IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : LP'S zuivermaken?
mokka
Usericon van mokka
Posted 21-11-2007 18:06 by mokka Wijzig reactieProfiel van mokkaQuote dit bericht

weet er iemand hoe of met wat ik het beste lp's/ vinyl kan zuiver maken/ oppoetsen?
ik heb er enkele liggen met wat vingerafdrukken en vlekjes...
alvast bedankt!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 21-11-2007 18:09 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht



... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 21-11-2007 18:56 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Bij de gemiddele platenboer ligt wel een speciaal lp-schrobbertje. Geen idee hoe zo'n ding precies heet, maar ik heb er al een tijdje eentje naar tevredenheid in bezit. Het is een borsteltje ter breedte van de straal van de lp, dus werkt enorm eenvoudig. Gewoon de lp draaien en 'm op de draaiende lp houden.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 21-11-2007 19:40 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Maar daar gaan vingerafdrukken ed niet van weg, dat is alleen voor het stof verwijderen. Tenminste, dat veronderstel ik al een jaar of 30.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-11-2007 19:44 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ik heb zo'n platen wasstraat, haha. Met draaibak, borstel, platenreiniger, droogrek, etc.. Werkt super. Kost je 15 euro aan plastic en een tientje voor de vloeistof, deze kun je keer op keer hergebruiken.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 21-11-2007 19:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 19:40 schreef Wansmaak het volgende:
Maar daar gaan vingerafdrukken ed niet van weg, dat is alleen voor het stof verwijderen. Tenminste, dat veronderstel ik al een jaar of 30.

Ah, goed punt. Heb zelf overigens dan weer geen last van vingerafdrukken.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 21-11-2007 19:54 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 19:44 schreef Spirit In Black het volgende:
ik heb zo'n platen wasstraat, haha. Met draaibak, borstel, platenreiniger, droogrek, etc.. Werkt super. Kost je 15 euro aan plastic en een tientje voor de vloeistof, deze kun je keer op keer hergebruiken.

Haha vette shit!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-11-2007 19:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 19:44 schreef Spirit In Black het volgende:
ik heb zo'n platen wasstraat, haha. Met draaibak, borstel, platenreiniger, droogrek, etc.. Werkt super. Kost je 15 euro aan plastic en een tientje voor de vloeistof, deze kun je keer op keer hergebruiken.
En waar haal je zoiets?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


mokka
Usericon van mokka
Posted 21-11-2007 20:04 by mokka Wijzig reactieProfiel van mokkaQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 18:09 schreef Dentz het volgende:
Blader dit topic maar eens door.
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php/1306/1

hier staat eigenlijk niets in hoor.

ik wil graag weten mmet welk huis, tuin en keuken spul je lp's kunt zuivermake.

ja er bestaat speciaal spul daarvoor maar ik meen mij te herinneren dat het ook met iets anders gaat?

was dat niet water + azijn?


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 21-11-2007 20:35 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Probeer het uit, maar dan wel met een kut singletje.


Waarom zou je dat willen, eigenlijk? Een vingerafdrukje maakt toch niets uit?


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


mokka
Usericon van mokka
Posted 21-11-2007 20:46 by mokka Wijzig reactieProfiel van mokkaQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 20:35 schreef Wansmaak het volgende:
Probeer het uit, maar dan wel met een kut singletje.


Waarom zou je dat willen, eigenlijk? Een vingerafdrukje maakt toch niets uit?

omdat ik wat lp's ga verkopen en die wil ik niet verkopen met vingerafdrukken ofzo


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 21-11-2007 20:47 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Beetje glassex en een zacht sponsje werkt ook wel. Platenborstel is beter, though.
Ik heb zelf een paar platen die per ongeluk in de zon zijn blijven liggen, Boltthrower en Sepultura o.a. Zijn een beetje gaan golven en niet meer te draaien Maar da's wel einde oefening vrees ik


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 21-11-2007 20:49 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 20:04 schreef mokka het volgende:
hier staat eigenlijk niets in hoor.

ik wil graag weten mmet welk huis, tuin en keuken spul je lp's kunt zuivermake.

ja er bestaat speciaal spul daarvoor maar ik meen mij te herinneren dat het ook met iets anders gaat?

was dat niet water + azijn?


Gewoon zeepsop (water met groene zeep of een beetje afwasmiddel). Maar niet te warm, want dan trekt de plaat krom.


Bareuh...


Arghoslent
Usericon van Arghoslent
Posted 21-11-2007 21:07 by Arghoslent Wijzig reactieProfiel van ArghoslentQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 19:44 schreef Spirit In Black het volgende:
ik heb zo'n platen wasstraat, haha. Met draaibak, borstel, platenreiniger, droogrek, etc.. Werkt super. Kost je 15 euro aan plastic en een tientje voor de vloeistof, deze kun je keer op keer hergebruiken.


die heb ik ook, en dat werkt echt goed !!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 21-11-2007 21:25 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 20:04 schreef mokka het volgende:
hier staat eigenlijk niets in hoor.

ik wil graag weten mmet welk huis, tuin en keuken spul je lp's kunt zuivermake.

ja er bestaat speciaal spul daarvoor maar ik meen mij te herinneren dat het ook met iets anders gaat?

was dat niet water + azijn?

Ik had namelijk de zelfde vraag en de meest ideale oplossing was de borstel die Whiterider ook opperde.
Mijn grootste probleem was stof en niet zozeer vette vingers.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-11-2007 21:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 18:06 schreef mokka het volgende:
weet er iemand hoe of met wat ik het beste lp's/ vinyl kan zuiver maken/ oppoetsen?
ik heb er enkele liggen met wat vingerafdrukken en vlekjes...
alvast bedankt!

Een goede low-budget oplossing die ik altijd gebruik is tandpasta (zonder fluoride!!) en een staalborstel. Ff twee minuutjes goed opborstelen en klaar is mokka.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-11-2007 22:00 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 21 november 2007 21:57 schreef M. het volgende:
Een goede low-budget oplossing die ik altijd gebruik is tandpasta (zonder fluoride!!) en een staalborstel. Ff twee minuutjes goed opborstelen en klaar is mokka.

Staalborstel?????


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-11-2007 22:03 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 22:00 schreef Beli Mawr het volgende:
Staalborstel?????


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 21-11-2007 22:07 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl



“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-11-2007 22:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Voor echt een mooi egaal oppervlak op je lp kun je het beste heel kort de schuurmachine erop zetten en vervolgens met de hand verder opschuren tot een hele fijne korrel (+/- 2000). Eventueel kun je vervolgens nog de polijstmachine erop zetten, en nabehandelen met Commandant voor het beste resultaat.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-11-2007 22:19 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 19:57 schreef kwelgeest het volgende:
En waar haal je zoiets?


vaak bij de betere 2de hands platenzaak.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-11-2007 23:37 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik heb ook eens gehoord dat je platen 'nat' kunt draaien, dit zou het geluid enorm moeten verbeteren. Ik weet alleen niet hoe dat precies gerealiseerd moet worden, daar zul je toch wel weer een ander soort platenspeler en naald voor nodig hebben.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-11-2007 9:41 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 23:37 schreef Valorian het volgende:
Ik heb ook eens gehoord dat je platen 'nat' kunt draaien, dit zou het geluid enorm moeten verbeteren. Ik weet alleen niet hoe dat precies gerealiseerd moet worden,.


Men neme een emmer gevuld met water, vervolgens maakt men een zwiepende gooi beweging. Hou wel de emmer vast maar laat het water eruit vliegen. Mik op de lp en voila, gerealiseerd.


Maar even OT, ik heb ook zo'n platen wasmachine, kost weinig en het resultaat is prima. Wasmachine houdt het label nml droog..

Te koop / bestellen bij de betere hifi zaken.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen