IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Decrepit birth Vorige pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 03-05-2010 22:29 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Oakland CA’s tech-death masters, DECREPIT BIRTH, have completed work on their new album Polarity to be released on July 27th in North America. Drums were recorded at Sharkbite Studios (EXODUS) with producer Zack Ohren (ALL SHALL PERISH, SUFFOCATION, IMMOLATION) while all other tracking was handled by Matt Sotelo before being mixed by Ohren at Castle Ultimate Studios. Guitarist Matt Sotelo commented on the new material as well as their being added to this years Summer Slaughter tour:

"Polarity is a musical odyssey into the mind and soul, covering many different emotions. This album really fuses together where we are as musicians, by combining melody and brutality on a new level. We are also very proud to be part of the Summer Slaughter tour for the second time in a row! Get ready to be pummeled by some of the best bands in extreme music!"

Polarity Track Listing:
1. (A Departure of the Sun) Ignite the Tesla Coil
2. Metatron
3. Resonance
4. Polarity
5. Solar Impulse
6. Mirroring Dimensions
7. A Brief Odyssey in Time
8. The Quickening of Time
9. Sea of Memories
10. Symbiosis
11. Darkness Embrace

Mail order edition bonus track:
12. See Through Dreams (DEATH Cover)

http://www.myspace.com/decrepitbirth


lunatic jozef
een ..........
Usericon van lunatic jozef
Posted 15-06-2010 21:23 by lunatic jozef Wijzig reactieProfiel van lunatic jozefQuote dit bericht

nieuw nummer online


YES WEL deeeenk!!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 15-06-2010 22:41 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Klinkt wel goed.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-06-2010 22:42 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Niet te fucking doen man.
Technisch mega goed, maar wat een kut "nr"!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 15-06-2010 22:45 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Heb ik niet zo snel problemen mee.
Bands als Spawn of Possession vind je dan zeker ook niks?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-06-2010 22:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Sterk nieuw nummer, net iets beter dan hetgeen dat ik mij herinner van de vorige plaat. Ben benieuwd.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-06-2010 22:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2010 22:45 schreef Helvete het volgende:
Heb ik niet zo snel problemen mee.
Bands als Spawn of Possession vind je dan zeker ook niks?

jbassist speelt tegenwoordig in een stoner-band, die doen het anders .

Ik deel de kritiek wel. Dat nieuwe nummer is nog niet zo nerveus als Spawn of Possession (dat trek ik dus echt niet) maar het hangt als los zand aan elkaar. Qua geluidsbeeld doet het me denken aan Lykathea Aflame (wie kent ze nog, van "Elvenefris"). Een stuk of twintig riffs, opgedeeld in vier of vijf "chunks" die je in willekeurige volgorde achter elkaar had kunnen zetten. Van die death metal die me altijd aan de mensen in mijn beroepsgroep (actuarissen) doet denken: goed kunnen rekenen, doorgeleerd, maar communiceren ho maar. Het blijft totaal niet hangen, dit nummer.

En altijd weer zo'n dichtgesmeerde synthetische productie bij dit soort death metal. Nooit scheurt het eens lekker ranzig, nooit een organische, open sound, altijd weer die gecomprimeerde digitale gitaren en dat getik op een houtblokkie erbij.

En niet dat ik alle technische muziek haat hoor. Maar kijk dan naar de nieuwe Dillinger bv. hoe het wél moet (voor mij dan he): nummers met een spanningsboog en een vette sound. Dynamiekverschillen, er zit een zeker beleid achter. Geen riffsalade maar een uitgebalanceerd metalgerecht.

Nou ja dat was weer mijn waardeloze toevoeging.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-06-2010 22:29]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-06-2010 22:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zo waardeloos was het niet, want je hebt wel gelijk, zelf ervaar ik het ook zo. Alleen zijn er bepaalde bands die je wel degelijk kunnen 'meetrekken' in hun geluid, zodat je gewoon enorm geboeid kunt blijven luisteren. Meezingen is toch niet de bedoeling, dus...


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 23-07-2010 16:55 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Het nieuwe album valt me tot nu toe tegen.


Trey
Usericon van Trey
Posted 23-07-2010 21:03 by Trey Wijzig reactieProfiel van TreyQuote dit berichthttp://metalportal.hyves.nl

quote:
Op 23 juli 2010 16:55 schreef Helvete het volgende:
Het nieuwe album valt me tot nu toe tegen.


Ik vind het ook niet echt pakkend, nee. Vond hun vorige cd beter.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-06-2017 18:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen