IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Z(onder) M(etal) album jaarlijst 2007 Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-12-2007 0:03 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht



Nou ja. Nieuwe Editors, nieuwe Killers (is die 2007?), dat was het wel.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 14-12-2007 0:32 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Manes - How the world came to an end.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2007 0:37 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Met stip op 1:
Timbaland - Shock Value.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-12-2007 0:54 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

oja, moet ik ook nog steeds origineel hebben


Je moeder.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 14-12-2007 6:38 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Geinige niet-metal-albums van 2007:

Anouk [nl] - [2007] - Who's Your Momma
Arctic Monkeys [gb] - [2007] - Favourite Worst Nightmare
Just Jack [gb] - [2007] - Overtones
Katie Melua [gb-ge] - [2007] - Pictures
Norah Jones [us] - [2007] - Not Too Late



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 14-12-2007 11:49 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

wel grappig te zien, dat veel metal liefhebbers behoorlijk commerciële, zoniet rete commerciële platen uitkiezen als keuze naast metal. Terwijl 'metal' over de breedte gezien vooral als underground gezien mag worden. Er wordt blijkbaar niet veel verder gekeken. Typisch...

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 14-12-2007 11:50]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2007 12:18 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Mjah, ik hou gewoon van "goeie" muziek, of die nou wordt gemaakt door een dikke neger in een protserige studio of door een aantal schrale bennies met witgeverfde gezichten..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 14-12-2007 12:19 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

daar is niets mis mee, maar bespeur wel een soort 'trend'.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2007 12:34 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Dat weet ik niet.. Ik weet wel dat die muziek over het algemeen gewoon makkelijk in het gehoor ligt, ook bij metalheads

Plus dat het bij mij ook zo is dat ik over het algemeen meer op zoek ben naar nieuwe metalbands en dingen in de hardcore/gabber wereld, en ik mijn niet-metal dingen vaak van de radio haal (als ik dat al eens luister) of van MTV ofzo als dat toevallig opstaat... Daar is niet echt underground op te vinden vaak


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 14-12-2007 12:47 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2007 11:49 schreef Spirit In Black het volgende:
Terwijl 'metal' over de breedte gezien vooral als underground gezien mag worden.
Kolder.

Een greep uit de metal jaarlijst: Megadeth, Gamma Ray, Helloween, Dimmu, Finntroll, Swallow the Sun, Epica, High on Fire, Neurosis, Type O, Arch Enemy, Machine Head, Porcupine Tree, Helloween, Behemoth, Nile, Impaled Nazarene, Marduk, Nightwish, ...
Allemaal bands die de halve wereld overvliegen voor een paar optredens.. underground???

[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 14-12-2007 12:55]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-12-2007 13:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Punt is volgens mij niet zozeer dat metal een "underground"-status zou genieten (wat daar verder dan ook onder verstaan moge worden in positieve dan wel negatieve zin) maar eerder dat de niet-metalplaten die je hier zo terugvindt van die grote releases zijn.

M.a.w. het indie-gebeuren buiten metal om lijkt niet zo bekend te zijn bij de gemiddelde ZM-poster.

Dat is wat ik van SiB's post maak in ieder geval .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 14-12-2007 13:10 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2007 13:05 schreef M. het volgende:...maar eerder dat de niet-metalplaten die je hier zo terugvindt van die grote releases zijn.
Wat ik bedoel is dat het gros van de metalplaten die je hier terugvindt net zo goed grote releases zijn.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 14-12-2007 13:59 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2007 0:32 schreef Y Draig Goch het volgende:
Manes - How the world came to an end.


fuk, is dat geen metal?





In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-12-2007 14:07 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Elend - World in Theirs Screams
Von Thronstahl - Sacrifice
Bjork - Volta


Verder, hhmmzz, is die laatste 'Ulver' metal? Persoonlijk vind ik van niet. Die dus. En dit jaar best veel erg hard heerschende neo-folk/neo-klassiek/martial aangeschaft; Maar daar is volgens mij bij lange na niet alles van uit dit jaar. En ik heb ook weinig zin om het allemaal na te zoeken. Iig nog de nieuwe 'Toroidh', 'Rome', 'Puissance' en 'Arditi'. Of zijn die laatste twee nou nog net van 2006?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-12-2007 14:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2007 11:49 schreef Spirit In Black het volgende:
wel grappig te zien, dat veel metal liefhebbers behoorlijk commerciële, zoniet rete commerciële platen uitkiezen als keuze naast metal. Terwijl 'metal' over de breedte gezien vooral als underground gezien mag worden. Er wordt blijkbaar niet veel verder gekeken. Typisch...
Volgens mij kijkt de gemiddelde (ex-)metalhead naast metal niet veel verder dan MTV/TMF. Achja, 'metalheads' zijn over het algemeen dan ook redelijk vastgeroest en cliche-matig.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Northward
Usericon van Northward
Posted 14-12-2007 14:37 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

1. 65daysofstatic - The Destruction of Small Ideas
2. Peter Pan Speedrock - Persuit Until Capture

Verder geen non-metal albums gehoord volgens mij.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 14-12-2007 19:32 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2007 12:47 schreef Jällö het volgende:
Kolder.

Een greep uit de metal jaarlijst: Megadeth, Gamma Ray, Helloween, Dimmu, Finntroll, Swallow the Sun, Epica, High on Fire, Neurosis, Type O, Arch Enemy, Machine Head, Porcupine Tree, Helloween, Behemoth, Nile, Impaled Nazarene, Marduk, Nightwish, ...
Allemaal bands die de halve wereld overvliegen voor een paar optredens.. underground???


Alleen Megadeth, Porcupine Tree misschien en wellicht Nightwish. Van de rest heeft de gemiddelde Nederlander idd nog nooooit gehoord! Metal leeft niet bovengronds..wat niet regelmatig op de radio/tv komt, kent geen grote bekendheid. Helaas, maar waar.
Dat wil overigens niet zeggen dat de scherpe rand van platenland geen grote aanhang kent. Integendeel, deze is verbazingwekkend groot. Maar alleen al het feit dat het 'grootste' festival van de afgelopen decennia in NL alleen wordt besproken in de file meldingen op zowel radio als TV zegt al genoeg. Er is sindsdien weinig veranderd. Lowlands misschien, maar ook hier worden de harde bands in de media categorisch gemeden.

Om deze reden vind ik het vreemd dat de gemiddelde metalhead vrij kortzichtig is als het om andere genres gaat. Ze weten de harde muziek wel op waarde te schatten. De andere genres zijn op deze manier even makkelijk te vinden....


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 14-12-2007 20:32 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Yearlist 2007

Best music albums:
Nine Inch Nails – Year Zero
Mnemonic – Monokultur
Underworld – Oblivion with Bells
Diary of Dreams – Nekrolog 43
5F-X – The Xenomorphians
Rome – Confessions d’un Voleur de Ames
Rotersand – 1023
Einsturzende Neubauten – Alles Wieder Offen
AIT! – Romanticismo Oltranzista
Lapko – Young Desire
Ghost Brigade – Guided By Fire
Recoil – Subhuman
Young Gods – Super Ready / Fragmente
Thrice - The Alchemy Index, Vol.1 & 2
Cocorosie – The Adventures of Ghosthorse and Stillborn
Waldteufel – Rauhnacht
VNV Nation – Judgement
Ljungblut - Capitals
Down – Over the Under
Maximo Park – Our Earthly Pleasures

Best EP:
Cryo – Mixed Emotions

Best Compilation:
Hyperreality (Aliens Production)

Best Music DVD:
Deine Lakaien – 20 Years of Electronic Avantgarde

Best newcomer:
ADEPT - Adept
Flykkiller – Experiments in Violent Light
The World Domination - Heat


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 14-12-2007 23:39 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ghost Brigade is wel degelijk metal

Ik heb dit jaar weinig non-metal platen gehoord, maar er zitten wel zeer goede dingen tussen, zoals Aereogramme, Oceansize, Thee Maldoror Kollective en Coheed and Cambria.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 14-12-2007 23:49 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Down is ook wel metal, en Thrice (heeft Aereogramme er bij mij uitgestoten) voor een deel ook. Het lijstje is echter voornamelijk non-metal. Het was een goed muzikaal jaar.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 15-12-2007 2:08 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2007 23:49 schreef TekNoir het volgende:
Down is ook wel metal, en Thrice (heeft Aereogramme er bij mij uitgestoten) voor een deel ook. Het lijstje is echter voornamelijk non-metal. Het was een goed muzikaal jaar.


Dan ga ik Thrice ook maar eens opzoeken, want Aereogramme is fenomenaal. Een goed muzikaal jaar was het zeker


bolderkar
Usericon van bolderkar
Posted 15-12-2007 2:13 by bolderkar Wijzig reactieProfiel van bolderkarQuote dit bericht

- Radiohead: IN Rainbows
- Lais: The second ladies'song

Veder het afgelopen jaar wel heel weinig niet metal geweest. Komend jaar de nieuwe REM


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-12-2007 11:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2007 23:49 schreef TekNoir het volgende:
Down is ook wel metal, en Thrice (heeft Aereogramme er bij mij uitgestoten) voor een deel ook. Het lijstje is echter voornamelijk non-metal. Het was een goed muzikaal jaar.
Als jij je lijstje toch wil laten meetellen voor de ZM top-20 2007 lijst ben je in deze topic wel aan het verkeerde adres.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 15-12-2007 12:15 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Jerry Lee Lewis - Last Man Standing: Live
John Fogerty - Revival
Johnny Cash - The Great Lost Performance
Van Morrison - Still On Top, The Greatest Hits


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-12-2007 12:40 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Moke - Shorland


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen