nu wel over

Zo en nu weer on topic!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 21-02-2002 17:26 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Cd-winkels zijn geen afzetters mensen, personeel moet betaalt worden, huur gebouw moet betaalt worden, gebouw moet onderhouden worden, warm gestookt worden, verzekeringen moeten betaalt worden...

Mail-orders hebben vaak veel minder personeel en lagere kosten, dus kunnen ze goekoper leveren...



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 21-02-2002 17:30 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Blijft het feit dat CD's hier in Nederland veel te duur zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 21-02-2002 17:32]


Bazzio Attacks!!!


Jade
Usericon van Jade
Posted 21-02-2002 17:37 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

De gemiddelde groothandelsprijs van een CD is f26,70 dus ong. 12 euro. Dit is de prijs die de producent (plamij.) rekent aan de groothandel. Dus van de groothandel naar de winkelier en van de winkelier naar de finale consument komt er dus ong. 6 euro bovenop. Ik vind dit behoorlijk veel.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 21-02-2002 17:40 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

die 26 piek is al teveel.
dan pakt de groothandel ook al iets van 10 gulden.

het kost namelijk maar 16 gulden om een artiesten cd te maken met alle rechten en licenties inbegrepen.


Jade
Usericon van Jade
Posted 21-02-2002 17:42 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2002 17:40 schreef linknl het volgende:
die 26 piek is al teveel.
dan pakt de groothandel ook al iets van 10 gulden.

het kost namelijk maar 16 gulden om een artiesten cd te maken met alle rechten en licenties inbegrepen.


Een onderzoek heeft uitgewezen dat in principe een cd'tje maar f10,- hoeft te kosten en dat iedereen dan zijn deel krijgt.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 21-02-2002 18:23 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2002 17:42 schreef Jade het volgende:
Een onderzoek heeft uitgewezen dat in principe een cd'tje maar f10,- hoeft te kosten en dat iedereen dan zijn deel krijgt.


DAMN! Ik wist dat het ver onder de f.25,- was, maar zo weinig?!
Mag ik weten waar je dit vandaan hebt?


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 22-02-2002 11:40 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2002 14:20 schreef Jade het volgende:
Ik haal nieuwe bij Jake's in Eindhoven. Nieuwste altijd voor onder de 40 gulden.


Jake's Eindhoven? Collectie suckt... CD's van bekende bands die ik wil luisteren luister ik daar wel (zit nu eenmaal in Eindhoven op school), maar onbekendere bands die zoek ik niet eens meer daar.

Idd, MP3's DL, cd's luisteren bij de betere cd-winkel, daarna bestellen bij Mailorder. Works best for me...


Jade
Usericon van Jade
Posted 23-02-2002 12:31 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2002 11:40 schreef TNightmare het volgende:
Jake's Eindhoven? Collectie suckt... CD's van bekende bands die ik wil luisteren luister ik daar wel (zit nu eenmaal in Eindhoven op school), maar onbekendere bands die zoek ik niet eens meer daar.

Idd, MP3's DL, cd's luisteren bij de betere cd-winkel, daarna bestellen bij Mailorder. Works best for me...


Tja ik ga er alleen heen voor de goedkope prijzen. Voor de wat onbekendere ga ik naar Bullit of Boudisque of ik verkrijg ze via vrienden.


Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 23-02-2002 13:18 by Nans Wijzig reactieProfiel van NansQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/nansieh

Naja, ik zal maar meteen toegeven, het kopieëren van CD's doe ik regelmatig. Mensen die dan "niet true" vinden ofzo, dat mag, maar daar ben ik het verrevan mee eens. CDzaken verdien z'n 40% van elke CD, daardoor worden de prijzen zo enorm omhoog gejatst laatste tijden. En daar verdienen de bands zelf écht niet zoveel aan hoor. Okay ik heb 't nu over de heel erg geliefde bekendste bands. Maar goed, CD's van onbekendere bands koop ik echt wel hoor, beetje lomp gewoon om die niet te steunen en wel lekker van hun muziek mee te genieten.


*etiket*


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-03-2002 19:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 09-01-2004 16:18]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 03-03-2002 20:06 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

djeeses jonge, zeg wel dat je er trots op mag zijn op je verzameling cd's en installatie. Wie bied meer???


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-03-2002 20:22 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 3 maart 2002 20:06 schreef lord abortion het volgende:
djeeses jonge, zeg wel dat je er trots op mag zijn op je verzameling cd's en installatie. Wie bied meer???



jah!!! Harman/Kardon das niet nix!



Suck my piss


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 03-03-2002 20:53 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 februari 2002 12:52 schreef MBMarduk het volgende:
Ten eerste heb je zo'n afspeelbak nodig. Die heeft chipies erin zitten waardoor de elektronica concerns en film industrie tot in je eigen huiskamer invloed uitoefenen op wat je wanneer en hoe mag zien.
(RegiocoTERING)


Ik dacht dat jij Linux gebruikte, niet? Toch geen probleem dan?!
Maar je hebt natuurlijk gelijk met je principes..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-11-2002 17:25 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com



I'm not being rude. You're just insignificant.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 06-11-2002 17:30 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik koop denk 1/3 van mijn cd's en de rest is gebrand van anderen. Ik vind dat ik daarmee nog vrij veel originele cd's heb in vergelijking tot veel anderen die ik ken. Prijzen zijn gewoon te hoog om veel te kopen.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-11-2002 17:31 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Het liefst koop ik ze orgineel. Alleen bezit ik niet genoeg geld om alle cd's die ik nu bezit en op mp3 heb ook daad werkelijk orgineel te kopen. Het grootste deel van mijn collectie is dan ook gekopieerd. Ik ben dan ook wild van Mp3's omdat ik die niet perse hoef te branden en voor mij dan kosteloos muziek is.
De bands waar ik helemaal weg van ben of rare zijn koop ik wel orgineel. Zodra ik ga verdienen zal ik veel cd's wel orgineel kopen. DIt omdat het mooier is, mijn cd's hard aan vervanging toe zijn (brand cd's zijn van een veel lagere kwaliteid) en meestal vind ik de hoesjes erg mooi en is het leuk om eens het boekje door te kunnen bladeren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 06-11-2002 17:37 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2002 13:06 schreef 1i1ith het volgende:
Ik koop zoveel mogelijk tweedehands cd's en lp's. Want ik weiger meer dan ongeveer 12 euro voor een cd te betalen, en dat lijkt omogelijk voor nieuwe cd's En gebrande cd's met een gekopieerd hoesje vind ik lang zo leuk niet als een 'echte'.



Same here, niets aan toe te voegen


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-11-2002 17:41 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik koop alleen originele CD's, vaak bij Displeased voor 11,50 zonder verzendskosten. Maar ik ben niet te beroerd om meer als 12 pleuro uit te geven. Het zij zo...


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 06-11-2002 17:53 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Kopieren? dat is toch verboden?


Bazzio Attacks!!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-11-2002 17:54 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

waarom verkopen ze dan nog steeds branders en brandbare cd's?? Ze maken het dan wel erg makkelijk.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Enigma
Usericon van Enigma
Posted 06-11-2002 17:57 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 17:53 schreef bazzio het volgende:
Kopieren? dat is toch verboden?


Alleen het verkopen van gekopieerde cd's dacht ik.

Een backup voor jezelf maken niet :/


zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 06-11-2002 18:18 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

cd's kopen...
Momenteel is de aankoop wel serieus geslinkt moet ik zeggen, uit financiele noodzaak ...
Onderzoek heeft wel uitgewezen dat de mensen die 't meeste van internet downloaden ook wel de beste cd kopers zijn.
Zelf gebruik ik downloaden om nieuwe bands te ontdekken, nieuwe cd's geluisteren (die k later aanschaf indien zeer goed bevonden).
Maar idd de cd's zijn veel te duur in de winkels. 't Is echt wel gewoon die ppd, de groothandelsprijs laten we zeggen, die naar beneden moet volgens mij. De artiest zelf zal dan ook iets minder krijgen per cd, maar 't aantal zal volgens mij wel stijgen.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 06-11-2002 18:18 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 17:57 schreef Enigma het volgende:
Een backup voor jezelf maken niet :/



Is dat een soort pickup?


Bazzio Attacks!!!


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen