IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Kerststemming Vorige pagina | Volgende pagina
Snark
Usericon van Snark
Posted 09-12-2009 1:55 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

op zich een vet idee, ik zal es kijken of ik geen eigen kartoen site kan stichten...



Argh
Usericon van Argh
Posted 09-12-2009 2:19 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2009 1:25 schreef Snark het volgende:
de haagse hogeschool zet geen kerstboom in de hal omdat ze dit een te christelijk symbool vinden....

das een beetje dezelfde reden als die ik heb om geen varken in mn gang te houden, uit respect voor mn buren omdat ik een varken een te islamitisch symbool vind.


een kerstboom is toch juist een heidens symbool? FAIL


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-12-2009 8:03 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

kerststemming? ik zal eens een filmpje maken van de buurt hier...... hehehe


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 09-12-2009 8:35 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

quote:
Op 9 december 2009 2:19 schreef Argh het volgende:
een kerstboom is toch juist een heidens symbool? FAIL


Ja



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-12-2009 8:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Schijnheilig feest dat Kerst. Doen alsof je familie gezellig is, niet geloven maar toch voor een keer naar de kerk gaan, allerlei goede doelen sponsoren die je de rest van het jaar geen zak interesseren, al die lelijke Coca cola-lichttoestanden. Bah.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-12-2009 9:03 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ik stel voor:

C G C G C E


Boeiender


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-12-2009 9:49 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 december 2009 11:10 schreef Ralph het volgende:
Met kerstmis op zich heb ik geen probleem, met de tot in den treuren uitrekken van de feestmaanden wel.

Tegenwoordig is het vanaf begin oktober steeds meer Halloween in Nederland, begint het Sinterklaasgedoe ook al rond die tijd (pepernoten e.d. in augustus al in de winkel ), lopen Sinterklaas en Kerst tegenwoordig ook door elkaar (gezinnetje hier in de straat heeft vorige week de kerstboom gezet, met nota bene twee kleine kindertjes in huis ) en gaat het allemaal door t/m oud en nieuw.


En om hier nog maar even kort op in te springen: bij de Jumbo hier in de buurt liggen de chocolade paaseieren al in de rekken.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-12-2009 10:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 december 2009 9:03 schreef MR. N het volgende:
Ik stel voor:

C G C G C E


quote:
Op 25 december 2008 14:53 schreef MR. N het volgende:
Ik denk C-G-C-G-C-E


perfecte stemming vooir jingle bells te spelen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-12-2009 10:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 december 2009 2:19 schreef Argh het volgende:
een kerstboom is toch juist een heidens symbool? FAIL


een mogelijke oorsprong is dat het overgenomen is van shamanen die hun vliegenzwammen (paddo's) eraan te drogen hingen in hun huis.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-12-2009 13:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2009 9:49 schreef Ralph het volgende:
En om hier nog maar even kort op in te springen: bij de Jumbo hier in de buurt liggen de chocolade paaseieren al in de rekken.

Dat soort zaken is de schuld van de commercie. En van de consument die zich door de commercie laat opnaaien. Als je zulke meuk niet koopt en er niet aan meedoet, kappen de winkels er vanzelf mee.
Heeft de mens zich eindelijk een beetje losgemaakt van de wetten en regels van de kerk en het geloof, dan laten ze zich wel weer soortgelijke rituelen door de middenstand of media voorschrijven. Het blijven kuddedieren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 09-12-2009 14:59 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Jij kan dominee worden.


WMP
Usericon van WMP
Posted 09-12-2009 15:04 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Of gewoon chocolade paashazen, pepernoten, kruidnoten en al die 'feestdagen'-gebonden zooi het hele jaar door in de winkel leggen. Waarom zou je een chocolade paashaas alleen met Pasen willen hebben, en niet bijvoorbeeld in de zomer, als de mussen van het dak vallen en je behoefte hebt aan een kleffe zooi chocoladetraktatie?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2009 15:06 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2009 2:19 schreef Argh het volgende:
een kerstboom is toch juist een heidens symbool? FAIL


Ja, de levensboom en de negen werelden die eraan hangen. Christelijk m'n reet...


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-12-2009 18:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2009 15:04 schreef WMP het volgende:
Of gewoon chocolade paashazen, pepernoten, kruidnoten en al die 'feestdagen'-gebonden zooi het hele jaar door in de winkel leggen. Waarom zou je een chocolade paashaas alleen met Pasen willen hebben, en niet bijvoorbeeld in de zomer, als de mussen van het dak vallen en je behoefte hebt aan een kleffe zooi chocoladetraktatie?


Ghehe inderdaad, dat seizoensgebonden is maar onzin. Erwtensoep kan ook prima in de zomer gegeten worden.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 11-12-2009 1:33 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 9 december 2009 8:59 schreef bastianus het volgende:
Schijnheilig feest dat Kerst. Doen alsof je familie gezellig is, niet geloven maar toch voor een keer naar de kerk gaan, allerlei goede doelen sponsoren die je de rest van het jaar geen zak interesseren, al die lelijke Coca cola-lichttoestanden. Bah.


+1

Maar wel twee extra vrije dagen dus ik klaag niet

Edit: een dus zie ik net. Tweede kerstdag is op zaterdag

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 11-12-2009 1:34]


Argh
Usericon van Argh
Posted 11-12-2009 2:37 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

godverdomme, dit jaar dus wederom 3 'zondagen' achterelkaar... rekening mee houden bij zooi inkopen.. godverdomme


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-12-2009 2:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

in polen heb je tenminste nog benzinestations die sterke drank en lekkere biertjes verkopen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 11-12-2009 2:43 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 11 december 2009 2:40 schreef ElitE het volgende:
in polen heb je tenminste nog benzinestations die sterke drank en lekkere biertjes verkopen


En instant pierogi, en als je geluk hebt gedroogde worst.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-12-2009 11:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

instant pierogi heb ik in Nederland ook kunnen vinden


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


laurawr
Blondes tease. Brunettes Please
Usericon van laurawr
Posted 11-12-2009 12:10 by laurawr Wijzig reactieProfiel van laurawrQuote dit bericht

Zo zo Samen met tante kerstdiner maken. Ik neem de gevulde paprika's en stoofpeertjes voor mijn rekening


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-12-2009 9:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Even voor al die mensen die zo'n plastic boom kopen om de natuur te ontzien:



Echte kerstbomen 'groener' dan namaakvariant
Uitgegeven: 13 december 2009 07:17

SYDNEY - Echte kerstbomen uit de natuur zijn milieuvriendelijker dan namaakvarianten van plastic. Alleen als zeventien jaar lang dezelfde plastic boom wordt gebruikt is er minder schadelijke uitstoot dan als ieder jaar rond kerst een nieuwe den in huis wordt gehaald.

Dat heeft de minister van Milieu van de Australische deelstaat Victoria laten weten, meldden Australische media zaterdag.

De bewindsman baseert zich op een studie waarvoor hij zelf opdracht had gegeven.

48 kilo CO2

Een echte boom veroorzaakt bij het proces van kweken, transporteren en uiteindelijk verbranden circa 3 kilo CO2-uitstoot. Bij de productie van een plastic boom is dat 48 kilo.

Om echt 'groen' te zijn beveelt minister Gavin Jennings een kerstboom met kluit aan die na de feestdagen in de tuin geplant kan worden om het jaar erna weer gebruikt te worden. Tuincentra zouden op deze basis ook kerstbomen kunnen gaan verhuren, aldus de bewindsman.
© ANP





[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 13-12-2009 9:39]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-12-2009 19:18 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

En echte kerstbomen ruiken lekker, mmm.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-12-2009 19:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Hout is milieuvriendelijker dan plastic?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-12-2009 19:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

En er is ook nog geld aan uitgegeven om dat te onderzoeken.

Goed, he?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-12-2009 19:48 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2009 9:38 schreef XXL het volgende:

[...] als ieder jaar rond kerst een nieuwe den in huis wordt gehaald. [...]

Wij hebben altijd een spar in de kamer, nooit een den. Is dat dan ook minder milieuvriendelijk?


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen