IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Internetten onder werktijd Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 15-11-2007 14:10 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zitten ook jullie te prutsen op het internet op kosten van de baas?
Heb je hier problemen mee of vind je dat het maar moet kunnen?
Heb je het een beetje in de hand of zit je als een zombie te F5-en?
Zwaremetalen? MSN? Ebay? Myspace? Geenstijl? Marktplaats?
Brand er maar op los!

Zelf besteedt een aardig deel van m'n werktijd op het internet. Ik heb geen vaste tijden en werk ik knetterveel zonder dat ik overuren betaald krijg dus ik vind dat het in principe moet kunnen. Ik wil wel minderen, zeker nu ik meer verantwoordelijkheden krijg, maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-11-2007 14:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik internet ook best veel onder werktijd, vooral voor de zaak. Iets opzoeken met g00gle vind ik makkelijker dan het goede boek opzoeken bij wijze van (als we hem al hebben)..

Daarnaast moet ik vaak wachten tot mijn computer bepaalde dingen gedaan heeft (build maken duurt een half uur, bijv) en in die tijd kan ik niet veel andere dingen doen..

MSN staat op de zaak ook altijd aan, chat beperkt privé. We gebruiken MSN + webcam op de zaak voor videocalls met collega's die op andere locaties werken.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-11-2007 14:38 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

in de tijd dat ik nog voor een baas werkte zat ik standaard met marktplaats/metalcd's als startpagina.. zo was ik eigenlijk bijna altijd de eerste die een neiuwe partij metal cd's aangeboden zag worden...

nu ik voor mezelf bezig ben merk ik dat mn internet gedrag niet echt veranderd is.. wat moet je anders als je zware psd's staan op te slaan...

soms als ik t druk heb zeg ik hier [ziekte] en dan heb ik wel meer tijd om te werken...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-11-2007 15:11 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik werk ook voor mezelf en probeer het niet-nuttig gebruiken van het internet te beperken, al lukt dat niet altijd even goed. Zolang ik al m'n deadlines haal vind ik het ook niet zo'n probleem.

Als we in de toekomst werknemers in dienst hebben, denk ik er waarschijnlijk hetzelfde over. Zolang het werk gewoon af is, vind ik het niet zo'n enorm probleem. Ik denk dat het de productiviteit niet ten goede komt als je werknemers van 8 tot 5 puur en alleen laat werken. Ik denk dat enige afwisseling, waar ik internetten voor privégebruik ook onder versta, misschien wel productieverhogend werkt. Het bevordert in ieder geval de werksfeer.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-11-2007 15:13 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Als het 'verboden' wordt kan ZM opgeheven worden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2007 15:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

eigenlijk wel grappig, ieder mens doet dit denk ik terwijl niemand onder de baas zijn tijd een krant gaat lezen.
ach, zolang het niet uit de hand loopt kan een paar minuutjes geen kwaad.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-11-2007 15:18 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 15:11 schreef WhiteRider het volgende:Ik denk dat het de productiviteit niet ten goede komt als je werknemers van 8 tot 5 puur en alleen laat werken. Ik denk dat enige afwisseling, waar ik internetten voor privégebruik ook onder versta, misschien wel productieverhogend werkt. Het bevordert in ieder geval de werksfeer.


Waarom werkt het productieverhogend en is het beter voor de werksfeer?

Ik denk dat internetten onder de baas zijn tijd moeilijk te reguleren is.

Ik post en surf eigenlijk alleen in mijn vrije tijd.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 15-11-2007 15:28 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Het web: ja
MSN: nee



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 15-11-2007 15:44 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Telt internetten onder het studeren ook?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-11-2007 15:45 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 15:18 schreef Lionheart het volgende:
Waarom werkt het productieverhogend en is het beter voor de werksfeer?


Waarom het beter is voor de werksfeer? Omdat niemand vrolijk wordt van 10 uur lang achter elkaar hetzelfde doen op de pc. Enige afwisseling in de vorm van een beetje surfen kan daarbij - denk ik - geen kwaad.

En wat het productieverhogende betreft, ik denk dat de productie afneemt naarmate men langer met hetzelfde bezig is. Dus enige onderbreking zou de werknemer weer wat beter aan de gang moeten krijgen.

Of dat wetenschappelijk te staven valt weet ik niet, maar ik merk wel dat ik persoonlijk harder ga werken als ik na 4 uur hetzelfde doen even een kwartiertje op ZM zit en daarna weer doorga.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-11-2007 15:46 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik heb alleen intranet op m´n werk...


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2007 15:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 15:45 schreef WhiteRider het volgende:
Waarom het beter is voor de werksfeer? Omdat niemand vrolijk wordt van 10 uur lang achter elkaar hetzelfde doen op de pc. Enige afwisseling in de vorm van een beetje surfen kan daarbij - denk ik - geen kwaad.

En wat het productieverhogende betreft, ik denk dat de productie afneemt naarmate men langer met hetzelfde bezig is. Dus enige onderbreking zou de werknemer weer wat beter aan de gang moeten krijgen.

Of dat wetenschappelijk te staven valt weet ik niet, maar ik merk wel dat ik persoonlijk harder ga werken als ik na 4 uur hetzelfde doen even een kwartiertje op ZM zit en daarna weer doorga.


aan de andere kant, als iemand zich te sterk laat afleiden kan dit de productiviteit (en concentratie) sterk belemmeren. het zal dan ook sterk van de persoon in kwestie afhangen denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 15-11-2007 15:53]


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-11-2007 15:54 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 15:45 schreef WhiteRider het volgende:
Waarom het beter is voor de werksfeer? Omdat niemand vrolijk wordt van 10 uur lang achter elkaar hetzelfde doen op de pc. Enige afwisseling in de vorm van een beetje surfen kan daarbij - denk ik - geen kwaad.

En wat het productieverhogende betreft, ik denk dat de productie afneemt naarmate men langer met hetzelfde bezig is. Dus enige onderbreking zou de werknemer weer wat beter aan de gang moeten krijgen.

Of dat wetenschappelijk te staven valt weet ik niet, maar ik merk wel dat ik persoonlijk harder ga werken als ik na 4 uur hetzelfde doen even een kwartiertje op ZM zit en daarna weer doorga.


Als ik 10 uur lang achter elkaar hetzelfde moet doen op de pc werkt ff intersletten als afwisseling voor mij persoonlijk niet ontspannend genoeg, omdat je nog steeds naar het beeldscherm zit te loeren.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-11-2007 15:56 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

@Lion & Attila, het zal inderdaad per persoon verschillen, da's woar.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-11-2007 15:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wij hebben op de zaak een uitstekend middel: een Wii en een beamer. Ff een kwartiertje boksen met een collega werkt erg verfrissend.

Verder ben ik het met WR eens, ik merk dat vooral als ik "vast" zit ff wat nieuwssites checken, afleiding zoeken, erg productie bevorderend kan werken


Horror Vacui
Usericon van Horror Vacui
Posted 15-11-2007 15:58 by Horror Vacui Wijzig reactieProfiel van Horror VacuiQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Sylwith/

Ik ben freelance webdesigner, wat ik geweldig vind. Maar het vervelende is dat ik erg snel afgeleid ben en weer op één of ander fora ga kijken en .. grmbl .. doe ik het weer.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 15-11-2007 16:19 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Gewoon.. omdat het kan.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-11-2007 16:30 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Niet zo handig bij mijn werk.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 15-11-2007 16:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 15:13 schreef attila_de_hun het volgende:
eigenlijk wel grappig, ieder mens doet dit denk ik terwijl niemand onder de baas zijn tijd een krant gaat lezen..


zekers wel!! Het liefst tegenover mijn baas. En dat is geen grapje. Het is een toffe peer nl. Het motto is vaak; hoe je het doet maakt niet echt uit, als je het maar doet. Met een paar voorwaarden natuurlijk anders is het hek van de dam, maar het werkt wel!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2007 17:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 16:57 schreef Spirit In Black het volgende:
zekers wel!! Het liefst tegenover mijn baas. En dat is geen grapje. Het is een toffe peer nl. Het motto is vaak; hoe je het doet maakt niet echt uit, als je het maar doet. Met een paar voorwaarden natuurlijk anders is het hek van de dam, maar het werkt wel!
Dat is idd de juiste manier van managen. Enkele voorwaarden afspreken, maar voor de rest de werknemer de vrijheid te geven het doel te bereiken zoals hij/zij wil. Met uiteraard consequenties als het doel niet wordt bereikt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 15-11-2007 17:21 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Ik check regelmatig mijn mail, of nieuwssites als Geenstijl en nu.nl. Heb inderdaad ook wel eens dat ik een poosje niks kan doen omdat de PC bezig is met het verwerken van het een of het ander, dus dan maar even surfen. Ik houd het wel in de hand, soms even een minuutje of twee en dan ga ik weer aan de slag.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-11-2007 17:30 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 17:21 schreef nuclearwarfare het volgende:
Ik check regelmatig mijn mail, of nieuwssites als Geenstijl en nu.nl. Heb inderdaad ook wel eens dat ik een poosje niks kan doen omdat de PC bezig is met het verwerken van het een of het ander, dus dan maar even surfen. Ik houd het wel in de hand, soms even een minuutje of twee en dan ga ik weer aan de slag.

[Kom effe op MSN.]


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 15-11-2007 17:53 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 15:57 schreef Snaack het volgende:
Wij hebben op de zaak een uitstekend middel: een Wii en een beamer. Ff een kwartiertje boksen met een collega werkt erg verfrissend.


ooooooo! dat wil ik ook!


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


the witch
beter langharig dan kortzichtig
Usericon van the witch
Posted 15-11-2007 18:00 by the witch Wijzig reactieProfiel van the witchQuote dit berichthttp://www.occultfest.nl

Ik kan op mijn pc op het werk de hele tijd internetten als ik mijn norm maar haal en niet wordt betrapt door de baas, maar die is smiddags meestal weg dus dat is wel relaxt.


see you at occultfest!


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 15-11-2007 21:04 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Het wachten is op het topic: masturberen onder werktijd.

Ik zeg alvast nee, ik ben meestal te druk met internetten, naast het werk.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 15-11-2007 21:05]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-11-2007 21:07 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Het is wel ontspannend.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen