IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : En U? CDs kopen? Kopieren? of MP3-tjes? Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2004 16:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als ik er aan kan komen doe ik dat als de cd me dan erg aanstaat koop ik em alsnog. Dan wil ik namelijk meer weten, teksten enzo.


Wat de artiest eraan verdient is eerlijk gezegd gaan factor.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 09-01-2004 16:41 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 9 januari 2004 16:15 schreef Chelman het volgende:
Bij een filmspeciaalzaak is dat geen enkel probleem.
Maar die moet je dan toevallig maar net in de buurt hebben, anders kun je de prijs van je benzine/treinkaartje ook weer meerekenen in de prijs van de film.

quote:
Augustus = komkommertijd
In vergelijking met andere jaren, zelfde periode he. Dat scheelt wel.

quote:
Zoals ik eerder zei: te veel ergens aan verdienen bestaat eigenlijk niet.
Dat kan ik gedeeltelijk met je eens zijn ja, behalve dan dat een te grote marge geforceerd kan worden door verschijnselen als kartelvorming, monopolieposities en prijsafspraken. Als je de prijs onder een bepaald punt houdt zijn mensen te mak om echt te protesteren.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-01-2004 16:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2004 16:34 schreef FireFox het volgende:
De fabrikant merkt hier minder van, de afname van de auto wordt er niet minder van.
Bij het downloaden van muziek is het vooral de platenmaatschappij die de pijn in de beurs voelt en de afname neemt af.


Mijn stelling is dat het niet uitmaakt of je de distirbuteur, de band, de label of wie dan ook benadeelt. Ze dragen allemaal bij aan het maken van een product.

Ook het feit dat het makkelijk is om MP3s te downen vind ik geen rechtvaardiging. Het is ook makkelijk om bezopen te gaan autorijden en de pakkans is nihil (ik rij 40000 km/jaar en heb in bijna 10 jaar één keer moeten blazen).

quote:

Kijk het lijkt mij logisch dat het vele downloaden tegenwoordig een duidelijk signaal is dat de klant niet meer bereid is deze onredelijke bedragen te betalen.



Ik vraag me af in hoeverre het een 'signaal' is en in hoeverre mensen het simpelweg doen omdat het kan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-01-2004 16:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2004 16:35 schreef CoenV het volgende:
alle albums die ik op cd
heb, heb ik ook op mp3, dit luistert wel zo lekker als ik op mijn pc zit, gewoon lekker snel
effe een albumpje luisteren, of een willekeurig nummer.



Daar is natuurlijk niks mis mee.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-01-2004 16:43 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

-Ik koop ook alleen maar cd's, ik ben nog immer van mening dat down-loaden de bands het hardst treft. Iedereen denkt altijd maar dat ze op die manier de platenmaatschappijen kunnen naaien, maar helaas werkt het niet zo. Lage verkoopcijfers staat garand voor een band dat ze gedropt zullen worden... waardoor het steeds moeilijker wordt om cd's van desbetreffende bands te bemachtigen als er geen label achter staat.

-Tevens ben ik gewoon een hoesjes-freak en wil het hele boekwerkje van voor naar achteren door pluisen, en een kopietje is in mijn optiek gewoon 3X niks.

-Enne... mensen die zeggen dat ze honderden cd's hebben maar alleen maar kopietjes in hun bezit hebben, hebben in mijn ogen dus geen verzameling, en zijn gewoon sukkels. Koop gewoon lekker het orginele spul en support the metal-scene!!!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-01-2004 16:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2004 16:41 schreef helmet het volgende:
Maar die moet je dan toevallig maar net in de buurt hebben, anders kun je de prijs van je benzine/treinkaartje ook weer meerekenen in de prijs van de film.



Rodisc
quote:

Dat kan ik gedeeltelijk met je eens zijn ja, behalve dan dat een te grote marge geforceerd kan worden door verschijnselen als kartelvorming, monopolieposities en prijsafspraken. Als je de prijs onder een bepaald punt houdt zijn mensen te mak om echt te protesteren.


Op gebied van film en muziek is er IMHO weinig sprake van kartelvorming. Er zijn gewoon veels te veel aanbieders.

Toegegeven, op distributie gebied ligt het gevoeliger.

Maar eigenlijk zijn CDs en films tegenwoordig veeel goedkoper dan vroeger. Een top 40 cd kost omgerekend ongeveer net zoveel als 20 jaar geleden. Alleen verdienen we tegenwoordig aanzienlijk meer....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-01-2004 16:48 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2004 16:38 schreef CoenV het volgende:
Ik ben dan zo'n eikel die gelijk het hele album op mp3 scoort.





Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 09-01-2004 16:50 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

wat is er mis met tapes? heb onmeunig veel albums op tape.. but anyway..

ik weet nog dat Ome Henk ( ) vroeger aan het begin van z'n nieuwe album altijd zoiets zei als: "en niet van je irritante vriendjes overnemen he?! anders ros ik jullie allemaal in mekaar jaaaghh!!!!!!!!"



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 09-01-2004 16:51 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2004 16:41 schreef Chelman het volgende:
Mijn stelling is dat het niet uitmaakt of je de distirbuteur, de band, de label of wie dan ook benadeelt. Ze dragen allemaal bij aan het maken van een product.

Ja maar de prijs/product verhouding wordt hier een beetje uit z'n verband getrokken.
Ik vind dat men mag verdienen naar het werk wat geleverd wordt. Bij sommige partijen die betrokken zijn bij de productie van een cd vind ik deze verhouding belachelijk. Kortom er wordt veel verdiend voor weinig werk, terwijl andere partijen in de productie van het product meer moeten werken voor minder geld. Dit staat mij erg tegen en is voor mij dus een reden geen cd te kopen. Totdat dit veranderd is koop ik dus weinig cd's.
quote:

Ik vraag me af in hoeverre het een 'signaal' is en in hoeverre mensen het simpelweg doen omdat het kan.

In mijn omgeving is het iig een signaal. Verder zou ik het niet weten... ik heb hier nog nooit cijfers over gezien en "if so" is het maar de vraag hoe betrouwbaar die natuurlijk zijn.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 09-01-2004 16:52 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Als ik het geld heb kopen, maar ben een arme scholier en kan dus niet alles aanschaffen.

Maar alles wat ik nu downklooi/kopieer moet en zal ik later gewoon kopen

Vind het altijd wel gaaf om ook de cover, lyrics en alles bij elkaar te hebben. Bovendien is het verslavend om je CD verzameling te zien groeien


zo kan ie wel weer


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-01-2004 16:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2004 16:51 schreef FireFox het volgende:
Kortom er wordt veel verdiend voor weinig werk, terwijl andere partijen in de productie van het product meer moeten werken voor minder geld. Dit staat mij erg tegen en is voor mij dus een reden geen cd te kopen. Totdat dit veranderd is koop ik dus weinig cd's.



Toegevoegde waarde staat niet per definitie in verhouding met de geleverde inspanning.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 10-01-2004 9:26 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2004 16:53 schreef Chelman het volgende:
Toegevoegde waarde staat niet per definitie in verhouding met de geleverde inspanning.



Holy fuck, praat ik hier met een robot ofzo? Dat de toegevoegde waarde per definitie in verband staat met de geleverde inspanning hoor je mij ook niet beweren. In dit geval staan zowel de toegevoegde waarde als de inspanning niet in verband met de prijs. Dat is wat ik beweer.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 10-01-2004 9:27 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

ik doe t allemaal, kopen, kopieren en mp3...



Aart
Usericon van Aart
Posted 10-01-2004 12:28 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

Ik koop alleen CD's die goedkoop zijn, voor de rest MP3.


Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 10-01-2004 12:49 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik koop geen cd's meer, niks.......... ruk alles van i-net en fik het, ga de staat niet rijker man dan ze al zijn met hub tiefes heffingen overal op......


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 10-01-2004 13:06 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 12:49 schreef Triple-Dan het volgende:
Ik koop geen cd's meer, niks.......... ruk alles van i-net en fik het, ga de staat niet rijker man dan ze al zijn met hub tiefes heffingen overal op......


ze hebben ook gratis inet taalcursussen hoor .

ontopic, ik koop zoveel mogelijk maar soms vanwege, zeldzaamheid of om nieuwe bands checken, down ik mp3,s

[Dit bericht is gewijzigd door Stormblast op 10-01-2004 13:42]


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


broeinest
Eerste klas bitch!
Usericon van broeinest
Posted 10-01-2004 13:08 by broeinest Wijzig reactieProfiel van broeinestQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Teer vaak op de promo's die ik binnen krijg. En koop met enige regelmatig een cdtje nadat ik een aantal mp3'tjes heb gehoord. Kopieren doe ik eigenlijk zelden. Als ik de band goed vindt, heb ik er wel geld voor over.

[Dit bericht is gewijzigd door broeinest op 10-01-2004 13:09]


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-01-2004 13:10 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 13:06 schreef Stormblast het volgende:
ze hebben ook gratis inet taalcursussen hoor .

zewldzaamheid


Sorry, kon het niet laten...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 10-01-2004 13:42 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 13:10 schreef Staalman het volgende:
Sorry, kon het niet laten...




,idd my bad, zat ook 3 dingen tegelijk te doen


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-01-2004 14:03 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 9 januari 2004 16:50 schreef XPositiveX het volgende:
wat is er mis met tapes? heb onmeunig veel albums op tape.. but anyway..

ik weet nog dat Ome Henk ( ) vroeger aan het begin van z'n nieuwe album altijd zoiets zei als: "en niet van je irritante vriendjes overnemen he?! anders ros ik jullie allemaal in mekaar jaaaghh!!!!!!!!"






ik heb laatst dusch een shitload aan ome H mp3s gedownload....ik ben nog altijd Arie de Beuker fan!!

Metals moeten niet zo zeuren over hun muziek...aangezien deze gewoon erg goedkoop is...zo niet?dan koop je toch lekker 2e hands of via via.....


Suck my piss


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-01-2004 14:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2004 16:12 schreef Chelman het volgende:
'Te veel' verdienen bestaat daarom niet.


"Te weinig" wel. En ik denk dat dat geldt voor een zeer groot deel van de hardwerkende bands. En het merendeel wordt ingepikt door platenmaatschappijen.
Maar Chelman, jij als kapitalistische voorstander van de vrije markt moet het toch wel gek en zelfs onrechtvaardig vinden dat in alle winkels cd's evenduur zijn
? waarom werken de mechanismen van de vrije markt hier niet bij? Waarom mocht white noise geen cd uit de VS importeren en zo hier dus lekker goedkope cd's aanbieden? Dat is toch echte vrije markt?
Mooi is dat internet bestaat waardoor legele goekope cd's wel binnehand bereik zijn. Dat verklaart naar mijn mening ook een deel van de mindere verkoop in de gebruikelijk ketens. En wie krijgt weer de schuld? die metalfreak die wat cd's dowmload nadat hij/zij het budget voor "echte'cd's heeft uitgegeven.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-01-2004 14:55 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik heb slechts enkele kopies.Als iets me aanstaat wil ik toch het origineel.


spelfout weggehaald...


Zagga
Usericon van Zagga
Posted 10-01-2004 15:27 by Zagga Wijzig reactieProfiel van ZaggaQuote dit berichthttp://www.midian.nl

Ik heb een mp3-speler (10 gig), waar ik het liefst geripte versies van orginele cd's op zet. Het liefst cd's die ik zelf heb rippen.

Ik wil zo veel mogelijk cd's zelf kopen, ik doe zoiezo niet meer aan gekopieerde cd's, of orginele cd, of mp3's op mn speler. Ik koop echter nooit een cd voordat ik weet of die cd wel de moeite waard is (dus als ik de band niet ken ofzo). Ik heb weinig geld, anders had ik al veel meer gekocht, maar mijn collectie orginele cd's groeit steeds verder, uiteindelijk wil ik alle cd's die ik goed vind legaal hebben.

Ik snap nooit die ophef over mp3 en gekopieerde cd's. als er geen gepopieerde cd's waren en als ik nooit muziek had kunnen downloaden, waren er veel bands geweest die ik niet had gekent, was ik nooit naar hun concerten geweest, nooit shirts gekocht, nooit de legale cd's gekocht. internet is een prachtig medium om je band te promoten en je muziek te versprijden. Als het goede muziek is zal er heus wel dingen van gekocht worden (en volgens mij vooral bij metal.)

Ik heb al een aantal cd's legaal gekocht maar nooit beluisterd, omdat ze ook op mn speler staan. Betekent niet dat ik minder blij ben met die cd's.

EDIT: owja, als er geen cd's gekocht worden zullen de bands noit verder komen en dus minder optreden, minder cd's uitbrengen. Door een cd te kopen steun je ook meteen die band

EDIT 2: Er is geen betere kwaliteit dan die van orginele cd's.

[Dit bericht is gewijzigd door Zagga op 10-01-2004 15:32]


Farewell, O twice beloved! A Turin Turambar turun ambartanen: master of doom by doom mastered! O happy to be dead! http://www.midian.nl


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-01-2004 17:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 9:26 schreef FireFox het volgende:
Holy fuck, praat ik hier met een robot ofzo? Dat de toegevoegde waarde per definitie in verband staat met de geleverde inspanning hoor je mij ook niet beweren. In dit geval staan zowel de toegevoegde waarde als de inspanning niet in verband met de prijs. Dat is wat ik beweer.


Hier verschillen we van mening dus. In economische zin creeren de labels, promotors en distirbuteurs namelijk meer toegevoegde waarde. Klinkt wrang maar het is zo.

Neem bijvoorbeeld een voorbeeld uit de literatuur: Harry Mullisch. Een manuscript mag een meesterwerk zijn maar in economische zin heeft het relatief weinig waarde. Pas als een uitgever zich ermee gaat bemoeien en het gaat corrigeren, zetten en drukken wordt het een economisch aantrekkelijk waarde.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de muzkanten/schrijvers een extreem belangrijke schakel in het proces zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-01-2004 17:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 14:17 schreef attila_de_hun het volgende:
"Te weinig" wel. En ik denk dat dat geldt voor een zeer groot deel van de hardwerkende bands. En het merendeel wordt ingepikt door platenmaatschappijen.



Ingepikt is niet het juiste woord. Je tekent nl. zelf een contract....

quote:

Maar Chelman, jij als kapitalistische voorstander van de vrije markt moet het toch wel gek en zelfs onrechtvaardig vinden dat in alle winkels cd's evenduur zijn
? waarom werken de mechanismen van de vrije markt hier niet bij? Waarom mocht white noise geen cd uit de VS importeren en zo hier dus lekker goedkope cd's aanbieden? Dat is toch echte vrije markt?



Jazeker. Prijsafspraken zijn kut, punt. Zelf vermoed ik dat de prijsafspraken een grotere rol bij de winkels en distributeurs een rol spelen dan bij de verguisde labels.

Er zijn echter twee maars:

1.Ik ben niet per definitie een voorstaander van een kapitalistisch systeem. Ik ben een voorstaander van een liberale stelsel waar de particpanten zelf bepalen wat ze met hun tijd en geld doen. Wel vind ik dat het kapitalisme momenteel de beste stelsel is dat we kennen maar ik sta open voor suggesties mits gebaseerd op liberal principes.

2.Dat de prijzen van een CD overal nagenoeg hetzelfde zijn is op zich niet vreemd. Het is namelijk een standaardproduct waar je als winkelier weinig mee kan behalve simpel verkopen en concurreren op prijs. Zoiets zal altijd leiden tot een prijs dat zich op een of ander niveau stabiliseert.

Ik vind alleen dat de huidige niveau geen 'natuurlijk' evenwicht vertegenwoordigt, maar daar zijn we grotendeels over eens.

quote:

Mooi is dat internet bestaat waardoor legele goekope cd's wel binnehand bereik zijn. Dat verklaart naar mijn mening ook een deel van de mindere verkoop in de gebruikelijk ketens. En wie krijgt weer de schuld? die metalfreak die wat cd's dowmload nadat hij/zij het budget voor "echte'cd's heeft uitgegeven.


Ik had het niet over 'schuld', ik had het tot nu toe alleen over het feit dat ik Mp3 verzamelingen eigenlijk jatwerk vind en dat ik niet zo naïef ben om te denken dat men voor de 100% de Mp3tjes enkel gebruikt om te 'tsjekken'....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen